نویسنده: سیدرضا نصری
// پنجشنبه, ۲۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۰

۲۰ بازی اندروید که می‌توان با دسته بازی کرد 🕹️

در این مقاله مروری خواهیم داشت بر تعدادی از بازی‌های پلتفرم اندروید که می‌توانند با ارائه‌ی پشتیبانی از کنترلر‌ها، تجربه‌ای بسیار لذت بخش و مشابه با بازی‌های کنسولی را برای پلتفرم موبایل پدید آورند.

با پیشرفت روز افزون تکنولوژیِ گوشی‌های هوشمند و  پورت یا عرضه‌ی همزمان بسیاری از بازی‌ها در موبایل، چندان دور از انتظار نبود که لوازمی مانند کنترلر‌‌ها نیز در جهت بهبود تجربه‌ی بازیکنان در دسترس این جامعه‌ی گسترده قرار بگیرد. قابلیتی که چندان تازگی ندارد و مدت‌ها است که دارندگان پلتفرم‌های موبایل و تبلت می‌توانند با بهره‌گیری از کنترلر‌ها لذت تجربه‌ی بعضی از بازی‌های موبایلی را چند برابر کنند. با اینکه در مقابل کم نیستند آثاری که تجربه‌ی به مراتب بهتری را با تکیه کردن به کنترلر مجازی در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند اما انجام بعضی از بازی‌ها در سبک‌ها‌ی مختلفی مانند شوتر به‌دلیل محدود بودن شرایط موبایل شاید نتوانند آن طور که باید برای درصد قابل توجهی از بازیکنان، ایده آل و لذت بخش واقع شوند. در همین راستا ابزار مختلفی در جهت ایجاد شرایط بهتر برای گیمر‌های موبایل وارد بازار شدند که تا حدی توانستند پاسخ نیاز‌های متقاضیان خود را برآورده کنند.

به‌روزرسانی: این ویدیو در تاریخ ۲۰ آبان ۱۴۰۰ با اضافه شدن بازی‌ها و ویدیو به‌روزرسانی شد.

اما اگر می‌خواهید در یکی از ایده آل ترین حالت‌های ممکن به تجربه‌ی بازی‌هایی مانند Dead Cells یا Call of Duty: Mobile در موبایل خود بپردازید، استفاده از دسته‌ها یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید انتخاب و از آن لذت ببرید. در ادامه با زومجی همراه باشید تا در ابتدا ویدیویی از بهترین بازی‌های موبایل قابل‌اجرا با دسته ببینیم و بعد هم بیش‌تر در مورد آن‌ها توضیح بدهیم:

تماشا در یوتیوب

اتصال دسته به موبایل

نحوه‌ی اتصال دسته به اندروید

به‌طور کلی دسته‌ها در دو حالتِ، بلوتوث یا با استفاده از کابل به اندروید متصل می‌شوند. اگر کنترلری دارید که فاقد قابلیت بلوتوث است، می‌توانید آن را با استفاده از کابل OTG به موبایل خود متصل کنید. البته لازم به ذکر است که در بعضی مدل‌های قدیمی دسته‌های کابلی ممکن است اتصال برقرار نشود یا با مشکلاتی از این دست مواجه شوید. اما در مقابل شرایط در مدل‌های بلوتوثی کمی راحت‌تر پیش می‌رود.

به‌عنوان مثال در دسته‌ی پلی استیشن 4، تنها کافی است دکمه‌های PS و Share را همزمان نگهدارید تا بلوتوث کنترلر فعال شود و در ادامه با موبایل خود به آن متصل شوید. همچنین در دسته‌های ایکس باکس (به جز مدل‌های قدیمیِ فاقد بلوتوث) نیز مانند DualShock 4 می‌توانید با نگه‌داشتن دکمه‌ی Sync بلوتوث را فعال کنید و با استفاده از موبایل به آن متصل شوید.

بازی اندروید Dead Cells

۱- Dead Cells

  • سبک: اکشن
  • استودیو: Playdigious
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: ۸.۹۹ دلار

مقاله‌های مرتبط:

اگر بخواهیم به تعدادی از برترین بازی‌های پورت شده‌یِ اخیر موبایل اشاره کنیم، قطعا Dead Cells یکی از آن‌ها خواهد بود. Dead Cells یک بازی در سبک روگ لایک است که توسط استودیو Playdigious ساخته و برای پلتفرم‌های مختلفی مانند پی سی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شده است. درنهایت عملکرد خوب بازی باعث شد تا شاهد عرضه‌ی آن روی اندروید نیز باشیم. بازی از سلولی در یک زندان در جزیره‌ای ناشناخته آغاز می‌شود جایی که با هر بار پیشروی و مرگ شاهد تغییراتی در جهان بازی و طبیعتا دشمنان خواهید بود. 

عملکرد کلی بازی طوری است که پس از هر بار شکست، کاراکتر اصلی به مکان اولیه خود باز می‌گردد و درکنار آن، چیدمان محیط‌ها و دشمنان نیز دچار تغییراتی می‌شوند. بازی پُر از انواع سلاح‌ها و آیتم‌هایی است که شما را در این مسیر یاری می‌کنند. همچنین بد نیست که به گرافیک دوبُعدی عالی بازی نیز اشاره‌ای کنیم که به واسطه‌ی طراحی پُر جزئیات، بخش قابل توجهی از جذابیت بازی Dead Cells را به دوش می‌کشد. اگر به بازی‌های اکشن و روگ لایک علاقه دارید،  Dead Cells یکی از برترین گزینه‌هایی که می‌توانید تجربه کنید. همچنین تجربه‌ی آن با دسته در موبایل، می‌تواند بیش‌ازپیش شما را مجذوب خود کند.

دانلود ویدیو از آپارات

دانلود بازی Dead Cells برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید DOOM در حال تیراندازی با شات گان

۲- DOOM

  • سبک: اکشن
  • استودیو: Bethesda Softworks LLC
  • مناسب برای بزرگسالان
  • قیمت: ۴.۹۹ دلار

DOOM از عرضه‌ی اولین نسخه در سال ۱۹۹۳ میلادی تا به امروز، موفق به جذب میلیون‌ها بازیکن شده است. بازی دوم باعث رشد و محبوبیت سری بازی‌های شوتر اول شخص در آن زمان شد و حتی این‌گونه می‌توان توصیف کرد که DOOM یکی از اصلی‌ترین ریشه‌های سری بازی‌های First Person Shooter محسوب می‌شود. با اینکه قدمتِ نسخه‌ی اول بازی‌ به سال‌ها پیش باز می‌گردد، اما همچنان بازیکنان بسیاری از وقت خود را صرف انجام آن می‌کنند.

بازی برای اندروید نیز منتشر شده است تا بازیکنان موبایل نیز از تجربه‌ی این بازی نوستالژیک بی بهره نمانند. روند کلی بازی به‌گونه‌ای است که شما باید در نقش کاراکتر اصلی و در دست گرفتن سلاح‌های مختلف به نبرد با موجودات جهنمی بپردازید و از ورود و تسلط آن‌ها به زمین جلوگیری کنید. گرافیک بازی به‌صورت دو نیم بُعدی طراحی شده است و همان حس و حال گذشته را در زمینه‌ی گیم‌پلی ارائه می‌کند. بازی DOOM از کنتلرر‌ها نیز پشتیبانی می‌کند و با قیمت ۴.۹۹ دلار در پلی‌استور به فروش می‌رسد.

دانلود بازی DOOM برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Call of Duty: Mobile

۳- Call of Duty: Mobile

  • سبک: اکشن
  • استودیو: اکتیویژن
  • مناسب برای بزرگسالان
  • قیمت: رایگان

Call of Duty: Mobile نمونه‌ای از یک بازی چند نفره‌یِ موفق است که توسط استودیویِ اکتیویژن ساخته و برای موبایل عرضه است. کال اف دیوتی موبایل به واسطه‌ی عملکرد مناسب در ارائه‌ی گیم‌پلی روان، حالت‌ها و رویدادهای متنوع و گرافیکی عالی و نسبتا بهینه موفق شده است تا نام خود را در میان چند بازی برتر موبایل به ثبت برساند و میلیون‌ها بازیکن را به خود جذب کند.

با اینکه بازی تنظیمات مختلفی را در جهت سادگی و بهینه‌سازی هدایت و کنترل در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد؛ اما برای درصد بسیاری از بازیکنان، تجربه‌ی یک بازی شوتر با دسته به مراتب راحت‌تر و لذت بخش‌تر از صفحه‌ی لمسیِ موبایل است. از همین رو Call of Duty: Mobile نیز با پشتیبانی از کنترلر‌ها،  شرایط را برای بازیکنانِ علاقه‌مند به استفاده از دسته در موبایل فراهم کرده است. هرچند که اگر از دسته استفاده کنید در حالت‌های رنک (Rank) برای ایجاد شرایطی عادلانه، تنها با کسانی بازی خواهید کرد که دارای کنترلر هستند. اگر به بازی‌های بتل رویال علاقه‌مندید یا به‌طور کلی طرفدار رقابت‌های اکشن محور چند نفره در حالت‌های متنوع هستید، نباید تجربه‌ی بازی Call of Duty: Mobile را از دهید.

دانلود ویدیو از آپارت

دانلود بازی Call of Duty: Mobile برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Limbo

۴- LIMBO

  • سبک: ماجراجویی
  • استودیو: Playdead
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: ۴.۹۹ دلار

LIMBO اثری خلاقانه در سبک ماجراجویی است که داستان پسر بچه‌ای را روایت می‌کند که به‌دنبال خواهر گمشده‌اش، قدم در راهی پُر پیچ و خم و عجیبی می‌گذارد. بازی داستان جذاب و تاثیر گذاری را دارا است و به خوبی بازیکن را با خود همراه می‌کند. همچنین گرافیک دو بعدی درکنار طراحی بصری زیبای لیمبو، از دیگر نقاط قوت این بازی زیبا محسوب می‌شود.

دنیا و داستان بازی لیمبو بیش از هرچیزی، یک اثر هُنری فوق‌العاده است که با وجود رنگ سیاه و سایه‌هایی که سر تا سر آن را فرا گرفته، لحظه‌ای نمی‌توان از آن چشم بردشت. این سبک از رنگ بندی تاریک و سیاه در لیمبو، نه‌تنها در تجربه‌ی بازیکن خللی به وجود نمی‌آورد، بلکه میزان تاثیر گذاری و جذابیت آن را نیز دوچندان کرده است. اگر طرفدار سری بازی‌های ماجراجویی هستید، LIMBO می‌تواند یکی از برترین گزینه‌های شما باشد.

دانلود بازی LIMBO برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Asphalt 9: Legends

۵- Asphalt 9: Legends

  • سبک: مسابقه‌ای
  • استودیو: Gameloft SE
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

مقاله‌های مرتبط:

Asphalt نام یکی از موفق‌ترین سری بازی‌های اتومبیل رانی است که در طی چند سال گذشته به‌دلیل ارائه‌ی عملکرد و کیفیت بسیار خوب توانسته است جایگاه ویژه‌ای میان بازیکنان پلتفرم موبایل کسب کند. به طوری اگر به‌دنبال یک بازی اتومبیل رانی استاندارد در اندروید باشید، احتمالا بازی آسفالت جزو اولین یا برترین پیشنهاداتی است که با آن مواجه می‌شوید.

حال بازی Asphalt 9: Legends نیز تمامی ویژگی‌های مثبت این مجموعه را همچنان یدک می‌کشد و سعی می‌کند تا شبیه‌سازی دقیق و هیجان انگیزی را از مسابقات ماشین سواری ارائه کند. گرافیک عالی، طراحی دقیق اتومبیل‌ها، گیم‌پلی روان و تنوع بالای محیط‌های مسابقه از ویژگی‌های مثبت و مهم بازی آسفالت 9 محسوب می‌شوند. با اینکه بازی کنترل و گیم‌پلی خوب و متناسبی در موبایل دارد، اما تجربه‌ی آن با دسته می‌تواند حس و حال متفاوتی را به شما القاء کند. بازی Asphalt 9: Legends به‌صورت رایگان در پلی‌استور عرضه شده است.

دانلود ویدیو از آپارات

دانلود بازی Asphalt 9: Legends برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Don

۶- Don't Starve: Pocket Edition

  • سبک: ماجراجویی، بقا
  • استودیو: Klei Entertainment Inc
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: ۴.۹۹ دلار

Don't Starve یک بازی جهان باز در سبک ماجراجویی و بقا است که توسط استودیو Klei Entertainment Inc برای اندروید ساخته و عرضه شده است. Don't Starve: Pocket Edition داستان مردی به نام Wilson را روایت می‌کند که به‌دلیل اختراع و آزمایش‌های پیرامون یک دستگاه، به‌طور ناخواسته و ناگهانی وارد دنیایی ناشناخته‌ای می‌شود. بازیکن باید در نقش ویلسون سعی کند تا با بهره‌گیری از ابزار و وسایل مختلف در محیط، خود را زنده نگه‌دارد تا درنهایت از این مکان ناشناخته نجات پیدا کند.

محیط‌های بازی پر از آیتم‌هایی است که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، ابزار و وسایل مورد نیاز خود را بسازید و شرایط رفاه خود را تأمین کنید. با اینکه بازی  Don't Starve: Pocket Edition به خوبی با صفحه‌ی لمسی موبایل سازگار است؛ اما استفاده از کنترلر می‌تواند شرایط را مقداری ساده‌تر و همچنین لذت بخش‌تر کند و به تجربه‌ی کلی بازیکن بهبود ببخشد. Don't Starve: Pocket Edition می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای طرفداران بازی های سبک بقا باشد.

دانلود بازی Don't Starve: Pocket Edition برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Oddmar

۷- Oddmar

  • سبک: ماجراجویی
  • استودیو: Mobge Ltd
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

مقاله‌های مرتبط:

Oddmar یک بازی با حال و هوایی وایکینگی است که درکنار داستان فانتزی و دوست داشتنی خود، گیم‌پلی اعتیاد آوری را به مخاطبان ارائه می‌کند. داستان بازی نیز پیرامون شخصی به نام آدمار دنبال می‌شود. آدمار که تاکنون شرایط سختی را در زندگی خود گذرانده است،  خوابی می‌بیند که هدف و مأموریت تازه‌ای را برای او مشخص می‌کند. بنابراین آدمار به همراه تبر و قدرت جادویی که تازه دریافت کرده است، قدم در مسیری ناشناخته و پر مخاطره‌ای می‌گذارد. بازیکن در نقش آدمار باید دشمنان اهریمینی بی شماری در طول مسیر خود از بین ببرد و به‌گونه‌ای مردم را از شر آن‌ها خلاص کند.

به‌طور کلی بازی Oddmar گرافیکی چشم نواز و گیم‌پلی اعتیادآور و درگیر کننده‌ای دارد که تا مدت‌ها علاقه‌مندان به سری بازی‌های پلتفرمر را سرگرم و مجذوب خود نگه‌می‌دارد. همچنین تجربه‌ی بازی با دسته نیز می‌تواند تاثیر بسیاری در بهبود کیفیت تجربه‌ی شما داشته باشد. لازم به ذکر است که اجرا و نصب بازی Oddmar رایگان است،  اما بعد از چند اپیزود، باید آن را خریداری کنید.

دانلود بازی Oddmar برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Space Marshals 3

۸- Space Marshals 3

  • سبک: اکشن
  • استودیو: Pixelbite
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

نسخه‌ی سوم سری بازی Space Marshals مانند دو نسخه‌ی پیشین، یک بار دیگر مار را با کاراکتر اصلی بازی همراه می‌کند تا بازهم مشغول شکارِ کلاه‌برداران و جنایتکاران فضایی شویم. بازی درواقع داستان خوبی را روایت می‌کند که حول محور دستگیری و نابودی تبهکار‌ها دنبال می‌شود. روند بازی Space Marshals 3 نیز ترکیبی از یک اکشن پُر زد و خورد و هیجان انگیز  با نبرد‌های تاکتیک محور و مخفی کاری است. علاوه‌بر این انتخاب نحوه مبارزه نیز گاهی به عهده‌ی شما است و می‌توانید متناسب با روش خود، مراحل بازی را پیش ببرید.

در زمینه‌ی گرافیک نیز Space Marshals 3 در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برد و شاهد مناظر زیبا و دقت خوبی در طراحی محیط‌ها هستیم. اما باید گفت که بازی در زمینه‌ی بهینه‌سازی کمی مشکلاتی دارد و اگر دارای موبایلی با سخت‌افزار میان‌رده هستید، احتمالا اجرای ایده‌آلی نخواهید داشت. اما اگر با اجرای بازی مشکلی نداشته باشید، احتمالا ساعت‌های خوش را با Space Marshals 3 سپری خواهید کرد. مخصوصا اگر دارای کنترلر هستید، نباید ماجراجویی در نسخه‌ی سوم بازی Space Marshals را از دهید. بازی به‌صورت رایگان عرضه شده است، اما تنها اپیزود‌های اولیه ان رایگان هستند و برای ادامه و تجربه‌ی کامل مراحل و داستان، باید حتما بازی را خریداری کنید.

دانلود بازی Space Marshals 3 برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


مزرعه داری در بازی Stardew Valley

۹- Stardew Valley

  • سبک: نقش آفرینی
  • استودیو: Chucklefish Limited
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: ۷.۹۹ دلار

مقاله‌های مرتبط:

Stardew Valley از آن دست بازی‌هایی است که نباید به هیچ وجه با دیدن تصاویر یا گرافیک کلی بازی، آن را قضاوت کنید. مانند خیلی از بازی‌های دیگر، تنها زمانی متوجه خواهید شد که Stardew Valley بازی ایده‌آل شما است یا خیر، که خود شما آن را تجربه کرده باشید. بازی «دره‌ی استاردیو» درواقع سعی دارد تا با قرار دادن بازیکن در یک زندگی روستایی، شگفتی‌هایی را به تصویر بکشد که شاید هیچگاه نتوانیم در زندگی روزمره مدرن خود، آن‌ها را تجربه کنیم.

ممکن است که گرافیک بازی آن چنان که باید برای عده‌ای جذاب نباشد، اما Stardew Valley به شکل زیبایی حس و حال زندگی و فعالیتی‌هایی مانند کشاورزی، دامپروری و حتی تشکیل خانواده را در یک زندگی روستایی را به بازیکن منتقل می‌کند. بازی جزئیات بی‌شماری را در خود گنجانده است که تا مدت‌ها می‌تواند بازیکن را سرگرم خود، نگهدارند. Stardew Valley یکی دیگر بازی‌های موفقی است که می‌تواند از دسته پشتیبانی کند و شرایط به نسبت راحت‌تری را در اختیار بازیکنان قرار دهد.

دانلود ویدیو از آپارات

دانلود بازی Stardew Valley برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


در حال مباره با باس در بازی اندروید Grimvalor

۱۰- Grimvalor

  • سبک: اکشن، ماجراجویی
  • استودیو: Direlight
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

مقاله‌های مرتبط:

Grimvalor اثری خوش ساخت در سبک اکشن ماجراجویی است که توسط استودیوی Direlight ساخت و عرضه شده است. در بازی Grimvalor پیش از هرچیزی به خوبی می‌توان رد پای سری بازی Souls را در حین تجربه‌ی آن، مشاهده کرد. با اینکه نمی‌توان شباهت‌های Grimvalor را به سری سولز نادیده گرفت، اما درواقع سازندگان سعی کرده‌اند تا اثری را خلق کنند که فضا و دنیای مخصوص به خود را داشته باشد.

 داستان بازی Grimvalor در یک قلمرو خیالی به نام Vallaris جریان دارد که پادشاه آن طی اتفاقاتی ناپدید شده است؛ همین امر باعث ایجاد هرج‌و‌مرج و یورش موجودات مختلفی به مرز‌های امپراطوری شده است. حال بازیکن باید با در دست گرفتن یکی از جنگجویان امپراطوری به مصاف با این موجودات اهرمینی برود و سرنوشت پادشاه گم شده را نیز مشخص کند. همچنین مبارزات در Grimvalor چالش برانگیز و نسبتا سخت طراحی شده است. به طوری که هر پیروزی برای بازیکن، دست آوردی لذت بخش محسوب می‌شود و به اشتیاق آن برای ادامه دادن می‌افزاید. باتوجه‌به گیم‌پلی و کنترل چالشی برانگیز Grimvalor قطعا تجربه‌ی آن با دسته می‌تواند تاثیر به‌سزایی در افزایش جذابیت گیم‌پلی و نحوه‌ی کنترل بازی داشته باشد.

دانلود بازی Grimvalor برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Minecraft

۱۱- Minecraft

  • سبک: آرکید
  • استودیو: Mojang
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: ۶.۹۹ دلار

با اطمینان می‌توان گفت که Minecraft یکی از برترین و محبوب‌ترین بازی‌های سبک آرکید در موبایل است که با وجود قیمت ۶.۹۹ دلاری خود، میلیون‌ها بازیکن را جذب کرده است. ماینکرافت ایده و هدف بسیار بزرگی را دنبال می‌کند؛ درواقع به شما اجازه می‌دهد تا در دنیای پهناور آن به‌صورت آزادانه، به هرگونه فعالیتی در زمینه‌ی ساخت و ساز مشغول شوید و ایده‌های خود را پیاده کنید. چه برنامه‌ای برای ساخت یک کلبه داشته باشید و چه حتی ساخت کره‌ی زمین!، Minecraft هیچ محدودیتی مقابل شما قرار نخواهد داد.

با اینکه بازی گرافیک چندان قابل توجهی ندارد، اما در باقی زمینه‌ها بسیار راضی کننده خواهد بود. به کار گیری مکانیزم‌های ساده در گیم‌پلی و وسعت بالای تعداد‌های آیتم‌ها درکنار جهان تغریبا بی انتهای آن، گاهی باعث می‌شود گذر زمان را در حین انجام بازی احساس نکنید. پس اگر دنبال فرصتی برای خلق کردن و پیاده‌سازی ایده‌های خود در دنیای گیم هستید، Minecraft یکی از برترین گزینه‌ها است. بازی با قیمت ۶.۹۹ دلار در پلی به فروش می‌رسد.

دانلود بازی Minecraft برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Oceanhorn

۱۲- Oceanhorn

  • سبک: نقش آفرینی، ماجراجویی
  • استودیو: FDG Entertainment GmbH & Co.KG
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

Oceanhorn ساخته‌ی استودیو FDG Entertainment یک بازی نقش آفرینی با حال و هوای فانتزی و ماجراجویی است که مدت‌ها پیش برای پلتفرم‌های مختلفی از جمله اندروید، عرضه شد. بازی Oceanhorn در زمینه‌ی گرافیک عملکرد خوبی داشته و همچنین شاهد موسیقی‌های گوش نواز مختلفی در روند بازی هستیم. گیم‌پلی نیز تجربه‌ی هیجان انگیز و مناسبی ارائه می‌کند که به‌عنوان یک بازی نقش آفرینی، احتملا شما را راضی خواهد کرد.

اگر به بازی‌های نقش آفرینی و ماجراجویی علاقه دارید، انجام Oceanhornمی‌تواند تجربه‌ی خوبی برای شما رقم بزند. همچنین در صورتی که با کنترلر به تجربه بازی Oceanhorn به پردازید، احتمالا با بهبود چشم گیری در کیفیت کلیِ گیم‌پلی مواجه خواهید شد. درواقع بازی اندروید Oceanhorn به صروت رایگان عرضه شده است؛ اما تنها می‌توانید فصل اول آن را تجربه کنید و برای ادامه مراحل و داستان، نیاز به خرید نسخه‌ی کامل بازی خواهید داشت.

دانلود بازی Oceanhorn برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Castlevania: Symphony of the Night

۱۳- Castlevania: Symphony of the Night

  • سبک: اکشن
  • استودیو: KONAMI
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: ۲.۹۹ دلار

قطعا سری بازی Castlevania یکی از ماندگارترین و حتی به‌نوعی تاثیر گذارترین مجموعه‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی است. بازی Castlevania: Symphony of the Night دهمین نسخه و همچنین یکی از برترین بازی‌های مجموعه‌ی کسلوانیا محسوب می‌شود که برای پلتفرم اندروید نیز عرضه شده است. داستان بازی اندروید Castlevania: Symphony of the Night چهار سال پس از وقایع نسخه Rondo of Blood آغاز می‌شود. نسخه‌ای که در آن کاراکتر ریکتر بلمونت با دراکلولا مبارزه می‌کند و او را شکست می‌دهد. حال بعد از سال‌ها ریکتر ناپدید شده و ماریا هم که قبلا همراه ریکتر مبارزه کرده بود، به‌دنبال وی می‌گردد.

گیم‌پلی Castlevania: Symphony of the Night نیز کماکان مانند سابق طراحی فوق‌العاده و چالش برانگیزی را به بازیکنان ارائه می‌کند. همچنین بازی درکنار کنترلر‌های لمسی، از دسته نیز پشتیبانی می‌کند. انجام بازی Castlevania: Symphony of the Night با استفاده از دسته، قطعا تجربه‌ای به مراتب لذت بخش تری را نسبت به صفحه‌ی لمسی موبایل به شما ارائه می‌کند. Castlevania: Symphony of the Night یک بازی خوش ساخت از مجموعه‌ی محبوب کسلوانیا است که می‌تواند بازیکنان قدیمی را به خوبی راضی نگهدارد و هم بازیکنان جدید را مجذوب خود کند. بازی با قیمت ۲.۹۹ دلار در پلی‌استور عرضه شده است.

دانلود بازی Castlevania: Symphony of the Night برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Thimbleweed Park

۱۴- Thimbleweed Park

  • سبک: ماجراجویی
  • استودیو: Terrible Toybox, Inc
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: ۹.۹۹ دلار

مقاله‌های مرتبط:

Thimbleweed Park یک بازی در سبک ماجراجویی است که داستان دو کاراگاه و ماجرای پرده برداشتن از راز یک قتل را روایت می‌کند. بازی از جایی شروع می‌شود که دو کاراگاه با نام‌های رِی و رِیِس عهده دار پرونده‌ی قتلی شده و در طی آن درگیر داستان پیچیده‌ای می‌شوند. Thimbleweed Park داستان جذابی را دنبال می‌کند و با قرار دادن بازیکن به‌عنوان کارگاه، رفته رفته به پیچش و هیجان کلی داستان می‌افزاید.

گیم‌پلی بازی نیز به‌صورت اشاره کلیک طراحی شده و در فعالیت‌هایی مانند گشت گذار در محیط، جمع آوری آیتم‌ها و صحبت با دیگر کاراکتر‌ها خلاصه می‌شود. همچنین درکنار گرافیک پیکسلی، بازی دارای موسیقی و صدا گذاری بسیار مناسبی است که بازیکن را به خوبی با خود همراه می‌کند. Thimbleweed Park نمونه‌ای از یک بازی خوش ساخت است که با وجود قیمت ۹.۹۹ دلاری، بازخورد‌های مثبتی داشته و همچنین به طرفداران این سبک پیشنهاد می‌شود.

دانلود بازی Thimbleweed Park برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Reckless Racing 3

۱۵- Reckless Racing 3

  • سبک: مسابقه‌ای
  • استودیو: Pixelbite
  • مناسب برای تمام سنین
  • قیمت: ۱.۹۹ دلار

Reckless Racing 3 اثری مناسب برای علاقه‌مندان به سری بازی‌های اتومبیل رانی است که می‌خواهند مسابقات به نسبت متفاوت تری را در مقایسه با دیگر بازی‌های ماشین سواری ترندِ این روز‌ها انجام دهند. بازی به واسطه‌ی دوربین از بالا به پایین خود، گیم‌پلی و سیستم کنترل هیجان انگیزی دارا است که کمی نیازمند مهارت و سرعت عمل بالای بازیکنان است. همچنین Reckless Racing 3 تنوع خوبی در مدل‌های مختلف ماشین‌ها دارد؛ به‌گونه‌ای که هر اتومبیل از طراحی منحصربه‌فردی برخوردار است.

مسابقات Reckless Racing 3 در محیط‌های مختلفی جریان دارد که هرکدام چندین پیست و مسیر را شامل می‌شود. بازی در بخش گرافیک نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارد و مانع احساس کمبودی در این زمینه می‌شود. با اینکه کنترل لمسی Reckless Racing 3 عملکرد خوبی در موبایل داشته است، اما تجربه بازی با دسته می‌تواند لذت رانندگی در پیست‌های پُر پیچ و خم بازی ر ا دو چندان کند. Reckless Racing 3 با قیمت ۱.۹۹ دلار برای پلی استور عرضه شده است.

دانلود بازی Reckless Racing 3 برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Death Road to Canada

۱۶- Death Road to Canada

  • سبک: اکشن، بقا
  • استودیو: Noodlecake Studios Inc
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: ۹.۹۹ دلار

اگر جزو طرفداران سری بازی‌های زامبی محور و بقا هستید، Death Road to Canada از آن دست بازی‌های اعتیاد آوری است که نباید از دست دهید. بازی روایت‌گر زندگی اشخاصی است که در دنیای زامبی‌ها زندگی کرده و قصد دارند نجات پیدا کنند. به‌طور کلی Death Road to Canada بیش از هر چیزی روی بقا و مسیر چگونه زنده ماندن شما در طول بازی تمرکز دارد. به طوری که گاهی باید تصمیماتی بگیرید و با عواقب آن‌ها کنار بیایید. همچنین هر بار که در بازی کشته شوید، بار دیگر با شرایط و رخ داد‌های تازه‌ای روبه رو خواهید شد. همین ویژگی سبب می‌شود تا Death Road to Canada فاصله‌ی خود را با تکراری شدن حفظ کند.

Death Road to Canada دارای گرافیک پیکسلی است که اتفقا بسیار مناسب و جذاب به کار گرفته شده است. اگر می‌خواهید یک نبرد تمام عیار را بر سر زنده ماندن در یک دنیای زامبی زده تجربه کنید، Death Road to Canada می‌تواند پیشنهاد خوبی در موبایل باشد.

دانلود بازی Death Road to Canada برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید The Deer God

۱۷- The Deer God

  • سبک: ماجراجویی
  • استودیو: Crescent Moon Games
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: ۴.۹۹ دلار

The Deer God ساخته‌ی استودیوی Crescent Moon Games همان‌طور که از نامش پیدا است، با محوریت گوزن‌ها و در دنیای حیوانات دنبال می‌شود. بازیکن در نقش یک گوزن باید سعی کند تا زنده بماند و همچنین در دنیای اطراف خود به تعامل با دیگر کاراکتر‌ها مشغول شود. گرافیک پیکسلی و نور پردازی یکی از نقاط قوت بازی The Deer God محسوب می‌شود. همین امر سبب شده است تا دویدن به‌عنوان یکی از زیبا ترین حیوانات جهان آن هم در زیر نور مهتاب، بسیار لذت بخش واقع شود.

بد نیست که موسیقی گوش نواز و شنیدنی از Evan Gipson نیز اشاره کرد که به خوبی بازیکن را با خود همراه می‌کند. در بازی The Deer God معما‌ها و اسرار بسیاری وجود دارند که نیازمند فکر و اندیشه‌ی شما هستند تا پرده از آن‌ها برداشته شود. علاوه‌بر این قدم برداشتن در دنیای The Deer God آنچنان هم ساده نیست و باید مراقب انواع موجودات درنده بود تا شکار آن‌ها نشوید. به‌طور کلی بازی The Deer God تجربه‌ی نسبتا منحصربه‌فردی را ارائه می‌کند و می‌تواند به‌عنوان یک بازی خوب، نام خود را در ذهن شما به ثبت برساند. بازی با قیمت ۴.۹۹ دلار در پلی استور به فروش می‌رسد.

دانلود بازی The Deer God برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Oddworld: New

۱۸- Oddworld: New 'n' Tasty

  • سبک: اکشن
  • استودیو: Oddworld Inhabitants Inc
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: ۴.۹۹ دلار

اگر از بازیکنان قدیمی باشید، احتمالا نام سری بازی Oddworld را شنیده‌ یا آن را تجربه کرده‌اید. Oddworld ابتدا در سال ۱۹۹۷ تحت نام Oddworld: Abe's Oddysee منتشر شد و مدت‌ها بعد، دنباله‌هایی نیز از آن ساخته شد. Oddworld: New 'n' Tasty درواقع نسخه‌ی بازسازی شده‌ی اولین بازی از این مجموعه است. بازی بعد از انتشار برای پلتفرم‌های مختلف، مدت‌ها پیش بالاخره برای اندروید نیز منتشر شد.

Oddworld: New 'n' Tasty پیرامون موجوداتی به نام مودوکن جریان دارد که در یک کارخانه به بردگی گرفته شده‌اند. حال شما باید در نقش یکی از مودوکن‌ها به نام اِیب سعی کنید تا هم نوعان خود را از اسارت نجات دهید. در اصل به‌جای استفاده از سلاح‌های گرم، باید از فکر خود در جهت نابودی یا عبور از دشمنان استفاده کنید. به‌عنوان مثال یکی از قابلیت‌های ایب راه رفتن بدون صدا است و در صورتی که نگهبانی خوابیده باشد، باید از این طریق از کنارش رد شوید. یا می‌توان با یک سری از اجسام محیط ارتباط برقرار کرد و درنهایت با ایجاد تغییراتی باعث مرگ نگهبانان شد. در نتیجه اگر طرفدار بازی‌های پلتفرمر هستید، Oddworld: New 'n' Tasty می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند و ذهنتان را به چالش بکشد. علاوه‌بر این انجام بازی با کنترلر، تا حد زیادی به بهبود کیفیت گیم‌پلی بازی کمک می‌کند و تجربه‌ی لذت بخشی را برای شما رقم خواهد زد. Oddworld: New 'n' Tasty با قیمت ۴.۹۹ دلار در پلی‌استور عرضه شده است.

دانلود بازی Oddworld: New 'n' Tasty برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید GRID Autosport

۱۹- GRID Autosport

  • سبک: مسابقه‌ای
  • استودیو: Feral Interactive
  • مناسب برای تمام سنین
  • قیمت: ۹.۹۹ دلار

مقاله‌های مرتبط:

GRID Autosport یکی از برترین بازی‌های اتومبیل رانی در موبایل است که گرافیکی فوق‌العاده و بسیار نزدیک به نسخه‌های مشبابه کنسولی را ارائه می‌کند. به طوری که احتمالا در اولین تجربه‌ی خود، پیش از هرچیزی توجه شما را جلب خواهد کرد. اگر از جلوه‌های بصری چشم نواز GRID Autosport بگذریم، می‌توانیم به گیم‌پلی روان آن اشاره کنیم که موفق به ایجاد شرایط ایده آلی  در موبایل شده است. نحوه‌ی کنترل و هندلینگ‌های اتومبیل‌ها نیز بسیار واقع گرایانه کار شده است و هریک تفاوت‌های بسیاری را نسبت به یکدیگر شامل می‌شوند.

همچنین GRID Autosport پیش از صد اتومبیل را در خود جای داده است که باتوجه‌به طراحی‌های منحصر‌به‌فرد هر یک، می‌تواند بسیار تامل برانگیز باشد. اگر به‌دنبال یک بازی در سبک اتومبیل رانی هستید، GRID Autosport می‌تواند به خوبی خواسته‌ها شما را برآورده کند.

دانلود ویدیو از آپارات

دانلود بازی GRID Autosport برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Bomb Squad

۲۰- Bomb Squad

  • سبک: اکشن
  • استودیو: Eric Froemling
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

مقاله‌های مرتبط:

Bomb Squad نام یکی بازی جذاب و سرگرم کننده از استودیو Eric Froemling است که مدت‌ها پیش برای اندروید عرضه شد و بازخورد بسیار خوبی از سوی بازیکنان کسب کرد. یکی از دلایل موفقیت Bomb Squad هدف قرار دادن محافل خانوادگی یا جمع‌های دوستانه است. درواقع Bomb Squad یک بازی چند نفره است که به‌صورت آفلاین و با استفاده از شبکه محلی، می‌توان آن را تجربه کرد.

Bomb Squad دارای چندین حالت متنوع مانند Capture the flag یا فوتبال آمریکایی است که انجام هریک از آن‌ها، آن هم درکنار دوستان می‌تواند بسیار لذت بخش و سرگرم کننده باشد. تجربه‌ی Bomb Squad با کنترلر تا حد زیادی نحوه‌ی هدایت کاراکتر‌ها را راحت‌تر می‌کند و درنهایت لذت بازی را نیز بیش‌ازپیش می‌افزاید. کافی است که یک بار Bomb Squad را با دوستان خود بازی کنید تا دیگر نتوانید از آن دل بکنید. بازی به‌صورت رایگان در پلی‌استور عرضه شده است.

دانلود بازی Bomb Squad برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی فورتنایت

پرسش‌های متداول

  • چطور دسته پلی استیشن ۴ و ۵ را به اندروید وصل کنم؟

    برای اتصال دسته پلی استیشن ۴، دکمه هوم پلی استیشن و دکمه Share را با هم فشار دهید و نگه‌دارید، بعد از آنکه چراغ شروع به چشمک زدن کرد می‌توانید با ورود به تنظیمات بلوتوث موبایل، Wireless Controller را انتخاب و به دسته متصل شوید. برای داشتن بهترین تجربه باید گوشی شما اندروید ۹ به بالا باشد. برای دوال سنس نیز به همین شکل دکمه هوم پلی استیشن و دکمه Create را فشار دهید و نگه‌دارید. سایر مراحل مانند دوال شاک ۴ است.

  • دسته بازی موبایل برای پابجی کدام‌ها خوب است؟

    بهترین کنترلر برای تجربه پابجی موبایل دسته ایکس باکس وان اس است که از بلوتوث پشتیبانی می‌کند.

  • دسته بازی کالاف موبایل در بازار کدام‌ها هستند؟

    دسته iPega مدل‌های خوبی برای تجربه کالاف موبایل دارد، اما هنوز هم دسته ایکس باکس وان اس و سری ایکس بهترین گزینه‌ها برای اتصال آسان به اندروید و تجربه بازی‌ کال اف دیوتی موبایل با دسته محسوب می‌شود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده