نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱

بررسی اولین تریلر فیلم Captain Marvel

در این مقاله به بررسی اولین تریلر فیلم Captain Marvel با بازی بری لارسون می‌پردازیم که حاوی نکات بسیار جالبی است. در ادامه با زومجی همراه باشید.

سه شنبه این هفته بود که مارول استودیو اولین تریلر فیلم Captain Marvel (کاپیتان مارول) را منتشر کرد. در این تریلر شاهد تصاویر زیادی از اتفاقاتی بودیم که قرار است در اولین فیلم ابرقهرمانی با محوریت ابرقهرمان زن در دنیای سینمایی مارول، مشاهده کنیم و البته مارول تلاش کرد تا چندان اتفاقات و داستان فیلم را افشا نکند. با این حال، در این تریلر شاهد نمایش اتفاقات فیلم در اوایل دهه ۹۰ میلادی بودیم و در طول آن سیاره کری، نیک فیوری به‌همراه ایجنت فیل کولسن جوان، مار-ول، رونان و حتی اسکرال‌ها نمایش داده شدند و بیشتر با اتفاقاتی که قرار است در این فیلم مشاهده کنیم، آشنا شدیم. حال در ادامه این مقاله به بررسی اولین تریلر فیلم Captain Marvel می‌پردازیم که حاوی نکات جالب بسیاری است. 

Captain Marvel

سقوط به سمت زمین

تریلر با سقوط کارول دانورز ملقب به کاپیتان مارول با بازی بری لارسون، در یک فروشگاه در روی زمین آغاز شد که او لباس سبز رنگ ارتش کری (Kree) را بر تن دارد و ظاهرا سفینه‌ای که در آن حضور داشته، مورد حمله قرار گرفته و در ادامه به سمت زمین سقوط می‌کند. با این حال، به نظر می‌رسد که او به‌صورت ناخودآگاه به خانه بازگشته است اما سوالی که اینجا مطرح است، این است که آیا او قدرتش را به طور کامل در این لحظه ندارد یا اینکه با چیزی قدرتمند‌تر از خودش مواجه شده است؟

Captain Marvel

به دهه ۹۰ میلادی خوش آمدید

اتفاقات فیلم در دهه ۹۰ میلادی جریان دارد

در ادامه صحنه قبل، مشاهده می‌کنیم که کارول دانورز در فروشگاه بلاک‌باستر ویدیو (Blockbuster Video) سقوط کرده است که نشان می‌دهد اتفاقات فیلم در دهه ۹۰ میلادی جریان دارند. کارول در بخش اکشن این فروشگاه سقوط می‌کند. مارول استودیو پیش از این گفته بود که در فیلم Captain Marvel شاهد عناصر و اشاره‌هایی به دهه ۹۰ میلادی خواهیم بود و این صحنه نیز به این موضوع اشاره دارد. اگر این فیلم در دهه ۹۰ میلادی منتشر می‌شد، در بخش اکشن فروشگاه بلاک‌باستر طبقه‌بندی و عرضه می‌شد. 

Captain Marvel

یک سرباز خائن و یک غریبه در زمین

در ابتدای تریلر کارول دانورز به سمت زمین سقوط می‌کند

در بخش‌های بعدی تریلر شاهد کارول دانورزی هستیم که ظاهرا خاطرات گذشته خود را به یاد نمی‌آورد و مانند یک گمشده در روی زمین به‌نظر می‌رسد. همچنین نوع پوشش و مدل موهای این دوره نیز قابل مشاهده است. به‌نظر می‌رسد که او حداقل در بخش‌هایی از فیلم به یاد نمی‌آورد که خانه اصلی او زمین بوده و سپس به امپراطوری کری پیوسته است. قطعا در طول فیلم شاهد نمایش عناصر بیشتری از این دهه خواهیم بود. در این صحنه صدای نیک فیوری شنیده می‌شود که طبق حرف‌های او دو چیز روشن است؛ جنگ در حال آمدن است و کارول دانورز دستورات امپراطوری کری را اجرا می‌کند.

Captain Marvel

طبق صحبت‌های نیک فیوری که ظاهرا کارول را یک سرباز خائن معرفی می‌کند، به نظر می‌رسد که او دستورات مافوقش را نادیده گرفته و زمین را ترک کرده است. او در ابتدای فیلم به‌‌عنوان سرباز نیروهای Starforce (استارفورس) معرفی می‌شود و برخلاف دنیای کامیک، شاهد یک داستان منشا منحصر به فرد از او خواهیم بود. با اینکه کارول مانند یک غریبه به زمین باز می‌گردد و گذشته خود را به‌یاد نمی‌آورد، اما او ظاهرا خیلی زود یک دوست جدید روی زمین پیدا می‌کند. 

Captain Marvel

کالبد شکافی یک بیگانه

در طول تریلر اسکرال‌ها نیز نمایش داده می‌شوند

در این صحنه ما نیک فیوری (و احتمالا ایجنت کولسن) را می‌بینیم که در حال کالبد شکافی یک بیگانه فضایی هستند. به وضوح مشخص است که‌آن‌ها یک اسکرال مرده را کالبد شکافی می‌کنند. این یادآور خط داستان Secret Invasion است که در آن هنک پیم و آقای شگفت‌انگیز بدن نسخه اسکرال الکترا را کالبد شکافی می‌کنند و پس از آن متوجه می‌شوند که به زمین حمله شده است، اما سوال اصلی این است که مانند کتاب‌های کامیک کسی با ظاهر واقعی خود در برابر انسان‌ها قرار می‌گیرد یا خیر. در سمت راست تصویر اگر دقت کنید شخصیت تالوس با بازی بن مندلسون قرار دارد که در واقع اسکرال است و ظاهرا به سازمان شیلد نفوذ کرده است.

Captain Marvel

تهاجم بیگانگان

در ادامه یک سفینه فضایی دیده می‌شود که در بالای زمین قرار داد، اما به نظر می‌رسد که اندازه نسبتا کوچکی دارد و احتمالا از ناوگان مهاجمان اسکرال نیست. هرچند می‌دانیم که تالوس و نیروهایش به سیاره ما وارد می‌شوند، اما در این صحنه یک شاتل فضایی از زمین در نزدیکی این فضاپیما است که شاید نکته جالبی باشد که هنوز دلیل آن مشخص نیست. هرچند ظاهر این شاتل فضایی بسیار متفاوت به نظر می‌رسد، اما ممکن است متعلق به ناوگان فضایی‌ها و آماده حمله به سمت زمین باشد.

Captain Marvel

نمایش قدرت کاپیتان مارول

کاپیتان مارول یک منشا داستانی متفاوت را خواهد داشت

با توجه به داشتن یک داستان منشا متفاوت، ما هنوز دقیقا نمی‌دانیم که کاپیتان مارول قرار است چگونه قدرت خود را بدست بیاورد، اما در این تریلر و پس از نمایش یک تعقیب و گریز، شاهد نمایش بخشی از قدرت‌های او بودیم که پس از رفتن روی یک قطار، قدرت خود را به سمت یک دشمن که احتمالا یک اسکرال است، شلیک می‌کند. این تصویر نگاه بهتری از توانایی‌های این شخصیت که به‌عنوان قوی‌ترین ابرقهرمانی دنیای سینمایی مارول معرفی شده، ارائه می‌کند. ما حال می‌توانیم انتظار داشته باشیم که او از این قدرت در برابر تانوس و زمانی که به زمین باز خواهد گشت، در فیلم Avengers 4 (انتقام جویان ۴) استفاده خواهد کرد.

Captain Marvel

نیک فیوری کارول دانورز را ملاقات می‌کند

از فناوری دیجیتالی برای جوان‌تر کردن چهره نیک فیوری و فیل کولسن استفاده شده است

در ادامه برای اولین‌بار شاهد نسخه جوان‌تر شخصیت نیک فیوری با بازی ساموئل ال جکسون، هستیم. از فناوری دیجیتالی برای جوان‌تر کردن چهره نیک فیوری و فیل کولسن استفاده شده است. هر دو چشم فیوری در این فیلم سالم خواهد بود که در دنیای سینمایی مارول این موضوع برای اولین‌بار دیده می‌شود. با اینکه ممکن است این صحنه، اولین صحنه نیک فیوری در فیلم نباشد، اما به نظر می‌رسد که در این صحنه که در آسانسور است، نیک فیوری برای اولین‌بار با کارول دانورز ملاقات می‌کند. امیدوار هستیم که در این فیلم بیشتر از گذشته نیک فیوری بدانیم و حتی به دوران حضورش در ارتش نیز اشاره شود. فیوری در دنیای کامیک در جنگ جهانی دوم سرهنگ ارتش بود، اما در دنیای سینمایی مارول و با توجه به اینکه اتفاقات اصلی در زمان حال جریان دارد، شاهد این موضوع نبودیم. همچنین ممکن است بالاخره دلیل کور شدن یکی از چشم‌های فیوری در طول فیلم نیز مشخص شود. همچنین لباس سبز رنگ کاپیتان مارول در صحنه نیز قابل مشاهده است که احتمالا همین موضوع باعث جلب نظر نیک فیوری و سازمان شیلد شده است. در ادامه شاهد سفر جاده‌ای کارول با نیک فیوری نیز هستیم و او در مورد خود صحبت می‌کند.

Captain Marvel

سیاره Hala

در این تریلر برای اولین‌بار یک نمای کلی از سیاره Hala (هالا) نیز نمایش داده می‌شود. حتی با اینکه کسی به این موضوع در تریلر اشاره نکرد، اما این سیاره در واقع سیاره مادری نژاد کری است. در بخش اولیه فیلم کارول قرار است در این سیاره زندگی کند. با این حال، به نظر می‌رسد که هنوز جلوه‌های ویژه آن کامل نشده و جای کار بسیاری دارد و انتظار می‌رود تا زمان اکران شاهد نمایش پر جزئیات‌تر و بهتری از این سیاره باشیم.

Captain Marvel

خاطرات گذشته کارول

کارول دانورز احتمالا توسط امپراطوری کری شستشوی مغزی شده است

در ادامه صحنه قبل، کارول را در حال تماشای شهر مشاهده می‌کنیم که اطلاعات زیادی را به اشتراک نمی‌گذارد. این تریلر نشان می‌دهد که کارول دانورز گذشته خود را به یاد نمی‌آورد و در ادامه لحظاتی از گذشته او نمایش داده می‌شود. در بخشی از آن او به‌عنوان خلبان نیروی هوایی حضور دارد که در کنارش ماریا رامبئو با بازی لاشانا لینچ، که بهترین دوست کارول است، دیده می‌شود. ما می‌دانیم که او قوی‌ترین ابرقهرمان دنیای سینمایی ماورل است، اما گذشته او می‌تواند باعث تضعیف او شود و ما احتمالا در طول فیلم شاهد بازیابی خاطرات او خواهیم بود. او همچنین با انگشت خود درِ یک مکان نامشخص را باز می‌کند که باید دید چه نقشی را در اتفاقات فیلم دارد.

Captain Marvel

شستشوی مغزی؟

یکی از دلایلی که به نظر می‌رسد کارول گذشته خود را به یاد نمی‌آورد این است که او شستشوی مغزی شده است. کارول به یک دستگاه وصل شده که به نظر می‌رسد توسط این دستگاه در حال شستشوی مغزی است تا تنها او به امپراطوری کری خدمت کند. این مشخص می‌کند که نژاد کری نیز چندان نژاد مثبت یا خوبی نیستند و البته پیش از این نیز این موضوع را در فیلم Guardians of the Galaxy (نگهبانان کهکشان) یا سریال Agents of SHIELD (ماموران شیلد) مشاهده کرده بودیم. پس نمایش چنین صحنه‌ای در فیلم Captain Marvel منطقی به‌نظر می‌رسد.

Captain Marvel

Starforce

پیرزنی که کارول دانورز او را کتک می‌زند یک اسکرال است

پس از آن شاهد نمایش برخی از اعضای ارتش Starforce به رهبری کاپیتان مارول هستیم. در سمت راست تصویر شخصیت مین-اروا (Minn-Erva) با بازی جما چان و در سمتی دیگر شخصیت اط-لس (Att-Lass) با بازی اوالگنیس پرز سوتو دیده می‌شود. از اعضای شناخته شده این گروه‌ می‌توان به شخصیت کوراث با بازی جایمن هانسو اشاره کرد که پیش از این او را در فیلم Guardians of the Galaxy مشاهده کرده بودیم. شخصیت بران-چار (Bron-Char) با بازی رون تمت، دیگر شخصیت این گروه است. گروه کری استارفورس (The Kree Starforce) برای اولین‌بار در شماره 446 کامیک Thor (ثور) که در سال ۱۹۹۲ منتشر شد، معرفی شدند و با اینکه این کامیک در مورد شخصیت ثور است، اما شاهد بخشی از رویداد داستانی مجموعه Avengers (اونجرز) با نام Operation: Galactic Storm نیز در این کامیک وجود داشت که در ادامه آن جنگ کری و اسکرال نیز به تصویر کشیده می‌شود.

Captain Marvel

مار-ول شخصیت شرور اصلی فیلم است؟

در این تریلر شاهد بازگشت رونان نیز هستیم

سرانجام برای اولین‌بار شخصیت دکتر والتر لاوسون ملقب به مار-ول (Mar-Vell)  با بازی جود لاو، نمایش داده شد. با این حال، طبق اطلاعاتی که مجله EW پیش از این منتشر کرده بود، مار-ول ممکن است با انتظارات ما بسیار متفاوت باشد و در واقع آن چیزی نیست که فکرش را می‌کنیم. در حال حاضر او فرمانده بسیار مرموز استارفورس است و در تریلر حضور کوتاهی را نیز دارد. او ممکن است یک اسکرال باشد که خود را به شکل کری در آورده است و اگر این موضوع درست باشد، ممکن است او در ادامه به‌عنوان شخصیت شرور اصلی این فیلم نیز معرفی شود. با این حال، نباید از حضور یک نسخه بسیار متفاوت از شخصیت مار-ول در دنیای سینمایی مارول تعجب کرد چرا که آن‌ها ریشه خیلی از شخصیت‌ها را تغییر داده‌اند.

Captain Marvel

Skrulls

سرانجام در این تریلر یک تصویر بسیار کوتاه از اسکرال‌ها (Skrulls) نمایش داده می‌شود که در واقع مانند تصویری است که توسط مجله EW منتشر شده بود، اما ظاهر آن‌ها کمی بهتر شده است. با این حال، قابل پیش بینی است که تا زمان اکران ظاهر آن‌ها بهتر نیز بشود. این نژاد قرار است در فیلم X-Men: Dark Phoenix (افراد ایکس: دارک فینیکس) نیز حضور داشته باشند، اما انتظار می‌رود که در فیلم کاپیتان مارول حضور بهتر و مهم‌تری از آن‌ها شاهد باشیم. 
Captain Marvel

کاپیتان مارول یک پیرزن را با مشت می‌زند!

یکی از صحنه‌های جنجالی تریلر شاید مشت زدن به یک پیرزن توسط کاپیتان مارول باشد. شاید بسیاری سوال کنند که چرا کارول دانورز باید یک پیرزن را در قطار کتک بزند. جواب سوال مشخص است، او یک اسکرال است. مشخصا اسکرال‌ها به‌صورت تصادفی به ذهن مردم عادی حمله کرده‌اند و خود را به جای آن‌ها جا زده‌اند و حال به نظر می‌رسد که کاپیتان مارول این توانایی یا دستگاهی را برای تشخیص یک اسکرال در اختیار دارد تا مانع مخفی شدن آن‌ها در روی زمین شود.

Captain Marvel

رونان باز می‌گردد

قدرت کامل کاپیتان مارول در پایان تریلر نمایش داده شد

سرانجام در طول تریلر شاهد یک تصویر کوتاه از رونان با بازی لی پیس، بودیم که در داخل سفینه در حال تماشای زمین است. رونان را پیش از این در فیلم Guardians of the Galaxy به‌عنوان شخصیت شرور و منفی اصلی مشاهده کرده بودیم که با توجه زمان اتفاقات فیلم Captain Marvel، بازگشت او چندان عجیب نیست. او سلاح محبوب خود را نیز در دست دارد و می‌توان امیدوار بود که شاهد حضور بهتر این شخصیت در این فیلم باشیم. با این حال، هنوز اطلاعات زیادی از نقش این شخصیت در فیلم منتشر نشده است و تنها می‌دانیم که بخشی از گروه استارفورس است.

Captain Marvel

ایجنت کولسن جوان

با این حال، چهره‌های آشنایی نیز در تریلر وجود دارند که یکی از آن‌ها ایجنت فیل کولسن با بازی کلارک گرگ، از سازمان شیلد است که ظاهر نسبتا متفاوتی نسبت به حضورهای قبلی خود دارد. او با فناوری دیجیتالی کمی جوان‌تر شده است و قرار است شاهد یک نسخه جوان‌تر و بی‌تجربه‌تر از او نسبت به زمان حضورش در سریال شیلد باشیم.

Captain Marvel

پیجر

در این تریلر شاهد اشاره به فیلم Avengers: Infinity War نیز هستیم

یکی از اشار‌ه‌های مهم تریلر، یک پیجر بود که در واقع به صحنه پس از پایان فیلم Avengers: Infinity War اشاره دارد. در این صحنه نیک فیوری به کارول پیغام ارسال می‌کند که ظاهرا در فیلم کاپیتان مارول نیز شاهد چنین موضوعی خواهیم بود. هنوز مشخص نیست که هدف در این تصویر چه کسی است و این احتمال وجود دارد که اسکرال‌ها به سازمان شیلد نیز نفوذ کرده باشند و شاید سرانجام دلیل کور شدن یکی از چشم‌های نیک فیوری را متوجه شدیم. با این حال، ظاهر این دو پیجر متفاوت است که احتمالا دلیل آن را در طول فیلم متوجه خواهیم شد.

Captain Marvel

Captain Marvel

کاپیتان مارول با کلاه کلاسیک خود

سرانجام در طول تریلر کاپیتان مارول با کلاه کلاسیکش نمایش داده شد که پیش از این نیز ساموئل ال جکسون به آن اشاره کرده بود. در یک صحنه او به‌همراه استارفورس در حال انجام یک عملیات در زیر آب هستند که رنگ صورت آن‌ها متمایل به آبی شده است که احتمالا یک ماسک برای تنفس و دید بهتر در زیر آب است و در تصویر دیگر نگاه بهتری از ماسک کارول ارائه می‌شود که شباهت زیادی به نسخه کامیک آن دارد.

Captain Marvel

منشا داستانی

در تریلر شاهد نمایش ماسک کلاسیک کاپیتان مارول نیز هستیم

منشا داستانی کارول دانورز در فیلم مستقلش قرار است متفاوت‌تر باشد و در طول تریلر نیز به آن اشاره می‌شود. در یک صحنه کارول دانورز را سوار بر یک سفینه بیگانه مشاهده می‌کنیم که ممکن است به امپراطوری کری تعلق داشته باشد، اما در یک صحنه مهم‌تر کارول ظاهرا در یک محیط جنگلی سقوط می‌کند و در ادامه یک شی نورانی به او برخورد می‌کند که احتمالا پس از آن دارای قدرت می‌شود (او در این صحنه ظاهرا لباس نیروی هوایی را بر تن دارد). اگر به نور این شی دقت کنید رنگ قرمز و آبی که لباس این شخصیت از آن گرفته شده، نیز قابل مشاهده است.

Captain Marvel

او چه کسی است؟

پس از نمایش کارول دانورز در سنین مختلف، حال شاهد نمایش لباس رسمی این شخصیت هستیم و او دیگر لباس ارتش کری را بر تن ندارد. با این حال، یک شخص نامشخص در مقابل او دیده می‌شود که چهره او قابل مشاهده نیست. به نظر نمی‌رسد که وی یکی از اعضای اسکرال یا استارفورس باشد و یونیفرم کلاسیک سازمان شیلد را ظاهرا بر تن دارد. مشخص نیست که در این صحنه چه چیزی را قرار است مشاهده کنیم، اما احتمالا لحظه مهمی از فیلم خواهد بود. هرچند برخی اعتقاد دارند که این شخص مرموز شاید مار-ول باشد، اما در حال حاضر نمی‌توان با قاطعیت در مورد آن نظر دارد.

Captain Marvel

نمایش قدرت کامل کاپیتان مارول

در پایان تریلر سرانجام شاهد قدرت کامل و نهایی کاپیتان مارول هستیم که این موضوع در واقع نشان می‌دهد که چرا او قوی‌ترین ابرقهرمان دنیای سینمایی مارول است. او احتمالا نقش مهمی را در شکست تانوس در فیلم Avengers 4 خواهد داشت و قدرت و توانایی او یکی از دلایلش است. با این حال، هنوز مشخص نیست که چرا او پس از اتفاقات فیلم کاپیتان مارول تا به امروز بازنگشته است و حال باید برای رسیدن به جواب این سوال تا زمان اکران فیلم صبر کنیم. 

Captain Marvel

گربه فضایی کارول؟

فقط تریلر فیلم Captain Marvel دارای نکته نبود و حتی پوستر این فیلم نیز شامل این موضوع بوده است. در اولین پوستر رسمی این فیلم شاهد اشاره به گربه فضایی کارول هستیم که ظاهرا در فیلم قرار است گوس (Goose) نام داشته باشد. این گربه در دنیای کامیک چویی نام دارد.


منبع Comicbookmovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده