نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۲

نسخه بهبودیافته فیلم Cats با رفع مشکلات جلوه‌های ویژه در سینماها پخش خواهد شد

یونیورسال پیکچرز در اقدامی عجیب، نسخه‌ی بهبودیافته‌ی فیلم Cats را با رفع ایرادات تصویری آن در سینماها نمایش می‌دهد.

با اکران فیلم گربه ها (Cats)، سرانجام مشخص شد که نگرانی‌ها در مورد جدیدترین اثر تام هوپر خیلی هم بی‌مورد نبوده و این فیلم نه‌تنها با نقدهای منفی منتقدان مواجه شده، بلکه از نظر فروش هم آمار بسیار ضعیفی را برجای گذاشته است. دراین‌میان شاید عجیب‌ترین اتفاق پیرامون فیلم Cats را بتوان مشکلات بصری آن دانست؛ موضوعی که باعث شده است شرکت یونیورسال پیکچرز به فکر ارائه‌ی نسخه‌ای بهبودیافته از آن بیافتد.

این موضوع زمانی مشخص شد که یک ژورنالیست سینمایی به‌نام اسکات ومپلر در اکانت توئیتر خود به صحبت در زمینه‌ی فیلم Cats پرداخت و در بخشی از این صحبت‌ها مشخص شد که یونیورسال پیامی به مدیران سالن‌های سینما ارسال کرده و از ارائه‌ی نسخه‌ای جدید از فیلم با بهبود در جلوه‌های ویژه خبر داده است که البته از نظر محتوا و مدت زمان هیچ تغییری نسبت به نسخه‌ی فعلی نخواهد داشت.

در صنعت بازی بارها و بارها با چنین مسائلی روبرو شده‌ایم و در مجموع ارائه‌ی به‌روزرسانی‌ها برای رفع ایرادات بازی‌های ویدیویی و بهبود عملکرد آن‌ها امری طبیعی است؛ موضوعی که حتی گاهی اوقات در همان اولین روز عرضه هم شاهد آن هستیم. ولی این قضیه در صنعت سینما حالت عجیب‌تری پیدا می‌کند و تا امروز کمتر سابقه داشته است که تنها به فاصله‌ی چند روز بعد از اکران یک فیلم، نسخه‌ی بهبودیافته‌ی آن به سالن‌های سینما برسد.

طبق شنیده‌ها، مشکلات بصری و ایرادات مربوط به جلوه‌های ویژه‌ی این فیلم به‌حدی زیاد است که تا پیش از این کمتر در آثار مطرح سینمایی شاهد آن بوده‌ایم؛ از جمله تصویری که از بخشی از فیلم منتشر شده است و می‌توان در آن دست یکی از شخصیت‌های Cats با بازی جودی دنچ را دید که گویا سازندگان فیلم فراموش کرده‌اند آن را با کمک جلوه‌های ویژه با فضای فیلم و این شخصیت هماهنگ کنند!

Cats

این ماجرا در حالی اتفاق می‌افتد که تام هوپر به‌عنوان کارگردان فیلم هم به‌تازگی در گفتگویی با ورایتی از کمبود وقت برای تولید این اثر صحبت کرده بود:

کار روی فیلم ساعت ۸ صبح ۱۶ دسامبر (تنها ساعاتی پیش از اکران افتتاحیه) به پایان رسید و در ۳۶ ساعت گذشته بی‌وقفه و بدون استراحت سرگرم کار روی آن بودیم. حتی تا آخرین لحظات هم داشتیم کارهای نهایی را انجام می‌دادیم و بنابراین خیلی خوشحالم که بالاخره می‌توانیم نسخه‌ی نهایی فیلم را در اینجا نمایش دهیم.

با توجه به صحبت‌های هوپر و همچنین استفاده‌ی فیلم از جلوه‌های ویژه‌ی مخصوصی که اجازه‌ی نمایش مو و خز مناسب شخصیت‌های گربه‌مانند آن را می‌دهد، به‌نظر می‌رسد این کمبود وقت به چنین نتیجه‌ی عجیبی منجر شده است و حالا باید با فیلمی طرف باشیم که از طریق به‌روزرسانی بهبود پیدا می‌کند.

تام هوپر که پیش از این با فیلم‌هایی مثل سخنرانی پادشاه (The King's Speech) و بینوایان (Les Miserables) توانسته بود افتخارات متعددی کسب کند، فیلم Cats را در حالی با بازی افرادی چون جودی دنچ، یان مک کلن، جنیفر هادسون، ربل ویلسون، تیلور سوئیفت و ادریس البا روانه‌ی پرده‌ی سینماها کرده که فیلم با وجود بودجه‌ی ۱۰۰ میلیون دلاری خود و نمایش در ۳۳۸۰ سالن سینما، فروش افتتاحیه‌ی بسیار ضعیفی در حد ۶.۵ میلیون دلار را در آمریکا تجربه کرده است. البته فیلم با وجود مشکلات فراوان خود، تا این لحظه حداقل یک نامزدی به‌دنبال داشته؛ نامزدی در بخش «بهترین ترانه اوریجینال» مراسم گلدن گلوب سال آینده‌ی میلادی که به‌خاطر ترانه‌ی روح‌های زیبا (Beautiful Ghosts) با صدای تیلور سوئیفت نصیب فیلم Cats شده است.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده