نویسنده: آرش رستمی
// جمعه, ۱۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۹

فیل اسپنسر: می‌خواهم پروژه اسکورپیو قیمتی در حد کنسول های دیگر داشته باشد

بنا به گفته‌های رئیس بخش ایکس‌باکس، قیمت کنسول اسکورپیو احتمالاً از مبالغ معمول برای کنسول‌های بازی فراتر نخواهد رفت.

مایکروسافت تا امروز درباره‌ی پروژه‌ی اسکورپیو (Project Scorpio)، کنسول جدیدش، و بهای آن زیاد صحبت کرده است؛ اما تاکنون قیمت دقیقی برای آن اعلام نشده است. اکنون فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، نکاتی را مطرح کرده که بنا به آن‌ها ممکن است این کنسول آن‌قدرها که انتظار می‌رفت گران نباشد.

اسپنسر در اوایل پاییز خاطرنشان کرده بود که ایکس‌باکس اسکورپیو محصولی بسیار باکیفیت است و در نتیجه قیمت نسبتاً بالایی، احتمالاً کمتر از ۶۰۰ دلار، خواهد داشت. او چندی پیش هم گفت که کنسول جدید از ایکس‌باکس وان اس گران‌تر خواهد بود. این‌بار وی گفت‌وگویی با با وب‌سایت AusGamers داشت که طی آن گفت:

من می‌خواهم اسکورپیو قیمتی در حد [بازه‌ی معمول] کنسول‌ها داشته باشد و تلاش نمی‌کنم که با سیستم‌های رده-بالا رقابت کنم. از آنجا که [اکنون تنها] یک مجموعه مشخصات را [برای اسکورپیو] در نظر گرفته‌ایم، قادر هستیم تا تناسب و توازن میان اجزا را به‌تمامی بررسی کنیم و مطمئن شویم که با این محصول روی مواردی دست گذاشته‌ایم که واقعاً برای مشتریان و گیمرها اهمیت دارد.

در حال حاضر کنسول پلی‌استیشن 4 پرو قیمتی معادل ۳۹۹ دلار دارد و نسخه‌ی اصلی ایکس‌باکس وان (همراه با کینکت) هم نخست با بهای ۴۹۹ دلار به بازار عرضه شده بود. با توجه به گفته‌های اسپنسر، منطقی به نظر می‌رسد که ایکس‌باکس اسکورپیو در این بازه‌ی قیمتی قرار بگیرد و با این حساب، به‌گفته‌ی نویسنده‌ی سایت Attack of the Fanboy، می‌توانیم بهایی نهایتاً در حدود ۴۵۰ دلار را برای آن در نظر داشته باشیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده