نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۹

پروژه اسکورپیو احتمالا قیمتی کمتر از ۶۰۰ دلار خواهد داشت

فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس اعلام کرد که کنسول اسکورپیو، یک محصول بالارده است و به همین دلیل قیمت نسبتا بالایی دارد.

یکی از سوالاتی که از زمان معرفی پروژه اسکورپیو برای بسیاری از کاربران پیش آمده بود، قیمت این کنسول بود. حال Phil Spencer، رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت در مصاحبه‌ای که با وب‌سایت وین‌بتا انجام داده، اعلام کرده که این کنسول،‌ یک محصول بالارده است و به همین دلیل کاربران باید انتظار داشته باشند که قیمت آن گران باشد.

در ادامه این مصاحبه، اسپنسر افزود که با این حال، Scorpio، قیمت غیر معقولی نخواهد داشت و ما پیش از این کنسول‌هایی با این قیمت دیده‌ایم و طرفداران می‌توانند انتظار داشته باشند که قیمت آن بیش از ۶۰۰ دلار نباشد. کنسول پلی‌استیشن 3 در زمان عرضه‌اش در سال ۲۰۰۷، قیمتی معادل با ۶۰۰ دلار داشت:

وقتی که ما کنسول‌های ایکس‌باکس وان اس و پروژه اسکورپیو را طراحی کردیم، این کار را به صورت موازی انجام دادیم. ابتدا درباره قیمت و عملکرد اسکورپیو بحث کردیم که در مقایسه با ایکس‌باکس وان اس، چه قابلیت‌های اضافه‌ای دارد تا بتوانیم به یک قیمت معقول دست پیدا کنیم. قصد ما این بود که خریداران به دلیل قیمت زیاد این دو کنسول، آنها را رها نکنند.

به نظر من، شما نیز حس خواهید کرد که پروژه اسکورپیو، یک کنسول بالارده محسوب می‌شود و من می‌توانم به شما این اطمینان را بدهم که قیمت غیرمعقولی نخواهد داشت و پیش از این کنسولی با قیمت اسکورپیو دیده‌اید. اگر کنسول ایکس‌باکس وان اس را در نظر بگیرید، اسکورپیو به نسبت به آن، قیمت معقولی دارد.

آرون گرین‌برگ، یکی از اعضای مایکروسافت نیز صحبت‌های اسپنسر را تایید کرده و اعلام کرده که اسکورپیو یک کنسول پریمیوم و بالارده است. این کنسول، با نام قوی‌ترین کنسول مایکروسافت تا به امروز شناخته می‌شود. 

از طرف دیگر، کنسول جدید شرکت رقیب یعنی پلی‌استیشن 4 پرو، در ماه آبان با قیمتی ۴۰۰ دلاری عرضه خواهد شد. نسخه ۵۰۰ گیگابایتی ایکس‌باکس وان S نیز که چندی پیش در دسترس خریداران قرار گرفت، با ۳۰۰ دلار عرضه می‌شود. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده