// جمعه, ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۱

تروی بیکر: بازی The Last of Us Part II باعث می‌شود مخاطب همه‌چیز را زیر سوال ببرد

تروی بیکر، بازیگر نقش جول در سری بازی‌های The Last of Us به‌تازگی اطلاعاتی را درباره‌ی بازی TLoU Part II با گیمرها به گذاشته است؛ اثری که او اعتقاد دارد قطعا همان‌گونه که نیل دراکمن می‌گفت، عده‌ای را عصبانی خواهد کرد.

تروی بیکر تایید می‌کند که جول نقشی کلیدی و مهم در بازی The Last of Us Part II دارد

پس از دقیقا سه بار تأخیر خوردن تاریخ عرضه‌ی بازی Uncharted 4: A Thief's End خیلی‌ها انتظار نداشتند این اتفاق برای بازی The Last of Us Part II نیز رخ دهد. اما شیوع ویروس کرونا که تعطیلی کارخانه‌های تولید نسخه‌های فیزیکی بازی‌ها و بسیاری از فروشگاه‌های محلی و زنجیره‌ای فروش این بازی‌ها را به همراه داشت، سبب شد که چند ساعت قبل خبر رسمی سومین تأخیر TLoU Part II به گوش بازیکنان برسد. سونی هم برای جلوگیری از هرگونه تأخیر ناخواسته‌ی دیگر فعلا تاریخ عرضه‌ی جدیدی برای اثر مورد بحث اعلام نکرده است تا تنها وقتی که به آمادگی و اطمینان ۱۰۰ درصدی رسید، از تاریخ نهایی و قطعی پرده‌برداری کند. The Last of Us Part II که در آن بازیکنان وظیفه‌ی کنترل شخصیت اِلی را برعهده می‌گیرد، مطابق درجه‌بندی‌ها بزرگ‌سالانه‌ترین بازی ناتی‌داگ تا به امروز از تمام جهات است. محصولی که برخلاف بازی اول که درباره‌ی عشق بود، به تنفر و انتقام می‌پردازد.

بر کسی پوشیده نیست که ناتی‌ داگ به دلایل گوناگون تا به امروز تنها اطلاعاتی اندک، مجموعا نزدیک به ۲۴ دقیقه ویدیو و چند تصویر از TLoU Part II را به‌دست طرفداران رسانده است و در تمامی این پیش‌نمایش‌ها، جول حضوری به مراتب کمتر از حد انتظار بسیاری از مخاطب‌ها دارد. همین مسئله هم باعث شد در طول ۳ سال و چند ماه اخیر بازیکن‌ها مشغول تئوری‌پردازی‌هایی بشوند که بسیاری از آن‌ها به نقش اندک جول در قصه‌ی جدید خلق‌شده برای اِلی اشاره داشتند. بااین‌حال پس از آن که تصاویر جدید نشان دادند که TLoU Part II در بازه‌های زمانی متفاوتی جریان خواهد داشت، اکنون تروی بیکر، بازیگر شناخته‌شده‌ی دنیای ویدیوگیم به ارائه‌ی اطلاعاتی تازه راجع به جایگاه وی درون ادامه‌ی داستان TLoU پرداخته است. اطلاعاتی که وقتی به واکنش‌های احتمالی برخی طرفدارهای بازی قبلی نسبت به این بازی جدید در نگاه او می‌رسند، مخاطب را به یاد صحبت‌های نیل دراکمن در چندین و چند ماه گذشته می‌اندازند.

بازی The Last of Us Part II

بازی The Last of Us

تروی بیکر: این بازی جدید بیش‌ازپیش به موشکافی جول می‌پردازد. The Last of Us Part II جول را لایه‌به‌لایه به مخاطب معرفی خواهد کرد. حتی من پس از این بازی جول را به مراتب بیشتر از قبل شناختم. همیشه حقایق مرتبط با جول را می‌دانستم. اما اکنون مسائلی را درباره‌ی این کاراکتر می‌فهمم که پیش‌تر از آن‌ها مطلع نبودم. شما موقع تجربه‌ی بازی باید انتظار تمام غیرمنتظره‌ها را داشته باشید. اگر ما کار خود را درست انجام داده باشیم، ماجرا به جایی می‌رسد که مخاطب تمام داشته‌های The Last of Us 2 را زیر سؤال می‌برد و بررسی می‌کند. من می‌خواهم طرفداران تمام ایده‌ها و نظرات خود راجع به این دنیا، این کاراکترها و این سری بازی را هنگام تجربه‌ی TLoU Part II ناتی داگ به چالش بکشند؛ همه‌چیز.

این بازی برخی کارها را به مراتب متفاوت با بازی اول انجام خواهد داد. می‌خواهم مردم با ذهن باز به استقبال داستان بازی The Last of Us Part II بروند و قصه‌ی واقعی جول و اِلی را بشنوند؛ بگذارند آن‌ها قصه‌ی خود را تعریف کنند. نه داستانی که بعضی از مخاطبان می‌خواهند. The Last of Us Part II برای مخاطبی که با ذهن باز به سمت آن می‌رود به مراتب متفاوت با تجربه‌ای است که به مخاطبی با ذهن بسته، تئوری‌های قطعی‌دانسته و انتظارات کاملا مشخص ارائه می‌شود.

من مدت‌ها قبل متوجه ساخت The Last of Us Part II شدم و وقتی نیل دراکمن برنامه‌ی خود برای خلق دنباله‌ی آن بازی را با من به اشتراک گذاشت، صحبت‌های وی را باور نمی‌کردم. آن زمان او اندکی از ایده‌های اصلی دنباله را برای من شرح داد و یک سال بعد، فیلم‌نامه‌ی کامل داستان بازی را خواندم؛ قصه‌ای فوق‌العاده که من را زمین زد. نیل در طول یک ساعتی که من در خانه‌ی او حضور پیدا کردم، تمام قصه را گفت. مدام همه‌چیز را یادداشت می‌کردم و سؤال می‌پرسیدم. ولی وقتی وی به انتهای صحبت‌های خود رسید، ساکت شدم. من در مقابل یکی از بزرگ‌ترین داستان‌گوهای جهان نشسته بودم.

بیش از چهار سال از زمان رسیدن نیل دراکمن به ایده‌ی نهایی و تقریبا تکمیل‌شده‌ی The Last of Us Part II گذشت و ما اکنون مشغول روزشماری برای تجربه‌ی بازی نهایی روی پلی استیشن 4 هستیم. باز هم در همان نقطه‌ی همیشگی؛ ندانستن آن که مردم قصه را دوست خواهند داشت یا از آن متنفر خواهند شد. اما راستش را بخواهید، حد وسطی وجود ندارد و کسی نمی‌تواند نسبت به این قصه بی‌تفاوت باشد. [همان‌گونه که دراکمن گفت] یا عاشق The Last of Us Part II می‌شوید یا از آن متنفر خواهید بود.


منبع Fandom
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده