نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

مایکروسافت گویا سال گذشته به دنبال خرید استودیو پلاتینیوم گیمز بوده است

یکی از اینسایدر‌های مایکروسافت گزارش داده که این استودیوی ژاپنی سال گذشته در برنامه‌های خرید Xbox Game Studios قرار داشته است، اما این توافق نهایتاً به نتیجه نرسیده است.

مایکروسافت و استودیوی ژاپنی پلاتینیوم گیمز در گذشته روابط پرفراز و نشیبی باهم داشتند. همکاری این دو با ساخت بازی انحصاری Scalebound برای کنسول ایکس‌باکس وان در اوایل این نسل آغاز شده و نهایتاً به لغو فرایند ساخت این بازی منجر شد. هرچند اگر گزارشاتی که امروز در رابطه با این دو نهاد منتشر شده حقیقت داشته باشند، ممکن بود شرایط کاملاً متفاوت رقم بخورد.

Brad Sams یکی از اینسایدر‌های مایکروسافت در اکانت توییتر خود تأیید کرده که این شرکت، سال گذشته به‌دنبال خرید استودیوی پلاتینیوم گیمز و اضافه کردن آن به مجموعه‌ی درحال گسترش Xbox Game Studios بوده که اتفاقاً با صحبت‌های مکرر فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس مبنی بر تصمیم آن‌ها برای اضافه کردن یک استودیوی فرست پارتی ژاپنی یا آسیایی به سهام این شرکت کاملاً تطابق دارد.

بااین‌حال، یا این توافق نهایتاً به نتیجه نرسیده یا این دو شرکت تصمیم گرفتند تا مسیرهای متفاوتی را در پیش بگیرند. دنیل احمد، سرپرست کارشناسان شرکت آنالیز و تحقیقات Niko Partners بلافاصله این مسئله را تأیید کرده و نشان می‌دهد که استودیوی پلاتینیوم، با هدف تأمین بودجه‌ی مورد نیاز خود برای سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های بزرگتر، به‌دنبال گزینه‌های مختلفی بوده که نهایتاً منجر به دریافت یک سرمایه‌ی قابل‌توجه از طرف شرکت بزرگ محصولات چندرسانه‌ای چینی به نام Tencent شده است.

استودیوی پلاتینیوم گیمز درحال حاضر مشغول کار روی چند پروژه‌ی مختلف از جمله Babylon’s Fall برای پلی‌استیشن 4 و Bayonetta 3 برای نینتندو سوییچ بوده که البته تعدادی از بازی‌های در دست ساخت آن‌ها هنوز معرفی نشده است. اخیراً شایعاتی مبنی بر احتمال بازسازی بازی The Wonderful 101 از کنسول Wii U توسط این شرکت مطرح شده بود.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده