// جمعه, ۲۴ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۹

بهترین بازی های سبک بقا اندروید | ۲۰ بازی چالشی

در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا بهترین بازی های سبک بقا برای اندرویدی را معرفی کنیم که هرکدام با گیم‌پلی جذاب خود می‌توانند هر بازیکنی را به چالش بکشند.

یکی از جذاب‌ترین سبک بازی‌های ویدیویی که هر ساله شاهد انتشار آثار مختلفی از آن هستیم، سبک بقا است. سبکی که در جریان آن بازیکنان در حال و هوایی معمولا آخرالزمانی کار خود را باید از صفر شروع کنند و برای نجات جان خود دست به هر کاری بزنند. درواقع در این بازی‌ها سازندگان بازیکنان را مجبور می‌کنند تا خود به‌دنبال منابع مختلف جست‌وجو کنند و ابزارها و تجهیزات مورد نیازشان را بسازند. از جمله ویژگی‌های مشترک این‌ بازی‌ها پارامترهای حیاتی بقای شخصیت‌های اصلی است که از بین آن‌ها می‌توان به تشنگی، گشنگی، نوار سلامت یا روحیه اشاره کرد. بازیکنان باید همواره تلاش کنند تا علاوه‌بر ساخت پناهگاه یا تجهیزات مختلف به نیازهای اولیه کاراکترهای خود نیز توجه داشته باشند تا بتوانند تعداد روزهای بیشتری آن‌ها را زنده نگه دارند. شاید از معروف‌ترین بازی های سبک بقا برای اندروید بتوان آثاری همچون Don't Starve ،LifeAfter و Last Day on Earth را مثال زد که تجربه هرکدام به شکلی خاص می‌توانند برای بازیکنان لذت‌بخش و در عین حال چالش‌برانگیز باشند. پس با زومجی همراه باشید تا نگاهی بیاندازیم به بهترین بازی های سبک بقا برای اندروید که تجربه آن‌ها برای هر بازیکنی که می‌خواهد به‌چالش کشیده شود، خالی از لطف نیست. لازم به‌ذکر است که فهرست ارائه شده از ترتیب‌بندی خاصی پیروی نمی‌کند و اعداد نمایان‌گر رتبه‌بندی نیستند.


بهترین بازی های سبک بقا اندروید

دنیای بازی Don't Starve Pocket Edition

۲۰- بازی Don't Starve: Pocket Edition

  • استودیو: کلِی اینترتینمنت
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: ۴.۹۹ دلار

Don't Starve ساخته استودیو کلی اینترتینمنت، یکی از بهترین بازی های سبک بقا برای اندروید است که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از بازیکنان قرار گرفته است. در این بازی شما در نقش یک دانشمند به‌نام ویلسون قرار می‌گیرید که خود را در جهانی موازی و تاریک به‌نام Constant پیدا می‌کند و باید تلاش کند تا جایی که می‌تواند روزهای بیشتری را زنده بماند. بدین منظور شما باید نیازهای مختلف ویلسون از جمله گرسنگی و شرایط روحی او را فراهم کنید و همزمان مواظب باشید تا توسط موجودات عجیب و غریب این دنیای ترسناک کشته نشود.

به‌عنوان یک بازی سبک بقا، یکی از اصلی‌ترین اهداف شما در Don't Starve جمع‌آوری منابع مختلف و ساخت ابزارهای گوناگون برای زنده ماندن در محیط‌های روشن و تاریک بازی است. طراحی دنیای بازی درکنار سادگی از جزئیات جالبی برخوردار است و با گشت‌وگذار در جای‌جای آن همواره موارد جدیدی برای کشف کردن وجود دارد. پس اگر از علاقه‌مندان سبک بقا هستید می‌خواهید یک بازی چالش‌برانگیز را روی موبایل خود تجربه کنید، Don't Starve: Pocket Edition را از دست ندهید.

دانلود بازی اندروید Don't Starve: Pocket Edition

دانلود گوگل پلی Google Play


شخصیت های بازی ماینکرفت

۱۹- بازی Minecraft

  • استودیو: موجَنگ
  • مناسب برای همه
  • قیمت: ۷.۴۹ دلار

مگر می‌شود صحبت از بازی‌های موبایل و مخصوصا سبک بقا به میان بیاید و نامی از ماینکرفت ساخته استودیو موجنگ برده نشود؟ اثری که تاکنون بیش از ۱۰ میلیون بار توسط کاربران مختلف خریداری شده و تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای بسیاری از بازیکنان رقم زده است. در این بازی پیکسل‌آرتی شما در دنیایی بزرگ و پهناور در نقطه‌ای نامشخص سقوط می‌کنید و از همان ابتدا متوجه می‌شوید که تقریبا هیچ امکانات و هیچ تجهیزات خاصی در اختیار ندارید. دنیای بازی پر شده از جانوران وحشی و اهلی که هرکدام می‌توانند نقش یک تهدید یا یک منبع مواد اولیه را برای شما بازی کنند.

هدف شما در این بازی جمع‌آوری منابع، ساخت ابزارها و تجهیزات مختلف و یک پناهگاه مستحکم برای خود است که بتوانید در زمان تاریک شدن هوا در مقابل حملات دشمنان جان سالم به‌در ببرید. ماینکرفت هرچه در طول دوره روز با آهنگ دل‌نشوید خود اثری سرگرم‌کننده به‌نظر می‌رسد در شب‌هنگام می‌تواند هر بازیکنی را حسابی به چالش بکشد. پس اگر از علاقه‌مندان بازی‌های سبک بقا هستید، تجربه Minecraft را به هیچ وجه از دست ندهید.

دانلود بازی اندروید Minecraft

دانلود گوگل پلی Google Play


جنگ هیولاها در بازی Ark Survival Evolved

۱۸- بازی Ark Survival Evolved

  • استودیو: استودیو وایلدکارت
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

Ark Survival Evolved یک بازی سبک بقا با المان‌های اکشن ماجرایی است توسط استودیو وایلدکارت توسعه داده شده است. در این بازی بازیکنان باید در نقشه‌های مختلف برای نجات جان خود در مقابل خطراتی همچون دایناسورها و هیولاهای باستانی تلاش کنند. بازیکنان می‌توانند این بازی را به‌صورت تک‌نفره یا چندنفره با دوستان خود تجربه کنند که هرکدام تجربه‌ای منحصربه‌فرد و لذت‌بخش از Ark Survival Evolved را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

همانند بسیاری از بازی‌های سبک بقا، بازیکنان باید از همان ابتدا باید یک پایگاه برای خود ایجاد کنند و با جمع‌آوری منابع مختلف به ساخت سلاح و تجهیزات گوناگون مشغول شوند. یکی از اصلی‌ترین مکانیزم‌های گیم‌پلی بازی، سیستم اهلی کردن حیوانات و موجودات آن است که سازندگان آن را به شکل گسترده‌ای در بازی خود توسعه داده‌اند. بازیکنان می‌توانند اکثر حیوانات بازی را با روش‌های مختلف و منحصر‌به‌فردی اهلی کنند و حتی از آن‌ها سواری بگیرند! در مجموع Ark Survival Evolved جزو یکی از بهترین بازی های سبک بقا اندروید است که هم‌اکنون می‌توانید آن را ازطریق فروشگاه گوگل پلی دانلود و تجربه کنید.

دانلود بازی اندروید Ark Survival Evolved

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Terraria

۱۷- بازی Terraria

  • استودیو: ۵۰۵ گیمز
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: ۴.۹۹ دلار

Terraria یک بازی سندباکس با المان‌های بقا است که ابتدا در سال ۲۰۱۱ برای پلتفرم ویندوز منتشر شد و بعد از دو سال به سیستم‌عامل اندروید راه پیدا کرد. مکانیزم‌های اصلی گیم‌پلی بازی براساس گشت‌وگذار در دنیای پهناور آن، مبارزات، تلاش برای بقا و جمع‌آوری منابع چیده شده است و بازیکنان می‌توانند آن را به دو صورت تک‌نفره و چندنفره تجربه کنند. بازی از گرافیک دوبعدی پیکسلی بهره می‌برد و تجربه‌ای مشابه با ماینکرفت را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.

بازی Terraria ‌روایت‌گر سرزمینی زیبا است که پس از حمله نیروهای شیطانی از صلح همیشگی خود خارج شده است و بازیکنان حالا باید با قرار گرفتن در نقش شخصیت و قهرمان بازی برای بیرون راندن این موجودات تلاش کنند. دنیای بازی همانند دیگر آثار پیکسل‌آرتی مشابه به‌صورت تصادفی تولید می‌شود و بازیکنان کار خود را با ابزارهای بسیار ساده و یک شخصیت NPC که نقش راهنمای آن‌ها را بازی می‌کند، آغاز می‌کنند. بازیکنان می‌توانند علاوه‌بر ساخت سلاح و تجهیزات مختلف، شخصیت خود را به شکل‌های مختلف شخصی‌سازی کنند.

دانلود بازی اندروید Terraria

دانلود گوگل پلی Google Play


گیم‌پلی بازی Last Day on Earth: Survival

۱۶- بازی Last Day on Earth: Survival

  • استودیو: Kefir!
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

در سال ۲۰۲۷ میلادی، یک همه‌گیری بزرگ در جهان اتفاق می‌افتد که نتیجه آن تبدیل شدن قشر عظیمی از مردم به مردگان متحرک است. در این بین شما جزو معدود بازماندگانی هستند که از ابتدای بازی کار خود را بدون هیچ‌گونه امکانات خاصی آغاز می‌کند. شما درواقع باید با جمع‌آوری منابع اولیه همانند چوب، سنگ و آهن برای خود پناهگاه بسازید و با جست‌وجو در محیط اطراف برای مبارزه با زامبی‌ها برای خود تجهیزات و سلاح فراهم کنید.

در دنیای بازی شما تنها نیستید و دیگر بازماندگان هم همانند شما در حال نبرد برای بقا هستند. ازاین‌رو درکنار زامبی‌ها بزرگ‌ترین دشمن شما دیگر نجات‌یافتگانی هستند که ممکن است برای به‌دست ‌آوردن منابع به پناهگاه شما حمله‌ور شوند. سازندگان به‌واسطه پشتیبانی خوبی که با انتشار به‌روزرسانی‌های مختلف از بازی داشته‌اند، باعث شده‌اند تا این بازی همیشه محتوای جدید و جذابی را در اختیار بازیکنان قرار دهد. Last Day on Earth همان‌طور که از نامش پیدا است، فرصت زندگی در آخرین روزهای زمین را پیش‌روی علاقه‌مندان این سبک قرار می‌دهد که تجربه آن خالی از لطف نیست.

دانلود بازی اندروید Last Day on Earth: Survival

دانلود گوگل پلی Google Play


شلیک به زامبی در Death Invasion : Zombie Hunter

۱۵- بازی Death Invasion : Zombie Hunter

  • استودیو: JoyMore Inc
  • مناسب برای بزرگسالان
  • قیمت: رایگان

Death Invasion یک بازی سبک بقای زامبی محور از استودیو JoyMore است که در جریان آن شما در شهری کوچک در میان جمعیت انبوهی از زامبی‌ها گیر افتاده‌اید. درواقع در این بازی شما یک هدف دارید و آن هم تلاش برای بقا در میان حملات مداوم زامبی‌هایی است که هر لحظه و در هرمکانی جان شما را تهدید می‌کنند. سازندگان برای زنده ماندن، مواد غذایی، سلاح، سوخت و ژنراتور را به‌عنوان پارامترهای حیاتی معرفی کرده‌اند که بازیکنان برای به‌دست آوردن آن‌ها مجبور می‌شوند تا به مکان‌های خطرناکی از دنیای بازی قدم بگذارند.

در بازی آیتم‌های مختلفی وجود دارند که هرکدام می‌توانند به‌نحوی برای شما سودآور باشند. برای مثال درصورتی که کلاه ایمنی بر سر شخصیت بازی قرار داده‌ باشید، می‌تواند تا حدی در مقابل حملات زامبی‌ها به سر او مقاوم باشد یا کوله‌پشتی به کاراکتر شما اجازه می‌دهد تا وسایل بیشتری برای زنده ماندن با خود حمل کند. پس اگر می‌خواهید به سراغ یکی از بهترین بازی های سبک بقا اندروید بروید، Death Invasion را از دست ندهید.

دانلود بازی اندروید Death Invasion : Zombie Hunter

دانلود گوگل پلی Google Play


دنیای بازی سبک بقای LifeAfter

۱۴- بازی LifeAfter

  • استودیو: NetEase Games
  • مناسب برای بزرگسالان
  • قیمت: رایگان

بازی LifeAfter یکی از جالب‌ترین ایده‌های بازی‌های زامبی‌محور را در سال‌های اخیر ارائه داده است. در جریان بازی سازمانی به‌نام Dawn Break در دورانی که زامبی‌ها در سراسر دنیا همه‌گیر شده‌اند و بشریت رو به نابودی رفته است، ادعا می‌کند که انسان‌ها پس از گاز گرفته شدن توسط زامبی‌ها هنوز شانسی برای زندگی دارند و می‌توانند به‌صورت نیمه انسان-نیمه زامبی به زندگی خود ادامه دهند. این موجودات که The Revenant نامیده می‌شوند، هویت، ظاهر، توانایی‌های انسانیت را کنار می‌گذارند و برای همیشه تغییر می‌کنند.

سازندگان در بازی دنیای گسترده‌ای را قرار داده‌اند که از کوه‌های برفی گرفته تا ساحل‌ و جنگل، احتمالات زیادی را پیش‌روی مخاطبان قرار می‌دهند. شما باید با گشت‌وگذار در دنیای آخرالزمانی بازی به‌دنبال منابع مختلف جست‌وجو کرده و با دیگر نجات‌یافتگان برای ساخت مکان‌های دفاعی و دور کردن زامبی‌ها اقدام کنید. شما می‌توانید با دیگر بازیکنان به تعامل بپردازید، با آن‌ها غذا به اشتراک بگذارید و با یکدیگر پناهگاه خود را تقویت کنید. درکنار موارد گفته شده، اشاره می‌شود که LifeAfter یکی از بهترین گرافیک‌ها را در بین بازی‌های این فهرست دراختیار دارد که باعث می‌شود تجربه آن به هر علاقه‌مندی توصیه شود.

دانلود بازی اندروید LifeAfter

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی سبک بقای Westland Survival: Cowboy Game

۱۳- بازی Westland Survival: Cowboy Game

  • استودیو: Helio Games
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

Westland Survival یک بازی اکشن ماجرایی در سبک بقا است که در جریان آن بازیکنان باید با انجام فعالیت‌های مختلف برای بقای خود در غرب وحشی تلاش کنند. بازیکنان از همان ابتدا باید به جمع‌آوری منابع مختلف مشغول شوند و تلاش کنند تا برای خود یک سرپناه ایجاد کنند.

بعد از آن بازی وارد مرحله جدیدی می‌شود و این شما هستید که باید همواره از جان و اموال خود در مقابل حملات راهزنان محافظت کنید. بازی از خط داستانی خاصی بهره نمی‌برد و تنها وظیفه شما در آن جمع‌آوری منابع، ارتقا تجهیزات و در عین حال محافظت در مقابل دیگر ساکنان غرب وحشی است. البته که سازندگان در زمینه صداگذاری و موسیقی کار خود را به خوبی انجام داده‌اند و از همین طریق تجربه‌ای لذت‌بخش از یک بازی با حال و هوای وسترن را در اختیار بازیکنان قرار داده‌اند.

دانلود بازی اندروید Westland Survival: Cowboy Game

دانلود گوگل پلی Google Play


گیم پلی بازی Stormfall: Saga of Survival

۱۲- بازی Stormfall: Saga of Survival

  • استودیو: Plarium Global Ltd
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

استورم‌فال یک بازی فانتزی با المان‌های بقا است که در آن بازیکنان در قالب شخصیتی قرار می‌گیرند که زمانی به‌عنوان یکی از اربابان Stromfall شناخته می‌شد و پس از خیانتی که بر سر قدرت با آن مواجه شد، او را به سرزمین Eastern Marches تبعید کردند. سرزمینی که در آن قسمت‌های مختلفی همانند قله‌های برفی و ویرانه‌های باستانی انتظار شخصیت اصلی بازی را می‌کشند. شخصیت اصلی بازی از همان ابتدا باید تلاش کند تا با جمع‌آوری منابع برای خود سرپناه ایجاد کند و بعد از آن برای خود تجهیزات و سلاح‌های مختلف بسازد. البته که در این سرزمین بازیکنان تنها نیستند و باید همواره مواظب حملات راهزنان و دیگر ساکنان جزیره مرداب شرقی باشند.

سازندگان در بازی علاوه‌بر یادگیری نحوه ساخت انواع سلاح، به بازیکنان اجازه می‌دهند تا اسرار جادوهای نهفته در آن را کشف کنند. جادوها و طلسم‌هایی که بازیکنان می‌توانند به کمک آن‌ها سلاح‌های خود را قدرتمندتر کنند و در نبردهای شانس بیشتری برای پیروزی به‌دست بیاورند.

دانلود بازی اندروید Stormfall: Saga of Survival

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی Survive - Wilderness survival

۱۱- بازی Survive - Wilderness survival

  • سازنده: Juuso Hietalahti
  • مناسب برای همه
  • قیمت: رایگان

Survive – Wilderness survival همان‌طور که از نام آن مشخص است، تجربه شبیه‌سازی بقا در شرایط سخت و دشوار را در اختیار بازیکنان قرار مي‌دهد. در این بازی درواقع تصمیم‌های شما است که در اولویت قرار می‌گیرد. این شما هستید که مشخص می‌کنید زمان خود را با انجام چه فعالیتی سپری کنید؛ از فعالیت‌هایی همانند ساخت پناهگاه گرفته تا پیدا کردن مواد غذایی و هیزم از جمله کارهایی هستند که باید برای ترتیب انجام آن‌ها تصمیم‌گیری کنید. سیستم گیم‌پلی بازی بیشتر نوشتارمحور است و براساس انتخاب گزینه‌های مختلف چیده شده است و طبیعی است که بازیکنان برای نجات جان شخصیت اصل

ی باید از استراتژی خوبی پیروی کنند. با این وجود، اگر از علاقه‌مندان بازی‌های سبک بقا هستید، Survive - Wilderness survival با سیستم گیم‌پلی منحصربه‌فرد خود می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم خود کند.

دانلود بازی اندروید Survive - Wilderness survival

دانلود گوگل پلی Google Play


شهر مخروبه در بازی Day R Survival: Last Survivor

۱۰- بازی Day R Survival: Last Survivor

  • استودیو: تی‌ال‌تی گیمز
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

بازی بعدی این فهرست به یکی از جذاب‌ترین بازی‌های سبک بقایی اختصاص دارد که در سال‌های اخیر برای پلتفرم اندروید منتشر شده است. بازی Day R Survival روایت‌گر جهانی موازی از وضعیت کشور وسیع شوروی است که پس از شکست در مقابل یک دشمن ناشناس، حالا به خرابه‌ای رادیواکتیو شده در تک‌تک بخش‌های خود تبدیل شده است. در این بازی شما باید برای زنده ماندن به شهرهای مختلف سفر کنید و در ساختمان‌های مخروبه به‌دنبال آیتم‌هایی برای نجات جان خود بگردید.

سازندگان در بازی پارامترهایی همانند گرسنگی، بی‌خوابی،‌تشنگی یا میزان رادیواکتیو را قرار داده‌اند که بالا رفتن هر کدام از آن‌ها می‌تواند مرگ شخصیت اصلی را رقم بزند. شما باید با کنترل شخصیت اصلی بازی به‌دنبال انواع منابع مختلف جست‌وجو کنید و با ساخت سلاح، لباس و تجهیزات مختلف، از جان او در مقابل دنیای بیرون محافظت کنید. از جمله خطراتی که می‌تواند جان شما را به خطر بیاندازد می‌توان به جهش‌یافتگان، مریضی‌های مختلف و دشمنان خشنی اشاره کرد که لحظه‌ای برای کشتن شما درنگ نمی‌کنند. از نکات جالب بازی می‌توان به فصل‌های مختلف بازی، نقشه گسترده شوروی و بیش از ۲۷۰۰ شهر مختلف اشاره کرد که نشان از گستردگی دنیای آن دارد.

دانلود بازی اندروید Day R Survival: Last Survivor

دانلود گوگل پلی Google Play


ساخت پناهگاه در LOST in BLUE

۹- بازی LOST in BLUE

  • استودیو: Volcano Force
  • مناسب برای بزرگسالان
  • قیمت: رایگان

LOST in BLUE یکی دیگر از بازی‌های سبک بقا برای پلتفرم اندروید است که در جریان آن شخصیت اصلی پس از جان سالم‌به‌در بردن از سقوط هواپیما باید برای نجات جان خود تلاش کند. همانند دیگر بازی‌های این سبک، شما وظیفه دارید تا از همان‌ ابتدا با ساخت منابع مختلف برای خود یک پناهگاه ایجاد کنید. پس از ساخت پناهگاه نوبت به پیدا کردن آیتم‌های گوناگون و ساخت سلاح می‌رسد تا بتوانید در مقابل حملات زامبی‌ها، شبه‌نظامیان و حیوانات وحشی جان سالم به‌در ببرید. البته که علاوه‌بر این موارد، بلاهای طبیعی همانند فوران آتش‌فشان یا سرمای طاقت‌فرسا هم از جمله تهدیدهایی هستند که می‌توانند باعث مرگ شما در بازی شوند.

البته که سازندگان به بازیکنان اجازه داده‌اند تا در حالت چندنفره بازی، با دیگر بازیکنان سراسر جهان رابطه دوستی برقرار کنند و از یکدیگر برای حفظ بقا در این شرایط سخت کمک بگیرند. LOST in BLUE از جمله آثار سرگرم‌کننده این فهرست که می‌توان آن را جزو بهترین بازی های سبک بقا برای اندروید قلمداد کرد.

دانلود بازی اندروید LOST in BLUE

دانلود گوگل پلی Google Play


قطع درختان در بازی بقای Live or Die: Zombie Survival

۸- بازی Live or Die: Zombie Survival

  • سازنده: Leonid katsyka
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

Live or Die: Zombie Survival یک بازی شبیه‌ساز پساآخرالزمانی است که در آن بازیکنان در دنیایی قرار می‌گیرند که مردم زمین پس از کشته شدن توسط یک سلاح بیولوژیک، حالا به زامبی‌های ترسناکی تبدیل شده‌اند که نجات پیدا کردن از دست آن‌ها کار ساده‌ای نیست. شما از همان ابتدا وظیفه دارید تا با جمع‌آوری منابع مختلف شروع به ساخت پناهگاه برای خود کنید. درواقع جمع‌آوری منابع و کسب دانش ساخت تجهیزات گوناگون، از اصلی‌ترین وظایف شما در طول بازی هستند که هیچ لحظه‌ای نباید از آن‌ها غافل شوید. البته که در دنیای بازی شما تنها نیستید و دیگر بازماندگان هم همانند شما تلاش می‌کنند تا از تمامی توان خود برای نجات در دنیای بی‌رحم بازی استفاده کنند. شما برای تجربه Live or Die به اتصال دائمی اینترنت نیاز دارید و سازندگان برای راحتی روند پیش بردن بازی در آن پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای قرار داده‌اند.

دانلود بازی اندروید Live or Die: Zombie Survival

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی موبایل The Bonfire Forsaken Lands

۷- بازی The Bonfire: Forsaken Lands

  • استودیو: FredBear Games Ltd
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

The Bonfire: Forsaken Lands یک بازی شبیه‌ساز بقا است که در آن بازیکنان باید پس از در اختیار گرفتن یک اردوگاه برفی، در آن‌جا یک پناهگاه برای خود ایجاد کنند. در طول بازی باید منابع مختلف جمع‌آوری کنید، به ساخت‌وساز بپردازید و سرزمین‌های جدیدی از دنیای بازی را کشف کنید.

با پیش‌روی در بازی امکانات شما هم گسترده‌تر می‌شوند و شما می‌توانید برای مدیریت بخش‌های مختلف آن‌ها کارگر استخدام کنید. درواقع تمامی موارد گفته شده به دوره روز بازی بازمی‌گردد و با تاریک شدن هوا باید خود را برای خطرات و تهدیداتی که ممکن است پایگاه شما را به خطر بیاندازد، آماده کنید. درواقع در دوره شب بازی، هیولاها و موجوداتی مختلف به پایگاه شما حمله می‌کنند و شما باید با جایگذاری مناسب سربازها و موانع مختلف از پیش‌روی آن‌ها جلوگیری کنید. درکنار موارد گفته شده، گرافیک بازی The Bonfire از المان‌های هنری زیبا و چشم‌نوازی بهره برده است که باعث می‌شود از تماشای تک‌تک لحظات آن لذت ببرید.

دانلود بازی اندروید The Bonfire: Forsaken Lands

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی نوشتارمحور Survival-quest ZARYA-1 STATION

۶- بازی Survival-quest ZARYA-1 STATION

  • استودیو: Your Story Interactive
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

Zarya-1 یک بازی سبک بقای نوشتارمحور است که در آن بازیکنان می‌توانند المان‌های علمی‌تخیلی، ترس و بعضا طنز را تجربه کنند. در این بازی شما قادر هستید تا با انتخاب‌های خود داستان را عوض کرده و ماجراجویی خاص خود را ایجاد کنید. داستان بازی در سال ۲۰۲۱ روایت می‌شود، جایی که بشریت یک سیگنال درخواست کمک از سمت دیگر ماه دریافت می‌کند و به‌سرعت چهار فضانورد را برای بررسی منبع آن ارسال می‌کند. شما وظیفه دارید تا به وضعیت فضانواردان نظارت کنید و با گرفتن تصمیم‌های مهم به‌شکل مستقیم روی روند داستان و زندگی شخصیت‌ها اثرگذار باشید.

هرتصمیم، شما را از وقایع اصلی بازی دور یا به آن نزدیک می‌کند. از جمله ویژگی‌های بازی می‌توان به اتمسفر نفس‌گیر آن اشاره کرد که با ارائه حال و هوایی ادغام شده از سبک علمی‌تخیلی و ترس که پیش از این در مجموعه‌های Alien یا Prometheus مشاهده کردیم، حسابی شما را به وجد بیاورد. درواقع شما باید با تصمیم‌های خود از یک سو برای سالم ماندن فضانوردان تلاش کنید و از سویی دیگر پرده از راز نهفته در سمت تاریک ماه بردارید.

دانلود بازی اندروید Survival-quest ZARYA-1 STATION

دانلود گوگل پلی Google Play


سقوط هلیکوپتر در Mini DAYZ: Zombie Survival

۵- بازی Mini DAYZ: Zombie Survival

  • استودیو: Bohemia Interactive
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

Mini DAYZ یک بازی سبک بقای پساآخرالزمانی است که با گرافیک پیکسل‌آرتی و مینیمالیستی خود تلاش می‌کند تا تجربه‌ای به‌یادماندنی از این سبک بازی‌ها را در اختیار مخاطب قرار دهد. همانند دیگر بازی‌های سبک بقا، هدف اصلی و نهایی شما در Mini DAYZ زنده ماندن است. جهان بازی همواره به‌صورت تصادفی تولید می‌شود و شما باید برای به‌دست آوردن منابع به تک‌تک ساختمان‌ها و بخش‌های نقشه بازی سرک بکشید. سازندگان چهار نیاز اصلی دمای بدن، تشنگی، گرسنگی و سلامتی را به‌عنوان پارامترهای حیاتی شخصیت شما در نظر گرفته‌اند و همواره باید تلاش کنید تا با پیدا کردن آیتم‌های مختلف این نیازها را برطرف سازید.

از جمله خطراتی که شما در دنیای بازی تهدید می‌کند، دیگر انسان‌هایی هستند که در بیرون ساختمان‌ها با مشاهده شما به سمت‌تان حمله‌ور می‌شوند. در ابتدای بازی تنها راه نجات شما فرار به درون ساختمان‌ها است، اما با پیش‌روی در بازی و کسب تجهیزات و سلاح‌های پیشرفته می‌توانید در مقابل این تهدیدها به‌راحتی ایستادگی کنید. همچنین وضعیت هوا می‌تواند روی وضعیت شخصیت‌های بازی اثرگذار باشد و از سویی دیگر اگر به زخم‌های کاراکترها رسیدگی نکنید، ممکن است جان خود را از دست بدهند.

دانلود بازی اندروید Mini DAYZ: Zombie Survival

دانلود گوگل پلی Google Play


فرار از زندان در The Escapists 2: Pocket Breakout

۴- بازی The Escapists 2: Pocket Breakout

  • استودیو: Team 17
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

The Escapists 2 یک بازی نقش‌آفرینی با المان‌های سبک بقا از استودیو Mouldy Toof است که توسط Team17 برای پلتفرم اندروید منتشر شده است. در این بازی بازیکنان در یک نمای دوربین بالا به پایین کنترل شخصیت‌های زندانی‌ای را به‌عهده می‌گیرند که تلاش می‌کنند تا از زندان فرار کنند. بازیکنان وظیفه دارند تا وظایف روزمره زندانی‌ها را به خوبی انجام دهند و همزمان هم برای فرار کردن نقشه بکشند. درواقع این رفتار باعث می‌شود تا کسی به شما شک نکند، چرا که اگر برخی از کارهای روزمره را انجام ندهید، سطح امنیتی زندان بالا می‌رود و باعث می‌شود نگهبانان و سگ‌های آن‌ها با تعداد بیشتری در زندان به‌ گشت‌وگذار بپردازند.

طبیعی است که حضور بیشتر نگهبانان، خطر پیدا شدن آیتم‌هایی که شما یا دیگر زندانی‌ها مخفی کرده‌اید، افزایش می‌یابد و شانس فرار کم می‌شود. در این بازی بازیکنان می‌توانند با استفاده از ابزارهای بسیار معمولی، تجهیزات کارآمد و حتی سلاح‌های مرگباری بسازند که در جریان فرار به کمک آن‌ها می‌آید. بازیکنان می‌توانند The Escapists 2 را به‌صورت محلی و آنلاین به‌شکل چندنفره تجربه کنند و از دوستان خود برای آماده‌سازی یک نقشه فرار بی‌نقص کمک بگیرند.

دانلود بازی اندروید The Escapists 2: Pocket Breakout

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی سبک نبردهای فضایی Out There: Ω Edition

۳- بازی Out There: Ω Edition

  • استودیو: استودیو Mi-Clos
  • مناسب برای همه
  • قیمت: ۴.۹۹ دلار

بازی بعدی این فهرست Out There: Ω Edition ساخته استودیو Mi-Clos است که داستان آن در قرن ۲۲ رخ می‌دهد. جایی که منابع زمین رو به اتمام است و به همین دلیل یک فضانورد به یکی از قمرهای سیاره مشتری فرستاده می‌شود تا برای زمین یک منبع جدید پیدا کند. البته که این اتفاق رخ نمی‌دهد و فضانورد زمانی‌که از خواب بیدار می‌شود متوجه می‌شود که منظومه‌ای ناشناس قرار دارد! شما حالا باید با مدیریت منابع و سوخت به این فضانورد کمک کنید تا راه خود را برای بازگشت به خانه پیدا کند.

بازیکنان از همان ابتدا کار خود را با سفینه‌ای که در آن تجهیزات، سوخت، اکسیژن و منابع فلزی مختلف قرار گرفته است،‌ شروع می‌کنند. شما وظیفه دارید تا به سیاره‌های مختلف سفر کنید و برای ادامه روند بازی تا جای ممکن منابع به‌دست بیاورید. برخی از سیاره‌ها دارای منبع اکسیژن هستند و برخی دیگر به‌خاطر محیط خطرناک خود می‌توانند سطح مقاومت سفینه شما را کاهش دهند. البته که شما در بازی تنها نیستید و در برخی سیاره‌ها با موجودات بیگانه‌ای روبه‌رو می‌شوید که می‌توانید با انجام درخواست‌های آن‌ها، به منابع و امتیازهای مختلفی دسترسی پیدا کنید. Out There با تصاویر بصری زیبا و موسیقی‌های گوش‌نواز خود به‌راحتی در بین فهرست بهترین بازی های سبک بقا اندروید قرار می‌گیرد.

دانلود بازی اندروید Out There: Ω Edition

دانلود گوگل پلی Google Play


دنیای بازی This War of Mine

۲- بازی This War of Mine

  • استودیو: استودیو ۱۱ بیت
  • مناسب برای بزرگسالان
  • قیمت: ۱.۴۹ دلار

This War of Mine یک بازی بقای جنگی است که توسط استودیو لهستانی ۱۱ بیت توسعه و انتشار داده شده است. این بازی بیشتر روی زندگی شهروندان در طول دوران جنگ تمرکز دارد و شخصیت‌های بازی باید برای نجات پیدا کردن از خطرات روزانه با تصمیم‌های سختی روبه‌رو شوند. بیشتر شخصیت‌هایی که بازیکنان آن‌ها را کنترل می‌کنند، هیچگونه پیش‌زمینه جنگی یا مهارت‌های حفظ بقا ندارند و بازیکنان باید همواره مواظب سطح سلامتی، گشنگی و روحیه آن‌ها در طول دوره جنگ باشند.

در طول روز تک‌تیراندازها اجازه نمی‌دهند که شما پناهگاه خود را ترک کنید، پس شما باید در پناهگاه خود باقی بمانید و به اعمالی همچون ساخت‌وساز کردن تجهیزات، مبادله کالا و محافظت از نجات‌یافتگان بپردازید. در شب شما یکی از شهروندان خود را به یک مأموریت می‌فرستید تا از محل‌های مشخص آیتم‌هایی را برای زنده ماندن‌تان جمع‌آوری کند. درواقع شما در این بازی با انتخاب‌های سختی روبه‌رو می‌شوید و باید تلاش کنید که از همه اعضای پناهگاه محافظت کرده یا بعضی از آن‌ها را برای بقای طولانی‌مدت‌تر فدا کنید.

دانلود بازی اندروید This War of Mine

دانلود گوگل پلی Google Play


شخصیت اصلی بازی Days of Decay

۱- بازی Days of Decay

  • استودیو: DOD.GAME
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

Days of Decay یک بازی شبیه‌ساز بقا است که وقایع آن در آینده دور رخ می‌دهد که بشر در سیاره‌های دیگر زندگی را آغاز کرده است. در جریان داستان بازی مشخص می‌شود که به‌دلیل یک سری آزمایش‌های ژنتیکی که روی سیاره مریخ انجام شده است، موجودات جهش‌یافته‌ای پا به زمین گذاشته‌اند و در حال رقم زدن یک واقعه آخرالزمانی هستند. شما به‌عنوان یکی از افرادی که از این حمله جان سالم به‌در برده‌اید با حافظه‌ای از دست رفته در گوشه‌ای از شهر به‌هوش می‌آیید و باید تلاش کنید تا پرده از راز این واقعه بردارید.

شما باید در این شرایط خاص برای حفظ بقای خود تلاش کنید، در قلمروهای مختلف به گشت‌وگذار بپردازید، برای خود پناهگاه ایجاد کنید و با ساخت سلاح‌های گوناگون به جنگ هیولاها بروید. سلاح‌های بازی از تنوع بالایی برخوردار هستند که ساخت هرکدام از آن‌ها به منابع مشخصی نیاز دارد. شما همچنین می‌توانید در جریان مبارزه با هیولاهای جهش‌یافته، تیم‌های چندنفره با دیگر بازیکنان تشکیل دهید تا روند مبارزه برای‌تان ساده‌تر شود.

دانلود بازی اندروید Days of Decay

دانلود گوگل پلی Google Play

پرسش‌های متداول

۱- بهترین بازی های سبک بقا برای اندروید کدام ها هستند؟

از بین بهترین بازی‌ های سبک بقا می‌توان به آثاری همچون LifeAfter، ماینکرفت و Don't Starve اشاره کرد که هرکدام با ارائه گیم‌پلی‌ای منحصربه‌فرد تجربه‌ای سخت و بعضا نفس‌گیر را از این سبک به بازیکنان ارائه می‌دهند.

۲- پرطرفدارترین بازی های سبک بقا برای اندروید کدام ها هستند؟

بازی هایی همچون ماینکرفت، Terraria و Ark Survival Evolved از جمله بازی‌هایی به‌شمار می‌روند که در سبک بقا از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده