نویسنده: رضا اسکندری
// چهار شنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۹

حقایق جالب سریال Vikings | از نبردهای واقعی تا مجروح شدن بازیگران

در این مقاله به‌بررسی نکات و حقایق جالب سریال Vikings، یکی از بهترین سریال‌های تاریخی چند دهه گذشته خواهیم پرداخت. با زومجی همراه باشید.

در میان انبوهی از سریال‌های تلویزیونی همیشه سریال‌هایی با مضامین تاریخی و اسطوره‌شناسی جایگاه بسیار بالایی در میان علاقه‌مندان این سرگرمی بی‌پایان داشته‌اند. سریال‌های بسیار خوبی در دهه‌های گذشته در این ژانر ساخته و به محبوبیت بسیار زیادی در سراسر جهان دست پیدا کرده‌اند؛ سریال‌هایی مانند سریال Game of Thrones و سریال Vikings. پس از بررسی سریال بازی تاج و تخت این بار تصمیم گرفتیم به‌بررسی یکی دیگر از سریال‌های محبوب تاریخی یعنی سریال وایکینگ‌ها بپردازیم. سریالی که توسط مایکل هرست تولید و خیلی سریع طرفداران بی‌شماری را در جهان پیدا کرد. حضور بازیگران برجسته‌ای مانند تراویس فیمل و کاترین وینیک جذابیت‌های این مجموعه تلویزیونی را دو چندان کرده است. 

این سریال تلویزیونی به داستان زندگی گروهی از وایکینگ‌ها می‌پردازد که هیچ‌وقت موفق نشده‌اند به غرب (انگلستان) سفر و آن‌جا را فتح کنند و در این سریال می‌بینیم که آن‌ها چگونه برای نخستین بار موفق می‌شوند به رهبری شخصیت رگنار لاثبروک به این مهم برسند. داستان زندگی شخصیت رگنار به‌خودیِ خود جذاب است و در این سریال علاوه‌بر آن می‌توانیم داستان وایکینگ‌ها و نبردهای آن‌ها در سرزمین‌های مختلف را تماشا کنیم. نخستین قسمت سریال Vikings در تاریخ ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ (۳ مارس ۲۰۱۳) روی آنتن رفت و پس از پخش ۸۹ قسمت در قالب ۶ فصل در تاریخ ۱۰ دی ۱۳۹۹ (۳۰ دسامبر ۲۰۲۰) به پایان خود رسید. به‌همین‌دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به‌بررسی نکات و حقایق جالب این سریال تلویزیونی بپردازیم؛ حقایقی که شاید از آن‌ها اطلاعی نداشته باشید.

«توجه: این مقاله ممکن است قسمت‌های مهمی از داستان فصل‌های اول تا پنجم این سریال را برای شما اسپویل کند»

لوگو و نام سریال vikings در تصویری سفید

۱- ایده ساخت داستان در قالب یک فیلم

مایکل هرست، خالق و سازنده سریال Vikings به‌مدت سال‌ها درنظر داشت تا داستان مدنظر خود را در قالب یک فیلم درام سینمایی روی پرده سینماها ببرد. او در مصاحبه‌ای درباره این موضوع توضیح داد و گفت: «من درابتدا درحال نوشتن یک فیلم‌نامه برای یک فیلم سینمایی درباره پادشاه آلفرد بودم؛ فردی که دلاورانه درمقابل وایکینگ‌ها ایستادگی کرد. پس از مطالعات فراوان درباره این داستان بسیار شگفت‌زده شدم، چرا که تقریبا تمام اطلاعاتی که درباره وایکینگ‌ها می‌دانستم اشتباه بودند. برای مثال رفتار وایکینگ‌ها دربرابر خانم‌ها بسیار پرخاشگرانه‌تر از سایر جوامع بود و این موضوع قطعا موضوع کوچکی به‌شمار نمی‌رود».

سیگی: «اینکه نقاط ضعف دوستانت رو بدونی همیشه یک نقطه قوت بسیار مهم قلمداد می‌شه»

مایکل هرست با توسعه اطلاعات جدید و جزییات جالبی که درباره وایکینگ‌ها به‌دست آورده بود توانست روند داستان فیلم‌نامه خود را در قالب یک سریال و به‌صورتی که مشاهده کردیم درآورد. او همچنین پیچش‌های داستانی زیادی را تنها برای شخصیت‌های خانم حاضر در این سریال طراحی کرد تا نقش آن‌ها در این جوامع را به‌خوبی به‌تصویر بکشد. مایکل هرست قبلا برای سریال The Tudors موفق به کسب جایزه امی شده بود.

تیتراژ آغازین سریال vikings و نمایی از قایق‌های وایکینگ‌ها

۲- مفهموم تیتراژ آغازین سریال

تیتراژ آغازین این سریال را به‌راحتی می‌توان یکی از بهترین تیتراژ‌های سریال‌های تلویزیونی به‌شمار آورد که توسط راما آلن کارگردانی شده است. تیتراژ ابتدایی سریال Vikings حدودا ۵۲ ثانیه زمان دارد و شامل یک موسیقی تاریک به‌نام If I Had A Heart اثر فیور ری است. آلن در مصاحبه‌ای درباره این تیتراژ گفت: «یکی از افسانه‌های محلی و قومی وایکینگ‌ها منبع اصلی الهام ما برای ساخت این تیتراژ به‌شمار می‌رود. در این افسانه ۹ خواهر که الهه‌های امواج هستند با تکان دادن کشتی‌های متعلق‌به وایکینگ‌ها، آن‌ها را به قبرستانی ترسناک و تاریک در اعماق دریا می‌برند و دیگر هیچ اثری از آن افراد پیدا نمی‌شود». تیتراژ ابتدایی این سریال به‌خودی خود ترسناک بود و حالا با متوجه شدن این داستان شاید تماشای دوباره آن کمی ترسناک‌تر از قبل شود.

رگنار لاثبروک در حال نگاه کردن به جلو و در آغوش کشیدن شمشیر خود

۳- اختلاف سنی بازیگران اصلی سریال

 در داستان سریال شخصیت‌های رگنار و بیورن اختلاف سنی زیادی دارند اما در واقعیت بازیگرانی که این شخصیت‌ها را ایفا می‌کنند اختلاف سنی بسیار کمتری نسبت‌به شخصیت‌های خود در سریال دارند. تراویس فیمل بازیگر نقش رگنار لاثبروک از بازیگر نقش پسر خود یعنی الکساندر لودویگ تنها ۱۳ سال بزرگ‌تر است. همچنین کاترین وینیک بازیگر نقش لاگرتا و همسر رگنار نیز تنها ۱۵ سال از لودویگ مسن‌تر است. کاترین وینیک بازیگر کانادایی این سریال متولد سال ۱۹۷۷، تراویس فیمل متولد سال ۱۹۷۹ و اکساندر لودویگ متولد سال ۱۹۹۲ هستند. بیورن در این سریال رفته‌رفته به یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های سریال تبدیل شد تا نقش بسیار پررنگی در روند داستانی آن داشته باشد.

تصویری از تبر شخصیت رگنار در سریال vikings

۴- بودجه فصل نخست

تصویری از پشت سر شخصیت رگنار در سریال vikings

همان‌طور که احتمالا می‌دانید استودیو‌های سازنده سریال‌های تلویزیونی برای ساخت فصل نخست هزینه‌های زیادی متقبل نمی‌شوند و اگر فصل نخست آن‌ها به موفقیت برسد بودجه بیشتری برای فصل‌های آینده در اختیار سازندگان آن‌ها قرار می‌دهند. این قضیه اما در ساخت سریال Vikings کمی متفاوت بود. بنابر گزارش‌های رسانه هالیوود ریپورتر بودجه ساخت فصل نخست این سریال از مرز ۴۰ میلیون دلار فراتر رفت؛ این مبلغ برای ساخت نخستین فصل یک سریال تلویزیونی مبلغ زیادی قلمداد می‌شود. 

ساخت فصل نخست این سریال مستلزم تصاویر بسیار گسترده‌ای از کشور ایرلند و امکانات زیادی برای درگیری‌های وایکینگ‌ها بود که باید برای تهیه آن‌ها مبالغ زیادی هزینه می‌شد. بخش زیادی از این هزینه‌ها برای طراحی و تولید لباس مربوط‌به قبایل و کشورهای مختلف و به‌تصویر کشیدن جزییات هر منطقه اختصاص یافت. داستان اصلی سریال به ۷۹۳ سال بعد از تولد حضرت مسیح مربوط می‌شود، زمانی‌که وایکینگ‌ها ایده سفر به غرب و فتح آن را در سر داشتند. با گذشت زمان این سریال از داستان ابتدایی خود کمی فاصله گرفت و پس از جاه‌طلبی‌های رگنار برای فتح غرب به داستان زندگی فرزندهای او و داستان آن‌ها پرداخت. 

۵- نبردهای واقعی به‌جای استفاده از تکنولوژی CGI

روند داستانی فصل سوم سریال Vikings نسبت‌به داستانی که در فصل‌های انتهایی شاهد آن بودیم به‌نظر زمین تا آسمان فرق دارد. بااین‌حال سازندگان سریال با جاه‌طلبی و پذیرش ریسک بالا موفق شدند در فصل سوم این سریال تصاویری را خلق کنند که باور کردن واقعی بودن آن‌ها بسیار مشکل است. در قسمت هشتم فصل سه به‌نام «To the Gates» سازندگان، بازیگران و بدل‌های حاضر در مراحل ساخت این مجموعه تلویزیونی با چالشی بسیار بزرگ روبه‌رو شدند که نتیجه آن درنهایت به یک قسمت بی‌نظیر منجر شد.

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر زمانی‌که در این قسمت از سریال وایکینگ‌ها به پاریس حمله می‌کنند، صحنه آماده شده برای این نبرد حدودا ۱۳۰۰ متر مربع مساحت داشت و صدها بازیگر فرعی و بدل‌کار برای به‌تصویر کشیدن این تصاویر در آن محل حضور داشتند. همچنین مایکل هرست، خالق این سریال به این نکته اشاره کرد که برای تهیه تصاویر این قسمت کمی از تکنولوژی CGI استفاده کرده ولی اگر کوچک‌ترین شانسی برای ساخت تصاویر واقعی جلوی خود می‌دید از آن استفاده می‌کرد. او در ادامه گفت در تمامی تصاویر مربوط‌به نبرد بین فرانسوی‌ها و وایکینگ‌ها، افرادی واقعی با یکدیگر می‌جنگند و هیچ‌کدام از تصاویر مربوط‌به نبرد این نیروها ساختگی نیست و همگی آن‌ها واقعی هستند.

گوستاو اسکاشگورد بازیگر نقش فلوکی در سریال vikings

۶- گوستاو اسکاشگورد، بازیگر نقش فلوکی

شخصیت فلوکی در سریال وایکینگ‌ها یکی از معدود شخصیت‌های اصلی این سریال به‌شمار می‌رود که در تمام فصل‌های آن حضور پررنگی داشته و بدون شک یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های آن قلمداد می‌شود. گوستاو که در شهر استکهلم در سوئد متولد شد ایفای نقش کشتی‌ساز اصلی سریال وایکینگ‌ها که کمی مشکلات ذهنی دارد را ایفا می‌کند. او قبل از حضور در این سریال در فیلم‌هایی مانند فیلم Evil، فیلم The Way Back و فیلم Kon-Tiki به‌ایفای نقش پرداخت. برادر بزرگ‌تر او یعنی الکساندر اسکاشگورد نیز برای حضور در سریال محبوب شبکه HBO یعنی Westworld چهره‌ای شناخته شده است. او همچنین در سه سریال دیگر این شبکه یعنی سریال Generation Kill، سریال True Blood و سریال Big Little Lies به ایفای نقش پرداخته بود.

عکس تمام رخ از شخصیت لاگرتا با بازی کاترین وینیک در سریال vikings

۷- کاترین وینیک و مهارت‌های رزمی او

در قسمت‌های ابتدایی این مقاله به این موضوع اشاره کردیم که مایکل هرست درنظر داشت قسمت زیادی از داستان سریال خود را به شخصیت‌های خانم اختصاص دهد و به‌همین‌دلیل شخصیت لاگرتا با بازی کاترین وینیک را می‌توان مهم‌ترین شخصیت میان شخصیت‌های زن این سریال دانست. لاگرتا در این سریال نه‌تنها یک شخصیت مهم که یکی از مهم‌ترین مبارزان این سریال است که مهارت‌های رزمی بسیار بالایی دارد و محبوبیت این شخصیت بدون شک به‌خاطر ایفای نقش ماندگار کاترین وینیک خواهد بود.

وینیک در این سریال تمام صحنه‌های درگیری و مبارزه مربوط‌به شخصیت لاگرتا را خودش انجام می‌دهد؛ موضوعی که بسیاری از بازیگران مرد این سریال قادر به انجام دادن آن نبودند و در برخی از صحنه‌ها از بدل به‌جای آن‌ها استفاده می‌شد. حالا وینیک چگونه می‌تواند تمام آن صحنه‌ها را خودش ایفا کند؟ کاترین وینیک در واقعیت کمربند مشکی سطح سه در رشته تکواندو و کمربند مشکی سطح ۲ در رشته کاراته را کسب کرده است. او همچنین در سن ۲۱ سالگی سه مرکز آموزش هنرهای رزمی را افتتاح و پس از آن تصمیم گرفت به‌خاطر توانایی‌های خود به حرفه بازیگری روی آورد. 

لاگرتا: «اگر ۱۰۰ سال هم تلاش کنی، نمی‌تونی منو بکشی»

ایفای نقش ماندگار وینیک در این سریال باعث شد تا در جشنواره‌های زیادی مانند جشنواره جوایز منتقدین سینمایی نامزد کسب جایزه‌های مختلفی شود. بسیاری از بازیگران و اعضای تیم سازنده این سریال در مصاحبه‌هایی جداگانه به این موضوع اشاره کرده‌اند که از توانایی‌هایی بالای کاترین وینیک در اجرای هنرهای رزمی بسیار شگفت‌زده شده بودند و به شوخی گفتند که بسیاری از آن‌ها از وینیک در مراحل فیلم‌برداری سریال می‌ترسیدند؛ به‌نظر می‌رسد که کاملا حق داشتند!

شخصیت رگنار در چاله‌ای پر از مارهای زنده در سریال vikings

۸- آسیب‌دیدگی تراویس فیمل

همان‌طور که در سری مقاله‌های حقایق جالب همیشه به آسیب‌دیدگی بازیگران در زمان فیلم‌برداری اشاره کرده‌ایم، در این سریال نیز این اتفاق به شکلی خطرناک ولی جالب رخ داده است. پس از گذشت چهار فصل از سریال Vikings سرانجام تراویس فیمل بازیگر نقش رگنار لاثبروک به پایان کار خود رسید. آخرین حضور این شخصیت در این سریال سکانسی دردناک و کمی ترسناک بود که باتوجه‌به مصاحبه‌های او مثل اینکه این سکانس برای او خطراتی را در پی داشته است. رگنار در این سکانس در گودالی پر از مارهای سمی انداخته می‌شود تا به‌این‌صورت به مجازات برسد؛ سکانسی که به‌طور کاملا واقعی فیلم‌برداری شده و اتفاقات جالبی را برای فیمل در پی داشته.

رگنار: «وقتت رو با نگاه کردن به گذشته تلف نکن، زندگی هیچوقت در اون جهت حرکت نمی‌کنه»

تراویس فیمل در مصاحبه‌ای درباره این سکانس توضیحات جالبی داد و گفت: «برای تهیه تصاویر آن سکانس من باید به تعداد زیادی مار زنده نزدیک می‌شدم و درکنار آن‌ها قرار می‌گرفتم. با اینکه می‌دانستم تمام آن مارها خطری ندارند و سمی نیستند ولی بازهم قرار گرفتند درکنار آن همه مار ترسناک است. در زمان فیلم‌برداری آن سکانس چند بار توسط مارهای حاضر در آن گودال نیش خوردم که خب خطرناک نبودند و با مراقبت تیم پزشکی سریعا بهبود پیدا می‌کردند. بدترین قسمت ماجرا جایی بود که پس از فیلم‌برداری این سکانس تمام بدنم پر شده بود از مدفوع مارها؛ موضوعی که از نیش زدن آن‌ها بسیار زجرآورتر بود».

الکس هو آندرسن بازیگر نقش ایوار در سریال vikings

۹- الکس هو آندرسن، بازیگر نقش ایوار

شخصیت ایوار، پسر معلول رگنار بدون شک یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های خط داستانی این سریال محبوب به‌شمار می‌رود؛ شخصیتی که ایفای نقش آن برعهده الکس هو آندرسن قرار داشت. آندرسن که در شهر کپنهاگن در دانمارک متولد شد قبل از حضور در این سریال به‌هیچ‌وجه بازیگر شناخته شده‌ای به‌شمار نمی‌رفت. او پس از حضور در مدرسه بازیگری نخستین تجربه خود در این حرفه را در سال ۲۰۱۲ و در سریال Outsider تجربه و پس از آن در سریال Tvillingerne & Julemanden حضور پیدا کرد. او پس از حضور در سریال وایکینگ‌ها در نقش ایوار بدون استخوان در سراسر جهان به محبوبیت بسیار زیادی رسید و در چند فیلم و سریال دیگر حضور پیدا کرد. او همچنین وظیفه صداگذاری شخصیت Hiro Hamada در نسخه دانمارکی انیمیشن Big Hero 6 را برعهده داشته است.

شخصیت لاگرتا و دیگر مبارزهای زنِ وایکینگ در سریال vikings

۱۰- مبارزهای زنِ وایکینگ

همان‌طور که تا اینجای مقاله چند بار به این موضوع اشاره کردیم، مایکل هرست نقش زن‌های وایکینگ را در داستان‌های این سریال به‌خصوص در نبردها بسیار پررنگ نشان داده است. در بررسی‌های سازمان American Journal of Anthropology از مناطقی در سوئد که وایکینگ‌ها در آن محل زندگی می‌کردند، دی‌ان‌ای‌های مختلفی از زن‌های وایکینگ به‌همراه اسلحه‌های آن‌ها پیدا شده که نشان می‌دهد در آن زمان زن‌ها در نبردهای وایکینگ‌ها نقش پررنگی داشتند. 

قبل از این بررسی‌های گسترده همیشه آثاری از زن‌های وایکینگ ولی بدون اسلحه یافت می‌شد که همین موضوع افکار عموم را به‌سمتی برده بود که زن‌های حاضر در قبایل وایکینگ‌ها نقشی در نبردها نداشتند. بااین‌حال در جدیدترین پژوهش‌های این سازمان تعداد زیادی اسلحه اعم از شمشیر، سپر، نیزه و تیرکمان به‌همراه دی‌ان‌ای‌های متعلق‌به زن‌های وایکینگ در این محل یافت و باور قدیمی عموم را تغییر داد. موضوعی که به‌طور کاملا محسوس در این سریال به‌تصویر کشیده شده و نشان می‌دهد زن‌های وایکینگ نقش پررنگی در نبردها و جنگ‌ها داشتند.

شخصیت‌های رولو و رگنار در سریال vikings

۱۱- نظرات کلایو استندن درباره این سریال

کلایو استندن، بازیگر یکی از نقش‌های اصلی سریال Vikings یعنی شخصیت رولو در مصاحبه‌ای به صراحت اعلام کرد که مقایسه این سریال با سریال Game of Thrones به‌هیچ‌وجه کاری درست و منطقی نیست. استندن یکی از معدود بازیگران این سریال به‌شمار می‌رود که از فصل اول تا انتهای سریال در این مجموعه حضور داشته و نقش پررنگی از خود در داستان آن به‌جای گذاشته است. درحالی‌که بسیاری از طرفداران این سریال از مرگ رگنار ناراحت شدند ولی بسیاری از آن‌ها عقیده داشتند که رگنار باز هم به این سریال باز خواهد گشت؛ موضوعی که استندن کاملا آن را رد کرد.

کلایو استندن در مصاحبه‌ای توضیحات جالبی داد و گفت: «مقایسه کردن سریال وایکینگ‌ها و سریال گیم آف ترونز از سوی طرفداران این دو مجموعه واقعا خسته‌کننده است و اصلا منطقی نیست. همچنین این مقایسه‌ها در حق هیچ‌کدام از این دو سریال عادلانه نخواهند بود و نمی‌توانند به‌خوبی حق مطلب را ادا کنند. سریال Game of Thrones یک مجموعه فانتزی به‌شمار می‌رود که در آن اژدها و موجوداتی عجیب می‌بینیم درحالی‌که سریال Vikings یک درام تاریخی قلمداد می‌شود که وقایع آن در تاریخ ثبت شده‌اند. مقایسه این دو سریال با محتوای متفاوت آن‌ها اصلا صحیح نیست».

شخصیت اتلستن در میان خانه‌های چوبی ویران شده در سریال vikings

۱۲- شوخی‌های تراویس فیمل در زمان فیلم‌برداری

 چیزی که ما در سریال از تراویس فیمل در نقش رگنار مشاهده کردیم با شخصیت او در پشت صحنه تفاوت‌های زیادی دارد. باتوجه‌به مصاحبه‌های بازیگران سریال تراویس فیمل به‌خاطر شوخی‌های خود با آن‌ها معروف شده و در پشت صحنه شوخی‌های زیادی با عوامل اجرایی سریال انجام داده است. جورج بلگدن، بازیگر نقش اثلستن در مصاحبه‌ای به این موضوع اشاره کرد و گفت: «شما به‌هیچ‌وجه نمی‌توانید تراویس را کنترل کنید. او مانند یک بچه ۱۰ ساله در بدن یک مرد بزرگ رفتار می‌کند. البته این خصوصیات او همیشه باعث سرحال ماندن دیگر بازیگران و تیم سازنده سریال می‌شود».

او در ادامه با اشاره به برخی از شوخی‌های تراویس فیمل گفت: «او شوخی‌های زیادی با ما می‌کند که می‌توانم تا صبح آن‌ها را تعریف کنم. شوخی مورد علاقه او که شاید جالب‌ترین شوخی او هم به‌شمار رود مربوط‌به زمانی می‌شود که او با کمک یک فرد دیگر من یا بازیگر دیگری را با طناب به یک ستون یا یک وسیله سنگین می‌بندد و می‌رود. به‌خاطر این شوخی ما بارها از فیلم‌برداری جا ماندیم تا سرانجام یک نفر بیاید و ما را نجات دهد. پیشنهاد می‌کنم خیلی به او نزدیک نشوید». 

برخی از شخصیت‌های اصلی سریال vikings در کنار دریا همراه با اسلحه و سپرهای خود

۱۳- محل فیلم‌برداری سریال

 محل اصلی فیلم‌برداری این سریال استودیو اشفورد در شهر ویک‌لو در ایرلند به‌شمار می‌رود. این استودیو پس از پایان فصل سوم با دریافت یک بودجه ۹۰ میلیون دلاری توانست بخش‌های جدید و بزرگی مانند چهار استودیو برای فیلم‌برداری، یک لابی انتظار و چند صحنه (Set)‌ بزرگ برای ساخت سریال Vikings طراحی کند. این استودیو توسط مورگان اُسالیوان، یکی از تهیه‌کنندگان این سریال انتخاب شد. وی در فیلم‌هایی مانند فیلم Braveheart، فیلم The Count of Monte Cristo و فیلم King Arthur از این استودیو برای فیلم‌برداری آن‌ها استفاده کرده بود.

اما قسمت مهم فیلم‌برداری سریال وایکینگ‌ها بدون شک قسمت خارج از استودیو آن به‌شمار می‌رود. به‌تصویر کشیدن طبیعت بکر با نماهایی بسیار دیدنی که زیبایی‌های این مجموعه را دوچندان کرده است. تمام قسمت‌های این سریال که در طبیعت تهیه شده‌اند مربوط‌به طبیعت اطراف شهر ویک‌لو می‌شود؛ شهری که استودیو اشفورد در آن قرار دارد. طبیعت اطراف این شهر به‌معنای واقعی کلمه چشم‌نواز است و تنها یک ساعت با دابلین، پایتخت ایرلند فاصله دارد.

همچنین قبل از آماده کردن محل‌های فیلم‌برداری این سریال، بازیگران این مجموعه با سفر به کشور مراکش قسمت‌هایی از این سریال را در آن کشور تهیه کردند و پس از آن با بازگشت به کشور ایرلند به آبشار اسکوگافوس (Skógafoss Waterfall) رفتند تا قسمت‌های مربوط‌به خانه فلوکی و محل کار او را در نزدیکی این آبشار که بزرگ‌ترین آبشار ایرلند به‌شمار می‌رود، تهیه کنند.

تصویری ویرایش شده از یکی از نبردهای سریال vikings

۱۴- اشاره مایکل هرست به نحوه پایان یافتن داستان سریال

 با انتشار قسمت‌های پایانی سریال وایکینگ‌ها جالب است بدانید که مایکل هرست، خالق این سریال در سال ۲۰۱۵ یعنی در بازه زمانی میان فصل‌های دوم و سوم به پایان این سریال اشاره‌های جالبی کرد و از داستان حدودی پایان آن پرده برداشت. هرست در مصاحبه‌ای با رسانه Entertainment Weekly در سال ۲۰۱۵ درباره پایان سریال گفت: «سریال Vikings زمانی به پایان خود می‌رسد که وایکینگ‌ها سرزمین‌هایی که امروزه به نام آمریکا می‌شناسیم را پیدا کنند. این موضوع آخرین تصاویر این سریال خواهد بود و به‌هیچ‌عنوان قصد ندارم بدون داشتن یک داستان قوی این سریال را ادامه دهم».

یک نقاشی سیاه و سفید از شخصیت رگنار لاثبروک در سریال vikings

۱۵- حقایق متفرقه سریال

  •  هنوز به‌طور کاملا قطعی مشخص نشده که شخصیت رگنار یک شخصیت خیالی به‌شمار می‌رود یا واقعا این شخصیت وجود داشته است.

  • کاترین وینیک درکنار کمربندهای مشکی خود در رشته‌های تکواندو و کاراته، می‌تواند به‌عنوان یک بادیگارد فعالیت کند؛ او مدرک رسمی یک بادیگارد را دریافت کرده تا به او اجازه دهد یک بادیگارد حرفه‌ای و تمام وقت باشد.

  • خالکوبی‌های شخصیت رولو به یک افسانه محلی اشاره دارد که در آن گرگ‌ها به‌دنبال ماه و خورشید هستند. 

  • تمام زره‌های موجود در فیلم به‌صورت دستی و با چرم طبیعی ساخته شده‌اند؛ هر زره مخصوص یک بازیگر و تنها برای او طراحی و تهیه شده است.

  • قسمتی که رگنار و نیروهای وایکینگ قایق‌های خود را به بالای تپه می‌برند کاملا واقعی فیلم‌برداری شده و به‌هیچ‌وجه برای تهیه آن‌ها از تصاویر کامپیوتری استفاده نشده است.

  • نام فلوکی معنی «وایکینگ شجاع» می‌دهد ولی در زبان سوئدی معنی‌های دیگری مانند انسان عجیب، انسان سردرگم یا دیوانه دارد.

  • آدام کاپلند (Edge)، ورزش‌کار حرفه‌ای رشته ورزشی کشتی کج در قسمت پنجم از فصل پنج در نقش کیتل فلت‌نوس به ایفای نقش پرداخت؛ او یکی از طرفداران سرسخت این سریال قلمداد می‌شود.

نظر شما همراهان همیشگی سایت زومجی درباره سریال Vikings چیست؟ اگر شما هم نکته جالبی درباره این سریال می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره‌ای نشده است، آن را با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده