نویسنده: wood patch
// چهار شنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۹

فیل اسپنسر: ایکس باکس اسکورپیو گران‌تر از ایکس باکس وان اس خواهد بود

فیل اسپنسر تأکید کرده است که قیمت کنسول معرفی نشده ایکس باکس اسکورپیو از ایکس باکس وان اس بیشتر خواهد بود.

فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس کمپانی مایکروسافت، در جدیدترین اظهار نظر خود، دوباره به موضوع قیمت کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو پرداخته است. اسپنسر که قبلا نیز در این‌باره سخن گفته بود، باری دیگر تأکید کرد از آن‌جا که ایکس‌باکس اسکورپیو یک محصول ممتاز و خاص است، مصرف‌کنندگان نباید توقع قیمتی کم را داشته باشند؛ اما از طرفی دیگر، مایکل پچر، تحلیل‌گر نامی حوزه بازی‌های ویدیویی چندی پیش گفته بود که اگر اسکورپیو قیمتی بیشتر از ۴۰۰ دلار داشته باشد، مایکروسافت خودکشی کرده است و در آینده به زیان مالی فراوانی دچار خواهد شد. 

اکنون به نظر می‌رسد که فیل اسپنسر چندان با گفته‌های اخیر مایکل پچر موافق نیست و در پاسخ گفته است که ایکس باکس اسکورپیو یک محصول مصرفی رده‌بالا است و به همین دلیل قیمت آن از ایکس‌باکس وان اس بیشتر خواهد بود. همچنین اسپنسر تصریح کرد که موفقیت مایکروسافت در صنعت سخت‌افزارهای گیمینگ، تنها به خود محصولات و نحوه قیمت‌گذاری آن‌‌ها ختم نمی‌شود و توجه به خواسته‌های اقشار مختلف جامعه مصرف‌کنندگان، عاملی بسیار مهم در این موفقیت‌هاست:

اسکورپیو یک کنسول خاص است و قیمتش هم طبیعتا از ایکس‌باکس وان اس بیشتر خواهد بود، ما نیز بر همین اساس در حال ساخت آن هستیم. اگرچه هنوز قیمتی را برای آن اعلام نکرده‌ایم، اما می‌خواهیم مطمئن شویم که سرمایه‌ خرج شده برای اسکورپیو می‌تواند پاسخگوی خواسته‌های مشتریان محصولات رده‌بالا باشد و این خود یعنی قیمت بیشتر. 

اسپنسر در ادامه گفت:

این‌گونه نیست که محصولی را ببینید و تنها بر اساس آن شیوه کار یک کمپانی را در بازار قضاوت کنید؛ در اصل باید مجموعه کل محصولات و قیمت‌های مختلف آن‌ها را در نظر بگیرید. وقتی ما درباره ایکس‌باکس اسکورپیو فکر می‌کنیم، آن را محصولی ساخته شده برای مصرف‌کنندگان محصولات رده‌بالا می‌بینیم که خواهان نهایت توان یک کنسول هستند، اسکورپیو نیز در نهایت برای برآورده‌سازی همان خواسته‌هاست.

در حال حاضر، قیمت پایه کنسول‌ ایکس‌باکس وان اس ۲۹۹ دلار است که مدل‌ ۵۰۰ گیگابایتی آن را شامل می‌شود. به تناسب افزایش فضای ذخیره‌سازی کنسول (مدل‌های یک و دو ترابایتی) قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند و در نهایت به قیمت ۳۹۹ دلار برای مدل دو ترابایتی می‌رسیم. ایکس‌باکس اسکورپیو نیز به احتمال زیاد به همین شیوه قیمت‌گذاری می‌شود و بر اساس گمانه‌زنی‌ها، قیمت مدل پایه آن ۳۹۹ دلار خواهد بود.

در راستای سایر اخبار مرتبط با پروژه اسکورپیو، چندی پیش در زومجی به اطلاع شما رساندیم که روند ساخت و توسعه کنسول پیشرفت بسیار خوبی دارد. همچنین در خبر دیگری نیز خواندید که از نقطه نظر مایکروسافت، ایکس‌باکس اسکورپیو تنها کنسول قادر به ارائه رزولوشن 4K و تجربه وقعیت‌مجازی حقیقی است

نظر شما درباره قیمت احتمالی ایکس‌باکس اسکورپیو چیست؟


منبع Gamepur
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده