نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۱

پلاتینیوم گیمز مشغول طراحی یک موتور گرافیکی جدید و اختصاصی است

رئیس بخش تکنولوژی پلاتینیوم گیمز، درباره تصمیم این استودیو برای توسعه‌ی یک موتور گرافیکی اختصاصی جدید و همچنین دلایل آن‌ها برای عدم استفاده از موتورهای بازی‌سازی ترد پارتی توضیحاتی را ارائه کرده است.

درحالی که طرفداران بازی‌های پلاتینیوم گیمز منتظر معرفی چهارمین و آخرین پروژه این استودیو در قالب Platinum 4 هستند، به نظر می‌رسد که اتفاقات دیگری نیز در این استودیو در جریان است. آن‌ها که به تازگی یک استودیوی جدید را تأسیس کرده‌اند، برای ورود به حوزه‌ی دیگر ژانرها نیز اشتیاق و جاه‌طلبی زیادی داشته و از این پس بخشی از بازی‌های اختصاصی خود را به صورت مستقل منتشر خواهند کرد. حالا و در راستای توسعه‌ی بیشتر این استودیوی ژاپنی، مقامات پلاتینیوم گیمز از طراحی یک موتور بازی‌سازی جدید و اختصاصی برای بازی‌های خود خبر می‌دهند.

براساس اطلاعیه‌ی جدیدی که در وبسایت رسمی PlatinumGames منتشر شده، این شرکت هم‌اکنون مشغول کار روی یک موتور گرافیکی جدید است که فعلاً و به صورت آزمایشی PlatinumEngine نامیده می‌شود. بااین‌که این شرکت از ابتدا بازی‌های خود را با استفاده از موتور گرافیکی اختصاصی خود تولید می‌کرد، به منظور همراهی با تکنولوژی روبه‌رشد بازی‌ها و کنسول‌های نسل، تصمیم دارد تا یک موتور بازی‌سازی جدید را از صفر طراحی کند.

واتارو اوموری، رئیس بخش تکنولوژی استودیوی پلاتینیوم گیمز در مصاحبه‌ی اخیر خود، در این خصوص می‌گوید:

بازی‌های مدرن، نیازمند سطح جدیدی از کیفیت تصاویر، تنوع بیشتر و تعداد آیتم‌های بالاتر در هریک از فریم‌های تصاویر هستند. این موضوع، طبیعتاً توان پردازش جلوه‌های بصری بالایی را طلب می‌کند. توسعه‌دهندگان ما نیز به این نتیجه رسیدند که اگر کار ما به کارآمدترین سطح ممکن رسانده نشود، همزمان با پیشرفت تکنولوژی و افزایش انتظارات مخاطبان، عملاً قادر به ساخت بازی‌هایی که به دنبال آن هستیم نخواهیم بود. موتور گرافیکی جدید ما امکان ساخت بازی‌های بزرگتر و برجسته‌تر از تمامی چیزهایی که قبلاً در این استودیو ساخته شده را فراهم خواهد کرد. ضمن این که این کار باوجود کیفیت ساخت بالاتر، ساده‌تر از گذشته انجام خواهد شد.

PlatinumGames

هنگامی که از اوموری درباره این که چرا این استودیو از موتورهای گرافیکی ترد پارتی مانند Unreal یا Unity استفاده نمی‌کند، سؤال می‌شود، او در پاسخ می‌گوید که این موتورها لزوماً همه‌ی قابلیت‌ها و ویژگی‌های مدنظر ما را برای ساخت بازی‌هایی که در نظر داریم فراهم نمی‌کنند. ضمن این که توسعه‌دهندگان پلاتینیوم کار کردن با موتور اختصاصی خود را به دلیل تطبیق کامل آن با نیازهای آن‌ها ترجیح می‌دهند. وی در ادامه می‌گوید:

ما این موتورهای خارجی را آزمایش کردیم اما متوجه شدیم که آن‌ها یک سری قابلیت‌هایی را که ما به دنبال آن بودیم ندارند. البته امکان اضافه کردن این ویژگی‌ها به صورت جداگانه نیز وجود دارد اما حتی اگر اینگونه هم باشد، ممکن است شرایطی پیش بیاید که کاملاً از کنترل ما خارج شود. وقتی شما قصد دارید یک اثر کاملاً اورجینال را طراحی کنید، این از دست رفتن کنترل می‌تواند آسیب قابل توجهی را به کار وارد کند. نهایتاً نتیجه گرفتیم که توسعه و ارتقاء موتور اختصاصی خودمان تنها راه کسب اطمینان از فراهم شدن تمامی نیازهایی است که تیم توسعه‌دهندگان ما به آن احتیاج دارند.

مسلماً هیچ اشاره‌ای به بازی‌هایی که هم‌اکنون با استفاده از موتور گرافیکی جدید پلاتینیوم در دست ساخت است نشده است اما باتوجه به این که این موتور هنوز در فاز توسعه قرار دارد، می‌توان متصور شد که بازی‌هایی مانند Bayonetta 3 و Babylon’s Fall که حالا مدتی است که در مراحل ساخت قرار دارند، به احتمال زیاد از قابلیت‌های موتور جدید استفاده نخواهند کرد. البته همچنان احتمال توسعه بازی جدید این شرکت، موسوم به Project G.G از این موتور وجود دارد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده