نویسنده: رضا اسکندری
// چهار شنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۱

حقایق جالب سریال The Mandalorian - مندلورین

در این مقاله به‌بررسی نکات و حقایق جالب سریال The Mandalorian، سریال جدید جهان Star Wars خواهیم پرداخت. با زومجی همراه باشید.

کی فکرش را می‌کرد یک موجود کوچک و دوست‌داشتنی که هیچ حرفی هم نمی‌زند، بار دیگر جهان «جنگ ستارگان» را به بحث اصلی محافل سینما و تلویزیون تبدیل کند؟ بله درست حدس زدید، منظورمان دقیقا شخصیت گروگو یا همان بیبی یودای خودمان است. به‌احتمال زیاد شما هم مثل من و بسیاری دیگر در اولین برخورد خود با جدیدترین ساخته جان فاورو عاشق این شخصیت سبزِ بامزه خواهید شد که جذابیت سریال مندلورین (The Mandalorian) را برای شما چند برابر خواهد کرد. داستان این سریال درباره شخصیت دین جارین با ایفای نقش پدرو پاسکال جریان دارد. جارین یکی از اعضای جامعه مندلورها به‌شمار می‌رود که در گذشته در سرزمین مندلور زندگی می‌کردند و اکنون به‌عنوان یک شکارچی جایزه بگیر فعالیت می‌کند. او در یکی از مأموریت‌های خود با شخصیت گروگو آشنا شده و تصمیم می‌گیرد با مراقبت از او، گروگو را به مکانی ببرد که به آن تعلق دارد.

سریال The Mandalorian توسط جان فاورو و استودیو لوکاس فیلم (Lucasfilm) تولید و نخستین قسمت آن در تاریخ ۱۲ نوامبر ۲۰۱۹ (۲۱ آبان ۱۳۹۸) از شبکه دیزنی پلاس پخش شد. پس از موفقیت و محبوبیت بی‌اندازه این سریال فصل دوم آن نیز چندی پیش در تاریخ ۳۰ اکتبر ۲۰۲۰ (۹ آبان ۱۳۹۹) به پایان خود رسید. به‌عقیده بسیاری از منتقدین پس از اینکه فیلم‌های جهان دنیای جنگ ستارگان نتوانستند موفقیت‌های فیلم‌های قدیمی آن را تکرار کنند، سریال مندلورین موفق شد جانی دوباره به این مجموعه قدیمی و بی‌نهایت محبوب دهد. به‌همین‌دلیل تصمیم گرفتیم تا در مقاله‌ای نگاهی داشته باشیم به نکات و حقایق جالب این سریال؛ حقایقی که شاید از آن‌ها اطلاعی نداشته باشید.

بیبی یودا در حال تماشای درون ظرف در قسمت دوم از فصل دوم سریال The Mandalorian

۱- شخصیت گروگو (بیبی یودا)

اصلا امکان ندارد درباره سریال مندلورین بنویسیم و مقاله رو با شخصیت بیبی یودا شروع نکنیم. شخصیتی که از همان ابتدای حضورش در سریال به محبوبیتی دیوانه‌وار در جهان رسید و به چهره ثابتی در فضای مجازی تبدیل شد. شخصیت بیبی یودا دقیقا مانند یودای اصلی در سه‌گانه قدیمی «جنگ ستارگان» یک عروسک تلقی می‌شود و برای به‌تصویر کشیدن آن تا جای ممکن از تکنولوژی CGI استفاده نشده است. کنترل این عروسک دوست‌داشتنی برعهده دو نفر قرار داشت؛ یکی از آن‌ها مسئول حرکات سر، گوش‌ها و چشم‌های او بود و دیگری مسئولیت عکس‌العمل‌ها و حرکات صورت این شخصیت کوچک را برعهده داشت. این عروسک بامزه به‌قدری محبوب شد که درکنار فضای مجازی قلب‌های ما را هم تصرف کرد تا به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های دنیای جنگ ستارگان تبدیل شود. نکته جالب درباره عروسک بیبی یودا جمع هزینه‌های انجام شده برای به‌تصویر کشیدن او قلمداد می‌شود که از مرز پنج میلیون دلار عبور کرده است.

ورنر هرتسوک کارگردان برجسته آلمانی که در فصل نخست نقش یک ارباب رجوع را ایفا می‌کرد به‌قدری به شخصیت بیبی یودا علاقه‌مند شده بود که به دبورا چو، یکی از کارگردان‌های فصل اول توصیه‌های جالبی کرد. چو که کارگردانی قسمت‌های سوم و هفتم فصل نخست را برعهده داشت در این رابطه و در قسمت Practical گفت: «زمانی‌که هرتسوک شخصیت بیبی یودا را از نزدیک دید به من و جان فاورو گفت که برای به‌تصویر کشیدن این شخصیت بامزه ترس را کنار بگذاریم و به‌جای تکنولوژی CGI از تصاویر واقعی استفاده کنیم. به‌عقیده او این کار تهعد ما به این شخصیت را بهتر نشان می‌دهد و تصاویر واقعی باعث می‌شوند که بینندگان بهتر و راحت‌تر با شخصیت گروگو رابطه برقرار کنند. حق کاملا با او بود و ما خوشحالیم که به پیشنهاد‌های او عمل کردیم».

بیبی یودا، موجود سبز ناز در سریال مندلورین شبکه آنلاین دیزنی پلاس، فصل دوم

طراحی‌های زیادی برای شخصیت بیبی یودا یا همان گروگو توسط افرادی مختلف تهیه شد. جان فاورو در مصاحبه‌ای جالب درباره بیبی یودا گفت: «من طراحی‌های زیادی را برای شخصیت گروگو دریافت کردم و طبیعتا اغلب آن‌ها براساس جزییات ظاهری یودای اصلی در مجموعه Star Wars کشیده شده بودند. اگر بخواهم رک بگویم بسیاری از آن طراحی‌ها شخصیت بیبی یودا را غمگین نشان می‌دادند و برخی از آن‌ها واقعا زشت بودند و از طرفی بعضی از آن‌ها بیش‌ازحد گروگو را شاد و خوشحال به‌تصویر کشیده بودند». جان فاورو و تیم سازنده سریال درنهایت طراحی موردنظر خودشان را پیدا کردند و پس از انتخاب آن سه ماه طول کشید تا شخصیت بیبی یودا برای مراحل فیلم‌برداری سریال آماده شود. در این مقاله می‌توانید تمام طراحی‌های اولیه برای شخصیت گروگو را ببینید.

همچنین چهار عروسک یکسان برای شخصیت بیبی یودا تولید و از هرکدام در شرایط مختلف استفاده شده؛ برای مثال یکی از عروسک‌ها کمی غمگین‌تر از سایر عروسک‌ها به‌نظر می‌رسد و برای تصاویر سکانس‌هایی که در آن‌ها شخصیت گروگو کمی غمگین است استفاده می‌شد. تمام این عروسک‌ها در محل فیلم‌برداری و در میان بازیگران و عوامل سازنده سریال با نام (The Child) یا همان «کودک» خطاب می‌شدند تا تمام تیم سازنده سریال به آن عروسک‌ها به چشم یک موجود زنده نگاه کنند.

سرهای نیروهای استورم‌تروپر در سریال The Mandalorian

۲- دزدی در مراحل ساخت سریال!

در زمان فیلم‌برداری فصل اول سریال The Mandalorian در سال ۲۰۱۸ یکی از تجهیزات مهم دوربین فیلم‌برداری مورد استفاده در محل ضبط سریال ناپدید شد. این اتفاق در استودیو Manhattan beach، محل فیلم‌برداری سریال اتفاق افتاد. تیم سازنده سریال بسیار نگران بودند که حافظه آن قطعه گم شده که شامل اطلاعات و تصاویر مهمی از سریال بوده در فضای مجازی پخش شود و داستان سریال برای مخاطبان آن لو برود. به‌همین‌دلیل استودیو لوکاس فیلم پس از طرح یک شکایت باعث شد تا پرونده‌ای قضایی به جریان افتد و نیروهای پلیس درباره این موضوع تحقیق و بررسی کنند. پس از تحقیقات پلیس استودیو لوکاس فیلم در بیانیه‌ای به‌طور رسمی اعلام کرد که این اتفاق یک دزدی آشکار بوده و فرد سارق مشخص شده است. مسئول روابط عمومی این استودیو از فاش کردن نام سارق پرهیز کرد و به‌همین‌دلیل اطلاعات بیشتری از این موضوع در دسترس نیست.

جان فاورو خالق و دیو فیلونی کارگردان سریال The Mandalorian

۳- کارگردان‌های فصل اول سریال

همان‌طور که اطلاع دارید کارگردانی فصل اول سریال مندلورین تنها برعهده یک نفر قرار نداشته و هر قسمت از آن کارگردانی جدا داشته است. دبورا چو، ریک فامویوا، دیو فیلونی، برایس دلس هاوارد و تایکا وایتیتی کارگردان‌های فصل نخست این مجموعه تلویزیونی به‌شمار می‌روند. طبق گفته تیم سازنده سریال تنها کارگردان هر قسمت در مراحل ساخت آن قسمت حضور نداشته و تمام کارگردان‌های فصل اول به‌طور همزمان مشغول ساخت قسمت‌های مختلف بوده‌اند؛ موضوعی که در سریال‌های تلویزیونی به ندرت رخ می‌دهد. این اتفاق علاوه‌بر اینکه باعث شد آن‌ها از کمک‌ها و ایده‌های یکدیگر استفاده کنند در هماهنگ کردن داستان‌های هر قسمت نیز کمک فراوانی کرده است.

دیو فیلونی در مصاحبه‌ای درباره این موضوع توضیح داد و گفت: «حضور تمام کارگردان‌های فصل نخست در فرایند ساخت قسمت‌های این فصل نه‌تنها باعث شد که ایده‌های خوبی برای روند داستانی سریال طراحی شود که باعث شد تیم کارگردانی این سریال بسیار قوی‌تر شده و درنهایت داستان بهتر و جذاب‌تری را به‌تصویر بکشند. برخی اوقات در مراحل ساخت قسمت‌های نخست یکی از کارگردان‌های حاضر در مراحل ساخت سوالی درباره فیلم‌نامه از من یا از جان فاورو می‌پرسید که به‌خاطر همین سؤال‌ها ضعف‌های فیلم‌نامه برای ما آشکار می‌شد و با کمک یکدیگر آن‌ها را برطرف می‌کردیم.». 

دبورا چو نیز با تایید حرف‌های فیلونی گفت: «بسیاری از نوآوری‌ها و ایده‌های خلاقانه در ساخت این سریال را مدیون این همکاری میان کارگردان‌های فصل نخست هستیم. ما نه‌تنها به یکدیگر کمک می‌کردیم که خیلی راحت سؤال‌هایی از یکدیگر می‌پرسیدیم که آن‌ها را معمولا در جریان ساخت یک سریال تلویزیونی نمی‌بینیم. کارگردان‌های یک سریال غالبا بدون کمک فرد دیگری قسمت‌های مربو‌ط‌به خودشان را تهیه می‌کنند و کاری به ایده‌های دیگر ندارند ولی ما خیلی خوشحالیم که از توانستیم با کمک یکدیگر سریال خوبی تهیه کنیم که مورد استقبال عده زیادی قرار بگیرد».

شخصیت ماف گیدئون در سریال The Mandalorian به‌همراه دارک‌سیبر مقابل بیبی یودا

۴- دارک‌سیبر واقعی

یکی از خفن‌ترین سکانس‌های فصل اول بدون شک رونمایی از سلاح دارک‌سیبر (Darksaber) به‌شمار می‌رود. سلاحی که در اختیار شخصیت ماف گیدئون با ایفای نقش جیانکارلو اسپوسیتو قرار داشت و از آن در جهت هدف‌های شوم خود استفاده می‌کرد. سریال The Mandalorian حقیقت جالب کم ندارد ولی این نکته که سلاح دارک‌سیبر کاملا واقعی بوده احتمالا یکی از جالب‌ترین حقایق آن خواهد بود. اگر از طرفداران مجموعه سینمایی Star Wars باشید حتما سلاح‌های لایت‌سییر‌ (Lightsaber) یا همان شمشیرهای رنگی را به‌خاطر دارید که احتمالا یکی از نمادین‌ترین وسایل تاریخ سینما محسوب می‌شوند. تمام آن سلاح‌ها توسط جلوه‌های ویژه و تصاویر کامپیوتری خلق شده‌اند ولی در سریال مندلورین این موضوع کاملا متفاوت به‌شمار می‌رود و جان فاورو برای واقعی‌تر شدن تصاویر مربوط‌به این سلاح آن را به‌طور کاملا واقعی طراحی و تیم سازنده سریال آن را تهیه کرده است.

احتمالا همه ما پس از تماشای فیلم‌های Star Wars با یک وسیله به تقلید از شخصیت‌های حاضر در آن مجموعه پرداخته‌ایم، کاری که بازیگران سری فیلم‌های جنگ ستارگان آن را دقیقا مانند ما انجام می‌دادند و در زمان فیلم‌برداری تنها تظاهر می‌کردند که سلاحی در دست دارند و پس از فیلم‌برداری توسط جلوه‌های ویژه سلاح لایت‌سیبر به تصاویر آن‌ها اضافه می‌شد. در سریال مندلورین سلاح دارک‌سیبر به‌طور واقعی تهیه شده تا تصاویر مربوط‌به این سلاح در واقعی‌ترین شکل ممکن به‌تصویر کشیده شده باشند.

شخصیت مندو در محل فیلم‌برداری سریال The Mandalorian در استودیو The Volume

۵- استودیو خارق‌العاده برای فیلم‌برداری این سریال

قسمت‌های زیادی از مراحل فیلم‌برداری سریال مندلورین در یک استودیو به‌نام (The Volume) انجام شده است. یک استودیو بسیار شگفت‌انگیز و بسیار پیشرفته از لحاظ تکنولوژی و نوآوری‌های بسیار جذاب که به سازندگان این سریال اجازه می‌داد برای تصاویر مربو‌ط‌به این اثر از بیشترین جزییات ممکن استفاده کنند. استودیو The Volume را می‌توان نسخه پیشرفته‌تر و جذاب‌ترِ پرده سبز دانست. در این استودیو نمایشگر‌هایی غول‌پیکر در سراسر آن قرار دارند که تمام قسمت‌های استودیو را پوشانده‌اند و در آن هیچ دیواری قابل مشاهده نیست. این نمایشگر‌ها که از حداکثر کیفیت پخش برخوردار هستند، این توانایی را دارند که هرگونه تصویر یا ویدیو را با بالاترین کیفیت ممکن پخش کنند. جان فاورو خالق این سریال اشاره کرد که سریال مندلورین نخستین مجموعه تلویزیونی به‌شمار می‌رود که در محل فیلم‌برداری خود از تصاویری زنده و رندرشده با کیفیت بالا استفاده می‌کند. 

بخش زیادی از سریال The Mandalorian در استودیو بسیار پیشرفته و شگفت‌انگیزی به‌نام The Volume فیلم‌برداری شده است

تقریبا تمام فیلم‌ها و سریال‌های اکشن و علمی-تخیلی جلوی پرده سبز فیلم‌برداری و توسط جلوه‌های ویژه ویرایش می‌شوند ولی برای ساخت این سریال به‌خاطر وجود چنین استودیویی تا حد زیادی دیگر به پرده سبز نیاز نیست. نمایشگرهای استودیو The Volume این توانایی را به بازیگران سریال The Mandalorian می‌دهند که در زمان ضبط تمام سکانس‌ها خود را به‌طور کاملا واقعی در همان محیط ببینند و محیط‌های مختلف سریال را در پیرامون خود احساس کنند. همچنین تجهیزات این استودیو به تیم سازنده سریال این امکان را می‌دهد که هر جزییاتی که در ذهن دارند را در تصاویر مربوط‌به هر سکانس استفاده کنند. اگر می‌خواهید اطلاعات و جزییات بیشتری درباره این استودیو بدانید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

لودویگ گورانسون آهنگساز سریال The Mandalorian

۶- موسیقی سریال و لودویگ گورانسون

یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های سریال The Mandalorian که به شخصیت بیبی یودا ربطی ندارد بدون شک موسیقی تیتراژ و موسیقی متن آن است. احتمالا شما هم با شنیدن موسیقی تیتراژ اولیه سریال دوست داشتید که مانند شخصیت اصلی آن زره بسکار خود را پوشیده و به دل صحراهای جهان Star Wars قدم بگذارید. تمام بینندگان این سریال باید این حس و لذت بسیار زیاد خود به‌خاطر این موسیقی زیبا را مدیون موسیقی‌ساز برجسته هالیوود یعنی لودویگ گورانسون باشند. کسی که به‌تازگی در جدیدترین اثر کریستوفر نولان یعنی فیلم Tenet هم حاضر بوده و وظیفه ساخت موسیقی‌های آن فیلم را برعهده داشته است. 

حضور گورانسون در تیم سازنده سریال مندلورین به‌خاطر پیشنهاد دو کارگردان برجسته شرکت دیزنی بوده تا به‌این‌ترتیب به‌عنوان آهنگ‌ساز اصلی در تیم تولید این سریال حضور داشته باشد. رایان کوگلر، کارگردان فیلم Black Panther برای موسیقی‌های این فیلم با گورانسون همکاری داشته و به‌همین‌دلیل او را به جان فاورو برای سریال مندلورین پیشنهاد داده بود. از طرفی دیگر دونالد گلاور که در فیلم‌هایی مانند فیلم لایو اکشن The Lion King و فیلم Solo: A Star Wars Story درکنار فاورو حضور داشته، شخص دیگری به‌شمار می‌رود که به‌خاطر استعداد بالای لودویگ گورانسون او را به فاورو برای ساخت موسیقی‌های سریال The Mandalorian پیشنهاد کرده بود. گورانسون و گلاور در سریال تلویزیونی Atlanta سابقه همکاری داشته‌اند.

Razor Crest سفینه شخصیت مندو در سریال The Mandalorian

۷- سفینه شخصیت مندو، Razor Crest

سفینه شخصیت مندو که با نام Razor Crest در سریال شناخته می‌شود یکی از پررنگ‌ترین المان‌های سریال به‌شمار می‌رود. این سفینه فضایی که بارها و بارها در روند داستانی سریال مورد حمله قرار گرفت و قسمت‌های مختلف آن خراب گردید، به‌طور مرتب باعث نجات شخصیت مندو شد. در نگاه اول ساخت چنین سفینه‌ای به‌طور واقعی غیرممکن به‌نظر می‌رسد و به‌تصویر کشیدن آن احتمالا باید نتیجه تصاویر کامپیوتری باشد ولی سفینه مندو هم مانند شخصیت بیبی یودا و سلاح دارک‌سیبر واقعی است. سفینه Razor Crest به‌طور واقعی طراحی و تولید شده ولی نه در ابعاد واقعی که در ابعاد کوچک و مینیاتوری آن. تمام تصاویر مربوط‌به نسخه مینیاتوری این سفینه در سریال حدودا با ۳۰ برداشت تهیه شده‌اند. نمای داخلی سفینه مندو و تجهیزات داخلی آن همگی در استودیو لوکاس فیلم و فیلم‌برداری قسمت‌هایی از آن در همان استودیو The Volume که در مورد پنجم به توضیح آن پرداختیم، انجام شده است.

نیروهای استورم‌تروپر در سریال The Mandalorian

۸- حضور طرفداران Star Wars در نقش استورم‌تروپر

در سکانسی که شخصیت ماف گیدئون، مندو و دوستانش را محاصره کرده بود شاهد تعداد زیادی استورم‌تروپر بودیم که به‌عنوان ارتش گیدئون در آن سکانس حضور داشتند. افرادی که در آن سکانس در لباس سربازهای Stormtrooper به ایفای نقش پرداختند همگی عضو یک گروه طرفداری به‌نام 501st legion هستند. این گروه طرفداری که اعضای آن همگی از طرفداران سرسخت دنیای Star Wars قلمداد می‌شوند به‌طور داوطلبانه در این سکانس به ایفای نقش پرداختند. نکته جالب درباره آن افراد این است که تمام لباس‌های آن‌ها متعلق‌به خودشان بود؛ تمام اعضای این گروه از مجموعه Star Wars لباس اصلی استورم‌تروپر را در سال‌های گذشته تهیه و از آن برای حضور در این سریال استفاده کردند. به‌احتمال زیاد اگر شما هم مثل من از طرفداران پروپاقرص دنیای جنگ ستارگان باشید، دوست داشتید که به‌عنوان یک طرفدار در این سریال حضور پیدا کنید؛ بدون شک اتفاق جالبی به‌حساب می‌آمد.

یک ربات در سریال The Mandalorian با صداگذاری مارک همیل

۹- حضور مارک همیل در سریال

بدون شک با شنیدن نام مارک همیل یاد مجموعه جنگ ستارگان خواهید افتاد. بازیگر محبوب این مجموعه سینمایی در سریال The Mandalorian نیز حضور داشت ولی تنها به‌عنوان یک صداپیشه. در قسمت پنجم این سریال تحت عنوان «The Gunslinger» مندو به محلی می‌رود که توسط دروید‌ها اداره می‌شود و همچنین قسمتی از داستان سری فیلم‌های Star Wars نیز در آن مکان جریان داشت. جان فاورو در مصاحبه‌ای به این موضوع اشاره کرد که صدای دروید حاضر در آن مکان متعلق‌به مارک همیل دوست‌داشتنی است و او وظیفه صداگذاری آن ربات را برعهده داشته تا بار دیگر در یک محصول از دنیای جنگ ستارگان حضور داشته باشد. ربات حاضر در آن مکان دقیقا همان مدل رباتی به‌شمار می‌رود که در فیلم «Return of the Jedi» به R2-D2 و C-3PO وظایفی محول می‌کند.

فصل دوم سریال The Mandalorian

‍۱۰- شخصیت مندو با بازی پدرو پاسکال

ایفای نقش پدرو پاسکال در نقش شخصیت اصلی داستان یعنی مندو یکی از مهم‌ترین و بهترین جنبه‌های این سریال تلقی می‌شود. بازی هنرمندانه او که بدون معلوم بودن صورتش دقیقا به ما نشان می‌دهد در هر لحظه چه احساسی دارد و به چه چیزی فکر می‌کند. بااین‌حال پدرو پاسکال همیشه زیر لباس شخصیت مندو قرار ندارد و ایفای نقش این شخصیت به‌طور همزمان برعهده سه نفر قرار می‌گیرد. به‌خاطر برنامه کاری سنگین پاسکال او قادر نبود در تمام سکانس‌های مربوط‌به شخصیت مندو حضور پیدا کند و پس از ضبط آن‌ها تنها وظیفه صداگذاری آن شخصیت را برعهده می‌گرفت.

در برخی از سکانس‌های مربوط‌به شخصیت دین جارین در سریال The Mandalorian پدرو پاسکال حضور ندارد و نقش این شخصیت توسط فرد دیگری ایفا می‌شود

ایفای نقش شخصیت مندو درکنار پدرو پاسکال برعهده برندان وین و لطیف کراودر قرار داشت. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که حتی در اوقاتی که پدرو پاسکال در محل فیلم‌برداری حضور داشت بسیاری از صحنه‌های اکشن را برندان وین و لاتیف کراودر ایفا می‌کردند؛ یکی از آن‌ها در صحنه‌های درگیری و مبارزه و دیگری در صحنه‌های تیراندازی به‌جای پدرو پاسکال در نقش مندو قرار می‌گرفتند. بااین‌حال پدرو پاسکال باتوجه‌به علاقه شدید خود به این شخصیت و داستان جنگ ستارگان سعی می‌کرد تا جای ممکن نقش شخصیت مندو را خودش ایفا کند. نکته جالب این است که در قسمت چهارم فصل اول پدرو پاسکال حتی یک ثانیه هم در آن قسمت حضور ندارد و ما تنها صدای او را می‌شنویم. درنهایت همکاری این سه نفر نتیجه بسیار خوبی در پی داشت و اکثر مخاطبان این سریال با شخصیت مندو ارتباط بسیار خوبی برقرار کردند.

جراحت و خون‌ریزی شخصیت مندو با ایفای نقش پدرو پاسکال در سریال The Mandalorian

۱۱- مصدومیت پدرو پاسکال در زمان فیلم‌برداری

«مطالعه این مورد ممکن است قسمت مهمی از داستان فصل اول سریال را برای شما اسپویل کند»

نقطه اوج فصل نخست سریال در قسمت پایانی و زمانی‌که شخصیت مندو در نبرد با ارتش ماف گیدئون به‌شدت زخمی می‌شود را یادتان هست؟ زمانی‌که مندو سرانجام کلاه خود را از سر برمی‌دارد. پدرو پاسکال در مصاحبه‌ای راجع‌به فیلم‌برداری آن سکانس گفت: «قبل از شروع فیلم‌برداری سکانس مربو‌ط‌به آن لحظه من به‌قدری غرق در خواندن فیلم‌نامه و تمرین دیالوگ‌های خود بودم که ناگهان صورتم با یک تخته چوبی در محل فیلم‌برداری اصابت کرد. من اصلا آن تخته چوبی را ندیدم ولی پس از برخورد با آن درد شدیدی را از ناحیه بینی احساس می‌کردم. بعد از این اتفاق متوجه شدم که قسمت بالای بینی من پاره شده و درحال خون‌ریزی است».

پدرو پاسکال پس از این اتفاق به بیمارستان منتقل شد و جراحت بینی او با هفت بخیه مورد مداوا قرار گرفت. او دقیقا پس از بخیه خوردن بینی خود خیلی سریع به محل فیلم‌برداری سریال بازگشت تا وقفه‌ای در کار سازندگان سریال به‌وجود نیاید. نکته بسیار جالب درباره این اتفاق این بود که در صحنه‌ای که شخصیت مندو کلاه خود را از سر برمی‌دارد و صورت او خون‌‌آلود به‌نظر می‌رسد، زخم روی بینی و مقداری از خون‌های روی صورت او واقعی هستند. تعهد پاسکال به نقش مندو بسیار تحسین‌برانگیر است.

سربازان دشمن سوار موتورهای پرسرعت در سریال مندلورین شبکه آنلاین/استریم محور دیزنی پلاس

۱۲- حقایق متفرقه سریال

  • جورج لوکاس، خالق جهان جنگ ستارگان در روز تولد جان فاورو به محل فیلم‌برداری سریال رفت و باعث غافل‌گیری تمام تیم سازنده سریال شد.

  • غیر از جورج لوکاس، افراد برجسته‌ای مانند استیون اسپیلبرگ، برادران کوئن و سث روگان با حضور در محل فیلم‌برداری سریال باعث غافل‌گیری بازیگران و تیم سازنده سریال شدند.

  • برای رندر کردن تصاویر گرافیکی این سریال، تیم سازنده از موتور گرافیکی Unreal Engine استفاده کردند؛ موتوری که در ساخت بازی‌های ویدیویی زیادی از جمله Gears of War استفاده شده است.

  • بودجه ساخت هر فصل از سریال The Mandalorian از مرز ۱۰۰ میلیون دلار فراتر رفت، به‌عبارتی هر نیم ساعت از این سریال یعنی هر قسمت از آن حدود ۱۳ میلیون دلار هزینه در پی داشته است.

  • ایفای نقش دو استورم‌تروپی که در پایان فصل نخست شخصیت بیبی یودا را می‌دزدند برعهده جیسون سودیکیس و آدام پالی قرار داشت.

  • مینگ-نا ون با حضور در سریال مندلورین به نخستین بازیگر تاریخ تبدیل شد که در نقش یک شاهزاده در آثار دیزنی، در نقش یک ابرقهرمان در جهان مارول و در نقش یک شخصیت در دنیای جنگ ستارگان به‌ایفای نقش پرداخته است. 

  • و در انتها فراموش نکنید که: THIS IS THE WAY.

نظر شما همراهان همیشگی سایت زومجی درباره سریال The Mandalorian چیست؟ اگر شما هم نکته جالبی درباره این سریال درنظر دارید که در این مقاله به آن اشاره‌ای نشده است، آن را با ما و سایر خوانندگان سایت زومجی به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده