نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۵

استیون اسپیلبرگ کودکی خودش را جلوی دوربین می‌برد

استیون اسپیلبرگ قصد دارد فیلمی درباره دوران کودکی و نوجوانی خودش بسازد. میشل ویلیامز یکی از بازیگران اصلی این فیلم خواهد بود.

طبق اعلام منابع مختلف، استیون اسپیلبرگ پس از فیلم جدیدش به نام West Side Story که در سال جاری میلادی اکران می‌شود، می‌خواهد یک پروژه دیگر را آغاز کند؛ فیلمی درباره زندگی خودش که قصه آن ریشه در دوران کودکی او دارد. اسپیلبرگ علاوه‌بر کارگردانی این فیلم، در نوشتن فیلمنامه آن نیز با تونی کوشنر همکاری می‌کند. کوشنر کسی است که قبلا هم در آثار مختلفی چون Munich و Lincoln سابقه همکاری با اسپیلبرگ را دارد.

کارگردان افسانه‌ای هالیوود قصد دارد از میشل ویلیامز، بازیگری که تا به حال چهار بار نامزد دریافت جایزه اسکار بوده، به‌عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم خود استفاده کند. او همچنین به‌دنبال بازیگران جوان و بااستعدادی است که بتوانند انتظاراتش را برآورده کنند. این فیلم درام که هنوز اسمی برای آن در نظر گرفته نشده، به سال‌های ابتدایی زندگی اسپیلبرگ می‌پردازد و رابطه او با والدینش را به تصویر می‌کشد. گفته شده که مراحل تولید فیلم از اواسط سال جاری میلادی آغاز خواهد شد تا این اثر برای اکران در سال ۲۰۲۲ آماده شود.

جزییات داستانی این فیلم هنوز مشخص نیستند، اما طبق اطلاعات موجود، داستان درباره بخشی از دوران کودکی و نوجوانی اسپیلبرگ است که در شهر فینیکس ایالت آریزونا سپری شد. همچنین گفته می‌شود که در این فیلم، اسپیلبرگ را با اسم استیون صدا نمی‌زنند.

اسپیلبرگ در اواخر دهه ۵۰ و اوایل دهه ۶۰ میلادی در شهر فینیکس زندگی می‌کرد. او بارها درباره این برهه از زندگی خودش صحبت کرده است. جایی که با عقاید یهودستیزانه مواجه شد و دورانی که در آن به ساخت فیلم‌های غیرحرفه‌ای با دوربین ۸ میلی‌متری پدرش مشغول بود. اتفاقا از همین تجربه‌ها، بعدا به‌عنوان ایده اصلی در بسیاری از فیلم‌های خود نیز استفاده کرد که برای مثال می‌توانیم به همکاری مشترکش با جی. جی. آبرامز در سال ۲۰۱۱ برای ساخت فیلم Super 8 اشاره کنیم.

زمانی‌که اسپیلبرگ در دبیرستان بود، خانوده‌اش به کالیفرنیا مهاجرت کردند و سپس پدر و مادرش از یکدیگر جدا شدند. در آن زمان اسپیلبرگ که یک فیلمساز آماتور بود، با پدرش زندگی می‌کرد. او بعدها به‌طور علنی اعلام کرد که همواره مادرش را تحسین می‌کرده، اما رابطه چندان خوبی با پدرش نداشته است. نوع رابطه او با والدینش در فیلم‌هایی چون ET: The Extra-Terrestrial و Hook و همچنین Lincoln و Catch Me If You Can بازتاب پیدا کرده است.

میشل ویلیامز در فیلم جدید اسپیلبرگ

میشل ویلیامز که هنوز هم در حال مذاکره با تهیه‌کنندگان این پروژه است، نقش مادر اسپیلبرگ را ایفا می‌کند. همچنین گفته می‌شود که تعداد زیادی کودک و نوجوان در این فیلم حضور دارند که دو نفر از آن‌ها نقش‌های اصلی را بر عهده خواهند داشت. اما از آن‌جا که داستان فیلم تاکید زیادی روی رابطه اسپیلبرگ با دوستانش دارد، سایر بازیگران کم‌سن و سال هم نقش فرعی و حاشیه‌ای ندارند.

اسپیلبرگ با همان اولین فیلم‌های خود نشان داد که علاقه زیادی به استفاده از استعدادهای جوان و معرفی آن‌ها دارد. او در فیلم ET هنری توماس را به همه معرفی کرد و در Empire of the Sun به رونمایی از کریستین بیل پرداخت. حالا او برای فیلم بعدی خود به‌دنبال کشف یک استعداد دیگر است تا این بار نقش کودکی خودش را ایفا کند.

آخرین همکاری اسپیلبرگ و کوشنر مربوط‌به فیلم West Side Story می‌شود که در تاریخ ۳۰ آذر ۱۴۰۰ (۲۱ دسامبر ۲۰۲۱) اکران خواهد شد. داستان این فیلم که براساس یک نمایش موزیکال به همین نام ساخته می‌شود، برگرفته از نمایشنامه «رومئو و ژولیت» اثر ویلیام شکسپیر است.

میشل ویلیامز که برای بازی در مینی سریال Fosse/Verdon برنده جایزه امی و گلدن گلوب شده، در فیلم آینده Venom: Let There Be Carnage یک بار دیگر در نقش «ان ویینگ» ظاهر خواهد شد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده