تصمیمات شما شخصیت V را در بازی Cyberpunk 2077 شکل میدهد
حتی با وجود اینکه بازیهای بزرگی در ماههای آتی منتشر خواهند شد، اما بازی Cyberpunk 2077 در صدر فهرست موردانتظارترین بازی بسیاری از گیمرها قرار دارد؛ حتی با وجود اینکه هنوز هم تاریخ عرضه رسمی این بازی مشخص نیست.
طرفدارهای کارهای قبلی استودیوی سی دی پراجکت رد (CD Projekt RED) یعنی سهگانهی The Witcher، بیشتر از قبل مشتاق شنیدن اطلاعات جدید از این بازی نقشآفرینی و جهانباز هستند. حالا با توجه به مصاحبهی جدید استینسلاو ویچکی (Stanisław Święcicki)، نویسنده در استودیوی سیدی پراجکت رد با مجلهی GamesMaster، شاهد این اطلاعات جدید هستیم.
او در ابتدا شفافسازی کرد که شاخههای تصمیمگیری بازیکن در بازی سایبرپانک 2077 روی شخصیت V (شخصیت اصلی بازی، بدون در نظر گرفتن جنسیتی که برای آن انتخاب خواهید کرد) بسیار نسبت به آن چیزی که برای شخصیت گرالت در سری ویچر دیدیم، تأثیرگذارتر است. او در این مورد گفت:
هر پروتاگونیست استخوانداری به یک قصه نیازمند است و شخصیتی هم که ما ساختهایم از این قاعده جدا نیست. با در نظر گرفتن این، انتخابهای بازیکن در شکلگیری شخصیت V نقش مؤثری را ایفا خواهد کرد و فراتر از سطحی است که قبلاً در بازیهای قبلی ما تجربه کردهاند. با اینکه گرالت یک شخصیت حرفهای و هیولاکشی کهنهکار بود که جهان داخل را میشناخت، اما V تنها یک مزدور برای ایجاد لیگهای بزرگ است. وقتی از این جهت به قضیه نگاه کنید، دید V در مقایسه با دید بازیکن چندان متفاوت نیست؛ هر دو میخواهند با نایت سیتی آشنا شده و تصمیم بگیرند که باید چه حالت و رویکردی مقابل آن داشته باشند.
همچنین، ویچکی بهطور خلاصه به ارتقاءهایی که Ripper Docs (فروشندگانی که ابزار سایبری مثل مثل اسکنر چشمی میسازند) در اختیار بازیکن قرار میدهد اشاره کرد و گفت:
این چیزی است که هنوز مشغول کار روی آن هستیم و خیلی زود است تا وارد جزییات آن بشویم، اما تصمیمهایی که میگیرید، خواه در جریان ساخت کاراکتر باشد یا گیمپلی، مهم و دارای عواقب است.
در پایان، نویسندهی بازی دربارهی ارزشهای مهم و مضامینی که بازیکنها در جریان بازی از طریق کوئستها و مراحل با آن روبهرو میشوند گفت:
شما نمیتوانید به داستانی که روی ارزشها و احساسات جهانشمول انسانی مثل فداکاری، ناراحتی، خلأ، دوستی یا عشق قرار دارد ضربه بزنید. من بهشخصه فکر میکنم که این ارزشها در جهانی که بدن انسان دیگر چیز «مقدسی» نیست و معنای «انسان بودن» محو شده بیشتر از قبل اهمیت دارد.
از بازی سایبرپانک 2077 بهزودی در نمایشگاه Gamescom 2018 نمایش جدیدی نشان داده خواهد شد، اما این نمایش تنها پشت درهای بسته خواهد بود. البته در نمایشگاه E3 2018 هم دموی یک ساعتهای از بازی پشت درهای بسته نمایش داده شده بود که بعدها مدیر استودیوی سیدی پراجکت رد دربارهی آن شفافسازی کرد. شما در زومجی میتوانید بررسی صحنه به صحنه تریلر بازی سایبرپانک 2077 را مطالعه کنید. علاوه بر این، گمان میرود که این استودیو برای اولین بار به سمت دنیای آنلاین رفته و برای این بازی یک بخش چندنفره طراحی کند.