نویسنده: سارا مرتضوی
// سه شنبه, ۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۱

راک استار از دلایل عدم عرضه DLC داستانی بازی GTA V می‌گوید

کمپانی راک‌استار با تاکید بر تمرکز خود بر بخش آنلاین بازی GTA V، از دلایل خود مبنی بر عدم عرضه بسته الحاقی برای بخش تک نفره این بازی نیز صحبت کرده است.

زمان نسبتاً زیادی از انتشار بازی Grand Theft Auto V توسط کمپانی راک استار گیمز (Rockstar Games) می‌گذرد و در این مدت کمپانی راک‌استار هیچ صحبتی از عرضه بسته الحاقی برای بخش تک‌نفره بازی به میان نیاورده است. این در حالی است که در قسمت قبلی بازی یعنی GTA IV شاهد انتشار دو بسته الحاقی بودیم که هرکدام بخش‌های داستانی جدید و در عین حال جذابی را نیز به بازی اضافه می‌کرد.

آن‌طور که به نظر می‌رسد، کمپانی راک‌استار بیش‌تر تمرکز خود را روی بخش آنلاین بازی GTA V گذاشته و همان‌طور که شاهد بودیم تا به حال آپدیت‌های زیادی را نیز برای این بخش از بازی منتشر کرده است. 

به‌تازگی عمران سرور (Imran Sarwar)، سرپرست طراحان کمپانی راک‌استار در مصاحبه‌ای با وب‌سایت گیم اینفورمر ادعا کرده کمپانی راک‌استار از قبل هیچ‌گونه تصمیمی برای عدم ارائه بسته الحاقی برای بخش تک‌نفره بازی نداشته و همه‌چیز به‌طور ناگهانی به این ترتیب پیش رفته است.

سرور در ادامه به علاقه شدید کمپانی راک‌استار به عرضه بسته الحاقی برای بخش تک‌نفره بازی‌های آینده‌ی این کمپانی اشاره کرد و گفت:

به‌عنوان یک کمپانی بازی‌سازی، ما به بخش تک‌نفره بیش از هر چیز دیگری علاقه داریم و در عین حال به قابلیت‌های این بخش نیز کاملاً واقفیم. در بحث داستان‌پردازی، بازی‌های چندنفره هرگز به گرد پای بازی‌های تک‌نفره هم نخواهند رسید. البته در رابطه با بازی GTA V، بخش تک‌نفره این بازی بسیار بسیار کامل و مفصل بود.

عمران سرور هم‌چنین برای توضیح علت عدم ارائه بسته الحاقی برای بخش داستانی بازی GTA V، کمبود منابع را بهانه کرد و علاوه بر آن به تمرکز راک‌استار روی عرضه قسمت جدید بازی Red Dead Redeption اشاره کرد و گفت:

ما به هیچ وجه فکر نمی‌کردیم بازی GTA V به بسته الحاقی بخش تک‌نفره نیاز داشته باشد و این‌کار را غیرممکن می‌دانستیم. اما بی‌شک بسته‌های الحاقی زیادی برای بخش تک‌نفره بازی‌های آینده خود منتشر خواهیم کرد.

سرور در ادامه صحبت‌های به مشکل پهنای باند به‌عنوان یکی از نگرانی‌های دائمی کمپانی راک‌استار اشاره کرد و دلیل این مشکل را نیز ایده‌آل‌گرایی کمپانی راک‌استار دانست. سرور اضافه کرد:

ساختن‌ بازی‌های پیچیده و مفصل، زمان زیاد و منابع بسیاری را می‌طلبد. این‌طور نیست که همیشه بتوانیم هر کاری را انجام دهیم. اما در عین حال ما بازی‌های تک‌نفره جهان‌باز را بیش‌تر از هر چیز دیگری دوست داریم. به نظر من اگر عاشق بازی‌های تک‌نفره نبودیم، هرگز نمی‌توانستیم بازی‌ای مانند GTA V بسازیم و در عین حال آن را گسترش دهیم.

همه این‌ها در حالی است که کمپانی مادر راک‌استار، یعنی کمپانی تیک-تو (Take- two) تا به حال هیچ‌گونه عدد و ارقامی مبنی بر میزان فروش بخش آنلاین بازی GTAV V‌ منتشر نکرده است. استراوس زلنیک، مدیر‌عامل کمپانی تیک-تو اینتر‌اکتیو از GTA Online به‌عنوان هدیه‌ای بی‌پایان که از زمان انتشار تاکنون برای این کمپانی کسب درآمد کرده، یاد می‌کند. این در حالی است که نسخه اصلی بازی GTA V نیز با وجود چهار سالی که از زمان انتشارش می‌گذرد، کماکان جای خود را در لیست پرفروش‌ترین بازی‌های دنیا حفظ کرده است.

دسامبر سال ۲۰۱۳ میلادی بود که کمپانی راک‌استار از اضافه شدن بخش‌های داستانی جدیدی به بازی GTA V خبر داد و گفت این بخش‌ها قرار است داستان شخصیت‌های اصلی بازی یعنی ترور، مایکل و فرانکلین را ادامه دهند. هرچند این کمپانی هرگز اشاره نکرد که این بخش قرار است به بخش تک‌نفره بازی اضافه شود یا بخش چندنفره بازی.

در ماه می ۲۰۱۵ اما، زلنیک تمام ادعاهای پیشین این کمپانی را رد کرد و گفت به خاطر نمی‌آورد راک‌استار هرگز وعده‌ای مبنی بر ارائه بخش‌های جدید داستانی برای بازی GTA V داده باشد. البته کمپانی تیک-تو بعدها صحبت‌های زلنیک را اصلاح کرد و گفت که او در بیانیه خود دچار اشتباه شده است.

این‌طور به‌نظر می‌رسد که کمپانی راک‌استار آب پاکی را روی دست ما ریخته و باید فکر عرضه بسته الحاقی برای بخش داستانی GTA V را کلاً از ذهن بیرون کنیم. در هر صورت اگر مایل به شنیدن اخبار بیش‌تر در رابطه با بخش آنلاین این بازی هستید، می‌توانید به صفحه GTA Online در وب‌سایت زومجی مراجعه کنید.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده