// یکشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۱

شایعه مرتبط با فروش زیاد فیلم Mulan در دیزنی پلاس تکذیب شد

شرکتی که چند روز قبل ادعا کرده بود فیلم Mulan توانست مجموع فروش خود را به ۲۶۱ میلیون دلار برساند، به‌تازگی به خطای محاسباتی خود اعتراف کرده است.

فیلم Mulan با بودجه‌ای بالاتر از ۲۰۰ میلیون دلار ساخته شد و قرار بود در ۲۰ کشور اکران شود. اما هدف اصلی این بود که «مولان» در تمامی کشورهای ممکن با قیمت بسیار زیاد از شبکه‌ی دیزنی پلاس به‌دست مخاطبان برسد. به همین خاطر وقتی اعلام شد که مجموع فروش جهانی فیلم در سینماها تا امروز نهایتا به ۷۰ میلیون دلار رسیده است، همه می‌دانستند که دیزنی احتمالا ضرر بسیار بزرگی را برای ساخت و پخش این فیلم متحمل می‌شود. تنها کورسوی امید، شایعه‌ای بود که می‌گفت فروش فیلم Mulan در دیزنی پلاس به ۲۶۱ میلیون دلار رسید و حتی فروش عالی فیلم Tenet را پشت سر گذاشته است. ولی چند روز قبل بالاخره شرکتی که آن اطلاعات را منتشر کرده بود، اعلام کرد که دچار اشتباه محاسباتی شد و فروش حقیقی «مولان» در دیزنی پلاس، به مراتب کمتر از ۲۶۱ میلیون دلار است.

در حقیقت شرکتی که یاهو گزارش خود را براساس نظر آن منتشر کرد، صرفا می‌داند که «مولان» توانست بین ۶۰ تا ۹۰ میلیون دلار فروش در دیزنی پلاس داشته باشد. این یعنی تا امروز مجموع فروش سینمایی فیلم «مولان» نهایتا به عددی بین ۱۳۰ تا ۱۶۰ میلیون دلار رسیده است. پس از آن‌جایی که «مولان» برای سودآوری نیاز به فروش حداقل ۴۰۰ میلیون دلاری داشت، به نظر می‌رسد که در آخر دیزنی ۲۰۰ میلیون دلار ضرر خالص برای ساخت این فیلم می‌دهد.

Mulan / مولان در حال نگاه به شمشیر تیز در کوهستان

البته افرادی که اخبار سینما و تلویزیون رسمی را دنبال می‌کردند، خوب می‌دانند که باتوجه‌به عدم اعلام میزان فروش فیلم Mulan در دیزنی پلاس توسط دیزنی و تأخیر خوردن همه‌ی فیلم‌های مهم آن شرکت، تحلیل‌گرها می‌گفتند که حتما «مولان» در دیزنی پلاس شکست خورد. زیرا اگر آن آزمون و خطا جواب می‌داد، بدون شک دیزنی فیلم‌های بیشتری را به این شکل روی دیزنی پلاس می‌گذاشت.

این در حالی است که مطابق گزارش رسانه‌ی تلگراف فیلم، فروش جهانی فیلم Tenet از ۳۰۰ میلیون دلار گذشت و حالا پرخرج‌ترین فیلم اورجینال ۱۱ سال اخیر، همه‌ی بودجه‌ی ساخت خود را به استودیو بازگردانده است. در حقیقت «تنت» تنها باید در هفته‌های باقی‌مانده فروش جهانی خود را به ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون دلار برساند تا با بازگرداندن هزینه‌ی تبلیغات، تبدیل به اثری کاملا سودآور شود. در نتیجه شایعه‌ای که می‌گفت فروش «مولان» از فروش «تنت» فراتر رفت، فقط یک خطای محاسباتی بزرگ بوده است.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده