نویسنده: رضا اسکندری
// دوشنبه, ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۹

هر آنچه که باید در مورد دنباله سریال Vikings بدانید

در این مقاله نگاهی جامع می‌کنیم به تمام اطلاعاتی که درباره سریال Vikings: Valhalla در اختیار داریم؛ سریالی که اسپین‌آف سریال واکینگ ها به‌شمار می‌رود. با زومجی همراه باشید.

اگر اهل سریال‌های تلویزیونی و به‌خصوص سریال‌هایی با داستان‌های تاریخی باشید به‌احتمال زیاد سریال وایکینگ ها را تماشا کرده‌اید. سریالی که به تاریخ وایکینگ‌ها می‌پردازد و جزییات زندگی آن‌ها را به‌تصویر می‌کشد. وایکینگ‌ها از همان روز نخست انتشار به محبوبیت زیادی در سراسر جهان دست پیدا کرد و این محبوبیت قسمت به قسمت و فصل به فصل بیشتر و بیشتر شد. همان‌طور که قطعا می‌دانید فصل آخر این سریال چندی پیش منتشر شد تا سریال واکینگ ها پس از پخش ۸۹ قسمت از آن در قالب ۶ فصل به پایان خود برسد.

بااین‌حال پایان یافتن این سریال برای طرفداران بی‌شمارش در جهان موضوعی ناراحت‌کننده تلقی می‌شود ولی طبق اخباری که جدیدا منتشر شده، آن‌ها می‌توانند به‌زودی باز هم شاهد این جهان بزرگ و بسیار هیجان‌انگیز باشند. سریال Vikings: Valhall عنوان مجموعه‌ای است که یک اسپین‌آف برای سریال محبوب Vikings به‌شمار می‌رود و قرار است توسط شبکه استریم محور Netflix در سال جاری پخش شود. به‌همین‌دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم تا با هم مروری کنیم بر تمام اطلاعاتی که از دنباله سریال وایکینگ ها در دسترس است تا ببینیم آینده سریال وایکینگ‌ ها چگونه خواهد بود. 

مایکل هرست خالق سریال vikings

خالق سریال Vikings: Valhalla

اسپین‌آفِ اورجینال جدید نتفلیکس یعنی سریال Vikings: Valhalla دقیقا مانند سریال محبوب وایکینگ ‌ها توسط مایکل هرست تولید و به‌نمایش در خواهد آمد. این سریال توسط شرکت ام‌جی‌ام (Metro-Goldwyn-Mayer Television) تولید خواهد شد ولی همچنان تاریخ دقیقی برای انتشار آن اعلام نشده است. مایکل هرست در مصاحبه‌ای درباره این سریال توضیحات جالبی داد و درباره وسعت و مقیاس آن نسبت‌به سریال Vikings صحبت کرد. او در این مصاحبه یک دیدگاه کلی داد تا بتوانیم حدس بزنیم با چه سریالی روبه‌رو خواهیم بود، هرست در این مصاحبه گفت:

مقیاس سریال Vikings: Valhalla نمی‌تواند بزرگ‌تر از قسمت‌های پایانی سریال Vikings باشد. مقیاس نبردها و بزرگی ارتش‌های سریال وایکینگ‌ ها به‌قدری است که واقعا نمی‌توان روی دست آن‌ها بلند شد و یک سریال با مقیاسی بزرگ‌تر نسبت‌به آن تولید کرد ولی بااین‌حال هنوز صددرصد ماجرا مشخص نیست و هرچیزی می‌تواند در مراحل تولید و فیلم‌برداری دست‌خوش تغییراتی ریز و درشت شود. قسمت زیادی از این سریال در همان لوکیشن‌های سریال وایکینگ‌ ها فیلم‌برداری خواهد شد و مکان‌هایی را که در آن سریال دیدیم، در سریال Vikings: Valhalla نیز خواهیم دید. ما در این سریال بازهم به کتگات خواهیم رفت؛ شهری که می‌توان از آن به‌عنوان قلب و روحِ زندگیِ وایکینگ‌ها یاد کرد.

البته نباید فراموش کنیم که به‌خاطر خط داستانی این سریال، ما با کتگاتی متفاوت روبه‌رو خواهیم بود، این شهر در خط زمانی مربو‌ط‌به این سریال نسبت به سریال Vikings گسترش یافته و بزرگ‌تر شده است. کتگات یکی از بزرگ‌ترین بندرگاه‌های اروپا به‌شمار می‌رود و در خط داستانی این سریال نه‌تنها از لحاظ وسعت بزرگ‌تر شده که از لحاظ اهمیتِ شهری هم رشد بسیار چشمگیری داشته است. یکی از مهم‌ترین اتفاقات این داستان، تبدیل شدن پادشاه انگلستان به یک وایکینگ و پیوستن او به واینکینگ‌ها تلقی می‌شود. وایکینگ‌ها قسمت زیادی از انگلستان را تصرف و نرماندی را نیز تصاحب کرده‌اند.

همچنین در این سریال جب استوارت به‌عنوان نویسنده حضور خواهد داشت. نویسنده‌ای که او را برای نویسندگی در فیلم‌های مهمی مانند فیلم The Fugitive محصول سال ۱۹۹۳ و فیلم Die Hard محصول سال ۱۹۸۸ می‌شناسیم. او همچنین اکنون درحال کار روی اثری به‌نام The Liberator محصولی که در شبکه نتفلیکس تولید می‌شود، است.

تصویری ویرایش شده از یک نبرد در سریال Vikings

جزییات خط داستانی سریال Vikings: Valhalla 

همان‌طور که در مورد قبلی اشاره کردیم خط زمانی داستان سریال Vikings: Valhalla با سریال Vikings متفاوت است. اتفاقات این سریال جدید ۱۰۰ سال پس از خط زمانی سریال وایکینگ‌ها جریان دارد. زمانی‌که نسل وایکینگ‌ها به پایان خود نزدیک می‌شود و امپراتوری انگلستان درمقابل غارت‌گران اسکاندیناوی ایستادگی کرده است. پس از مرگ پادشاه ادوارد، سه حاکم مختلف در انگلستان برای به‌دست آوردن پادشاهی تلاش می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود تا تاریخ انگلستان برای همیشه تغییر کند. مایکل هرست در مصاحبه‌ای که جدیدا انجام داده درباره نقاط مشترک این دو سریال توضیح داد و تایید کرد که در سریال Vikings: Valhalla مکان‌ها و موضوعاتی را خواهیم دید که در سریال Vikings دیده بودیم، او در این مصاحبه گفت:

جب استوارت درحال انجام دادن کاری بسیار زیبا برای داستان سریال Viking: Valhalla است. او قصد دارد با توجه بسیار زیاد به موضوعاتی مانند اسطوره‌شناسی و شخصیت‌شناسی جزییات داستانی دو سریال را به یکدیگر وصل کند. برای مثال زمانی‌که در سریال افراد در سالن بزرگ کتگات جمع می‌شوند، درباره افراد بزرگی که قبل از آن‌ها روی صندلی پادشاهی نشسته بودند، صحبت می‌کنند. درباره افرادی مانند رگنار لاثبروک، بیرون آیرن‌ساید و آیوارِ بدون استخوان صحبت می‌کنند که اکنون در خط داستانی این سریال شخصیت‌هایی اسطوره‌ای به‌شمار می‌روند که در داستان Vikings: Valhalla حضور دارند و این ارتباط داستانی می‌تواند تاثیر زیبایی روی این سریال جدید از خود به‌جای بگذارد.

این ارتباط می‌تواند تاریخچه‌ای آماده و کامل را در اختیار بینندگان خود قرار دهد، به‌همین‌دلیل شما برای تماشای Vikings: Valhalla اگر سریال وایکینگ‌ ها را دیده باشید دیگر نیاز زیادی نخواهید داشت که بدانید رگنار چه کسی بوده و چه کارهایی انجام داده است. بااین‌حال حضور داشتن این افراد در داستان سریال می‌تواند این اثر را بسیار غنی‌تر کند و افرادی که داستان‌های این شخصیت‌ها را فراموش کرده باشند، می‌توانند با تماشای سریال وایکینگ ‌ها اطلاعات خوبی از آن‌ها کسب کنند.

اگر برخی مخاطبان سریال قبلی را تماشا نکرده باشند، سوالاتی برای آن‌ها پیش می‌آید، سوالاتی از قبیل اینکه دوست دارند بدانند رگنار چگونه شخصیتی بوده و آیا اینگونه که مردم از او صحبت می‌کنند فرد بزرگی بوده یا خیر؟ یا اینکه چرا این افراد به اسطوره‌های نسل وایکینگ ‌ها تبدیل شده‌اند؟ خب با تماشای سریال قبلی می‌توانند به جواب این سوالات برسند و همین موضوع می‌تواند یک ارتباط زیبا و بسیار مفید را بین دو این سریال برقرار کند.

بازیگران اصلی سریال vikings: valhalla

بازیگران و کارگردان‌های سریال Vikings: Valhalla

در ژانویه ۲۰۲۱ (دی ماه سال گذشته) رسانه Deadline از ۱۰ بازیگر این سریال که نقش‌های اصلی و فرعی آن را برعهده خواهند داشت، نام برد و جزییات نقش‌های آن‌ها در سریال والهالا را نیز مورد بررسی قرار داد. در این فهرست نام بازیگرانی همچون سم کورلت در نقش لیف اریکسون، فریدا گوستاوسون در نقش فریدیس اریکس‌دوتیر، لئو سوتر در نقش هارالد هاردرادا، بردلی فریگارد در نقش پادشاه کانوت، یوهانس یوهانسون در نقش اولاف هارالدسون، لائورا برلین در نقش اما از نورماندی، دیوید اوکس در نقش ارل گودوین و کارولین هندرسون در نقش یارل هاکُن اشاره کرد. همچنین در این مقاله اشاره شده است که شخصیت‌های لیف اریکسون، فریدیس اریکس‌دوتیر، هارالد هاردرادا و ویلیام فاتل که همگی از افراد واقعی در تاریخ وایکینگ‌ها به‌شمار می‌روند، پروتاگونیست‌های این سریال خواهند بود.

از بازیگران سریال که عبور کنیم به تیم کارگردانی این سریال می‌رسیم. در میان کارگردان‌های این سریال اسامی جالبی به چشم می‌خورد که نوید یک سریال بسیار با کیفیت را به طرفداران دنیای وایکینگ‌ها می‌دهند. استیو لگر که یکی از کارگردان‌های سریال وایکینگ‌ ها بود قرار است وظیفه کارگردانی سه قسمت از Vikings: Valhalla را برعهده بگیرد. درکنار او نیلز اوپلو کارگردان دانمارکی برنده جایزه بفتا که سابقه کارگردانی در سریال Mr. Robot را برعهده داشته در تیم کارگردانی این سریال حضور خواهد داشت. همچنین هانا کویین دیگر کارگردانی قلمداد می‌شود که حضورش در تیم کارگردانی سریال Vikings: Valhalla تایید شده است.

درکنار کارگردان‌های این سریال جا دارد اشاره‌ای داشته باشیم به ترور موریس، آهنگساز فصل ششم سریال وایکینگ‌ ها که قرار است وظیفه ساخت موسیقی متن سریال جدید این جهان هیجان‌انگیز را برعهده داشته باشد.

شخصیت رگنار لاثبروک و برادر او در یکی از دشت‌های سریال Vikings

مراحل ساخت این سریال 

مراحل پیش تولید سریال Vikings: Valhalla در اوایل سال ۲۰۲۰ آغاز ولی به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در همان مرحله متوقف شد. خوشبختانه مراحل پیش تولید این سریال بار دیگر در ژوئیه ۲۰۲۰ آغاز و مراحل فیلم‌برداری آن در اوت ۲۰۲۰ (شهریور ۱۳۹۹) در استودیو اشفورد در کشور ایرلند دوباره آغاز شد. اطلاعات دقیقی از زمان احتمالی پایان فیلم‌برداری این سریال در دست نیست ولی طبق گفته‌های سازندگان آن فیلم‌برداری این محصول حدودا هفت یا هشت ماه زمان خواهد برد. همچنین طبق جزییاتی که از این سریال می‌دانیم مراحل ساخت فصل دوم آن نیز به‌طور همزمان انجام می‌شود و پس از پایان پخش فصل اول آن به پایان مراحل ساخت خود خواهد رسید.

در تاریخ ۸ اکتبر ۲۰۲۰ (۱۷ مهر ۱۳۹۹) بنابر گزارش رسانه The Irish Times مراحل فیلم‌برداری سریال Vikings: Valhalla به‌دلیل مثبت شدن تست ویروس کرونای چند نفر از تیم سازنده سریال متوقف شده بود. بااین‌حال پس از گذشت چند روز و اعلام شدن این موضوع که تست‌های مثبت اعلام شده، اشتباه بوده‌اند و هیچ‌کدام از اعضای تیم سازنده این سریال به کووید ۱۹ آلوده نیستند، فیلم‌برداری سریال از سر گرفته شد. در مارس ۲۰۲۱ یعنی چند هفته قبل رسانه Breaking News.ie گزارشی منتشر کرد از متوقف شدن دوباره مراحل فیلم‌برداری این سریال، البته در این گزارش دلیل مشخصی برای این موضوع بیان نشده ولی به‌احتمال زیاد دلیل این توقف تعطیلی عمومی در کشور ایرلند به‌خاطر پیشگیری از شیوع دوباره ویروس کرونا به‌شمار می‌رود.

تیتراژ آغازین سریال vikings و نمایی از قایق‌های وایکینگ‌ها

تعداد قسمت‌های سریال Vikings: Valhalla

با تایید شبکه نتفلیکس تاکنون ساخته شدن ۲۴ قسمت از این سریال در دستور کار قرار گرفته است. اگر با نتفلکیس آشنایی داشته باشید، می‌دانید که ۲۴ قسمت برای یک فصل در این شبکه بسیار زیاد به‌حساب می‌آید و این شبکه استریم‌محور معمولا فصول سریال‌های مختلف خود را بیشتر از ۱۳ قسمت ادامه نمی‌دهد. در فصل پایانی Vikings این موضوع را مشاهده کردیم که قسمت‌های این فصل در دو قسمت جدا پخش شدند و میان آن‌ها فاصله‌ایی برقرار شد و به‌همین‌دلیل می‌توانیم دقیقا همین انتظار را از Vikings: Valhalla داشته باشیم که فصل‌های اول و دوم آن هرکدام ۱۲ قسمت داشته باشند. باتوجه‌به این موضوع که طبق گفته‌های سازندگان سریال فصل دوم آن هم در دست ساخت است می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این ۲۴ قسمت تنها به فصل اول سریال مربوط نمی‌شوند.

شخصیت سیر یا همان پیشگو در سریال vikings

چهره‌های آشنای سریال وایکینگ‌ ها

مقاله‌های مرتبط:

 همان‌طور که قبلا اشاره کردیم داستان این سریال به ۱۰۰ سال قبل از داستان سریال وایکینگ‌ها مربوط می‌شود و به‌همین‌دلیل تقریبا تمام شخصیت‌ها و بازیگران سریال وایکینگ‌ها در Vikings: Valhalla حضور نخواهند داشت. بااین‌حال شخصیت سیر (Seer) یا همان پیشگوی سریال وایکینگ‌ ها با ایفای نقش جان کاوانا بار دیگر در نقش همان شخصیت در سریال والهالا نقش‌آفرینی خواهد کرد. جان کاوانا در نقش شخصیت سیر در تمام ۶ فصل سریال وایکینگ‌ها حضور داشت و حالا در این سریال جدید نیز به ایفای این نقش خواهد پرداخت. 

جان کاوانا تنها بازیگر سریال Vikings به‌شمار نمی‌رود که در Vikings: Valhalla نیز حضور خواهد داشت. درکنار او بازیگرانی همچون کارن کانل، باسکو هوگان و گون اوکانر دافی نیز دیگر بازیگرانی هستند که علاوه‌بر وایکینگ‌ها در سریال وایکینگ‌ها: والهالا نیز به نقش آفرینی خواهند پرداخت. کانل در سریال Vikings در نقش شخصیت فرشته مرگ به ایفای نقش پرداخت و در این سریال جدید هم دوباره در نقش همان شخصیت حاضر خواهد شد ولی باسکو هوگان و گون اوکانر دافی نقش‌هایی کاملا متفاوت نسبت‌به سریال قبلی را ایفا خواهند کرد.

نظر شما همراهان همیشگی سایت زومجی درباره سریال Vikings: Valhalla چیست؟ به‌نظر شما این سریال می‌تواند موفقیت‌های سریال وایکینگ‌ ها را تکرار کند؟ نظر خودتان را با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده