// چهار شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱

بهترین بازی‌های کم‌تر شناخته شده اندروید و آیفون در سال 2018

در این قسمت از مقالات بهترین‌های اندروید و آیفون، به سراغ بازی‌هایی رفته‌ایم که در سال ۲۰۱۸ کمتر مورد توجه قرار گرفتند و در عین حال از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بودند. با زومجی همراه باشید.

پلتفرم‌های اندروید و آیفون در سال ۲۰۱۸ میزبان بازی‌های بسیار زیادی بودند که در سبک‌های مختلف موفق شدند رضایت علاقه‌مندان را جلب کنند. در این بین بازی‌هایی منتشر شدند که شاید برخلاف کیفیت بالایی که داشتند کم‌تر مورد توجه قرار گرفتند. به همین جهت در این مقاله می‌خواهیم مروری روی این بازی‌ها داشته باشیم و شما را بیش‌تر با آن‌ها آشنا کنیم.

اگر بازی‌های پایین نظر شما را جلب نکرد، زومجی به صورت روزانه بهترین بازی های اندروید و آیفون را معرفی می‌کند که می‌توانید با ورود به بخش معرفی بازی موبایل به انبوهی از معرفی‌های زومجی دسترسی داشته باشید. از سوی دیگر اگر به دنبال بازی‌هایی برای تجربه در آخر هفته هستید، زومجی در روز پنجشنبه هر هفته بهترین بازی‌های اندروید و آیفون هفته را معرفی می‌کند. 

Armello

Armello

از آن‌جایی که ترتیب بازی‌های این لیست بر اساس حروف الفبا است، اول از همه به سراغ بازی Armello می‌رویم. Armello یک بازی نقش‌آفرینی سبک سکوبازی است که توسط استودیوی مستقل استرالیایی لیگ آف گیکز (League of Geeks) توسعه داده شد. وقایع بازی در دنیایی خیالی رخ می‌دهد که شخصیت‌های اصلی آن را حیوانات تشکیل می‌دهند. بازیکنان می‌توانند به‌صورت چهارنفره کنترل یکی از قهرمانان قبیله خود را به عهده بگیرند و در رقابت انتخاب ملکه یا پادشاه بعدی شرکت کنند. داستان بازی از جایی آغاز می‌شود که پادشاه به دلیل یک بیماری در حال مرگ است و باید با کشتن یا درمان پادشاه سرنوشت قلمرو پادشاهی را مشخص کنید. وجود سه روش بازی برای کشتن پادشاه، درمان پادشاه یا افزایش پرستیژ با انجام ماموریت‌ها یا کشتن دشمنان باعث شده است تا سیاست و تصمیمات بازیکنن تاثیر به‌سزایی در روند داستانی بازی داشته باشد و در نتیجه باید با دقت تصمیمات را اتخاذ کنید. از طرفی بازی بیش از ۱۵۰ کارت را در خود جای می‌دهد و شاهد چرخه روز و شب در بازی هستیم که از لحاظ گرافیکی تنوع ویژه‌ای را به بازی بخشیده است. این بازی را می‌توانید به صورت رایگان از اپ‌استور یا پلی‌استور دانلود کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Armello

Barbearian

Barbearian

بازی بعدی Barbearian نام دارد. یک بازی سبک هک اند اسلش با دوربین ایزومتریک که توسط کیمو لاتینن (Kimmo Lahtinen) توسعه داده است. این بازی ماه آگوست ۲۰۱۸ برای پلتفرم‌های ویندوز، مک و آیفون منتشر شد. در Barbearian شما وارد دنیای عجیبی می‌شوید که دشمنان از هر طرف به سمت شما هجوم می‌آورند و برای زنده ماندن باید مبارزه کنید. مبارزات از نوع هک اند اسلش سریع هستند و تجربه لذت‌بخشی برای بازیکنان رقم می‌زنند. طراحی محیط و شخصیت‌های بازی با دست انجام شده و بسیار زیبا و چشم‌نواز است. بازی Barbearian را می‌توانید با قیمت ۸.۹۹ دلار از اپ استور خریداری و تجربه کنید.

دانلود بازی آیفون Barbearian

Bendy and the Ink Machine

Bendy and the Ink Machine

بازی Bendy and the Ink Machine یک اثر ترسناک با المان‌های تلاش برای بقا، حل پازل و مبارزه است. در این بازی شما در نقش هنری استاین قرار می‌گیرید. هنری که یک انیمیشن‌کار بازنشسته است، به تازگی به استودیو قدیمی خود بازگشته است تا روی اختراعات یکی از همکاران خود یعنی جوئی درو، مالک استودیو، کار کند. در پی اتفاقات ناگواری که در استودیو رخ می‌دهد آن‌ها متوجه می‌شوند که استودیو به دست Bendy، یک هیولای جوهری که پیش‌تر از کاراکتر‌های معروف این کمپانی بود، تسخیر شده است. حال شما باید با هدایت این کاراکتر، گوشه و کنار استودیو را بگردید، پازل‌های مختلفی را حل کنید و حتی در مواقعی وارد مبارزه با تهدید‌های موجود شوید. پس از انتشار اپیزودیک این بازی روی کنسول‌های بازی، حالا دارندگان گوشی‌های هوشمند اندروید و آیفون هم می‌توانند با پرداخت تنها ۷ دلار این بازی لذت‌بخش و ترسناک را تجربه کنند.

دانلود بازی اندروید و آیفون Bendy and the Ink Machine

The Birdcage

The Birdcage

The Birdcage یک بازی دیگر از استودیو MobiGrow است که در آن بازیکنان باید با حل کردن انواع پازل پرنده‌ها را از قفس آزاد کنند. استودیوی MobiGrow معمولا با بازی‌هایی با سبک فرار از اتاق شناخته می‌شود و این بار در این بازی از تجربه خود استفاده کرده است تا گیم‌پلی‌ای متفاوت را در اختیار بازیکنان قرار دهد. داستان بازی حول یک پادشاه افسرده رخ می‌دهد که پسر جوانش را در یک حادثه از دست داده است و در غم از دست دادن فرزندش باد را از آسمان می‌گیرد و پرندگان را در قفس زندانی می‌کند. حال وظیفه شما در این بازی این است که با حل کردن انواع معماهای مختلف این پرندگان زندانی را آزاد کنید و سپس باد را به آسمان بازگردانید. شما می‌توانید این بازی را به رایگان از اپ‌استور یا پلی‌استور دانلود و آن را تجربه کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون The Birdcage

Crush the Castle: Siege Master

Crush the Castle: Siege Master

در نگاه اول شاید گیم‌پلی بازی Crush the Castle: Siege Master شما را یاد مجموعه Angry Birds بی‌اندازد، اما جالب است بدانید که این مجموعه انگری برد است که مکانیزم گیم‌پلی خود را از این نسخه اول این بازی الهام گرفته است. نسخه اول بازی Crush the Castle در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و به دلیل گیم‌پلی نوآورانه خود به سرعت مورد توجه بازیکنان قرار گرفت. حال پس از گذشت ده سال، نسخه جدید این بازی با نام Crush the Castle: Siege Master منتشر شده است. این بازی دارای ۱۰۰ مرحله است که هر کدام دارای قلعه‌ها، برج‌ها و انواع ساختمان‌های عجیب و غریبی هستند که شما باید آن‌ها را با وسیله‌هایی همانند منجنیق، بمب‌های پرتابی، توپ آتشین، بمب‌های هوایی و موارد دیگر نابود کنید. شاید در هر بخش این بازی هدف متفاوتی داشته باشید اما هسته مرکزی بازی همیشه یکسان است؛ سازه‌ها را نابود کنید و افرادی را که درون آن مخفی شده‌اند از بین ببرید. مکانیزم بازی بدین شکل است که ابتدا منجنیق خود را با یک ضربه روی صفحه موبایل آماده کرده و با ضربه دیگر سنگ درون آن را به سمت دشمن پرتاب می‌کنید. در این بازی شما در نقش پسر یک پادشاه قرار می‌گیرید که متوجه می‌شود پدرش به‌خاطر علاقه بیش از اندازه‌اش به لوت باکس، تمامی Royal Army خود را به فروش می‌رساند و تنها چیزی که باقی می‌ماند یک منجنیق است. شما باید با این منجنیق سازه‌های دشمنانی که به قلمروتان نزدیک می‌شوند، نابود کنید و از پیشروی آن‌ها جلوگیری کنید. بازی کاملا رایگان است و هیچ مانع زمانی‌ای برای بازی کردن در مقابل شما وجود ندارد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Crush the Castle: Siege Master

Cytus II

Cytus II

Cytus II یک بازی ریتمیک از استودیو رایارک گیمز (Rayark Games) است که دنباله‌ای برای بازی Cytus که در سال ۲۰۱۲ منتشر شده بود، به‌شمار می‌رود. این بازی ابتدا در رویداد Rayark Con 2015 معرفی شده بود، اما تریلر آن دو سال بعد و در رویداد Rayark Con 2017 نشان داده شد. در نهایت نسخه آیفون این بازی در ماه ژانویه و نسخه اندروید آن در ماه مارس ۲۰۱۸ منتشر شد. این بازی در حال حاضر، ۱۳۴ آهنگ دارد که هر کدام سه درجه سختی متفاوت دارد. Cytus II هم همانند نسخه قبلی از مکانیزم یکسان استفاده می‌کند و از هر لحاظ نسبت به آن پیشرفت داشته است. داستان بازی در آینده رخ می‌دهد، آینده‌ای که در آن انسان‌ها به فضای اینترنت و ارتباطات تعریف جدیدی بخشیده‌اند. نام فضای مجازی اینترنت این بازی cyTus نام دارد و دی‌جی‌ها در آن با نواختن موسیقی می‌توانند روح انسان‌ها را به لرزه‌ در می‌آورند. بازی با قیمت ۱.۹۹ دلاری که دارد، محتویات بسیار ارزشمندی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. تجربه این بازی را روی گوشی‌های هوشمند خود از دست ندهید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Cytus II

Homo Machina

Homo Machina

بازی موبایل Home Machina یک اثر خلاقانه و جذاب از استودیو ARTE Experience است که از طرح‌های دانشمند آلمانی به‌نام فریتز کان (Fritz Kahn) الهام گرفته شده است. در Homo Machina شما به ماجراجویی دیوانه‌واری وارد می‌شوید که باید معماهای عحیب و غریب آن را حل کنید. مراحل بازی در داخل اجزای داخلی بدن انسان رخ می‌دهد که همانند یک کارخانه دهه ۱۹۲۰ میلادی به نمایش در آمده است. هدف شما در این بازی این است که در ۳۰ مرحله یا در طول یک روز به اجزای بدن کمک کنید تا به خوبی به وظایف خود عمل کنند. هر بخش شامل اعمال روزمره‌ای می‌شود؛ همانند باز کردن چشمان‌تان، جویدن نان تست یا به موسیقی گوش دادن از طریق یک گیم‌پلی یکپارچه و بصری انجام دهید. در Homo Machina شما پروسه یک روز و انجام فعل و انفعالات بدنی یک انسان را مشاهده خواهید کرد و در کنار ایده و پایه و اساس بازی که شدیدا جذاب است، طراحی پازل‌ها و معماها نیز مورد دیگری هستند که بازی موبایل Homo Machina را به اثری خاص، با ارزش و قابل ستایش تبدیل کرده‌اند. اگر شما هم به دنبال بازی موبایلی هستید که بتواند دنیای جدیدی از تجربیات مختلف را در دسترس‌تان قرار بدهد، حتما Homo Machina را تجربه کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Homo Machina

Oddmar

Oddmar

اگر از طرفداران بازی‌های دوبعدی هستید و بازی Oddmar را تاکنون تجربه نکرده‌اید، همین الان دست به کار شوید. Oddmar یک بازی سبک اکشن پلتفرمر از استودیو Senri است که مدتی قبل با قیمت ۱.۹۹ دلار روی اپ‌استور قرار گرفت. گرافیک این بازی یکی از چشم‌نوازترین لحظات را روی گوشی آیفون برای شما به ارمغان می‌آورد. در این بازی شما کنترل یک وایکینگ خودخواه به نام آدمار را به عهده می‌گیرید که طی اتفاقاتی، راهی ماموریتی خطرناک می‌شود. در جریان ماجراجویی‌های آدمار، موجودات جنگل به او اجازه می‌دهند تا از یک نیروی رمزآلود استفاده کند و در حین حرکت روی زمین قارچ بکارد و به‌وسیله آن قارچ‌ها، پرش بلندی را انجام دهد. اما موجودات جنگل در ازای این نیرو از او درخواست می‌کنند که جنگل را از موجودات شیطانی نجات دهد. تمامی این اهداف شما را مجبور می‌کنند تا تمامی موجودات شیطانی را که در سر راه‌تان قرار می‌گیرند نابود و شایستگی خود را برای ورود به Valhalla ثابت کنید. انیمیشن‌های بازی و جزییاتی که در محیط قرار داده شده است تحسین‌برانگیز هستند و تمامی دنیای بازی زنده حس می‌شود. همچنین در مسیر بازی سلاح و زره‌های جدیدی در اختیارتان قرار می‌گیرد تا به‌وسیله آن‌ها دشمنان خود را از بین ببرید. Oddmar بازی بلندی نیست؛ این بازی ۲۴ مرحله و در هر مرحله سه چالش دارد و شما می‌توانید در مدت زمان اندکی آن را به پایان برسانید. البته باید توجه داشته باشید که مدت زمانی که صرف این بازی می‌کنید یه لحظه هم به هدر نمی‌رود.

دانلود بازی آیفون Oddmar

Old School RuneScape

Old School RuneScape

Old School RuneScape یک بازی سبک MMORPG از استودیوی بریتانیایی Jagex است که پس از گذشت ۱۷ سال از نسخه اصلی، حالا برای پلتفرم موبایل منتشر شده است. بازی با حال و هوای کلاسیک خود می‌تواند هر شخصی را ساعت‌ها در دنیای خود غرق و شما را برای یک مدت طولانی در دنیای غنی خود سرگرم کند. گرافیک قدیمی و خاطره‌انگیز نسخه‌ی موبایل این بازی با همان شکل‌ و شمایل قدیمی ظاهر شده است. این موضوع شاید برای بازیکنانی که تازه با این بازی آشنا می‌شوند، کمی دلسرد کننده باشد اما برای بازیکنانی که با این بازی در سایر پلتفرم‌ها خاطره‌ دارند بسیار جذاب و خاطره انگیز است. به طور کلی بازی Old School RuneScape یکی از اولین و تاثیرگذارترین بازی‌های سبک خود محسوب می‌شود و تجربه‌ی آن برای علاقه‌مندان به سبک MMORPG قطعا بسیار نوستالژیک و لذت‌بخش خواهد بود. کاربران گوشی‌های اندروید و آیفون می‌توانند این بازی را به رایگان دانلود و تجربه کنند.

دانلود بازی اندروید و آیفون Old School RuneScape

Part Time UFO

Part Time UFO

Part Time UFO یک بازی عجیب و بامزه از استودیو HAL Laboratory است که در آن بازیکنان کنترل یک UFO را به عهده می‌گیرند و با به پرواز در آوردن آن باید شغل‌های عجیب و غریبی را انجام دهند. با آغاز بازی Part Time UFO، اولین نکته‌ای که شما را مجذوب خود می‌کند، حس و حال Old School بازی است که بازیکن را به یاد آثار کلاسیک قدیمی می‌اندازند. در جریان بازی باید با استفاده از چنگک اوفو، در مزرعه کار کنید، در رستوران دسر درست کنید،‌ دانش‌آموزان را جابه‌جا کنید یا با حرکت دادن حیوانان در سیرک به شکلی تعادل را برای نیفتادن حیوانات برقرار کنید. بازی Part Time UFO در زمینه‌ی موسیقی نیز می‌تواند خاطرات گذشته را زنده کند. از دیگر ویژگی‌های بازی می‌توانیم به قابلیت شخصی‌سازی اوفو و همچنین قبول شغل‌های مختلف اشاره کنیم که انجام هرکدام در این بازی ۳.۹۹ دلاری لذت خود را دارد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Part Time UFO

Super Fancy Pants Adventure

Super Fancy Pants Adventure

Super Fancy Pants Adventures یک بازی پلتفرمر از استودیو بورن گیمز (Borne Games) است که چهارمین نسخه از مجموعه The Fancy Pants Adventures به شمار می‌رود. Super Fancy Pants Adventure با ۵۶ مرحله ترکیبی از بازی‌های رانینگ و پلتفرمر است که می‌توانید کارهای متنوع مختلفی را انجام دهید و از همه مهم‌تر، بازی دارای باس‌های متنوع و هیجان‌انگیزی است که بعضی از آن‌ها حسابی شما را به چالش می‌کشند. جدای از تمامی موارد ذکر شده، گرافیک و طراحی‌های بازی نیز در نوع خود خوب کار شده‌‌اند و متنوع بودن آن‌ها، سبب می‌شود بازیکن احساس خستگی نکند. در بازی Fancy Pants Adventures همراه با کاراکتر بازی به گوشه و کنار محیط دویده، آیتم‌های گوناگون به‌دست آورده و با دشمنان بسیاری رو در رو می‌شوید. بخش‌های زیادی در بازی مانند سلاح‌های مختلف برای نبرد‌های تن به تن، کلاه‌های متفاوت برای بر سر گذاشتن و حتی شلوار‌های جالب دیگر برای پوشیدن قابل دستیابی هستند. اگر به سبک پلتفرمر روی موبایل علاقه دارید، حتما Super Fancy Pants Adventures را تجربه کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Super Fancy Pants Adventure

Suzy Cube

Suzy Cube

بازی ماجراجویی اندروید و آیفون Suzy Cube ساخته استودیو نودل کیک (Noodlecake) از جمله بازی‌هایی است که با الهام از بازی دوست داشتنی Super Mario 64 ساخته شده و به خوبی از عهده‌ی زنده کردن خاطرات قدیمی گیمرها، بر می‌آید. شما در این بازی، کنترل یک مکعب سفید رنگ به نام Suzy را بر عهده خواهید داشت که در تلاش است تا طلاهای دزدیده شده از قلعه‌ی Cubeton را پیدا کند و آن‌ها را به پادشاه بازگرداند. محیط بصری بازی و شخصیت‌های آن از طراحی کارتونی بامزه‌ای بهره می‌برند. تقریبا تمام شخصیت‌های بازی از ترکیب یک مکعب با سایر اشکال هندسی ساخته شده‌اند. در مجموع کیفیت فنی ساخت بازی به اندازه‌ای است که طرفداران قدیمی سبک پلتفرمر را برای تجربه‌ی یک بازی جدید راضی کند.

Suzy Cube ممکن است بهترین بازی پلتفرمر منتشر شده برای موبایل نباشد اما اگر قرار باشد تا فقط بازی‌های پلتفرمر سه بعدی را در نظر بگیریم، در حال حاضر گزینه‌ای بهتر از Suzy Cube را در پلی استور و اپ استور برای تجربه کردن، پیدا نخواهیم کرد. این بازی علاوه بر این که با قیمت ۳.۹۹ دلار برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده، از طریق استیم نیز برای کامپیوتر در دسترس قرار گرفته است.

دانلود بازی اندروید و آیفون Suzy Cube

Tiny Bubbles

Tiny Bubbles

بازی دیگر این لیست، مناسب افرادی است که به بازی‌های مشابه کندی کراش علاقه دارند. Tiny Bubbles یک بازی معمایی است که توسط استودیو Pine Street Codeworks LLC برای گوشی‌های هوشمند اندروید و آیفون منتشر شده است. در این بازی شما باید حباب‌ها را با هوای رنگی پر کنید و حباب‌های اطراف را با استفاده فیزیک حباب واقعی کنار بزنید! لبه‌های بین حباب‌ها را از بین ببرید تا رنگ‌های جدید ایجاد کنید. استراتژی خود را از میان مجموعه‌ای از حرکات برنامه‌ریزی کنید تا زنجیره‌ای از اتفاقات را برای به‌دست آوردن امتیاز رقم زنید. مراحل بازی از تنوع بالایی برخوردار است و سه حالت مختلف با نام‌های Puzzles ،Arcade و Infinity و بیش از ۱۷۰ مرحله مختلف را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. بازی از هر نظر گیم‌پلی نوآورانه و جذابی دارد که در مقابل قیمت ۳.۹۹ دلاری آن، ارزش بازی بالایی دارد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Tiny Bubbles

Twinfold

Twinfold

بازی اندروید و آیفون Twinfold، ساخته کنی سان (Kenny Sun)، در حالی که مکانیزم‌ پایه کشیدن آیتم‌ها را در خود نگه داشته، توانسته‌ است با المان‌های جدیدش عملکرد مطلوب و اعتیادآوری داشته باشد. دوربین بازی از بالا است و کاربران باید با حرکت دادن یک مکعب، مکعب‌های دیگر را با یکدیگر ادغام کنند و امتیاز کسب کنند. برای اینکه بازی روندی تکراری به خود نگیرد تمامی محتویات آن به طور غیرتکراری نمایان می‌شود و هر بار با دیوار‌ها، آیتم‌ها و دشمنان متفاوتی روبه‌رو خواهید شد.

حرکت دادن مکعب‌ها می‌تواند خطرات زیادی را به همراه داشته باشد، اما اگر بتوانید آن را درست انجام دهید، سیستم جوایز دهی بازی آیتم‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. از آنجا که بازی از المان‌های Roguelike بهره‌مند است در هر مرحله المان‌ها، از آیتم‌های مهارتی گرفته تا جایگاه دشمنان و دیوار‌ها، به طور غیرتکراری طراحی می‌شود و شما پس از باختن به ابتدای بازی برمی‌گردید. از همین رو هر بار برای پشت سر گذاشتن مراحل باید استراتژی خود را با توجه به مهارت‌هایی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، انتخاب کنید. گفتنی است که وجود بیش از ۳۰ مهارت مختلف باعث می‌شود بازی به هیچ وجه رنگ تکراری به خود نگیرد و شما هر بار برای بالا بردن مهارت‌ خود به تمرین Twinfold بپردازید. بازی Twinfold با اینکه المان‌های خود را از سبک‌های مشابه الهام گرفته است اما باز با این حال محتویات بسیار جالب و منحصر‌به‌فردی دارد که می‌تواند شما را ساعت‌ها به خود سرگرم کند و یک روند اعتیادآور به همراه داشته باشد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Twinfold

بازي Where Shadows Slumber

Where Shadows Slumber

آخرین بازی این لیست شباهت بسیاری به Monument Valley دارد. Where Shadows Slumber بازی پازل ماجراجویی ساخته‌ی گیم روننت (Game Revenant) است که داستان جهانی غرق در تاریکی را روایت می‌کند؛ جایی که باید Obe، مردی سالخورده را در آخرین ماجراجویی‌‌اش برای کشف راز پشت فانوس مرموز هدایت کنید. دنیای بازی ترکیبی از رنگ و تاریکی است و در حقیقت هر یک از این دو بخش از راه‌حل معماهای بازی هستند. هشت دنیای متفاوت، پازل‌های چالش برانگیز و کنترل آسان بازی از جمله ویژگی‌های Where Shadows Slumber محسوب می‌شوند. تنها ابزاری که در اختیار شما قرار دارد، عقل‌تان و طبیعت آشفته دنیای اطراف‌تان است. هرچیزی که در بازی در تاریکی قرار دارد می‌تواند آزادانه دچار تغییر شود و همین اصل راهنمای شما در تاریکی خواهد بود. این بازی را می‌توانید با برچسب قیمت ۴.۹۹ دلاری خریداری کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Where Shadows Slumber


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده