// شنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۴

واکنش بسیار منفی مخاطبان به فیلم Mulan در IMDB

«مولان» که به‌تازگی اکران خود در چین را با عملکردی پایین‌تر از حد انتظار آغاز کرد، در وب‌سایت‌های مختلف همچون راتن تومیتوز، IMDB و Douban (آی‌ام‌دی‌بی کشور چین) با واکنش جدی و منفی مخاطبان مواجه شده است.

همان‌قدر که بسیاری از بازسازی‌های لایواکشن دیزنی از روی انیمیشن‌های کلاسیک خود موفق بوده‌اند، بعضی از آن‌ها هم اصلا توانایی جلب توجه مخاطبان را نداشتند. بااین‌حال میانگین نمرات همه‌ی این بازسازی‌های لایواکشن در IMDB روی عدد ۶.۵ از ۱۰ می‌ایستد و حتی بدترین آن‌ها که فیلم One Hundred and One Dalmatians باشد، نمره‌ی ۶ از ۱۰ را از کاربران IMDB دریافت کرد.

به همین خاطر نمره‌ی فعلی فیلم Mulan در IMDB که با نزدیک به ۴۰ هزار رای روی عدد ۵.۴ ایستاده است، جدی‌تر از یک اعتراض ساده به نظر می‌رسد. تازه در چین که عملا بازار اصلی این فیلم به حساب می‌آید، «مولان» نمره‌ی ۴.۸ از ۱۰ را از مخاطبان ثبت‌نام‌کرده‌ی سایت Douban دریافت کرد. درحالی‌که نزدیک به ۱۱۸ هزار نفر در نظرسنجی سایت Douban شرکت کردند.

مولان در میدان جنگ در فیلم Mulan

«مولان» توانسته بود نظر نسبتا مثبت منتقدان را در سایت راتن تومیتوز کسب کند، اما در همان سایت نیز درصد رضایت مخاطبان روی عدد ۵۱ می‌ایستد. همه‌ی این موارد نیز درکنار یکدیگر نشان می‌دهند که فیلم Mulan اصلا با استقبال گرمی از سوی بینندگان مواجه نشده است. ماجرا هم وقتی جدی‌تر می‌شود که بدانید سخت‌گیرترین و امیدوارانه‌ترین پیش‌بینی‌های موجود، فروش روز اول فیلم Mulan در چین را به ترتیب ۱۵ و ۳۰ میلیون دلار می‌دانستند. بالاخره این فیلم اقتباسی/بازسازی پرشده از ستاره‌های چینی است و داستانی را روایت می‌کند که برای مردم آن کشور اهمیت و محبوبیت زیادی دارد.

ولی با همه‌ی این‌ها «مولان» در روز اول اکران در چین به ۷.۸۶ میلیون دلار فروش (پایین‌تر از افتتاحیه‌ی ۸.۴۴ میلیون دلاری «تنت» در چین) دست پیدا کرد و مطابق تمام پیش‌بینی‌های موجود، فروش هفته‌ی اول آن در چین کمتر از فروش هفته‌ی اول فیلم Tenet در چین می‌شود؛ کمتر از یک فیلم اورجینال که طبیعتا غیر از نام کارگردان، هیچ فاکتور قابل توجهی برای جلب نظر اکثر سینماروهای چین نداشته است.

«مولان» به خاطر فیلم‌برداری در یک محل خاص درون کشور چین هم انقدر مورد حملات اینترنتی گسترده قرار گرفت که حتی رسانه‌های خود چین دیگر آن را تبلیغ نخواهند کرد. تک‌تک موارد گفته‌شده نیز باعث می‌شوند که آینده‌ی مالی این فیلم اصلا ایده‌آل به نظر نیاید. با توجه به فروش بین‌المللی ۵.۹ میلیون دلاری فیلم در هفته‌ی اول اکران، رسیدن آن به کمتر از ۳۴ میلیون دلار تا امروز از فروش با قیمت زیاد در دیزنی پلاس و پیش‌بینی‌هایی که همگی حداکثر فروش آن در چین را ۴۰ میلیون دلار می‌دانند، ممکن است مجموع درآمد فیلم Mulan از عدد ۱۳۰ میلیون دلار بالاتر نرود. در حالی که این فیلم فقط برای بازگرداندن هزینه‌های تولید و تبلیغات خود باید حداقل ۴۰۰ میلیون دلار به دست می‌آورد.


منبع ComicBook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده