نویسنده: محسن حقانی
// سه شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Hoppenhelm

بازی موبایل Hoppenhelm یک اثر اکشن پلتفرمر آرکید فوق‌العاده جذاب است که برای مدت‌ها شما را سرگرم خواهد کرد. با معرفی این اثر همراه زومجی باشید.

بازی اندروید و آیفون Hoppenhelm ساخته‌ی بازی‌ساز توبیاس اورنبرگ، یک اثر اکشن پلتفرمر جمع و جور با استایل بازی‌های آرکید است. به دنبال یک تجربه‌ی ساده و در عین حال کم حجم از یک اثر سرگرم کننده روی موبایل خود هستید؟ بدون شک بازی Hoppenhelm گزینه‌ای فوق‌العاده برای شما خواهد بود. اگر از مکانیزم‌های گیم‌پلی در ساخته‌های چون بازی Super Samurai Rampage و بازی Dragon Hill 2 لذت برده باشید، بدون شک Hoppenhelm نیز لحظات بسیار مفرحی را برای شما رقم خواهد زد.

گرچه این روزها بیشتر وقتم را صرف بازی Animal Crossing و تعامل با حیوانات دوست‌‌داشتنی‌اش در دنیایی رنگارنگ می‌کنم اما گاهی اوقات نیز عطش تجربه یک بازی اکشن پلتفرمر به سبک آرکید و استایل Retro می‌تواند تا حد زیادی برایم سرگرم کننده واقع شود؛ بازی آیفون Hoppenhelm دقیقا یک نمونه فوق‌العاده از همین بازی‌ها است که با کنترل یک شوالیه دوست داشتنی شما را در موقعیت پیشروی بی‌نهایت در مسیر‌های سیاه‌چاله‌ای چالش‌برانگیز، مبارزه با دشمنان و همچنین سکوبازی قرار می‌هد.

از انجایی که بازی Hoppenhelm یک اثر آرکید رفلکسی شمرده می‌شود، هیچ‌گونه مرحله و یا چیزی شبیه به آن در بازی وجود نخواهد داشت؛ به‌جای آن، Hoppenhelm از حالت بی‌نهایت در پیشروی استفاده می‌کند، جایی که شما برای کسب بهترین رکورد و امتیاز، باید تا حد امکان نسبت به پیشرفت در محیط مورد نظر اقدام کنید. در بازی Hoppenhelm شما نقش یک شوالیه‌ را به‌عهده خواهید داشت که از طریق جست‌وخیز در محیط‌های سیاه‌چال مانند باید مسیر خود را از میان موانع متفاوت و رویارویی با دشمنان مختلف، هموار کند. هر جست‌وخیز در بازی یک قدم شمرده می‌شود و سیستم امتیازات بازی نیز دقیقا بر مبنای تعداد قدم‌هایی است که شما می‌توانید در یک‌بار تلاش به‌ثبت برسانید.

متن جايگزين
 متن جايگزين
 متن جايگزين
بازی Hoppenhelm یک اثر آرکید پلتفرمر جذاب است که تنها با سیستم کنترل مبتنی بر یک لمس، شما را در موقعیت عبور از انواع سایه‌چاله‌های مخوف قرار می‌دهد

سیستم و مکانیزم‌های کنترل لمسی بازی Hoppenhelm بر اساس یک‌لمس طراحی شده و به‌گونه‌ای است که در هر شرایطی به بهترین نحو ممکن می‌توانید کنترل بازی را به‌دست گیرید. ۳ دکمه‌ی بسیار بزرگ در وسط تصویر برای کنترل شخصیت اصلی تعبیه شده است؛ بزرگترین دکمه که در وسط نیز قرار دارد مربوط به حرکت یا جست‌وخیز کاراکتر اصلی برای پیشروی در طول بازی است. با استفاده از دکمه‌ی تعبیه شده در سمت چپ، همانطور که از تصویر آن نیز می‌توانید حدس بزنید، قابلیت حمله و مبارزه به‌صورت تن‌به‌تن با دشمنان را خواهید داشت. آخرین دکمه در سمت راست نیز مربوط می‌شود به رزه و دفاع در مقابل حملات دشمنان. با اینکه سیستم کنترل و گیم‌پلی در بازی Hoppenhelm بسیار ساده به‌نظر می‌رسد اما چالش‌های ارائه شده در طول هر پیشروی به‌سرعت برای شما مشکلات جدی‌ای را پدید خواهند آورد. در Hoppenhelm حرکت یا هر جست‌وخیز از اهمیت بسیار بالائی برخوردار است به‌گونه‌ای که برای هر پرش و خیزش روی بلوک‌های تعبیه شده باید زمان‌بندی مناسبی به‌خرج دهید چرا که اغلب اوقات بلوک‌های زیر پای کاراکتر بازی طی بازه‌های زمانی محدود فرو خواهند ریخت. همچنین دشمنان نیز در طول بازی قابلیت حمله کردن و آسیب زدن به شما را خواهند داشت لذا پیش از حمله‌ی آنها، باید از سیستم شیلد خود استفاده کرده و نسبت به نابودسازی‌شان در اسرع وقت اقدام کنید. سوای از دشمنان و بلوک‌های قابل تخریب، در طول روند بازی نیزه‌های کشنده، سکه‌هایی برای جمع‌آوری و دیگر تهدید‌های خطرناک نیز وجود خواهند داشت. با استفاده از سکه‌های جمع‌آوری شده، شما می‌توانید شواله‌های دیگر را با قدرت‌های بیشتر خریداری کنید؛ هرچه قابلیت‌های مربوط به هرکدام از آنها در سطوح بالاتری قرار گیرد، متعاقبا سکه‌ی بیشتری را نیز باید صرف کنید اما با توجه به تجربه‌ی خودم، قطعا ارزش‌اش را خواهد داشت. از قابلیت‌های ویژه مربوط به هرکدام ار شوالیه‌ها می‌توان به سطح سلامتی بالاتر، قدرت بیشتر ضربات و از این دست موارد اشاره کرد. علاوه بر شخصیت‌های قابل دسترس، Hoppenhelm همچنین سلاح‌های متفاوتی را در دسترس شما قرار خواهد داد که مکانیزم‌های خرید و همچنین قابلیت‌های مربوط به آنها دقیقا مانند بخش مربوط به خرید کاراکتر‌های بازی است. با ترکیبی متناسب از شوالیه و سلاح مورد نظر خود، می‌توانید استایل‌های متفاوتی را در نحوه‌ی پیشروی در طول بازی ایجاد کنید که مطمئنا نقطه‌ی قوت اصلی Hoppenhelm در ارائه یک اثر با ارزش تکرار بالا خواهد بود. روی هم رفته بخش گیم‌پلی در بازی Hoppenhelm با بهره‌گیری مناسب از مکانیزم‌های پلتفرمر و اکشن ساید اسکرولینگ در کنار چالش‌های سرگرم‌کننده، یک تجربه فوق‌العاده روی موبایل برای علاقه‌مندان خواهد بود.

برای دانلود تریلر از طریق سایت آپارات اقدام کنید

در زمینه بصری، بازی Hoppenhelm از استایل زیبائی‌شناسی Retro به سبک بازی‌های قدیمی با گرافیک‌های ۱۶ بیت استفاده می‌کند که مطمئنا برای گیمر‌های قدیمی منجمله خودم بسیار بار نوستالژی بالائی خواهد داشت. از آنجایی که Hoppenhelm یک اثر ساید-اسکرولینگ شمرده می‌شود، گرافیک آن به‌صورت دو بعدی با استایل هنری پیکسلی (Pixelated) طراحی شده است و به‌خوبی یادآور بازی‌های کلاسیک روی کنسول قدیمی SNES خواهد بود. در کنار استفاده از حالت پیکسلی، بازی Hoppenhelm از ظرافت بسیار خوبی در زمینه طراحی جزئیات و بافت‌های محیطی بهره می‌برد. طراحی کاراکتر‌های بازی نیز هرکدام به‌صورت منحصربفرد صورت گرفته و دشمنان نیز رفتار مخصوص به خود را دارند. انیمیشن‌ها نیز کاملا نرم و روان بوده و هیچ‌گونه تاخیر یا نقصی در عملکرد آنها مشاهده نمی‌شود. در کنار موراد اشاره شده، Hoppenhelm همچنین از موسیقی‌های متن و افکت‌های صوتی فوق‌العاده‌ای برخوردار است که کاملا با ضرباهنگ و اتمسفر آن هماهنگ است.

به‌عنوان یکی از طرفداران بازی‌های پلتفرمر و آرکید، بازی Hoppenhelm یک ترکیب فوق‌العاده از جفت ویژگی‌های اشاره شده است. سیستم گیم‌پلی و چالش‌های سرگرم‌کننده در طول مسیر در کنار پرداخت فوق‌العاده به ویژگی‌های بصری و شنیداری، Hoppenhelm را به یک گزینه‌ی فوق‌العاده برای طرفداران بازی‌های ارکید پلتفرمر رفلکسی بدل کرده است. می‌توانید این اثر فوق‌العاده را از طریق فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور به‌صورت رایگان و تنها با حجم ۱۵ مگابایت برای تبلت و تلفن‌های هوشمند مبتنی بر اندروید و iOS خود تهیه کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Hoppenhelm


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده