// شنبه, ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۱

سونی در حال حذف ویدیوهای غیررسمی لورفته از The Last of Us Part II است

طی ساعات گذشته دو ویدیو غیررسمی و حاوی اسپویل‌های اندک از بازی The Last of Us Part II پخش شدند و اکنون سونی به‌شدت مشغول تلاش برای پاک کردن آن‌ها از سرتاسر اینترنت است.

پس از سال‌ها و ماه‌ها تلاش یک استودیوی بازی‌سازی برای خلق یک محصول ویدیوگیمی AAA، احتمالا درکنار تأخیری ناخواسته، شاید طولانی و کاملا گره‌خورده به ناممکن بودن شرایط تولید و پخش نسخه‌های فیزیکی اثر به‌خاطر شیوع ویروس کرونا بدترین اتفاق ممکن برای سازندگان افشای ویدیوهایی دیده‌نشده از آن توسط منابع غیررسمی باشد؛ رخدادی که اکنون اعضای ناتی داگ با آن درگیر هستند. طی ساعات گذشته دو ویدیو حدودا ۳۱ ثانیه‌ای و ۱ دقیقه و ۵۲ ثانیه‌ای از TLoU Part II پخش شدند؛ ویدیوهایی که نه‌تنها شامل اسپویل‌های اندکی هستند و یک مورد دیده‌نشده از گیم‌پلی بازی را به نمایش می‌گذاشتند، بلکه در حقیقت بیرون‌آمده از بخش‌هایی از دموی ساخته‌شده در چندین و چند ماه قبل به‌نظر می‌رسند. همان دمویی که ناتی‌داگ اجازه داد ژورنالیست‌ها و رسانه‌ها مشغول تجربه‌ی آن شوند و تنها ویدیوی بخش‌هایی کاملا مشخص‌شده از محتوایش را تقدیم مخاطب خویش کنند. پس این ویدیوها نه فقط با افشای غیررسمی و نادرست برخی موارد داستانی و غیرداستانی، بلکه با نمایش چهره‌ای غلط از نسخه‌ی نهایی بازی نیز سازندگان را آزار می‌دهند. چون مطابق گفته‌های تازه‌ی نیل دراکمن بازی اکنون شدیدا نسبت به آن زمان جلو رفته است و سازندگان دیگر فقط مشغول رفع باگ‌های نه‌چندان پرشمارِ باقی‌مانده‌ی آن هستند.

(هشدار: پاراگراف بعدی متنِ پیش‌رو محتوای کلی دو ویدیو افشاشده از TLoU Part II را توضیح می‌دهد)

بازی The Last of Us Part II

بازی The Last of Us

ویدیوی ۳۱ ثانیه‌ای منتشرشده صرفا جابه‌جایی اِلی و دینا در محیطی برفی و بخشی از گفت‌وگوی آن‌ها درباره‌ی یک سری فیلم سینمایی را نشان می‌دهد اما ویدیوی دوم شامل موارد بیشتری است. در ویدیوی دوم با مدت‌زمان ۱۱۲ ثانیه مخاطب در ابتدا با عبارت «روز سوم در شهر سیاتل» روبه‌رو می‌شود. در این ویدیو اِلی به‌تنهایی از خواب برمی‌خیزد و در محیط به‌دنبال جسی و دینا می‌گردد؛ گویی آن‌ها در قالب گروهی سه‌نفره به آن مکان رفته‌اند و جسی و دینا زودتر از الی از خواب بیدار شدند و حالا در بخش دیگری از این محیط هستند. در همین حین و پس از چند ثانیه حرکت بازیکن با اِلی در محیط متوجه می‌شویم که او در مجموعه‌ای تفریحی قرار گرفته است که یکی از بخش‌های آن را سالن سینمای بزرگی تشکیل می‌دهد. الی قدم به داخل سالن سینما می‌گذارد و درکنار یکی از صندلی‌ها گیتاری می‌بیند. سپس شخص بازی‌کننده گیتار را برمی‌دارد و مطابق راهنمای قرارگرفته روی تصویر می‌تواند با کلیدهای کنترلر دوال‌شاک 4 و صدالبته استفاده از بخش لمسی آن سراغ نواختن موسیقی برود. ما می‌دانیم که جول در بازی The Last of Us، محصول سال ۲۰۱۳ میلادی قول آموختن نحوه‌ی نواختن گیتار را به الی داده بود و باتوجه‌به تصاویر جدید منتشرشده و همین ویدیو به نظر می‌رسد که او بالاخره این کار را انجام می‌دهد. پس شاید مهم‌ترین نکته‌ی افشاشده نهفته در همین باشد که ویدیوی دوم خبر وجود مینی‌گیم نواختن گیتار درون بازی The Last of Us Part II را نیز تایید کرد.

(پایان اسپویل و توضیح محتواهای دو ویدیوی افشاشده از TLoU Part II)

بازی The Last of Us Part II

سونی اما مشخصا بی‌کار ننشست و در تمام ساعات اخیر مشغول حذف این دو ویدیو از سرتاسر اینترنت تا جای ممکن بوده است. به همین خاطر هم‌اکنون حتی اگر در یوتیوب یکی از کانال‌هایی را بیابید که این دو ویدیو را به اشتراک گذاشته‌اند، به احتمال زیاد موقع تلاش برای پخش آن‌ها با پیام حذف محتوا توسط Sony Interactive Entertainment LLC مطابق قانون کپی‌رایت روبه‌رو می‌شوید.

تازه مطابق شایعه‌های پررنگ علاوه‌بر این دو ویدیو، برای مدتی بسیار کوتاه یک کات‌سین کامل از بازی به‌علاوه‌ی سه آهنگ از آلبوم موسیقی متن اورجینال آن نیز به همین شکل نادرست راه خود را به اینترنت پیدا کرده بودند و خوش‌بختانه خیلی سریع‌تر از آن که کسی فکرش را بکند، توسط برند پلی‌ استیشن حذف شدند.

سونی یوتیوب

ناتی داگ مثل هر استودیوی شناخته‌شده‌ی دیگری که برای مدت طولانی روی اثری این‌چنین پرخرج کار کرده باشد، نمی‌تواند حقایق را از یاد ببرد و با عدم عرضه‌ی همزمان نسخه‌های فیزیکی و دیجیتالی بازی دست کم فروش نهایی محصول خود را ۳ تا ۴ میلیون واحد کاهش دهد. اما به‌گفته‌ی انتونی نیومن، کارگردان دوم TLoU Part II اعضای استودیو حداقل از طرفدارها انتظار دارند که به استقبال این جنس از محتواهای غیررسمی منتشرشده به شکل غلط نروند.


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده