// چهار شنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۵

تولید نسخه فیزیکی بازی های ویتا متوقف خواهد شد

کمپانی سونی گزارش داده است که به‌زودی تولید نسخه فیزیکی بازی‌های کنسول پلی استیشن ویتا را متوقف خواهد کرد.

کمپانی سونی در سال ۲۰۱۱ اقدام به عرضه جایگزین کنسول PSP با نام کنسول PlayStation Vita کرد. این کنسول که جزو نسل هشتم کنسول‌های بازی و رقیب کنسول Nintendo 3DS محسوب می‌شود، از مشخصاتی سخت افزاری همچون نمایشگر OLED (نمایشگر LCD در نسخه اصلاح شده) چند لمسی، پردازنده ARM Cortex-A9 چهار هسته‌ای و ۵۱۲ مگابایت رم بهره می‌برد. علی‌رغم عرضه ابتدایی موفق و استقبال مخاطبین، این کنسول در سال‌های اخیر با افت فروش و فقدان بازی‌های بزرگ مواجه شده است و کمپانی سونی تلاش می‌کند با عرضه بازی‌های مستقل و اضافه کردن ویژگی Remote Play بازیکنان را به سمت آن جذب کند. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، کمپانی سونی خبر از توقف عرضه نسخه فیزیکی بازی‌های کنسول پلی استیشن ویتا داده است.

براساس ابلاغیه شعبه‌های آمریکایی و ارو‌پایی کمپانی سونی که برای بازی‌سازان ارسال شده است، این کمپانی تصمیم دارد که «تا پایان سال مالی ۲۰۱۸ تولید نسخه فیزیکی بازی‌های کنسول پلی‌استیشن ویتا را متوقف کند.» وب‌سایت Kotaku اقدام به انتشار این خبر کرده است و صحت آن توسط سخنگوی کمپانی Sony تایید شده است. به این دلیل که سال مالی ۲۰۱۸ در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۱۹ (۱۱ فروردین ۱۳۹۸) به پایان می‌رسد، وب‌سایت کوتاکو به این نکته اشاره می‌کند که سفارش نسخه فیزیکی بازی‌های کنسول پلی‌استیشن ویتا تا ماه فوریه سال آینده میلادی ممکن خواهد بود و پس از آن ساخت نسخه فیزیکی بازی‌ها متوقف خواهد شد.

وب‌سایت کوتاکو اعلام کرده است که توقف تولید نسخه فیزیکی بازی‌های کنسول PS Vita به معنای توقف عرضه بازی روی این کنسول نیست و کمپانی سونی همچنان به عرضه دیجیتالی بازی‌ها از طریق PlayStation Network ادامه خواهد داد. کمپانی سونی جزئیات بیشتری از برنامه‌های خود در قبال آینده کنسول پلی‌استیشن ویتا که از عمر آن در حدود ۶ سال می‌گذرد، منتشر نکرده است.

تا‌کنون بازی‌های مشهوری همچون Persona 4 Golden ،Severed ،Gravity Rush ،Metal Gear Solid HD Collection و Guacamelee روی کنسول پلی‌استیشن ویتا منتشر شده است. علاوه بر بازی‌های Bloodstained: Curse of the Moon و Stardew Valley، از بین بازی‌هایی که به‌زودی رو این کنسول عرضه خواهند شد می‌توان به بازی‌های Crossing Souls ،Bloodstained: Ritual of the Night ،The Lost Child و The Coma: Recut اشاره کرد.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده