// جمعه, ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۳

بهترین بازی های کم حجم اندروید | با حجم کمتر از ۲۵ مگابایت

در این مقاله می‌خواهیم به سراغ معرفی بازی‌هایی برویم که درکنار سرگرم‌کننده بودن، حجم کمی از گوشی‌های اندرویدی شما را اشغال می‌کنند.

یکی از معضلات اکثر گوشی‌های اندرویدی پر شدن حافظه آن‌ها پس از چند سال استفاده است که اکثر ما آن را تجربه کرده‌ایم. بسیاری از ما علاقه داریم که روی گوشی‌های اندرویدی خود همیشه چند بازی برای تجربه کردن و سرگرم‌ شدن در اوقات فراغت‌مان داشته باشیم و خب پر شدن حافظه گوشی از اولین موانعی است که می‌تواند جلوی این اتفاق را بگیرد! از سویی دیگر بسیاری از بازی‌های کژوال و آرکید از حجم کمی برخوردار هستند و با ارائه جزئیات ساده درکنار گیم‌پلی سرگرم‌کننده می‌توانند در بسیاری از زمان‌ها ما را به خوبی سرگرم کنند.

ازاین‌رو تصمیم گرفته‌ایم در مقاله بازی های کم حجم اندروید به سراغ معرفی بازی‌هایی برویم که در عین سرگرم‌کننده بودن حجمی کم‌تر از ۲۵ مگابایت نیز داشته باشند. بازی‌هایی که تجربه آن‌ها در هر مکان و هر لحظه‌ای امکان‌پذیر باشد و بتوانند برای مدتی هم که شده باعث شوند تا از تجربه آن‌ها لذت ببریم.

به‌روزرسانی: این مقاله در تاریخ ۱۶ فروردین با بازی‌های جدید به‌روزرسانی شد. 


بازی کم حجم اندروید 2023

بازی اندروید Pix Hop

۳۰- بازی کم حجم Pix Hop

بازی پیکس هاپ

  • سبک: اکشن
  • استودیو: BNOO Games
  • قیمت: رایگان

Pix Hop یک بازی پیکسل آرتی جذاب و هیجان‌انگیز است که در جریان آن شما باید کنترل یک مربع سفید‌رنگ را در صفحه‌نمایش دوبعدی خود به‌عهده بگیرید. در طول بازی شما می‌توانید با چرخاندن صفحه‌نمایش دنیای بازی را به حرکت در آورید و از افتادن این مربع در چاله‌هایی که ایجاد می‌شوند جلوگیری کنید. البته که درطول بازی شما می‌توانید سکه‌هایی را که در مدت‌زمان محدود پیش‌روی تان ظاهر می‌شوند، جمع‌آوری کرده و همزمان از برخورد با دشمنان رنگارنگی که شما را تهدید می‌کنند، دوری کنید. درواقع هدف شما در این بازی هرچه بیشتر زنده ماندن و کسب امتیاز بیشتر است که می‌تواند به اثری رقابتی بین کاربران تبدیل شود. Pix Hop از جمله بازی‌های جذاب پلتفرم اندروید به‌شمار می‌رود که با حجمی ۲۰ مگابایتی در اختیار شما قرار گرفته است.

دانلود بازی کم حجم Pix Hop برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Orixo Hex

۲۹- بازی کم حجم Orixo Hex

بازی اوریکسو هِکس

  • سبک: معمایی
  • استودیو: Logisk
  • قیمت: رایگان

Orixo Hex یک بازی معمایی جذاب از استودیو Logisk است که در جریان آن بازیکنان باید با انجام ترتیبی از فعالیت‌ها، مجموعه‌ای از هشت‌ضلعی‌ها را پر کنند. Orixo Hex درواقع دنباله بازی Orixo به‌شمار می‌رود که در دنیایی مربعی جریان داشت و پس از موفقیت، سازندگان آن تصمیم گرفتند تا نسخه جدیدی از آن بازی را در اختیار کاربران قرار دهند. سازندگان در این بازی ۱۸۰ مرحله جذاب و چالش‌برانگیز را قرار داده‌اند که درکنار موسیقی آرامش‌بخش خود تجربه‌ای لذت‌بخش و سرگرم‌کننده را برای بازیکنان رقم می‌زند. Orixo Hex با حجمی معادل ۱۶ مگابایت جزو بهترین بازی های کم حجم اندروید قرار می‌گیرد که می‌توانید هم‌اکنون آن را از فروشگاه گوگل پلی دانلود و تجربه کنید.

دانلود بازی کم حجم Orixo Hex برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Flow Water Fountain

۲۸- بازی کم حجم Flow Water Fountain 3D Puzzle

بازی فلو واتر فاونتین

  • سبک: معمایی
  • استودیو: Frasinapp
  • قیمت: رایگان

بازی بعدی این فهرست به اثری سرگرم‌کننده از استودیو بازی‌سازی Frasinapp اختصاص دارد که معمولا ساخت بازی‌های آموزش زبان را در کارنامه خود دارد. با این وجود Flow Water Fountain اثری سرگرم‌کننده است که در جریان آن شما باید جریان آب را از یک آب‌نما به مقصد خود هدایت کنید. درواقع شما این کار را باید با ساخت انواع بلوک‌ها و سنگ‌ها، آبشارها، کانال‌ها و لوله‌های مختلف انجام دهید و در دنیایی سه‌بعدی آب هر رنگ مشخص شده در صفحه‌نمایش را به فواره مقصد خود برسانید. سازندگان در این بازی نزدیک به هزار مرحله با درجات سختی مختلف قرار داده‌اند که هرکدام می‌تواند به‌نوبه خود برای کاربران مختلف چالش‌برانگیز و سرگرم‌کننده باشد.

دانلود بازی کم حجم Flow Water Fountain برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


فیلتر Cubeam

۲۷- بازی کم حجم Cubeam - 3D Laser Puzzle

کیوبیم

  • سبک: معمایی
  • سازنده: Mireia Balaguer
  • قیمت: رایگان

Cubeam یک بازی سه‌بعدی معمایی است که به‌خوبی می‌تواند ذهن و هوش شما را به چالش بکشد. هدف شما در این بازی هدایت پرتوهای لیرز رنگی و رساندن آن به توپ‌های هدف است. این بازی به شما این امکان را می‌دهد که از اشیا مختلف همانند آینه، فیلترهای رنگی و تقسیم‌کننده‌های نور برای حل معماهای مختلف آن استفاده کنید. باتوجه‌به دنیای سه‌بعدی بازی، شما باید با گردش دوربین، بهترین زاویه را برای حل معماها پیدا کنید. شما می‌توانید هم‌اکنون این بازی را با حجمی نزدیک به ۲۵ مگابایت از فروشگاه گوگل پلی دانلود کرده و آن را تجربه کنید.

دانلود بازی کم حجم Cubeam - 3D Laser Puzzle برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی معمایی 1Line & dots

۲۶- بازی کم حجم 1Line & dots. Puzzle game.

بازی یک خط و چند نقطه

  • سبک: معمایی
  • استودیو: nixGames
  • قیمت: رایگان

1Line & dots. Puzzle game. یک بازی معمایی رایگان از استودیو بازی‌سازی nixGames است که می‌تواند به خوبی بازیکنان را به روش‌های مختلف به چالش بکشد. در این بازی شما الگوهای معمایی مختلفی را در سطوح و درجات سختی متفاوت پیدا می‌کنید؛ به‌نحوی‌که برخی از آن‌ها می‌توانند بسیار ساده و برخی دیگر بسیار دشوار باشند. وظیفه شما در مراحل این بازی این است که تمامی نقاط صفحه‌نمایش را به‌وسیله یک خط ممتد به یکدیگر وصل کنید. بازی از طراحی ساده و مینیمالیست زیبایی بهره می‌برد که درکنار موسیقی‌های گوش‌نواز خود باعث می‌شود بازیکنان از تجربه آن لذت ببرند. این بازی با حجمی کمتر از ۱۰ مگابایت در فروشگاه گوگل پلی قرار گرفته است.

دانلود بازی کم حجم 1Line & Dots برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی کم حجم اندروید

۲۵- بازی کم حجم Unblock Me Free

بازی آنبلاک می

  • سبک: معمایی
  • استودیو: Kiragames Co
  • قیمت: رایگان (۰.۹۹ دلار نسخه پرمیوم)

Unblock Me یک بازی معمایی سرگرم‌کننده است که در جریان آن بازیکنان باید با جابه‌جا کردن بلوک‌های مختلف مسیر را برای بلوک قرمزرنگ باز کرده و آن را از صفحه خارج کنند. گیم‌پلی بازی بدین صورت است که در ابتدای هر مرحله تعدادی بلوک با اندازه‌های مختلف درکنار هم چیده شده‌اند و راه بلوک قرمز رنگ را مسدود کرده‌اند. بازی از شما می‌خواهد تا با جابه‌جایی افقی و عمودی دیگر بلوک‌ها، مسیر را برای خروج بلوک قرمز رنگ باز کنید.

سازندگان سه حالت مختلف در بازی قرار داده‌اند که تجربه هرکدام از آن‌ها می‌تواند به نوبه خود سرگرم‌کننده باشد. در حالت Relax Mode شما می‌توانید هرزمان که بخواهید بدون وجود هیچ‌گونه دردسری به تجربه بازی بپردازید. حالت Challenge Mode شما را وارد چالشی می‌کند که طی آن باید مراحل را با کمترین تعداد حرکت ممکن به پایان برسانید و درنهایت در حالت Daily Puzzle Mode چالش‌های مختلفی پیش‌روی بازیکنان قرار می‌گیرد که از بین آن‌ها می‌توان به وجود بلوک‌های ثابت و خروجی‌های جدید در مراحل مختلف اشاره کرد. در مجموع در بازی بیش از ۴۰ هزار معمای مختلف برای حل کردن وجود دارد که برای یک بازی با این حجم کم واقعا می‌تواند جالب توجه باشد.

دانلود بازی کم حجم Unblock Me Free برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی حجم پایین اندروید

۲۴- بازی Teeter Pro – Free Maze Game

بازی تیتر پرو

  • سبک: آرکید
  • استودیو: thesurix
  • قیمت: رایگان

Teeter Pro یک بازی معمایی و آرکید از استودیو thesurix است که در جریان آن شما کنترل یک توپ را در یک صفحه هزارتوی چوبی به‌عهده می‌گیرید. هدف شما این است که با چرخاندن صفحه گوشی و صفحه هزارتوی بازی، به نحوی گوی خود را هدایت کنید که به سوراخ مقصد برسد. در بین راه موانع و سوراخ‌های متعددی قرار گرفته‌اند که باعث می‌شوند اتمام مراحل به‌راحتی به سرانجام نرسد و هربار مجبور شوید مسیر را از ابتدا آغاز کنید.

بازی درکنار حجم اندک خود بیش از ۱۲۰ مرحله منحصربه‌فرد و سرگرم‌کننده را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد که تجربه هرکدام از آن‌ها می‌تواند لذت‌بخش باشد. بازیکنان می‌توانند با اتمام هر مرحله مدت زمان خود را ثبت کرده و عملکرد خود را با دیگر بازیکنان مقایسه کنند. در مجموع می‌توان Teeter Pro را بازی سبک و در عین حال جذاب نامید که تجربه آن برای هر کاربری ضروری به‌نظر می‌رسد.

دانلود بازی کم حجم Teeter Pro – Free Maze Game برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی های کم حجم اندروید

۲۳- بازی کم حجم اندروید Tank Hero

بازی تانک هیرو

  • سبک: آرکید
  • استودیو: Clapfoot Inc
  • قیمت: رایگان (پرداخت درون‌برنامه‌ای)

Tank Hero یک بازی آرکید کوچک و در عین‌حال سرگرم‌کننده از استودیو Clapfoot است که بازیکنان می‌توانند در آن با به‌وسیله تانک‌های خود به نبرد با دشمنان بروند. در این بازی شما کنترل تانک‌هایی با سرعت بالا و طراحی سه‌بعدی را در اخیار دارید و می‌توانید به‌وسیله انواع سلاح‌هایی که روی آن‌ها قرار گرفته‌اند به نبرد حریفان خود بروید و به قهرمان تانک‌ها تبدیل شوید.

بیش از ۱۲۰ مرحله مختلف در بازی گنجانده شده است و بازیکنان می‌توانند این بازی را در دو حالت مختلف Campaign و Survival تجربه کنند. در مجموع پنج مدل سلاح مختلف برای تانک‌ها درنظر گرفته شده است که هرکدام از قدرت آسیب منحصربه‌فردی بهره می‌برند. شما باید در جریان بازی به نبرد پنج تانک از هوش مصنوعی حریف بروید و تک‌تک آن‌ها را از میان بردارید. Tank Hero شاید در نگاه اول بسیار معمولی به‌نظر برسد، اما با تجربه آن متوجه می‌شود یک بازی کم‌حجم ساده تا چه‌ اندازه می‌تواند هیجان‌انگیز باشد.

دانلود بازی کم حجم Tank Hero برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی آجر زنی سبک  Swipe Brick Breaker: The Blast

۲۲- بازی حجم پایین Swipe Brick Breaker: The Blast

بازی سوایپ بریک بریکر

  • سبک: آرکید
  • استودیو: NEOWIZ
  • قیمت: رایگان (پرداخت درون‌برنامه‌ای)

بازی بعدی به یک اثر آرکید اعتیادآور به‌نام Swipe Brick Breaker از استودیو NEOWIZ اختصاص دارد که در آن شما باید تا حد امکان به شکستن آجرها ادامه دهید و رکورد ثبت کنید. گیم‌پلی بازی به‌این صورت است که از ابتدا شما یک توپ در اختیار دارید و باید با سوایپ کردن صفحه پایین بازی از خروج توپ جلوگیری کرده و به‌وسیله آن آجرهای محیط بازی را از بین ببرید. روی هرکدام از آجرها یک عدد نوشته شده است که با هربار برخورد توپ‌ها به آن‌ها یک عدد از این مقدار کم می‌شود تا به صفر برسد. در هر نوبت به تعداد توپ‌های شما اضافه می‌شود تا بتوانید با تعداد توپ‌های خود آجرهای بیشتری را از میان بردارید.

درصورتی‌که نتوانید آجرها را به حد کافی از بین ببرید، به تعداد آن‌ها اضافه شده و به سطح پایین بازی نزدیک می‌شوند. با رسیدن آجرها به صفحه متحرک شما، بازی به اتمام می‌رسد و امتیاز شما ثبت می‌شود. شما می‌توانید هرزمان که بخواهید بازی را متوقف کنید و بعدا دوباره از همان نقطه به ادامه آن بپردازید. Swipe Brick Breaker: The Blast یک بازی کم‌حجم و درعین حال سرگرم‌کننده است که تجربه آن را به تمامی علاقه‌مندان بازی‌های آرکید توصیه می‌کنیم.

دانلود بازی کم حجم Swipe Brick Breaker: The Blast برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بهترین بازی های کم حجم

۲۱- بازی کم حجم آنلاین اندروید Slither.io

بازی اسلیثر

  • سبک: اکشن
  • استودیو: Lowtech Studios
  • قیمت: رایگان (پرداخت درون‌برنامه‌ای)

Slither.io یک بازی جذاب خلاقانه از استودیو Lowtech است که در جریان آن شما کنترل یک مار رنگی را دراختیار می‌گیرید و باید در دنیایی بزرگ و نامحدود حرکت کنید. در صفحه دنیای بازی گوی‌های رنگی مختلفی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را جمع‌آوری کرده و به طول مار خود بیافزایید. در محیط بازی دیگر بازیکنان هم حضور دارند و آ‌ن‌ها هم همانند شما در حال گشت‌و‌گذار هستند. البته که تنها راه بزرگ شدن مارها خوردن گوی‌های رنگی نیست و درصورتی که مارهای دیگر بازیکنان به شما برخورد کنند و از بین بروند، می‌توانید باقی‌مانده بدن آن‌ها را نوش‌جان کنید و طول مار خود را افزایش دهید.

جالب است بدانید که درصورتی‌که دو مار با سر به یکدیگر برخورد کنند، هر دوی آن‌ها نابود می‌شوند و از همین طریق دیگر بازیکنان می‌توانند حسابی نابودی شما را جشن بگیرند! درواقع بخش آنلاین و چندنفره Slither.io به‌مراتب جذاب‌تر از بخش آفلاین آن است و همواره شما را در یک رتبه‌بندی جهانی قرار می‌دهد و می‌توانید با دیگر بازیکنان بر سر بزرگ‌تر کردن مار خود رقابت کنید. شما می‌توانید این بازی هم‌اکنون از فروشگاه گوگل‌پلی دانلود کنید و از تجربه بخش آنلاین آن به‌شدت لذت ببرید.

دانلود بازی کم حجم Slither.io برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی کم حجم برای اندروید

۲۰- بازی Shadow Skate‏

بازی شادو اسکیت

  • سبک: آرکید
  • استودیو: Candy Mobile
  • قیمت: رایگان (پرداخت درون‌برنامه‌ای)

اگر از علاقه‌مندان ورزش اسکیت و بازی‌های Running هستید بازی بعدی این فهرست بدون شک می‌تواند شما را سرگرم کند. Shadow Skate درواقع یک اثر رانینگ با محوریت ورزش اسکیت است که در آن شما در محیطی کارتونی و دوبعدی کنترل یک شخصیت را به‌عهده می‌گیرید که در صفحه بازی به‌صورت سایه با رنگ مشکی نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید در طول بازی در مسیرهایی همانند آسمان‌خراش‌ها، جنگل‌ها و پارک‌ها اسکیت‌سواری کرده و حرکات آکروباتیک انجام دهید.

در طول بازی شما با موانع مختلفی روبه‌رو می‌شوید که می‌تواند برای عبور از آن‌ها سرعت خود را افزایش دهید، بپرید و از زیر آن‌ها عبور کنید. در طول مسیر همچنین می‌توانید سکه‌های مختلفی را جمع‌آوری کرده و در ادامه با استفاده از آن‌ها پاورآپ‌های مختلف را خریداری کنید. سازندگان در بازی ۴۰ مرحله منحصربه‌فرد و جذاب را قرار داده‌اند که درکنار فیزیک واقع‌گرایانه و گرافیک هنری جذاب، Shadow Skate را تبدیل به یکی از بهترین بازی های اندروید تبدیل می‌کند..

دانلود بازی کم حجم Shadow Skate‏ برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی حجم پایین اندرویدی

۱۹- بازی Roll Balls into a Hole

توپ‌ها را وارد سوراخ کن

  • سبک: کژوال
  • استودیو: Ball games
  • قیمت: رایگان

Roll Balls into a Hole یک بازی مینیمالیست و جذاب از استودیو Ball games است که در آن شما تنها یک هدف دارید و آن هم وارد کردن توپ‌ها در یک سوراخ است! البته که کار به این سادگی هم نیست و بازی از شما می‌خواهد توپ قرمز رنگ را به‌عنوان آخرین توپ وارد سوراخ کنید که همین موضوع گیم‌پلی بازی را چالش‌انگیز می‌کند.

همچنین در مراحل جلوتر تعداد و جای‌گیری سوراخ‌ها کار را برای شما سخت‌تر می‌کنند و در برخی موارد باید توپ را از میان یک هزارتو عبور دهید تا بتوانید مرحله را به‌ اتمام برسنید. این بازی کاملا رایگان است و با حجم ۲.۵ مگابایتی خود به‌عنوان یکی از بهترین بازی های کم حجم اندروید می‌تواند به انتخاب مناسبی برای سرگرم‌ شدن شما تبدیل شود.

دانلود بازی کم حجم Roll Balls into a Hole برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


Real Bike Racing

۱۸- بازی گرافیکی کم حجم اندروید  Real Bike Racing

بازیبایک ریسینگ

  • سبک: رانندگی
  • استودیو: Italic Games
  • قیمت: رایگان (پرداخت درون‌برنامه‌ای)

شاید برای‌تان جالب باشد که در بین بازی‌های کم حجم نام یک اثر موتورسواری آن هم با گرافیک سه‌بعدی به چشم می‌خورد! Real Bike Racing که توسط استودیو Italic Games توسعه داده شده است، شما را در نقش یک راننده موتور سیکلت قرار می‌دهد که باید در پیست مسابقه با دیگر افراد به رقابت بپردازید. با پیش‌روی در بازی و با پیروزی در مسابقات شما می‌توانید وارد رقابت‌های جهانی شوید و با شرکت‌کنندگان قوی‌تر وارد مسابقه شوید.

در این بازی کم حجم بیش از ۱۰ نوع موتور مختلف قرار گرفته است که هرکدام طراحی منحصربه‌فردی دارند. گرافیک بازی به‌صورت سه‌بعدی است و جلوه‌های نورپردازی محیط بازی برای یک بازی کم‌حجم جالب توجه هستند. پس اگر می‌خواهید با نصب یک بازی کم‌حجم لذت موتورسواری را روی گوشی‌های خود تجربه کنید، Real Bike Racing را از دست ندهید.

دانلود بازی کم حجم Real Bike Racing‏ برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


تک تیرانداز در بازی موبایل Modern Sniper

۱۷- بازی Modern Sniper

بازی مدرن اسنایپر

  • سبک: اکشن
  • استودیو: Candy Mobile
  • قیمت: رایگان (پرداخت درون‌برنامه‌ای)

اگر از علاقه‌مندان آثار شوتر و اسنایپر هستید، بازی Modern Sniper می‌تواند به‌عنوان یک اثر کم‌حجم روی پلتفرم موبایل شما را حسابی سرگرم کند. در جریان این بازی شما در نقش یک تک‌تیرانداز ماهر قرار می‌گیرید که باید در هر مرحله اهداف خود را از پای دربیاورد. گیم‌پلی بازی بدین صورت است که شما با کشیدن انگشتان‌تان روی صفحه‌نمایش گوشی، دوربین سلاح خود را جابه‌جا می‌کنید و با ضربه روی گزینه Fire به آن‌ها شلیک می‌کنید.

همچنین می‌توانید با پولی که از اتمام هر مرحله به‌دست می‌آورید هرکدام از ۷ سلاحی را که در بازی قرار داده‌ شده است،‌ ارتقا دهید. در مجموع بازی ۶ مکان مختلف را پیش‌روی شما قرار می‌دهد که در خود بیش از ۵۰ مأموریت گوناگون را جای داده است. Modern Sniper یک بازی ساده و درعین حال سرگرم‌کننده است که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم خود کند.

دانلود بازی کم حجم Modern Sniper برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


دنیای مکعبی بازی Mekorama

۱۶- بازی Mekorama

بازی مِکوراما

  • سبک: معمایی
  • توسعه‌دهنده: Martin Magni
  • قیمت: رایگان (پرداخت درون‌برنامه‌ای)

Mekorama یک بازی معمایی است که توسط یک توسعه‌دهنده سوئدی به‌نام مارتین مگنی توسعه‌ داده شده است. در جریان داستان بازی یک ربات به‌نام B در یک دنیای مکعبی ناشناخته فرود می‌آید. در جریان ماجراجویی‌های ربات، B باید از مناطق مختلف که معماها، موانع و مکانیزم‌های مختلف را در خود جای داده‌اند، عبور کرده و برای رسیدن به خانه تلاش کند.محیط بازی در هر مرحله ساختمانی مکعبی شکل است که می‌توانید آن را بچرخانید و برای پیدا کردن مسیر نقشه بریزید. البته که پس از اتمام مراحل بازی سازندگان امکان ساخت مرحله را در اختیاز بازیکنان قرار داده‌اند تا هر شخص ایده و خلاقیت خود را روی بازی پیاده کرده و با دیگر افراد به اشتراک بگذارد. بازی Mekorama گیم‌پلی‌ای ساده و در عین‌حال سرگرم‌کننده و چالش‌برانگیز را در پیش‌روی مخاطبان خود قرار می‌دهد و می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم خود کند.

دانلود بازی کم حجم Mekorama برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


اتصال لوله‌ها در بازی موبایل Infinity Loop

۱۵- بازی Infinity Loop: Calm & Relaxing‏

بازی اینفینیتی لوپ

  • سبک: معمایی
  • استودیو: InfinityGames.io
  • قیمت: رایگان (پرداخت درون‌برنامه‌ای)

Infinity Loop یک بازی آرامش‌بخش از استودیو InifnityGames.io است که در جریان آن شما باید خطوط و چندراه‌های مختلف را به‌نحوی بچرخانید که به‌هم وصل شوند و درنهایت نور را به مسیر مقصد هدایت کنند. از نکات جالب توجه این بازی تعداد مراحل نامحدود آن است که با پیش‌روی در آن‌ها، گیم‌پلی به مراتب دشوارتر می‌شود.

بازی همچنین یک حالت Dark Mode در خود جای داده است که این‌بار شما باید تمامی اتصال‌ها را در آن قطع کنید و اجازه ندهید حتی یک قطعه به دیگری متصل باقی بماند. حل کردن معماهای اینفینیتی لوپ بسیار لذت‌بخش است و این بازی به‌راحتی می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم خود کند. Infinity Loop درحال حاضر با امتیاز ۴.۷ و تعداد دانلود بیش از ۱۰ میلیون دفعه یکی از محبوب‌ترین بازی‌های پلتفرم اندروید نام گرفته است.

دانلود بازی کم حجم Infinity Loop: Calm & Relaxing‏ برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی پیکسلی Hoppenhelm

۱۴- بازی Hoppenhelm

بازی هاپِنهِلم

  • سبک: آرکید
  • استودیو: BUN GUN
  • قیمت: رایگان (پرداخت درون‌برنامه‌ای)

Hoppenhelm یک بازی آرکید پلتفرمر از استودیو BUN GUN است که شما را در نقش شوالیه‌ای قرار می‌دهد که باید در محیط‌های یک سیاه‌چاله به گشت‌و‌گذار بپردازد. هر حرکت در بازی شمرده شده و در بالای صفحه به‌نمایش درمی‌‌آید که این عدد همان رکورد شما در هر نوبت تجربه بازی قلمداد می‌شود. سه دکمه بزرگ در پایین صفحه قرار گرفته است که هرکدام وظیفه خاصی را به‌عهده دارند. شما به‌وسیله دکمه وسط با پرش به سمت جلو حرکت می‌کنید و توسط دکمه سمت چپ که نماد یک شمشیر است می‌توانید با دشمنان خود وارد مبارزه شوید. البته که دکمه سمت راست هم در زمان حمله دشمنان سپر شوالیه را بالا می‌آورد و از ضربه خوردن آن جلوگیری می‌کند. گیم‌پلی بازی چالش‌های متعددی را ایجاد می‌کند، به‌نحوی‌که در طول پیش‌روی در بازی باید همیشه مواظب تله‌ها و بلوک‌هایی که ممکن است زیر پای شما سقوط کنند، باشید. گیم‌پلی هیجان‌انگیز درکنار گرافیک پیکسل آرتی بازی، Hoppenhelm را به یکی از لذت‌بخش‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های این فهرست تبدیل می‌کند.

دانلود بازی کم حجم Hoppenhelm برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بریدن میوه‌ها در بازی موبایل Fruit Cut 3D

۱۳- بازی Fruit Cut 3D

بازی کم حجم و معروف فروت کات

  • سبک: کژوال
  • استودیو: Studio Games Mobile
  • قیمت: رایگان

Fruit Cut 3D یک بازی کم‌حجم کژوال است که با الهام از Fruit Ninja به شما اجازه می‌دهد میوه‌های مختلف را برش دهید و امتیاز کسب کنید. البته که در طول بازی باید مواظب بمب‌هایی که مابین میوه‌ها ظاهر می‌شوند باشید و از بریدن آن‌ها پرهیز کنید! علاوه‌بر حالت‌های معمولی، با پیش‌روی در بازی و کسب مهارت می‌توانید وارد حالت‌های Pipeline و One Shot شوید و توانایی‌های خود را به چالش بکشید. جالب است بدانید که این بازی تنها ۴.۶ مگابایت حجم دارد و به‌عنوان یکی از بهترین بازی های کم حجم اندروید می‌تواند مخاطبان خود را ساعت‌ها سرگرم کند.

دانلود بازی کم حجم Fruit Cut 3D برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


اتصال لوله‌های رنگی در بازی Flow Free

۱۲- بازی Flow Free

بازی فلو فری

  • سبک: معمایی
  • استودیو: Big Duck Games LLC
  • قیمت: رایگان (پرداخت درون‌برنامه‌ای)

Flow Free یک بازی معمایی با سبک لوله‌کشی است که در آن باید لوله‌های همرنگ را به یکدیگر متصل کنید تا جریان برقرار شود. درواقع شما باید تمامی لوله‌های موجود در صفحه بازی را به یکدیگر وصل کنید و در عین حال مواظب باشید که لوله‌ها به یکدیگر متصل نشوند یا از روی یکدیگر عبور نکنند.

گیم‌پلی بازی بدین صورت است که شما تنها کافی است با کشیدن دست خود روی صفحه، مسیر وصل شدن نقاط را مشخص کنید. سازندگان در بازی هشت سطح مختلف قرار داده‌اند که هرکدام ۱۵۰ مرحله گوناگون را در خود جای داده‌اند. در بازی همچنین یک حالت به نام Time Trial وجود دارد که بازیکنان را مجبور می‌کند در مدت زمانی محدود مراحل را به پایان برسانند. طراحی محیط بازی رنگارنگ و در عین سادگی زیبا به‌نظر می‌رسد و درکنار آن شاهد جلوه‌های صوتی بامزه‌ای هستیم که باعث می‌شود این بازی ۱۹ مگابایتی به‌تنهایی به اثری سرگرم‌کننده و اعتیادآور تبدیل شود.

دانلود بازی کم حجم Flow Free برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


رانندگی در سطح شهر در بازی Dr. Driving

۱۱- بازی کم حجم ماشین Dr. Driving

بازی دکتر درایوینگ

  • سبک: رانندگی
  • استودیو: SUD Inc
  • قیمت: رایگان (پرداخت درون‌برنامه‌ای)

Dr. Driving یک بازی رانندگی است که برخلاف آثار مشابه سبک خود که تلاش می‌کنند بازیکنان را در مسابقات سرعتی وارد کنند، تجربه‌ای معمولی از رانندگی بی‌خطر و معمولی در شهر را پیش‌روی مخاطبان قرار دهد. به‌صورتی که در این بازی شما در محیط شهری سوار ماشین خود می‌شوید باید با سرعت مجاز در خیابان‌ها رانندگی کنید.

بازی از گرافیک ساده‌ای بهره می‌برد، اما تلاش می‌کند تجربه رانندگی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. درواقع شما باید در ترافیک شهری ماشین خود را از میان دیگر خودروها عبور دهید و امتیاز کسب کنید. پس اگر به‌دنبال یک بازی شبیه‌ساز رانندگی کم‌حجم روی گوشی موبایل خود می‌گردید،‌ به شما توصیه می‌کنیم Dr. Driving را از دست ندهید.

دانلود بازی کم حجم Dr. Driving برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


نبرد با هیولاها در بازی Devil Ninja 2

۱۰- بازی Devil Ninja 2

بازی دویل نینجا 2

  • سبک: ماجراجویی
  • استودیو: Droid Studio
  • قیمت: رایگان

بازی Devil Ninja 2 یک اثر ماجراجویی و سرگرم‌کننده از استودیو بازی‌سازی Droid است که در جریان آن بازیکنان کنترل یک نینجا را به‌عهده می‌گیرند که پس از وارد شدن به سرزمین شیطانی باید با هیولاها مبارزه کند، پادشاه آن‌ها را از میان بردارد و برای به‌دست آوردن سلاح‌های قدرتمندتر، توپ‌های انرژی را جمع‌آوری کند.

بازی از تنوع بالایی در سلاح‌ها برخوردار است و شما می‌توانید از صدها سلاح‌ و پاورآپ مختلف برای مبارزه با دشمنان استفاده کنید. گرافیک بازی دوبعدی و کارتونی است که درکنار موسیقی جذاب و گیم‌پلی هیجان‌انگیز آن باعث شده است تا Devil Ninja 2 با سرعت مبارزات بالایی خود به اثری شایسته تجربه شدن روی پلتفرم اندروید تبدیل شود.

دانلود بازی کم حجم Devil Ninja 2 برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی کریکت Cricket Black

۹- بازی Cricket Black

بازی کریکت بلک

  • سبک: ورزشی
  • استودیو: Puran Software
  • قیمت: رایگان

بازی بعدی این فهرست به یک اثر مینیمالیست دیگر به‌نام Cricket Black اختصاص دارد که با حجم ۲.۹ مگابایت یکی از کم‌حجم‌ترین آثار پلتفرم اندروید به‌شمار می‌رود. در این بازی شما می‌توانید با دوستان خود به تجربه ورزش کریکت بپردازید. تنها کافی است وقتی که توپ به سمت شما پرتاب می‌شود با زدن یک ضربه روی صفحه‌نمایش با چوب خود به توپ ضربه بزنید و آن را به دورترین محل ممکن پرتاب کنید.

شخصیت‌های بازی آدمک‌های کارتونی مشکی رنگی هستند که بسیار بامزه طراحی شده‌اند و جریان گیم‌پلی یکی از بازیکن‌ها درواقع وظیفه پرتاپ کردن توپ و دیگری وظیفه ضربه زدن با چوب به آن را به‌عهده دارد. جالب است بدانید که Cricket Black تنها ۳.۳ مگابایت حجم دارد و به‌راحتی می‌توان آن را روی هر گوشی اندرویدی نصب و تجربه کرد.

دانلود بازی کم حجم Cricket Black برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی موبایل ‌Brick Game | آتاری دستی

۸- بازی Brick Game

آتاری دستی

  • سبک: آرکید
  • استودیو: PerseusGames
  • قیمت: رایگان

در زمان‌های دور که کنسول‌های دستی و موبایل‌ها امروزی بدین شکل وجود نداشتند، ابزاری با اصطلاح آتاری دستی بین مردم شناخته می‌شد که به نوبه خود بسیار مفرح و سرگرم‌کننده بود. حالا استودیو PerseusGames شبیه‌ساز این کنسول بازی و خود بازی‌های آن‌ را به گوشی‌های موبایل آورده است. شما می‌توانید در بازی Brick Game به تعداد ۱۹ بازی مختلف قدیمی را بازی کرده و تجربه آن‌ها لذت ببرید.

سازندگان یازده تم مختلف برای محیط بازی درنظر گرفته‌اند که با صداگذاری ۸ بیتی و مراحل مختلف بازی‌های خود می‌توانند حسابی کاربران قدیمی و جدید را سرگرم کنند. همچنین شما این بار قادر هستید تا امتیاز خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید و مقام خود را در رتبه‌بندی جهانی بهبود دهید. در انتها جالب است بدانید که Brick Game با تمامی ۱۹ بازی جذاب خود تنها ۱۳ مگابایت روی گوشی شما فضا اشغال می‌کند.

دانلود بازی کم حجم Brick Game برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


حرکت دادن توپ در بازی Bounce Classic

۷- بازی Bounce Classic

بانس کلاسیک

  • سبک: آرکید
  • استودیو: Genico
  • قیمت: رایگان

بازی بعدی این فهرست به یک اثر کلاسیک اختصاص دارد که سازندگان استودیو Genico حالا آن را به پلتفرم اندروید آورده‌اند. بازی Bounce درواقع ۱۱ مرحله از نسخه اصلی را در خود جای داده‌ است و سازندگان علاوه‌بر آن‌ها چندین مرحله جدید نیز به آن اضافه کرده‌اند. در این بازی شما باید توپی را که در اختیار دارید از میان حلقه‌های طلایی عبور دهید و در عین حال مواظب باشید تا گیر تله‌های مختلفی که در محیط قرار گرفته‌اند،‌ نیافتید.

Bounce Classic با قرار گرفتن در فهرست بهترین بازی های کم حجم اندروید و با داشتن گرافیک بازی پیکسلی و موسیقی جذاب حس نوستالژی را به بهترین شکل ممکن به شما القا می‌کند. از سویی دیگر گیم‌پلی بازی بسیار اعتیادآور است و با حجم کم خود می‌تواند به انتخابی مناسب برای پر کردن اوقات فراغت شما تبدیل شود.

دانلود بازی کم حجم Bounce Classic برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


عبور از موانع با موتورسیکلت در بازی موبایل Bike Racing 3D

۶- بازی Bike Racing 3D‏

بایک ریسینگ سه‌بعدی

  • سبک: رانندگی
  • استودیو: Worlds Mobile
  • قیمت: رایگان (پرداخت درون‌برنامه‌ای)

Bike Racing 3D یک بازی سبک موتورسواری است که در آن باید با انجام حرکات نمایشی از موانع عبور کنید. در این بازی فیزیک و جاذبه حرف اول را می‌زنند و شما باید با کسب مهارت در موتورسواری و یادگیری حرکات مختلف، از روی موانع پرش کنید و به مقصد برسید. سازندگان در بخش Career بازی ۶۰ مسیر مختلف و منحصربه‌فرد قرار داده‌اند که از ساده تا بسیار سخت در اختیار شما قرار می‌گیرند.

از سویی دیگر شما می‌توانید از بین ۵ موتور مختلف وسیله نقلیه خود را انتخاب کنید و از گرافیک سه‌بعدی و فیزیک طبیعی بازی لذت ببرید. این بازی ۱۹ مگابایت حجم دارد و هم‌اکنون می‌توانید آن را فروشگاه گوگل‌پلی دانلود و تجربه کنید.

دانلود بازی کم حجم Bike Racing 3D‏ برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی بدمینتون Badminton 3D

۵- بازی Badminton 3D

بدمینتون سه‌بعدی

  • سبک: ورزشی
  • استودیو: 3DGames
  • قیمت: رایگان (پرداخت درون‌برنامه‌ای)

اگر از علاقه‌مندان ورزش بدمینتون هستید، بازی Badminton 3D می‌تواند به‌عنوان یک اثر کم‌حجم و سبک به‌خوبی اوقات فراغت شما را پر کند. در این بازی شما در یک رقابت بدمینتون دو نفره شرکت می‌کنید و باید با انجام حرکات مختلف توپ را در زمین حریف بخوابانید. گرافیک بازی به‌صورت انیمیشنی است و از طراحی بامزه‌ای برخوردار است.

شما می‌توانید با پیروزی در رقابت‌ها امتیاز کسب کرده و به واسطه آن به خرید تجهیزات مختلف و ارتقای آن‌ها بپردازید. درمجموع چهار زمین بازی برای شما وجود دارد که طراحی هرکدام از جزئیات بالایی برخوردار است. Badminton 3D با حجم ۲۲ مگابایت در فروشگاه گوگلی‌پلی قرار گرفته‌ است و می‌توانید هم‌اکنون آن را دانلود کرده و از تجربه آن لذت ببرید.

دانلود بازی کم حجم Badminton 3D برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


تیراندزی با تیر و کمان در بازی Archery Master 3D

۴- بازی Archery Master 3D‏

تیراندازی با کمان

  • سبک: ورزشی
  • استودیو: TerranDroid
  • قیمت: رایگان (پرداخت درون‌برنامه‌ای)

اگر از علاقه‌مندان ورزش تیراندازی با کمان هستید، توسعه‌دهندگان در استودیو TerranDroid یک بازی در این سبک با گرافیک سه‌بعدی را روی پلتفرم اندروید منتشر کرده‌اند. در بازی Archery Master 3D‏ شما می‌توانید در رقابت‌های تیراندازی با کمان شرکت کرده و تنها با کشیدن انگشتان خود روی صفحه‌نمایش موبایل، تیرها را به سمت اهداف پرتاب کنید. در جریان گیم‌پلی بازی شما کافی است تا با شلیک به اهداف خود، امتیاز و سکه کسب کرده و ازطریق آن به خرید تجهیزات تیراندازی بهتر اقدام کنید که تعداد آن‌ها به بیش از ۲۰ عدد می‌رسد.

همچنین سازندگان در چهار منطقه مختلف با طراحی‌های منحصربه‌فرد بیش از ۱۰۰ مرحله مختلف را گنجانده‌اند که نشان از تنوع بالای روند این بازی دارد. گرافیک سه‌بعدی، انیمیشن‌های طبیعی و سیستم کنترلی ساده از جمله ویژگی‌های بارز این بازی به‌شمار می‌روند که باعث شده است تا Archery Master 3D با امتیاز ۴.۵ و تعداد دانلود بیش از ۱۰۰ میلیون دفعه، به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های پلتفرم اندروید تبدیل شود.

دانلود بازی کم حجم Archery Master 3D‏ برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


له کردن مورچه‌ها در بازی Ant Smasher

۳- بازی Ant Smasher

انت اسمشر

  • سبک: آرکید
  • استودیو: BCFG
  • قیمت: رایگان (پرداخت درون‌برنامه‌ای)

در بازی بعدی این فهرست شما باید تا جایی که می‌توانید مورچه‌ها و حشرات مختلف را زیر انگشتان خود له کنید! بازی Ant Smasher به‌شدت اعتیادآور است و کاربران با هر سن و سالی می‌توانند آن را تجربه کنند. سازندگان حشرات با اندازه‌های مختلفی را در صفحه بازی قرار داده‌اند و در بین آن‌ها باید حواس‌تان به زنبورها باشد که شما را نیش نزنند.

در بازی همچنین یک حالت Easy Mode قرار گرفته است که با حذف تبلیغات به کاربران کم سن و سال‌تر اجازه می‌دهد به‌راحتی به تجربه آن بپردازرند. از نکات برجسته Ant Smasher می‌توان به طراحی خوب حشرات و صداگذاری بامزه له شدن آن‌ها اشاره کرد که باعث شده است تا تعداد دانلودهای این بازی در فروشگاه گوگل پلی به بیش از ۱۵۰ میلیون بار برسد.

دانلود بازی کم حجم Ant Smasher برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی معمایی 7x7

۲- بازی کم حجم معمایی 7x7

  • سبک: معمایی
  • استودیو: FunTactic Games
  • قیمت: رایگان

بازی بعدی این فهرست به یک اثر معمایی و چالش‌برانگیز دیگر اختصاص دارد. در بازی 7x7 شما وارد یک صفحه شطرنجی با ۴۹ خانه مربعی شکل می‌شوید و بازی از شما می‌خواهد تا یکی از خانه‌ها را برای شروع انتخاب کنید. با کلیک کردن روی یکی از خانه‌ها عدد «۱» به‌عنوان نقطه شروع روی آن به‌نمایش در می‌آید و بازی با نمایش دادن خانه‌های آبی‌رنگ اطراف این خانه انتخاب شده، درواقع انتخاب‌های بعدی‌تان را به شما نمایش می‌دهد. شما در این بازی باید این فرایند را پشت سر هم انجام دهید و تا جای ممکن امتیاز خود را بالا ببرید.

با پیش‌روی در مراحل، بازی برخی از خانه‌ها را غیرفعال کرده و درواقع با این کار حق انتخاب شما را برای پر کردن خانه‌های بازی محدود می‌کند. برای رفتن به مرحله بعدی باید یک حد نساب امتیاز کسب کنید و درصورتی که با انتخاب اشتباه خانه‌های آبی‌رنگ نتوانید به امتیاز مورد نظر برسید، باید مرحله بازی را از اول آغاز کنید. البته که سازندگان حالت‌های دیگر بازی را با خانه‌های بزرگ‌تر همانند 8x8 و 10x10 نیز در اختیار بازیکنان قرار داده‌اند تا 7x7 در عین سادگی به یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و اعتیادآورترین بازی‌های این فهرست تبدیل شود.

دانلود بازی کم حجم 7x7 برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی موبایل 2048

۱- بازی 2048

  • سبک: معمایی
  • استودیو: Androbaby
  • قیمت: رایگان (پرداخت درون‌برنامه‌ای)

آخرین بازی فهرست هم به یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های پتلفرم اندروید اخصاص دارد که احتمالا همگی ما یکبار نام آن را شنیده‌ایم. بازی 2048 که در آن شما باید با تکان دادن مربع‌های داخل صفحه و ادغام آن‌ها با یکدیگر به امتیاز بالاتر دست پیدا می‌کنید. امتیازهای نوشته شده روی مربع‌ها از عدد ۲ آغاز می‌شوند و شما باید با جمع مربع‌های یکسان آن‌ها را با یکدیگر ادغام کرده و مربعی با عدد دوبرابر ایجاد کنید. البته زمانی‌که برای مثال شما انگشت خود را از سمت چپ تصویر به سمت راست می‌کشید تمامی مربع‌ها به سمت راست حرکت می‌کنند و مربع‌های غیریکسان درکنار یکدیگر جای می‌گیرند.

درواقع چالش اصلی بازیکنان آنجایی است که باید تا حد امکان مربع‌های یکسان را درکنار هم قرار دهند تا از افزایش تعداد مربع‌ها جلوگیری کنند. بازیکنان باید این کار را تا حد ممکن انجام داده تا مجموع امتیازهای یک مربع به عدد ۲۰۴۸ برسد و رکورد خود را افزایش دهند. پر شدن صفحه شطرنجی بازی مساوی است با باخت بازیکنان و این هنر شما است که این باخت را تا حد امکان عقب بیاندازید.

دانلود بازی کم حجم 2048 برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


پرسش‌های متداول

بازی های کم حجم اندروید چه اندازه فضا اشغال می‌کنند؟

معمولا بازی های کم حجم اندروید فضایی کمتر از ۲۵ مگابایت حجم دارند که در مجموع فضای بسیار کمی از گوشی‌های اندرویدی را اشغال می‌کنند.

بهترین بازی های کم حجم اندروید کدام‌ها هستند؟

در بین بهترین بازی های کم حجم اندروید می‌توان آثاری همانند 2048، بازی Flow Free و Unblock Me را نام برد. تجربه هرکدام از این بازی‌ها می‌تواند به نوبه خود سرگرم‌کننده باشد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده