نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۱

بازی Cyberpunk 2077 در زمان عرضه از ویژگی ری تریسینگ پشتیبانی می‌کند

بازی مورد انتظار Cyberpunk 2077 از همان ابتدای عرضه‌اش قابلیت گرافیکی ری تریسینگ (Ray Tracing) و همچنین NVIDIA DLSS 2.0 را پشتیبانی می‌کند.

سایبرپانک 2077 بدون شک یکی از مهمترین بازی‌های امسال است. تریلرهایی که تاکنون از گیم‌پلی این بازی به نمایش درآمده‌اند، نوید یک دنیای سایبرپانکی شلوغ و پرجزییات و البته زیبا را می‌دهند که احتمالا در گوشه و کنارش، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود خواهند داشت. همین اواخر هم که تریلر جدیدی با محوریت گیم‌پلی بازی منتشر شد، به خوبی نشان داد که از اکشن و شخصیت‌پردازی در این بازی نقش‌آفرینی چه انتظاری می‌توان داشت. اما چیزی که شاید کمتر به آن پرداخته می‌شود، ویژگی‌ها و قابلیت‌های فنی است که بازی Cyberpunk 2077 از آنها پشتیبانی می‌کند. قابلیت‌هایی که به واقعی‌تر و پویاتر شدن محیط‌های وسیع «نایت سیتی» کمک می‌کنند.

انویدیا NVIDIA DLSS 2.0 در بازی Cyberpunk 2077

بر اساس اطلاعاتی که در نمایش اخیر این بازی منتشر شده‌اند، Cyberpunk 2077 از فناوری‌های پیشرفته‌ای در زمینه گرافیک و جلوه‌های بصری پشتبانی می‌کند که مهمترین‌شان، قابلیت ری تریسینگ و DLSS 2.0 کمپانی انویدیا هستند. اگر می‌خواهید بدانید که این قابلیت‌ها دقیقا به چه کاری می‌آیند و چه تاثیری روی گرافیک بازی دارند، به توضیحاتی که در ادامه ذکر می‌شود توجه کنید:

  • انسداد محیطی (Ambient Occlusion): انسداد محیطی تکنیکی است که برای سایه‌زنی و همچنینی رندر تصاویر مورد استفاده قرار می‌گیرد و وظیفه دارد که نحوه قرارگیری و عکس‌العمل تمام نقاط یک محیط در برای نور آن محیط را محاسبه و پردازش کند. نتیجه استفاده از این تکنیک آن است که در محیط‌های بسته، شاهد سایه‌هایی طبیعی و پراکنده‌تر خواهیم بود که نور محیط را به شکلی واقعی کاهش می‌دهند. این قابلیت که بر مبنای ری تریسینگ در بازی Cyberpunk 2077 مورد استفاده قرار گرفته، باعث می‌شود تا در تمام محیط‌های بازی، شاهد افکت سایه‌ مشابه دنیای واقعی باشیم.
  • نورپردازی پراکنده (Diffuse Illumination): از این تکنیک برای شبیه‌سازی تابش نور آسمان و همچنین سایر سطوحی که نمایش بازتاب نور از آنها به روش‌های معمول غیرممکن است، استفاده می‌شود.
  • بازتاب‌ها: استفاده از ری تریسینگ در بازی Cyberpunk 2077 باعث شده تا بازتاب نور از تمام سطوح به واقعی‌ترین شکل ممکن صورت بگیرد. بدین‌ ترتیب بازتاب نور از یک سطح می‌تواند کیلومترها دورتر از محل قرارگیری دوربین باشد و این چیزی است که در تکنیک‌های قبلی نورپردازی ممکن نبود. بازتاب از یک سطح شفاف مانند شیشه، با بازتابی که از یک سطح براق مانند فلز صیقلی انجام می‌شود کاملا متفاوت است. در تکنیک‌های قدیمی، بازتاب نور فقط از سطوحی که در صفحه (دوربین) دیده می‌شدند محاسبه می‌شد، اما حالا و با کمک ری تریسینگ، تمام سطوحی که در اطراف شخصیت اصلی وجود دارند، حتی اگر خارج از محدوده دید دوربین باشند، دارای بازتاب نور خواهند بود.
  • سایه‌ها: در نمایش‌هایی که از بازی منتشر شده‌اند، شاهد وجود سایه‌هایی بودیم که به خاطر نور خورشید یا ماه به وجود آمده‌اند. حتی عبور نور از میان ابرها نیز برای طبیعی‌تر شدن این سایه‌ها مورد محاسبه قرار می‌گیرد. در نسخه نهایی بازی، سایر منابع طبیعی نور نیز وجود خواهند داشت تا شاهد سایه‌های واقعی‌تری باشیم.

ری تریسینگ در بازی Cyberpunk 2077

نکته مهم آن است که تمام این ویژگی‌های گرافیکی در زمان عرضه بازی یعنی روز ۲۹ آبان ماه (۱۹ نوامبر) قابل مشاهده هستند. جیسون پال، نایب رییس بازاریابی پلتفرم GeForce در کمپانی انویدیا در این باره گفت: «Cyberpunk 2077 یکی از مورد انتظارترین بازی‌های تاریخ است. داستان‌گویی خارق‌العاده و طراحی‌های هنری شگفت‌انگیز بازیسازان استودیوی سی‌دی پراجکت رد، در کنار قابلیت ری تریسینگ قدرت گرفته از RTX و همچنین فناوری DLSS 2.0 انویدیا کمک می‌کنند تا Cyberpunk 2077 به یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ تبدیل شود.»

اخیرا در اخبار بازی داشتیم که قرار است انیمه بازی سایبرپانک 2077 نیز با عنوان Cyberpunk: Edgerunners با همکاری استودیو تریگر ساخته و در سال ۲۰۲۲ از شبکه نتفلیکس پخش شود. ضمن اینکه کمیک این بازی هم به تازگی معرفی شده که شرکت معروف و خوشنام Dark Horse وظیفه ساخت آن را به عهده خواهد داشت.

بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ ۲۹ آبان ۱۳۹۹ برای کامپیوترهای شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر می‌شود. سپس در اواخر سال جاری میلادی، صاحبان پلتفرم گوگل استیدیا می‌توانند این بازی را تجربه کنند. انتشار Cyberpunk 2077 برای کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس هم به سال ۲۰۲۱ موکول شده است. افرادی که این بازی را روی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان خریداری کنند، می‌توانند نسخه نسل نهمی Cyberpunk 2077 را نیز به صورت رایگان دریافت کرده و تمام آپدیت‌های گرافیکی این بازی را نیز کاملا مجانی دانلود کنند.


منبع WCCFTECH
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده