// دوشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۰

معرفی بازی Sheltered؛ بقا در پناهگاه

در بازی موبایل Sheltered با تشکیل یک خانواده باید در آخرالزمانی زندگی خود را ادامه بدهید که البته در این دنیا کار آسانی را نخواهید داشت. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

مقاله‌های مرتبط:

بازی های سبک بقا یکی از منحصربفردترین آثاری هستند که گیمرها را به چالش می‌کشند. در این سبک بازی‌ها معمولا گیمر در نقش یک کاراکتر در جایی قرار می‌گیرد که برای زنده ماندن باید هرکاری را انجام بدهد. بسته به موضوع بازی تهدیدهای مختلفی نیز وجود دارد به‌عنوان مثال در بازی موبایل State of Survival باید با تشکیل یک پناهگاه و ایجاد یک استراتژی مناسب در مقابل حمله زامبی‌ها مقاوت کنید. در این معرفی به سراغ یک بازی بسیار جذاب و متفاوت در این سبک  می‌رویم که باید ایجاد یک خانواده در مقابله تهدیدهای مختلف مقاومت کنید. در ادامه مقاله به معرفی Sheltered می‌پردازیم.

شخصی سازی تشکیل خانواده در بازی Sheltered

در ابتدای بازی باید اعضای یک خانواده را با جزئیات مثل جنسیت، اسم، مدل مو و همینطور خصوصیات شخصی، شخصی‌سازی کنید.

در بازی اندروید و آیفون باید در نقش‌های مختلف یک خانواده در مقابل‌ تهدیدهای یک دنیای آخرالزمانی از یک دیگر مراقبت کنید. قبل از شروع روند اصلی بازی باید اعضای یک خانواده را با جزئیاتی مثل جنسیت، اسم، مدل مو و همینطور خصوصیات شخصی، شخصی‌سازی کنید. بعد از اتمام آن شما وارد یک پناهگاه زیرزمینی می‌شوید و بازی شروع به آموزش‌های اولیه آن می‌کند که البته طولانی نیست و زود به سراغ اصل ماجرا می‎رود. هریک از اعضای خانواده از پدر خانواده گرفته تا همسر و فرزندان هرکدام خصوصیات و کارهایی خود را دارند. روزشمار بالای صفحه یکی از نکته‌های مهم بازی است و باید فعالیت‌های خود را با آن مدیریت کنید. در طول بازی شما با تهدیدهای مختلفی چون حمله‌ی گروهی از مردم مواجه می‌شوید و باید به‌گونه‌ای جلوی آن‌ها را بگیرید اما تهدید اصلی شما جمع آوری مواد غذایی و بسته‌های سلامتی است که برای ادامه بقا به آن‌ها نیاز دارید. به مرور زمان شما می‌توانید پناهگاه خود را گسترش دهید و امکانات و تجهیزات مختلفی را ایجاد کنید.

گیم‌پلی بازی به سبک اشاره و کلیک است و باید با انتخاب مکان‌ و آیتم‌هایی فعالیت‌های مختلفی را انجام بدهید. در ابتدای بازی باید با انتخاب نقش پدر خانواده موتور برق پناهگاه را روشن کنید برای اینکار باید آیتم مد نظر را انتخاب و زمانی را منتظر بمانید. البته این زمان بسته به فعالیت‌های مختلف متفاوت است. بعضی از قسمت‌های محیط بازی دارای گازهای سمی هستند و برای اینکه به آن‌جا بروید باید لباس ایزوله را بردارید. برای این کار با انتخاب کمدی که در نزدیک در ورودی قرار دارد می‌توانید لباس ایزوله را انتخاب کنید. شما می‌توانید با ساخت و ارتقای فرستنده‌های رادیویی از این روش برای پیش برد بازی استفاده کنید. البته برای این کار نیازمند پیدا کردن سخت افزارهای مختلفی است. همچنین، می‌توانید به مکان‌هایی خارج از پناهگاه برای جمع آوری آیتم‌ها و مواد غذایی بروید که البته حیوانات وحشی سلامتی شما را تهدید می‌کنند؛ ولی می‌توانید با ابزاری از خود دفاع کنید.

شما می‌توانید با ساخت و ارتقای فرستنده‌های رادیویی از این روش برای پیش برد بازی استفاده کنید

لباس ایزوله در بازی Sheltered

گرافیک کارشده در بازی به‌صورت پیکسلی است و به نوبه‌ی خود جذابیت آن را بالا می‌برد. بطورکلی این سبک گرافیکی اصول طراحی خود را دارد و اگر استودیوی مانند سازنده‌های این بازی از پس طراحی آن بربیایند قطعا برای مخاطب‌های مختلف جذابیت دارد. موسیقی نیز وظیفه‌ی خود را در القای یک فضای بسته و ترسناک آخرالزمانی را به خوبی انجام داده است و از موسیقی پس‌زمینه‌ی آن لذت خواهید برد. Sheltered که با همکاری استودیوهای Team 17 و Unicube توسعه پیدا کرده است توانسته با برخی الگو برداری‌های صحیح از بازی‌هایی چون Fallout Shelter یک فضای آخرالزمانی را دل یک داستان جذاب گیمر را سرگرم خود کند. اگر شما از علاقه‌مندان بازی‌های سبک بقا هستید و می‌خواهید در یک دنیای آخرالزمانی خود را در چالش‌های مختلف قرار دهید قطعا بازی Sheltered ارزش تجربه را دارد.

بازی Sheltered هم‌اکنون برای پی‌سی،اندروید و آیفون در دسترس است و شما می‌توانید نسخه‌های موبایل آن را از لینک‌های زیر دانلود و از تجربه در یک دنیای آخرالزمانی لذت ببرید.

دانلود بازی Sheltered
برای تمام مقالات معرفی بازی‌های موبایل به این صفحه مراجعه کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده