// پنجشنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۲

تصاویر و پوسترهای جدید از سریال فانتزی Shadow and Bone نتفلیکس

سریال Shadow and Bone که با اقتباس از روی کتاب‌های لی باردوگو ساخته شده است، یکی از بزرگ‌ترین آثار اختصاصی نتفلیکس در سال ۲۰۲۱ میلادی خواهد بود.

کتاب Shadow and Bone، کتاب Siege and Storm و کتاب Ruin and Rising (سه‌گانه‌ی گریشا/Grisha) درکنار کتاب Six of Crows و کتاب Crooked Kingdom آثاری از لی باردوگو هستند که سریال Shadow and Bone نتفلیکس اگر به اندازه‌ی کافی ادامه داشته باشد، به اقتباس تمامی آن‌ها می‌پردازد. اریک هیسرِر، شورانر سریال فانتزی مورد بحث می‌نویسد: «تصاویر جدید سریال سایه و استخوان به شما تنها اندکی از جهان غنی و پرجزئیات خلق‌شده توسط لی باردوگو را نشان می‌دهند. ما به شکلی خستگی‌ناپذیر کار کردیم تا محیط‌های تخیلی کتاب را به واقعی‌ترین شکل ممکن بسازیم؛ مکان‌هایی همچون کتردام و Ravka که بعضا زبان‌های جدید و به‌خصوص، لباس‌ها و واحد پول منحصر‌به‌فرد خود را دارند. پروسه‌ی آفرینش تک‌تک این جزئیات داستانی و تصویری باید چه در طراحی صحنه و چه در طراحی لباس، با بهترین تصمیمات هنری جلو می‌رفت.

مخاطب وقتی کتاب‌های لی باردوگو را خواند، در جهان گریشا غرق شد. ما امیدوار هستیم که هم مخاطبان جدید و هم طرفداران کتاب‌ها بتوانند با احساسات یکسان از دیدن سریال Shadow and Bone لذت ببرند». لی باردوگو، نویسنده‌ی کتاب‌های منبع اقتباس به‌عنوان یک تهیه‌کننده‌ی اجرایی در تیم ساخت سریال Shadow and Bone حضور دارد. او می‌گوید مخاطبان ناآشنا با رمان‌ها باید بدانند که «سایه و استخوان» در یک جهان فانتزی بسیار متفاوت با بسیاری از داستان‌های فانتزی دیگر جریان دارد: «اگر اکثر داستان‌های فانتزی قدیمی مخاطب را به یاد انگلستان دوران قرون وسطی می‌اندازند، سایه و استخوان بیشتر شبیه امپراطوری روسیه است و به‌جای شمشیر، شخصیت‌های آن سلاح گرم دارند».

دو شخصیت با لباس گرم در محیط سرد و برفی سریال Shadow and Bone

به مناسبت انتشار پوسترها و تصاویر جدید از سریال Shadow and Bone، لی باردوگو بیشتر به مصاحبه راجع به این اقتباس می‌پردازد. او داستان اصلی را مرتبط با انسان‌هایی می‌داند که بارها و بارها شنیده‌اند که کوچک‌ترین اهمیتی ندارند و اثبات می‌کنند که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. باردوگو باتوجه‌به آن‌چه تا امروز از سریال Shadow and Bone نتفلیکس و پروسه‌ی ساخت اثر دیده است، از اقتباس مورد بحث رضایت دارد و می‌گوید: «تماشای شکل گرفتن قصه در این مقیاس حماسی و عظیم با همه‌ی نبردها و جادوها فوق‌العاده به نظر می‌رسد. همین‌طور تماشای زنده شدن روابط کاراکترها با جزئیات فراوان.

تصاویری که تا امروز دیده‌اید، تیزر نتفلیکس و نخستین اطلاعات از سریال Shadow and Bone تنها اشاره‌ای کوچک به داشته‌های این محصول بوده‌اند. سایه و استخوان قصه‌ی نقشه‌ساز بسیار بااستعدادی را روایت می‌کند که عده‌ای به‌دنبال بهره‌برداری نادرست از توانایی‌های وی هستند. سایه و استخوان قصه‌ی ردیابی را روایت می‌کند که به هر قیمتی می‌خواهد از آن دختر نقشه‌ساز محافظت کند. سایه و استخوان قصه‌ی گروهی از اراذل و اوباش دزد را روایت می‌کند که برای خیلی‌ها مشکلات بسیار بزرگی را به وجود می‌آورند». سریال فانتزی Shadow and Bone شبکه آنلاین/استریم‌محور نتفلیکس قرار است داستان‌های زیادی را همزمان روایت کند.

زن در حال نگاه انداختن مرموزانه به یک نفر در سریال Shadow and Bone شبکه آنلاین نتفلیکس

آن‌هایی که کتاب‌های پرفروش لی باردوگو را نخوانده‌اند و پنج رمان منبع اقتباس سریال Shadow and Bone را نمی‌شناسند، باید بدانند که قصه‌ی اثر مورد بحث در یک جهان جنگ‌زده جلو می‌رود. این جهانی داستانی به‌صورت کلی Grishaverse نامیده می‌شود، شخصیت‌های فراوانی را به مخاطبان معرفی کرده است. یکی از کاراکترهای اصلی قصه الینا استارکوف است؛ سرباز پایین‌مقام و یتیم که قدرت فوق‌العاده‌ای را آزاد کرد و شاید کلید آزادی‌بخشی دوباره به کشور خود باشد. سِتر سایه (Shadow Fold) هم هر روز نزدیک‌تر و گسترده‌تر از قبل به نظر می‌آید و حکم یک تهدید عظیم برای بسیاری از شخصیت‌ها را دارد.

داستان اصلی از زمانی کلید می‌خورد که الینا پس از جدایی از هر آن‌چه که می‌شناخت، باید به‌عنوان یک سرباز ارتشی تشکیل‌شده از افراد جادویی مشغول سفر شود. او آرام‌آرام می‌فهمد که در جهان پرشده از افراط پیرامون او، همه همزمان می‌توانند دشمن و همراه باشند. الینا درک می‌کند که تقریبا هیچ‌چیز و هیچ‌کس در این جهان، در حقیقت به شکلی نیستند که در ابتدا به نظر می‌رسند. او مشغول تلاش برای افزایش توانایی خود در استفاده از قدرت جادویی شده است.

در جهان سریال فانتزی Shadow and Bone با نیروهای پلید متفاوتی روبه‌رو می‌شویم که هرکدام خطرآفرینی‌های خاص خود را دارند. یکی از این قدرت‌های خطرناک، گروهی از خلافکارهای کاریزماتیک است که حتی جادو هم به‌تنهایی برای جان سالم به در بردن از دست هر عضو آن کافی نیست. برای زنده ماندن در جهان سریال Shadow and Bone باید از هرچه دارید، استفاده کنید.

بن بارنز، بازیگر سریال وست ورلد در سریال فانتزی Shadow and Bone شبکه آنلاین نتفلیکس

ژنرال کیریگان با بازی بن بارنز (بازیگر سریال وست ورلد و سریال پانیشر)، الینا استارکوف با نقش‌آفرینی جسی می لی، مالین ارتسیو با اجرای آرچی ریناکس، کاز برکر با بازیگری فردی کارتر، اینج با بازی آمیتا سومان و جسپر فِی با نقش‌آفرینی کیت یانگ ۶ شخصیت اصلی نخستین فصل سریال Shadow and Bone شبکه نتفلیکس هستند. فصل نخست سریال فانتزی، اکشن و درام سایه و استخوان توسط شش نویسنده و چهار کارگردان در هشت قسمت تولید شده است.

شبکه آنلاین/استریم‌محور نتفلیکس در تاریخ ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) هر هشت قسمت فصل اول سریال Shadow and Bone (سایه و استخوان) را پخش می‌کند. اگر این اثر اقتباسی با استقبال گسترده‌ی مخاطبان مواجه شود، قطعا سال‌ها طی چند فصل ادامه می‌یابد.


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده