نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۱

پلاتینیوم گیمز در صورت رضایت مایکروسافت یک بار دیگر به‌سراغ بازی Scalebound خواهد رفت

آتسوشی اینابا تهیه‌کننده‌ی Scalebound از تمایل پلاتینیوم گیمز برای کار روی این بازی می‌گوید.

استودیو پلاتینیوم گیمز (PlatinumGames) روزهای شلوغی را پشت‌سر می‌گذارد و درگیر پروژه‌های متنوعی است. بااین حال، اعضای این استودیو تمایل زیادی دارند که روی بازی دیگری هم کار کنند که چیزی نیست جز اسکیل‌باند (Scalebound)، پروژه‌ای که تولید آن چند سال قبل متوقف شد.

اسکیل‌باند قرار بود یکی از بازی‌های بزرگ مایکروسافت برای ایکس باکس وان و کامپیوتر باشد؛ اثری که هیدکی کامیا، کارگردان بازی‌هایی چون Devil May Cry ،Resident Evil 2 و Bayonetta آن را کارگردانی می‌کرد و تهیه‌کننده‌ی نام‌آشنایی مثل آتسوشی اینابا هم مدیریت تولید آن را برعهده داشت. با این وجود پروژه‌ی موردنظر بعد از گذشت چند سال به بن‌بست رسید و در نهایت سال ۲۰۱۷ خبر توقف تولید آن منتشر شد.

سایت یوروگیمر به‌تازگی گفتگویی با اینابا انجام داده و در بخشی از آن به صحبت پیرامون همین بازی پرداخته است؛ پروژه‌ای که به‌نظر می‌رسد اینابا و سایر اعضای پلاتینیوم گیمز همچنان علاقه‌ی زیادی به احیای آن دارند و در صورت امکان، دوست دارند یک‌بار دیگر به‌سراغ آن بروند. اینابا که چند ماه قبل هم به بحث در مورد توقف تولید اسکیل‌باند پرداخته و از این گفته بود که مایکروسافت تنها مقصر در این زمینه نبوده است، اکنون در پاسخ به سؤال خبرنگار یوروگیمر در ارتباط با اسکیل‌باند می‌گوید:

سؤال خوبی است. ما علاقه‌ی زیادی به این کار داریم، ولی باید این موضوع را در نظر گرفت که مالکیت معنوی (IP) بازی به‌طور کامل در اختیار مایکروسافت قرار دارد و تا زمانی‌که آن‌ها اجازه‌ی تولید بازی را ندهند، کاری هم از دست ما ساخته نیست. اسکیل‌باند پروژه‌ای بود که ما به‌شدت آن را دوست داشتیم و همین الآن هم اگر موقعیت جور شود و بتوانیم دوباره به‌سراغ آن برویم، با عشق و علاقه این کار را انجام خواهیم داد.

Scalebound

هرچند اسکیل باند‌پایان تلخی داشت و به‌جایی نرسید، ولی بازی در مرحله‌ای از تولید به‌سر می‌بُرد که گیم‌پلی آن هم برای مخاطبان پخش شده بود و شاید همین الآن هم بتوان با بازگشتی دوباره به این پروژه و انجام تغییراتی در آن، به احیای این بازی کمک کرد. هرچند وقت یک‌بار هم اخبار و شایعاتی در مورد بازی منتشر می‌شود، از جمله شایعه‌ای که سال گذشته از احتمال تولید اسکیل‌باند به‌صورت انحصاری برای نینتندو سوییچ خبر داده بود.

با اینکه به‌نظر می‌رسد مایکروسافت این پروژه را برای همیشه کنار گذاشته است، ولی به‌هر حال می‌توان احتمالات مختلف را در نظر گرفت و شاید همان‌طور که بازی The Wonderful 101 به‌عنوان بازی انحصاری Wii U اکنون برای پلی استیشن 4، سوییچ و کامپیوتر آماده می‌شود، روزی هم شاهد تولد دوباره‌ی اسکیل باند باشیم، آن هم در قالب اثری مولتی‌پلتفرم. البته فعلاً که سر پلاتینیوم گیمز خیلی شلوغ است و این استودیوی ژاپنی درحالی‌که روی آثاری چون Bayonetta 3 و Babylon's Fall کار می‌کند و به‌تازگی هم به‌سراغ ریمستر The Wonderful 101 رفته است، چند روز قبل هم صفحه‌ای مرموز را تحت عنوان Platinum 4 راه‌اندازی کرد که به‌تازگی مشخص شده است این عدد به چهار پروژه‌ی در دست تولید استودیو اشاره دارد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده