نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۲

فیلم Cats ممکن است حدود ۱۰۰ میلیون دلار ضرر کند

طبق آمار منتشر شده، فیلم Cats ممکن است در نهایت با ضرری حدود ۱۰۰ میلیون دلار در گیشه مواجه شود.

مدتی می‌شود که اکران جهانی فیلم Cats (گربه‌ها) با ثبت یک افتتاحیه بسیار ضعیف رسما آغاز شده و این فیلم لایو اکشن و موزیکال شرکت یونیورسال پیکچرز نتوانسته نظر منتقدان و مردم را جلب کند. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، این فیلم ممکن است با یک ضرر بسیار بزرگ در گیشه مواجه شود و ظاهرا تنها یک معجزه می‌تواند این فیلم و یونیورسال را نجات دهد. فیلم Cats پس از پایان دومین هفته اکران جهانی خود تا به امروز تنها کمی بیش از ۳۸.۴ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده تا طبق اطلاعات منتشر شده، این فیلم موزیکال در آستانه ضرری در حدود ۱۰۰ میلیون دلار قرار بگیرد. فیلم Cats در هفته کریسمس تنها ۶.۵ میلیون دلار فروش کرد تا شکست دیگری در کارنامه این فیلم ثبت شود و در رده نهم قرار بگیرد و در مجموع پنج روز نیز فیلم گربه‌ها تنها ۸.۷ میلیون دلار فروش کرده است.

Cats

یکی از دلایل این موضوع این است که خانواده‌ها ترجیح می‌دهند تا به‌جای تماشای فیلم Cats، انیمیشن Frozen 2 (فروزن 2) یا انیمیشن Spies in Disguise (جاسوسان نامحسوس) که هر دو اثر از والت دیزنی است، را برای تماشا انتخاب کنند. طبق گفته منابع نزدیک به یونیورسال، حدود ۱۰۰ میلیون دلار هزینه ساخت فیلم Cats بوده و همچنین مبلغ ۹۵ تا ۱۰۰ میلیون دلار نیز خرج بازاریابی و توزیع جهانی فیلم شده است. علاوه‌بر این، یونیورسال نسخه بهبود یافته فیلم Cats که برخی از مشکلات جلوه‌های ویژه فیلم را حل می‌کند، را نیز برای سینماها فرستاده که این موضوع نیز باعث افزایش هزینه و افزایش ضرر و زیان استودیو شده است. از جمله این اشتباهات می‌توان به واقعی بودن دست جودی دنچ در فیلم اشاره کرد که حلقه ازدواج او در نسخه اصلی کاملا قابل رویت بود. منابع نزدیک به یونیورسال می‌گویند که استودیو از هر ترفند دیجیتالی ممکن استفاده کرده تا هزینه‌های آن کمتر از ۶ رقم باشد.

یونیورسال امیداور بود که فیلم Cats عملکردی مشابه فیلم The Greatest Showman (برترین شومن) در سال ۲۰۱۷ داشته باشد که پس از دریافت نقدهای ضعیف و متوسط، عملکرد بسیار درخشانی را در گیشه داشت. از مجموع فروش ۳۸ میلیون دلاری فیلم Cats در گیشه جهانی، ۱۷.۸ میلیون دلار سهم آمریکای شمالی و ۲۰.۶ میلیون دلار سهم دیگر کشورهای جهان می‌شود. در مجموع یونیورسال سال خوبی را داشته و همچنین امیدوار است تا فیلم 1917 نیز عملکرد موفقی را در گیشه داشته باشد. تام هوپر، کارگردان فیلم Les Miserables (بینوایان)، وظیفه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه فیلم Cats را بر عهده داشته است. جنیفر هادسون، تیلور سوئیفت، ایان مک‌کلن، فرانچسکا هیوارد، جودی دنچ، جیمز کوردن، ادریس البا، لوری دیویدسون، ربل ویلسون، جیسون درولو، لس توینس، اریک آندروود، ری وینستون و ملیسا مدن گری، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Cats حضور دارند و به‌ایفای نقش پرداخته‌اند.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده