نویسنده: علی گودرزی
// پنجشنبه, ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۹

شیوع ویروس کرونا عرضه بازی The Last of Us Part 2 را با تاخیر مواجه کرد

با توجه به شیوع جهانی ویروس کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن شرایط کاری استودیوهای بازی‌سازی، سونی انتشار دو بازی The Last of Us Part 2 و Iron Man VR را به موعدی نامشخص موکول کرد.

شیوع ویروس کرونا علاوه‌بر تحت‌تاثیر قرار دادن سلامت و زندگی اجتماعی مردم دنیا، زندگی حرفه‌ای/تحصیلی‌مان را دچار تغییراتی شوکه‌کننده و ناگهانی کرده است. تغییراتی که مدتی است گریبان‌گیر صنعت سرگرمی شده است. پس از معلق شدن تولید برخی فیلم‌ها و تاخیر در اکران آن‌ها، به‌نظر می‌رسد که حالا نوبت اخبار ناامیدکننده‌ی صنعت بازی رسیده است. به‌تازگی و در جریان آخرین اخبار بازی مشخص شد که کمپانی سونی، عرضه‌ی دو بازی انحصاری خود یعنی Iron Man VR و The Last of Us Part 2 را به موعدی نامشخص موکول کرده است. بازی The Last of Us Part 2 دقیقا قرار بود ۵۴ روز آینده منتشر شود و با تاخیری که امروز برایش اتفاق افتاد، عرضه‌ی آن به تاریخی نامشخص موکول شده است و به احتمال بسیار زیاد، موعد انتشار جدید این بازی از طریق سونی یا تیم ناتی‌داگ به گیمرها مخابره خواهد شد.

تیم ناتی‌داگ پس از رسانه‌ای و رسمی شدن این خبر، یک بیانیه‌ی رسمی را در صفحه‌ی توییتر خود منتشر کرد و در آن نوشت:

همانطور که مشخص شده، انتشار بازی The Last of Us Part 2 با تاخیر مواجه شده است. قطعا این خبر همان‌اندازه که شما را ناامید می‌کند، برای ما هم ناامیدکننده است. امروز تصمیم گرفتیم تا با این بیانیه، تمامی شما را مطلع کنیم و اطلاعات را در اختیارتان بگذاریم. خبر خوب اما این است که ما تقریبا فرآیند تولید بازی را پشت سر گذاشته‌ایم و روند باگ‌زدایی بازی هم به میانه‌ی مسیر رسیده است. با تمامی این موارد، روند تولید بازی با موانعی روبه‌رو شده که از بین رفتن یا نرفتن آن‌ها، خارج از کنترل ما است. ما دوست داریم اثری که از آن رضایت داریم را در دسترس گیمرها قرار بدهیم؛ اثری که همه‌ی بازیکنان بتوانند در کنار هم آن را تجربه کنند و برای تحقق این مهم، هرکاری که از دستان‌مان ساخته است را انجام می‌دهیم. به همین دلیل تصمیم داریم بازی را زمانی عرضه کنیم که تمامی این مشکلات از میان برداشته شده باشند. ما بابت این تصمیم با انتقادهایی شدید مواجه شدیم و از صمیم قلبمان تمامی این واکنش‌ها را درک می‌کنیم اما، این بهترین کاری است که می‌توانیم برای مخاطبان خودمان انجام بدهیم. امیدواریم که تاخیر در عرضه‌ی بازی، طولانی نشود و به‌زودی اطلاعات بیشتری را با شما در میان خواهیم گذاشت. برای تمامی شما، خانواده‌ و دوستانتان آرزوی سلامتی داریم. از اشتیاق و پشتیبانی شما ممنونیم.

با توجه به پیام ناتی‌داگ و بیانیه‌ی سونی، تا اطلاع ثانوی تاریخ دقیق انتشار بازی The Last of Us Part 2 و Iron Man VR مشخص نیست و باید منتظر اخبار بیشتر بمانیم. این اولین باری نیست که این ۲ بازی انتشارشان با تاخیر مواجه می‌شود. با توجه به این خبر، باید گفت که بازی‌های The Last of Us Part 2 و Iron Man VR در تاریخی نامشخص راهی پلی استیشن 4 خواهد شد.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده