نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۵

فیلمبرداری سریال The Lord of the Rings و دنباله‌های فیلم Avatar ممکن است از سر گرفته شود

با بهبود وضعیت کشور نیوزیلند، احتمال از سرگیری فیلمبرداری سریال The Lord of the Rings و دنباله‌های فیلم Avatar افزایش پیدا کرده است.

شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا باعث توقف تولید و فیلمبرداری تمامی پروژه‌های تلویزیونی و سینمایی در سراسر جهان شده است. حال در برخی از کشورها وضعیت رو به بهبودی است و این کشورها در حال بازگشت به شرایط عادی هستند و نیوزیلند یکی از این کشورها است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، شرایط از سرگیری تولید فیلم‌ها و سریال‌ها در نیوزیلند محیا شده است. طبق خبری که ددلاین منتشر کرده، با توجه به کنترل شیوع ویروس کرونا و همچنین کاهش افراد مبتلا در این کشور، تولید برخی از فیلم‌ها و سریال‌ها در نیوزیلند از سر گرفته شده و منابع نزدیک می‌گویند که به دنبال آن فیلمبرداری و تولید دنباله‌های فیلم Avatar (آواتار) و سریال The Lord of the Rings (ارباب حلقه‌ها) نیز ممکن است از سر گرفته شود.

Avatar

مراحل فیلمبرداری دنباله‌های فیلم Avatar در نیوزیلند انجام می‌شود که ویروس کرونا باعث توقف آن شده بود، اما کار روی جلوه‌های ویژه فیلم هنوز در جریان است و متوقف نشده است. کمیسیون فیلم نیوزلند به ددلاین گفته بود که کلیه محصولاتی که در این کشور تولید می‌شوند، باید با گروه بهداشت و ایمنی نیوزیلند همکاری کنند و اطلاعات خود را در ScreenSafe ثبت کنند تا به وزارت بهداشت کشور برای ردیابی و مبارزه با ویروس کرونا کمک کنند و همچنین این آثار در شرایطی ایمن تولید شوند. نیوزیلند دارای برخی از سخت‌ترین قوانین محافظتی از مرزهای خود در جهان است که همین موضوع باعث شده تا تنها ۱۴۹۲ مورد مبتلای رسمی در این کشور معرفی شود که از این بین ۱۳۶۸ نفر درمان و ۲۱ نفر نیز فوت کرده‌اند و تنها ۱۰۳ مورد اکنون در بیمارستان‌های این کشور بستری هستند.

بااین‌حال، نیوزیلند همچنان به محدود کردن سفرهای بین‌المللی و ممنوعیت تجمعات گسترده مردم ادامه خواهد داد که می‌تواند باعث جلوگیری یا تاثیر گذاشتن روی تولیدات بزرگی مثل دنباله‌های فیلم آواتار و سریال ارباب حلقه ها شود. ددلاین می‌گوید که نیوزیلند قرار است تا اواخر ماه جاری میلادی طرح فاصله گذاری اجتماعی را ادامه دهد و انتظار می‌رود که دولت این کشور به‌زودی اجازه تجمعات با گروه‌هایی با حداکثر جمعیت ۱۰۰ نفر را دهد. اگرچه ممکن است سفرها‌ی بین‌المللی برای مدتی محدود یا ممنوع باشد که این موضوع می‌تواند برای پرواز اعضای تیم تولید به این کشور برای فیلمبرداری پروژه‌ها مشکل‌ساز شود.

فیلم Avatar 2 (آواتار 2) در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۶ آذر ۱۴۰۰)، فیلم Avatar 3 (آواتار 3) در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۲۳ (۱ دی ۱۴۰۲)، فیلم Avatar 4 (آواتار 4) در تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۲۵ (۲۸ آذر ۱۴۰۴) و فیلم Avatar 5 (آواتار 5) در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۲۷ (۲۶ آذر ۱۴۰۶)، ‌روی پرده‌های سینما خواهند رفت. وظیفه کارگردانی تمامی قسمت‌ها بر عهده جیمز کامرون خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود فصل اول سریال The Lord of the Rings در سال ۲۰۲۱ از آمازون منتشر شود و همچنین در حال حاضر سریال ارباب حلقه‌ها برای فصل دوم نیز تمدید شده است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده