نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۱

فیلمبرداری سریال های The Lord of the Rings و Cowboy Bebop از سر گرفته می‌شود

فروکش کردن خطرات ناشی از ویروس کرونا به تولیدکنندگان آثار مختلف در نیوزیلند امکان ادامه‌ی کار می‌دهد.

از راه رسیدن ویروس کرونا باعث شد مراحل تولید خیلی از فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی برای ماه‌ها متوقف شود و سریال ارباب حلقه ها (The Lord of the Rings) هم یکی از آن‌ها بود؛ محصولی از شرکت آمازون که اسفند ماه سال گذشته خبر توقف تولید آن منتشر شد و دو ماه قبل اخبار جدیدی در مورد احتمال از سرگیری فیلم‌برداری آن به گوش رسید، ولی همچنان خبری از این قضیه نبود تا اینکه به‌تازگی مطلع شدیم این سریال و تعدادی مجموعه‌ی دیگر تولید خود را به‌زودی از سر می‌گیرند.

به‌گزارش رسانه‌های خبری نیوزیلند، وزارت تجارت، نوآوری و استخدام این کشور طی روزهای گذشته به عوامل تولید هفت پروژه‌ی مختلف اجازه‌ی ادامه‌ی کار روی آثار مختلف را داده و بعد از دنباله‌های فیلم آواتار (Avatar) اثر جیمز کامرون و همین‌طور فیلم قدرت سگ (The Power of the Dog) به کارگردانی جین کمپیون که از مدتی قبل به‌سراغ ادامه‌ی فیلم‌برداری رفته بودند، اکنون نوبت به پروژه‌های بیشتری رسیده است؛ از جمله سریال ارباب حلقه‌ها و همین‌طور سریال کابوی بیباپ (Cowboy Bebop) که برای پخش از نتفلیکس آماده می‌شود.

از دیگر آثاری که بار دیگر مراحل فیلم‌برداری خود را آغاز می‌کنند هم می‌توان به Power Rangers Beast Morphers و Sweet Tooth برگرفته از کمیک‌های ورتیگو اشاره کرد.

در مجموع ۲۰۶ نفر از بازیگران و عوامل تولید پروژه‌های مختلف و ۳۵ نفر از اعضای خانواده و نزدیکان آن‌ها اجازه دارند در طول ۶ ماه آینده برای کار روی این آثار در نیوزیلند حضور پیدا کنند ولی همچنان محدودیت‌هایی برای جلوگیری از شروع دوباره‌ی مشکلات کووید 19 در این کشور وجود خواهد داشت. همچنین به‌گزارش رسانه‌های نیوزیلندی، آغاز تولید این پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی باعث ایجاد ۳۰۰۰ شغل جدید برای مردم این کشور ‌می‌شود و ۴۰۰ میلیون دلار هم به اقتصاد آن کمک خواهد کرد.

فیل توایفورد، وزیر توسعه‌ی اقتصادی نیوزیلند در این مورد می‌گوید: «موفقیت ما در زمینه‌ی کنترل کووید 19 باعث شده است کشور ما به یکی از معدود نقاط دنیا تبدیل شود که عوامل تولید می‌توانند در آن‌جا با ایمنی کامل به کار روی پروژه‌های خود بپردازند. طبق برآوردهای ما و اطلاعاتی که ازطریق شرکت‌های تولیدی بین‌المللی به‌دست آورده‌ایم، اکنون جامعه‌ی جهانی فیلم به نیوزیلند به‌عنوان نقطه‌ای امن و پناهگاهی به‌دور از مشکلات ویروس کرونا نگاه می‌کند و این فرصت خوبی است که باید بیشترین بهره‌ی ممکن را از آن ببریم؛ فرصتی که به ما اجازه می‌دهد در روزهای آشفتگی دنیا بابت این ویروس، نیوزیلند را به مکانی مناسب برای فعالیت‌های سینمایی تبدیل کنیم.»

مراحل فیلم‌برداری سریال ارباب حلقه‌ها تا پیش از همه‌گیری کرونا در شهر اوکلند نیوزیلند ادامه داشت، ولی مشکلات پیش‌آمده باعث شدند کار روی این پروژه‌ی آمازون هم مثل خیلی از آثار دیگر متوقف شود و عوامل تولید آن به خانه‌های خود برگردند. اکنون سازندگان این سریال می‌توانند از ۹۳ بازیگر و عوامل مختلف در سایر بخش‌ها به همراه ۲۰ عضو خانواده‌ی آن‌ها برای ادامه‌ی تولید پروژه استفاده کنند، از جمله بازیگرانی چون رابرت آرمایو، اووین آرتور و نازنین بنیادی.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده