نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۳

کمپانی تیک-تو از عرضه بسته الحاقی برای Red Dead Redemption 2 می‌گوید

کارل اسلاتوف، مدیر اجرایی کمپانی تیک-تو اینتراکتیو در کنفرانس اخیر این کمپانی اظهار داشت که بسته‌های الحاقی یک مدل تجاری بسیار سودآور برای آن‌ها به حساب می‌آید.

پیش از این کمپانی راک استار گیمز به این موضوع اشاره کرد که ممکن است یک بسته الحاقی داستانی برای بازی Grand Theft Auto V منتشر کند، اما این امر هرگز تحقق نیافت و باعث تعجب و ناراحتی برخی از طرفداران شد. اما آیا شاهد انتشار بسته‌های الحاقی برای بازی Red Dead Redemption 2 خواهیم بود؟ خیلی زود است که بخواهیم با قاطعیت در این‌باره صحبت کنیم، اما کارل اسلاتوف، مدیر اجرایی کمپانی تیک-تو اینتراکتیو در نشست امروز گفت که بسته‌های الحاقی یک مدل تجاری «بسیار سودآور» برای این کمپانی است. اسلاتوف در این‌باره اذعان داشت:

به طور کلی، ما محتوای قابل دانلود را به عنوان یک مدل تجاری قابل توجه می‌بینیم. اینکه عرضه بسته‌های الحاقی منطقی است یا خیر، بسته به ساختار هر بازی متفاوت است.

Red Dead Redemption 2

کمپانی راک‌استار صراحتا گفته است که در آینده عرضه بسته‌های الحاقی را در نظر خواهد گرفت، اما به طور خاص به بازی Red Dead Redemption 2 و هیچ بازی دیگری اشاره نکرده است. اسلاتوف در ادامه اضافه کرد:

این مدل تجاری پردرآمدی برای کمپانی ما است. همچنین این یک مدل بسیار جذاب و الزام‌آور برای مصرف‌کنندگان است؛ چرا که به آنها اجازه می‌دهد تا به گونه‌ای که پیش از این به انجام بازی مشغول بودند، همچنان درگیر تجربه بازی باشند.

بخش آنلاین بازی Grand Theft Auto V یعنی GTA Online موفقیت چشم‌گیری داشته است و همچنان به این موفقیت ادامه می‌دهد که این موضوع می‌تواند توضیح دهد که چرا کمپانی راک استار روی بخش آنلاین نسبت به بخش تک‌نفره تمرکز بیشتری دارد. افزون بر این، وب‌سایت IGN اخیرا گزارش داد که تمام استودیو‌های Rockstar سراسر جهان در حال توسعه بازی Red Dead Redemption 2 هستند و بر این اساس منابع موجود بین آن‌ها تقسیم شده است.

بازی Grand Theft Auto V تا به حال ۹۵ میلیون نسخه فروش داشته است؛ بنابراین قطعا این فرصت تجاری مناسبی برای کمپانی راک‌استار است که به عرضه محتوای اضافی برای بازی بپردازد. بازی GTA Online به طور منظم سود زیادی را عاید کمپانی راک‌استار می‌کند؛ بنابراین فهمیدن دلیل اینکه چرا این کمپانی توجه ویژه‌ای روی بخش آنلاین دارد، دشوار نخواهد بود.

Red Dead Redemption 2

در آبان‌ماه سال گذشته، عمران سرور، سرپرست طراحان کمپانی راک‌استار در مصاحبه‌ای با وب‌سایت گیم اینفورمر ادعا کرد که کمپانی راک‌استار از قبل هیچ‌گونه تصمیمی برای عدم ارائه بسته الحاقی برای بخش تک‌نفره بازی GTA V نداشته و همه‌چیز به‌طور ناگهانی اتفاق افتاده است. سرور در این مصاحبه ضمن اشاره به علاقه شدید راک‌استار به عرضه بسته الحاقی برای بخش تک‌نفره بازی‌های آینده‌ی این کمپانی اظهار داشت:

به‌عنوان یک کمپانی بازی‌سازی، ما به بخش تک‌نفره بیش از هر چیز دیگری علاقه داریم و در عین حال به قابلیت‌های این بخش نیز کاملاً واقفیم. در بحث داستان‌پردازی، بازی‌های چندنفره هرگز به گرد پای بازی‌های تک‌نفره هم نخواهند رسید. البته در رابطه با بازی GTA V، بخش تک‌نفره این بازی بسیار کامل و مفصل بود. ما به هیچ وجه فکر نمی‌کردیم این بازی به بسته الحاقی بخش تک‌نفره نیاز داشته باشد و این‌کار را غیرممکن می‌دانستیم، اما بی‌شک بسته‌های الحاقی زیادی برای بخش تک‌نفره بازی‌های آینده خود منتشر خواهیم کرد. ساختن‌ بازی‌های پیچیده و مفصل، زمان زیاد و منابع بسیاری را می‌طلبد. این‌طور نیست که همیشه بتوانیم هر کاری را انجام دهیم، اما در عین حال ما بازی‌های تک‌نفره جهان‌باز را بیش‌تر از هر چیز دیگری دوست داریم. به نظر من اگر عاشق بازی‌های تک‌نفره نبودیم، هرگز نمی‌توانستیم بازی‌ای مانند GTA V بسازیم و در عین حال آن را گسترش دهیم.

بازی Red Dead Redemption 2 در تاریخ چهارم آبان‌ماه (۲۶ اکتبر) برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر خواهد شد و به هیچ وجه دوباره تاخیر نخواهد خورد. شما می‌توانید تا آن زمان با مطالعه مقاله «معرفی آرتور مورگان، شخصیت اصلی بازی Red Dead Redemption 2» و مقاله «Red Dead Redemption 2؛ یک ماجراجویی واقعی و پرجزییات در غرب وحشی» اطلاعات بیشتری از بازی را به دست آورید و نظرات خود را درباره این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده