نویسنده: پیمان مرادی
// یکشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل GrimValor؛ نجات امپراتور در یک فانتزی تاریک

GrimValor، یک بازی خوش ساخت در سبک اکشن ماجراجویی است که بازیکنان را به یاد سری Souls می‌اندازد. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

بازی آیفون و آیپد GrimValor یکی از بهترین بازی‌های منتشر شده در چند وقت اخیر برای سیستم عامل iOS است. بازی در ظاهر شباهت‌هایی به سری سولز دارد، اگر چه این شباهت‌ها انکارناپذیرند اما به هیچ وجه نباید باعث شوند تا تلاش سازندگان برای خلق یک تجربه‌ی منحصر به فرد را نادیده بگیریم. تلفیق فضای فانتزی بازی‌ با گیم پلی سرگرم کننده و البته دشوار آن، منجر به خلق یک تجربه‌ی دوست داشتنی و کم نظیر شده که به خوبی ظرفیت پلتفرم موبایل را برای انتشار بازی‌های بیشتر در این سبک نشان می‌دهد.

GrimValor یک بازی اکشن پلفترمر با تم فانتزی است. داستان بازی در یک قلمروی خیالی به نام Vallaris جریان دارد؛ پادشاه قلمرو ناپدید شده و مرزهای امپراتوری نیز مملو از موجودات عجیب و خطرناکی می‌شود که امنیت آن را به خطر انداخته‌اند. شما به عنوان بازیکن، کنترل یکی از جنگجویان این امپراتوری را در اختیار می‌گیرید که وظیفه دارد تا به مصاف این موجودات برود و سرنوشت پادشاه گم شده را مشخص کند.

GrimValor

 بازی با قیمت ۶.۹۹ دلار در اپ استور منتشر شده است

تعامل بازیکن با بازی از طریق کلید‌های لمسی پایین صفحه صورت می‌گیرد؛ برای حرکت به دو جهت چپ و راست تنها کافی است که کلیدهای مربوط به آن‌ها را در پایین صفحه لمس کنید. در سمت راست صفحه نمایش، سه کلید دیگر نیز وجود دارند؛ یکی برای حمله کردن، یکی برای پریدن و کلید سوم هم برای جاخالی دادن و حرکت سریع رو به جلو. برای انجام پرش‌های بلند تنها کافی است تا کلید پرش را کمی بیشتر از حد معمول نگه دارید و برای انجام پرش‌های دوبل نیز می‌بایست کلید آن را دو مرتبه به شکل پیاپی لمس کنید. برای دویدن نیز می‌بایست ابتدا کلید جاخالی دادن و سپس کلید جهتی که می‌خواهید به سمت آن بروید را لمس کنید. اگر چه که کنترلرهای بازی بسیار روان و خوب عمل می‌کنند، اما دشوار بودن گیم پلی بازی و عادت نداشتن بازیکنان به آن، ممکن است در ابتدای بازی کمی اذیت‌تان کند. باس‌های موجود در بازی از تنوع نسبتاً خوبی برخوردارند؛ اگر چه شکست دادن‌شان سخت و کمی طاقت فرسا است اما این موضوع در مورد GrimValor نه تنها یک نقطه ضعف محسوب نمی‌شود بلکه عاملی است که موجب شده تا موفقیت‌های بازیکن در بازی شیرین‌تر و لذت بخش‌تر باشند. با هر بار کشتن یکی از موجوداتی که بر سر راه‌تان قرار می‌گیرند، مقداری Soul Shards دریافت می‌کنید؛ در اثر جمع آوری آن‌ها، کادر زرد رنگی که در بالا و سمت چپ صفحه قرار گرفته است به تدریج پر می‌شود. با هر بار پر شدن این کادر، بازی به شما این امکان را می‌دهد که سطح توانایی‌ها‌ی‌تان را در قالب چهار گزینه‌ی متنوع، ارتقا دهید. همچنین با پیشرفت در بازی و باز کردن سلاح‌های جدید، می‌توانید آن‌ها را نیز در کنار سلاح پیش فرض‌‌تان که یک شمشیر است، با خود به نبرد ببرید. به طور مثال اولین سلاحی که آزاد می‌کنید، یک تبر خواهد بود که برای استفاده از آن می‌توانید انگشت خود را روی کلید حمله نگه داشته و سپس آن را به یکی از دو جهت چپ یا راست بکشید. برای استفاده از سلاح دوم نیز می‌بایست مقدار مشخصی Soul Shards جمع آوری کنید تا کادر آبی رنگ بالای صفحه پر شود. در مجموع می‌توان گفت که سیستم مبارزات و کنترل در بازی اگر چه بی‌نقص نیستند اما به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا بازیکنانی که به خوبی بر آن‌ها مسلط شده‌اند را در مواجه با باس‌های قدرتمند بازی، ناامید نکنند.

GrimValor

GrimValor یک بازی اکشن سرگرم کننده با تم فانتزی است که مشابه آن را روی پلتفرم موبایل کم‌تر دیده‌ایم. سازندگان GrimValor با این بازی نشان داده‌اند که در صورت بهنیه‌سازی گیم پلی بازی برای صفحه‌ی لمسی موبایل، می‌توان اثری در حد و اندازه‌ی بازی‌های کنسولی خلق کرد. GrimValor فعلا با قیمت ۶.۹۹ دلار تنها برای سیستم عامل iOS منتشر شده و تاکنون خبری دقیقی مبنی بر انتشار آن برای اندروید اعلام نشده است.

دانلود بازی آیفون و آیپد GrimValor


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده