نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۱

پلاتینیوم گیمز ظاهرا علاقه‌ای به خریداری شدن توسط مایکروسافت ندارد

آتسوشی اینابا، رئیس استودیوی پلاتینیوم گیمز در مصاحبه جدید خود اظهار داشته که این شرکت درحال حاضر علاقه‌ای به واگذاری نداشته و بیشتر روی ادامه‌ی انتشار مستقل بازی‌های خود تمرکز دارد.

بعد ادامه‌ی روند سیاست‌های جدید مایکروسافت (Microsoft) در خرید استودیوهای بازی‌سازی متعدد در سرتاسر جهان طی ماه‌ها و سال‌های گذشته، برخی از صاحب‌نظران نظریه‌هایی مبنی بر احتمال پیوستن استودیوی ژاپنی پلاتینیوم گیمز (PlatinumGames) را به مجموعه استودیوهای بازی‌سازی ایکس‌باکس مطرح می‌کردند. ضمن اینکه بنابر دلایل متعددی که برای توجیه این اقدام مطرح می‌شود، می‌توان همکاری نزدیک استودیوی سازنده بازی‌های محبوبی مانند Bayonetta، Vanquish و Astral Chain با توسعه‌دهندگان ایکس‌ باکس در شرکت مایکروسافت را به‌عنوان یک احتمال قابل قبول متصور شده و همین موضوع احتمال خریداری سهام این شرکت توسط سازندگان ایکس‌باکس را قوت می‌بخشید. در هر حال، باتوجه به اظهارات جدید رئیس این استودیو، به نظر می‌رسد که چنین انتقالی فعلاً منتفی بوده و پلاتینیوم علاقه‌ای به پیشبرد آن ندارد.

PlatinumGames

آتسوشی اینابا (Atsushi Inaba) رئیس استودیوی PlatinumGames در مصاحبه جدید خود با وبسایت VGC، تأیید می‌کند که با وجود عدم برگزاری هیچگونه جلسه یا گفتگوی رسمی با مسئولان این شرکت، خود او هم در ماه‌های گذشته شایعاتی مبنی بر علاقه مایکروسافت برای خریداری این استودیو را شنیده است:

خود من هم در ماه‌های گذشته شایعاتی مبنی بر علاقه ایکس‌باکس برای خرید سهام پلاتینیوم گیمز و افزودن آن به مجموعه‌ی خود را شنیده بودم و عقیده دارم که مردم در اینترنت هر احتمال و نظریه‌ی بعیدی را منتشر می‌کنند چرا که اصلاً بین ما و مسئولان مایکروسافت هیچگونه گفتگویی در این خصوص صورت نگرفته است.

اینابا در ادامه توضیح می‌دهد که:

ازاین‌رو، باتوجه به اینکه ما در حال حاضر هیچ ارتباطی با مایکروسافت نداریم، طبیعتاً نمی‌دانیم که چه اتفاقاتی پشت درهای این شرکت جریان دارد. ما حتی درمورد احتمال مطرح شدن این موضوع در خود مایکروسافت نیز مطمئن نیستیم.

اینابا در ادامه اظهار می‌کند که حتی اگر چنین احتمالی جزء گزینه‌های روی میز مایکروسافت نیز بوده باشد، خود او مطمئن نیست که مقامات پلاتینیوم گیمز به چنین انتقالی علاقه داشته باشند:

همان‌طور گفتم، خود ما هم هرگز چنین گفتگویی بین افراد استودیو نداشتیم اما فکر می‌کنم حتی اگر چنین احتمالی توسط مایکروسافت نیز مطرح شده باشد، ما فعلاً تمرکز خود را روی انتشار مستقل بازی‌های آینده‌ی خود متمرکز کرده و به چنین اقداماتی علاقه‌ای نداریم. البته این موضوع به معنای عدم تمایل ما برای همکاری با مایکروسافت نیست بلکه اگر شرایط به نحوی باشد که ما تحت سیاست‌ها و مسیر این شرکت فعالیت کنیم، این روند موجب محدود شدن اختیارات ما شده و دقیقاً مخالف اهدافی خواهد بود که هم‌اکنون در خصوص انتشار مستقل بازی‌های خود در نظر داریم. به‌طور خلاصه باید بیان کنم که ما با هرگونه فرصتی که موجب محدود کردن آزادی عمل ما شود، مخالفیم.

«به‌طور خلاصه باید بیان کنم که ما با هرگونه فرصتی که موجب محدود کردن آزادی عمل ما شود، مخالفیم.»

اگر با اصطلاح «Self-Publishing» یا انتشار مستقل بازی‌ها که مرتباً توسط اینابا به آن اشاره می‌شود، آشنایی ندارید، باید گفت که این استودیو، در تشریح برنامه‌ریزی خود برای سال ۲۰۲۰ در اواخر سال گذشته میلادی، از معطوف شدن تمرکز توسعه‌دهندگان پلاتینیوم گیمز روی این حوزه سخن می‌گفت.

یکی از پروژه‌هایی که به‌تازگی با اختیارات کامل این شرکت و به‌صورت مستقل به بازار عرضه شد، بازی The Wonderful 101 Remastered بود که اخیراً برای پلی‌ استیشن 4، نینتندو سوییچ و پی سی منتشر شد. این بازی، در حقیقت، آغازگر مسیر جدیدی است که این استودیو برای افق آینده‌ی خود متصور شده است.

در مورد اینکه اصلاً چرا شایعاتی که بالاتر به آن اشاره شد، از ابتدا بین مایکروسافت و پلاتینیوم گیمز مطرح شده نیز باید گفت که گزارش‌ها مربوط‌به آن، به اوایل سال گذشته میلادی برمی‌گردد. بر این اساس، نظریه‌هایی مبنی بر استودیوهایی که از بیشترین پتانسیل ممکن برای پیوستن به تیم ایکس‌باکس برخوردار هستند مطرح شده بود که نام پلاتینیوم گیمز نیز در ابتدای آن به چشم می‌خورد. قبلاً مهم‌ترین ارتباط مستقیمی که بین این دو شرکت برقرار شده بود، به فعالیت پلاتینیوم روی بازی Scalebound مربوط می‌شد که قرار بود ناشر آن، شرکت مایکروسافت باشد. البته این پروژه درنهایت در سال ۲۰۱۷ کنسل شده و ظاهراً هردوی سمت این قضیه نیز در عدم دستیابی به اهداف مدنظر خود به شکل برابری مقصر بودند.

Babylon

مسئولان پلاتینیوم گیمز اخیراً اظهار داشتند که اگر مایکروسافت چنین اجازه‌ای را به آن‌ها بدهد، حاضرند یک بار دیگر روند ساخت Scalebound را از سر بگیرند. اما فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس بعدها اعلام کرده بود که چنین چیزی در برنامه‌های مایکروسافت قرار ندارد.

اینکه آیا درنهایت بالاخره پلاتینیوم گیمز توسط مایکروسافت خریداری می‌شود یا نه، هنوز مبهم و نامعلوم خواهد ماند اما به نظر می‌رسد که حداقل در آینده‌ای نزدیک احتمال چنین چیزی بسیار پایین خواهد بود. این استودیو هم‌اکنون به سختی مشغول پیشبرد پروژه‌های بزرگی مانند Bayonetta 3، Project GG، Babylon’s Fall و یک پروژه‌ی ناشناخته‌ی دیگر است و تمرکز آن‌ها به‌طور قطع به حوزه‌ی دیگری معطوف شده است. Babylon’s Fall با همکاری پلاتینیوم گیمز و اسکوئر انیکس برای پلی‌ استیشن 4 و Bayonetta 3 به‌صورت انحصاری برای نینتندو سوییچ برنامه‌ریزی شده و تعدادی از بازی‌های در دست ساخت آن‌ها هنوز معرفی نشده است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده