نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۹

بررسی اولین تریلر فیلم Godzilla: King of the Monsters

در این مقاله به بررسی و تحلیل اولین تریلر فیلم Godzilla: King of the Monsters خواهیم پرداخت و در مورد آن صحبت خواهیم کرد. در ادامه با زومجی همراه باشید.

چندی پیش بود که اولین تریلر رسمی فیلم Godzilla: King of the Monsters (گودزیلا: پادشاه هیولاها) در جریان پنل شرکت برادران وارنر در نمایشگاه کامیک کان سن دیگوی 2018 منتشر شد و در این تریلر شاهد اولین تصاویر رسمی این فیلم مورد انتظار بودیم. علاوه بر حضور گودزیلا به‌همراه کینگ گیدورا، رودان و ماترا، در این تریلر شاهد یک دنیای آخر الزمانی تمام عیار بودیم که هیولاها ظاهرا قرار است حاکمان جدید زمین باشند. اولین تریلر دنباله فیلم Godzilla (گودزیلا) حاوی نکات مخفی و جالب بسیاری است که در ادامه این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت و با اتفاقاتی که قرار است در این فیلم مشاهده کنیم، بیشتر آشنا خواهیم شد. 

Godzilla: King of the Monsters

تریلر با صحبت‌های دکتر اما راسل با بازی ویرا فارمیگا، آغاز می‌شود که می‌گوید:

آن انقراض گسترده‌ای که می‌ترسیدیم، همین الان هم شروع شده و ما مسبب آن هستیم. ما آن عفونت هستیم.

Godzilla: King of the Monsters

تایتان‌ها حاکمان حقیقی و قانونی زمین هستند

در طول این صحنه شاهد نمایش مدیسون راسل با بازی ملی بابی براون، هستیم که در پشت بام یک ساختمان بلند در حال تماشای یک طوفان شن بسیار بزرگ است که در حال آمدن به سمت شهری است که او در آن حضور دارد و به نظر می‌رسد خالی از سکنه نیز شده باشد. با این حال، بسیار بعید است که این طوفان برای تغییرات آب و هوایی باشد و احتمالا یکی از هیولاهای فیلم باعث آن شده است. با این حال، یکی از تکنیک‌های تریلر فیلم‌های هالیوودی حذف شخصیت یا شخصیت‌های یک صحنه در تریلر فیلم هستند و بعید نیست که در فیلم شاهد نمایش یکی از هیولاها نیز باشیم. در ادامه سرعت طوفان به حدی می‌شود که مدیسون به درون ساختمان فرار می‌کند.

Godzilla: King of the Monsters

Godzilla: King of the Monsters

علاوه بر گودزیلا، در طول تریلر شاهد نمایش رودان، کینگ گیدورا و ماترا نیز هستیم

با این حال‌، نمی‌دانیم که این هیولاها تا به امروز کجا بود‌ه‌اند و انتظار می‌رود که در طول فیلم به آن جواب داده شود و همچنین قابل پیش بینی است که آن‌ها فقط یک خزنده یا هیولای معمولی نیز نباشند. در صحنه بعد اما راسل را در یک گفتگویی ویدیویی با افسران ارتش به‌همراه شخصیت کایل چندلر که شوهر اما راسل است، مشاهده می‌کنیم که بردلی وایتفورد، توماس میدلتیچ، و اوشی جکسون جونیور نقش آن‌ها را بر عهده دارند. با این حال، او در ادامه می‌گوید که این مخلوقات حاکمان حقیقی و به حق زمین هستند و آن‌ها را تایتان‌ها معرفی می‌کند.

Godzilla: King of the Monsters

Godzilla: King of the Monsters

در صحنه بعدی شاهد بازگشت دکتر سریزاوا با بازی کن واتانابه، هستیم که او از جمله شخصیت‌های فیلم Godzilla محصول سال ۲۰۱۴ است که در دنباله آن بازگشته است. او در این تصویر سوار یک وسیله نقلیه زیر آبی است و در زیر دریاها و خرابه‌های باستانی در حال تماشای تصاویر کایجوهای غول پیکر است.

Godzilla: King of the Monsters

در ادامه یک نمای کلی از گودزیلا در زیر آب مشاهده می‌کنیم که در این صحنه مارک مدیسون با بازی کایل چندلر و یک خدمه دیگر که به نظر می‌رسد بخشی از تیم ایستگاه تحقیقات زیر آب باشد و اعضای آن در تصویر نیز حضور دارند، در حال تماشای او هستند.

Godzilla: King of the Monsters

Godzilla: King of the Monsters

در فیلم ممکن است شاهد حضور کایجوهای بیشتری باشیم

در ادامه شاهد بازگشت شخصیت ویوین گراهام با بازی سالی هاوکینز هستیم و خیلی سریع یک نمای کلی دیگر از یک هیولای سه سر نمایش داده می‌شود. این هیولای سه سر قطعا کینگ گیدورا است که ظاهرا در یک قالب یخی گرفتار شده است. پیش از این در فیلم Kong: Skull Island (کونگ: جزیره‌ی جمجمه) تصاویری مبهم و باستانی از این موجودات ثبت شده بود و با اینکه ما آن‌ها را به چشم هیولا مشاهده می‌کنیم، اما برخی از آن‌ها ممکن است باعث نجات زمین شوند. با این حال، ما در تصویر بعدی یک شهر را در شعله‌های آتش نگاه می‌کنیم و ظاهرا قرار نیست آن‌ها تنها زمین را نجات دهند و ممکن است حتی باعث پایان آن نیز شوند. اما راسل در ادامه تریلر گفت:

آن‌ها تنها ضمانت این هستند که حیات ادامه پیدا کند. 

Godzilla: King of the Monsters

Godzilla: King of the Monsters

تریلر یک دنیای آخر الزمانی تمام عیار را نمایش می‌دهد

در یک صحنه اما و مدیسون راسل را به‌همراه شخصیت چارلز دنس مشاهده می‌کنیم که ظاهرا در حال تماشای گیدورای یخی هستند و در ادامه اما و مدیسون را می‌بینیم که در حال نزدیک شدن به یک موجود بزرگ هستند که ظاهرا مثل یک حیوان خانگی بی آزار است. این موجود احتمالا ماترا است که به‌تازگی به دنیا آمده یا هنوز کاملا تبدیل نشده است و به نظر می‌رسد که فعلا رفتار خوبی با انسان‌ها دارد. با این حال، فارمیگا پیش از این اشاره کرده بود که شخصیت اما راسل راهی را برای ارتباط با این هیولاها پیدا کرده و ممکن است دلیل این موضوع نیز همین باشد.

Godzilla: King of the Monsters

Godzilla: King of the Monsters

در تصویر بعدی شخصیت جانگ زئی به‌همراه شخصیت چندلر در روی یک قایق و در یک هوای طوفانی دیده می‌شوند که در حال تماشای خروج گودزیلا از آب هستند و این کایجو پس از خروج از آب شروع به شلیک نفس اتمی خود به سمت آسمان می‌کند که دلیل آن هنوز مشخص و واضح نیست، اما یک تصویر باشکوه از قدرتنمایی گودزیلا را شاهد هستیم که به نظر می‌رسد نسبت به نسخه ۲۰۱۴ بسیار بزرگ‌تر نیز شده است. 

Godzilla: King of the Monsters

در ادامه ماترا بال خود را باز و یک تصویر بسیار زیبا را خلق می‌کند. ماترا برای اولین‌بار در سال ۱۹۶۱ معرفی شد و ظاهرا فعلا نسخه جدید آن قرار نیست یک هیولای خطرناک باشد یا حداقل در برابر انسان‌ها در طول فیلم قرار بگیرد. 

Godzilla: King of the Monsters

Godzilla: King of the Monsters

پس از نمایش چند صحنه از فیلم و نمایش یک انفجار بزرگ که احتمالا یک آتشفان بوده است، شخصیت رودان ظاهر می‌شود که روی یک آتشفان نشسته و در مقابلش یک شی پرنده دیگر نیز وجود دارد. در نگاه اول ممکن است این شی به یک هواپیما شباهت داشته باشد، اما برخی معتقد هستند که شکل بال‌های این پرنده و شکل پروازش به رودان بسیار شباهت دارد و ممکن است در فیلم شاهد دو رودان باشیم. در صحنه بعدی به نظر می‌رسد که مارک از تصمیمات اما بسیار عصبانی است و احتمالا به قضیه انفجار آتشفان مرتبط است. در ادامه اما می‌گوید که این تنها راه است.

Godzilla: King of the Monsters

در تصویر بعدی رودان را مشاهده می‌کنیم که تنها با پرواز کردن در ارتفاع بسیار پایین در حال نابود کردن کامل یک شهر است. حالا سوالی که به‌وجود می‌آید این است که آیا هیولاهای باستانی طبق گفته اما راسل باعث نجات زمین خواهند شد یا اینکه باید پیش از نابودی کامل آن جلوی آن‌ها گرفته شود؟ به نظر می‌رسد که حداقل همه آن‌ها هدف خیری ندارند و حاکمان واقعی زمین قرار نیست حتما باعث نجات آن نیز شوند. 

Godzilla: King of the Monsters

پس از نمایش چندین صحنه انفجارهای پی در پی و بزرگ، شهر واشینگتن دی سی نمایش داده می‌شود که کاملا چهره آخر الزمانی به خود گرفته است و مدیسون نیز ظاهرا در آن حضور دارد و رودان نیز در حال پرواز روی این شهر در حال ویران است. هرچند برخی معتقد هستند که در طول فیلم چندین شهر که شامل این شهر نیز می‌شوند، کاملا نابود خواهند شد و مدیسون در یک شهر ساحلی حضور دارد که در آستانه تبدیل شدن به هدف بعدی رودان یا کینگ گیدورا برای نابودی است. هرچند چندین جنگنده نیز در اطراف رودان در حال پرواز هستند، اما خیلی بعید است که بتوانند باعث توقف او شوند و رودان به کارش ادامه خواهد داد. با این حال، مشخص نیست که در این صحنه رودان تنها است یا اینکه کمک‌های بیشتری برای خلق چنین صحنه‌ای داشته است؛ اما هرچه که باشد در این صحنه شاهد طوفان‌های متعددی نیز هستیم که دلیل آن در حال حاضر چندان مشخص نیست.

Godzilla: King of the Monsters

Godzilla: King of the Monsters

هیولاها ممکن است به‌جای نجات زمین باعث پایان آن شوند

در ادامه مدیسون ظاهرا به اما می‌گوید که تو هیولا هستی که احتمالا به خاطر کارهای مادرش است و او نیز ظاهرا از مدیسون عذرخواهی می‌کند و در تصویر بعدی یک هیولا در پنجره قابل مشاهده است که فعلا هویت آن مشخص نیست، اما برخی اعتقاد دارند که او یک کینگ گیدورای دیگر است که اندازه کوچک‌تری نسبت به کینگ گیدورای اصلی دارد و با توجه به گفته سازندگان فیلم، قابل انتظار است که شاهد کایجوهای بیشتری در این فیلم و فیلم Godzilla vs Kong (گودزیلا علیه کونگ) باشیم. در ادامه رودان را مشاهده می‌کنیم که روی دریا در حال شکار جنگنده‌ها و هر وسیله و چیزی است که در برابرش می‌ایستد و به نظر نمی‌رسد که کسی جلودارش باشد. 

Godzilla: King of the Monsters

در صحنه بعدی سرانجام کینگ گیدورا را مشاهده می‌کنیم که این هیولای سه سر که طبق اطلاعات فاش شده اندازه آن بسیار بزرگ‌تر از گودزیلا است، بال‌های خود را در یک هوای طوفانی باز می‌کند و پس زمینه آن بی‌شباهت به واشینگتن دی سی یا شهری که مدیسون در آن حضور دارد، نیست. 

Godzilla: King of the Monsters

زنده باد پادشاه!

زنده باد پادشاه! در اولین تصویری که شاهد حضور چارلز دنس در تریلر هستیم این جمله را بیان می‌کند که اما راسل نیز در کنارش حضور دارد و ممکن است نسبتی با او نیز داشه باشد. با این حال، مایکل دووگرتی، کارگردان دنباله فیلم Godzilla، تایید کرده است که یکی از شخصیت‌های فیلم Kong: Skull Island در فیلم Godzilla: King of the Monsters باز خواهد گشت که طبق نظریه‌های منتشر شده احتمالا جیمز کانرد این شخصیت است که در فیلم Kong: Skull Island نقش این شخصیت را تام هیدلستون بازی کرده بود و گفته می‌شود که چارلز دنس نقش نسخه مسن جیمز کانرد را در فیلم Godzilla: King of the Monsters بر عهده دارد که اکنون بخشی از سازمان مونارک است و ممکن است پدر اما راسل نیز باشد. 

Godzilla: King of the Monsters

Godzilla: King of the Monsters

پس از نمایش یک صحنه دیگر از رودان و شخصیت‌های فیلم، شاهد لبخند مدیسون هستیم که ظاهرا از چیزی خوشحال شده است و خب چه چیزی بهتر از ورود گودزیلا!

Godzilla: King of the Monsters

Godzilla: King of the Monsters

در تریلر شاهد اشاره به دو فیلم The Thing و The Exorcist نیز هستیم

و سرانجام گودزیلا در یک هوای طوفانی و بارانی با یک نعره زیبا وارد نبرد احتمالی با دیگر هیولاها می‌شود تا آن‌ها را متوقف کند و خب در نزدیکی او کلی جنگنده نیز دیده می‌شود که از کنارش عبور می‌کنند. با این حال، با توجه به گفته کارگردان فیلم، حضور گودزیلا پر رنگ‌تر از فیلم اول خواهد بود پس بعید به نظر می‌رسد که او را تنها در نبرد پایانی فیلم به صورت کامل مشاهده کنیم، اما ظاهرا پادشاه هیولاها تنها راه مقابله با هیولاهایی مثل کینگ گیدورا و رودان است. 

Godzilla: King of the Monsters

Godzilla: King of the Monsters

فیلم Godzilla: King of the Monsters دارای دو اشاره به دو فیلم قدیمی نیز است. اولین اشاره در دقیقه ۱:۴۳ تریلر است که گروهی از سربازان در حال ورود به یک پایگاه نظامی در آنتارکتیک هستند. در سمت چپ تصویر Outpost 32 دیده می‌شود که این تصویر به فیلم The Thing (موجود) به کارگردانی جان کارپنتر اشاره دارد که اتفاقات آن در Outpost 31 جریان داشت و در پایان فیلم کاملا از بین رفت.

Godzilla: King of the Monsters

Godzilla: King of the Monsters

دومین اشاره در دقیقه ۱:۵۰ تریلر است که به فیلم The Exorcist (جن گیر) اشاره دارد. اگر به سمت راست تصویر توجه کنید، یک مجسمه را مشاهده می‌کنید که به مجسمه پازوزو در فیلم The Exorcist شباهت دارد.

Godzilla: King of the Monsters

دنباله فیلم Godzilla پیش زمینه‌ای برای داستان فیلم Godzilla vs Kong خواهد بود

با این حال، چیزی که کمتر به آن در تریلر توجه شده است، به وجود کایجوهای بیشتر در فیلم است که این می‌تواند به معنای حضور تعداد بیشتری از نوع رودان یا کینگ گیدورا باشد یا حتی ممکن است ما شاهد معرفی کایجوهای بیشتری در فیلم نیز باشیم. در حال حاضر به نظر می‌رسد که در فیلم تنها قرار نیست شاهد یک رودان و یک کینگ گیدورا باشیم و شواهد از تعداد بیشتر آن‌ها حکایت دارد. فیلم King of the Monsters قرار است پیش زمینه‌ای برای فیلم Godzilla vs Kong باشد که طبق این تریلر می‌توان به جواب این سوال نیز دست پیدا کرد و قابل پیش بینی است که هیولاهای بیشتری در این فیلم نیز حضور داشته باشند و طبق نظریه منتشر شده، گودزیلا نقش خاکستری را در این دو فیلم خواهد داشت. 

فیلم Godzilla: King of the Monsters قرار است در تاریخ ۳۱ می ۲۰۱۹ (۱۰ خرداد ۱۳۹۸)  روی پرده‌های سینما برود. 


منبع Denofgeek
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده