// جمعه, ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۱

Silent Hills احتمالا به‌عنوان انحصاری بزرگ پلی استیشن 5 به‌زودی معرفی می‌شود

مطابق شایعه‌های جدیدی که برخی افراد آن‌ها را تایید کرده‌اند و تصاویری که توسط یک هنرمند معروف ژاپنی منتشر شدند، بازی Silent Hills با همکاری سونی در دست ساخت است و طی ماه‌های آتی برای پلی‌استیشن 5 معرفی می‌شود.

تقریبا همه‌ی گیمرها شایعه‌های مرتبط با در دست ساخت بودن ریبوت سری بازی Silent Hill (سایلنت هیل) در یکی از استودیوهای فرست-پارتی پلی‌ استیشن یعنی SIE Japan Studio و در دست ساخت بودن بازی Silent Hills به‌صورت جداگانه توسط هیدئو کوجیما در استودیو کوجیما پروداکشنز را شنیده‌اند و می‌دانند کونامی چندین و چند روز قبل آن‌ها را رد کرد. ولی ماجرا از وقتی مجددا جالب شد که شرکت کونامی به درخواست رسانه‌ها برای شفاف‌سازی پاسخ نداد و باعث شد عده‌ای فکر کنند که بخشی از این شایعه‌ها نادرست هستند و لزوما تک‌تک موارد گفته‌شده در دل آن‌ها را نمی‌شود غیر قابل اعتنا به شمار آورد.

ساعاتی قبل شایعه‌ای جدید و تاییدشده توسط مسئولان ResetEra منتشر شد که می‌گوید سونی نهایتا تا چند ماه آینده از یک بازی انحصاری بزرگ برای پلی‌ استیشن 5 رونمایی می‌کند که به سری «سایلنت هیل» تعلق دارد. همچنین این فرد که گویا برای اثبات ادعاهای تازه‌ی خود مدارک قابل قبولی را به کنترل‌کنندگان ResetEra نشان داده است، احتمال یکسان درآمدن این بازی با همان ریبوت مجموعه‌ی «سایلنت هیل» در استودیو ژاپن پلی‌استیشن را که اعضای کلیدی تیم ساخت سه‌گانه‌ی اصلی مسئولان اصلی ساختش هستند، بالا می‌داند. جالب‌تر آن که این اواخر چند فرد دیگر هم که بعضی از آن‌ها همیشه توسط بازیکن‌ها به خاطر انتشار اطلاعات درست به یاد آورده شده‌اند، روی در دست ساخت بودن یک بازی با نام Silent Hill در SIE Japan Studio تاکید می‌کنند و رد شایعه‌ها توسط کونامی را بی‌معنی می‌دانند. راستی فراموش نکنید که مطابق شایعه‌ی جدید، کونامی مجموعه‌ی Silent Hill و هیچ مجموعه‌ی دیگری را به سونی نفروخت و تنها اجازه‌ی ساخت و انتشار یک یا دو بازی «سایلنت هیل» توسط استودیوهای داخلی آن به‌صورت انحصاری برای PS5 را صادر کرد. آثاری که گویا با حمایت و سرمایه‌گذاری خود برند پلی‌استیشن خلق می‌شوند.

اما اگر فکر می‌کنید این شایعه‌ها و خبر رسمی ساخته شدن یک فیلم سینمایی جدید از روی مجموعه‌ی Silent Hill در آینده‌ی نزدیک تنها اخبار مرتبط با سری وحشتناک و دوست‌داشتنی ژاپنی هستند، اشتباه کرده‌اید. چون تازه‌ترین خبر مرتبط با این سری از سوی سوئِهیرو مارو (Suehiro Maruo)، طراح مانگاهای خاص و وحشت‌آور ژاپنی مخابره شده است؛ خبری رسمی که مستقیما به کونامی و بازی Silent Hills هیدئو کوجیما اشاره دارد.

سایلنت هیلز هیدئو کوجیما

او مشخصا چند ساعت قبل در دفتر اصلی شرکت کونامی درون شهر توکیو کشور ژاپن به جلسه‌ای رفت که مرتبط با بازی Silent Hills بود. مسئله اینجا است که هیچ‌کدام از قسمت‌های سری «سایلنت هیل» به جز ساخته‌ی به اجبار کنسل‌شده‌ی هیدئو کوجیما که .Silent Hills P.T حکم تیزر قابل بازی مفهومی آن را داشت، نه‌تنها شامل نام Silent Hills نمی‌شوند، بلکه به آن اشاره‌ای هم ندارند. «سایلنت هیلز» ایده‌ای از سوی خود کوجیما بود که می‌خواست طرح جهان‌های موازی را به مراتب گسترده‌تر از گذشته وارد این سری کند. به همین خاطر هم در بخشی از دموی «پی. تی» رادیوی قرارگرفته درون خانه می‌گفت اتفاقی مشابه با قتل صورت‌گرفته در این مکان درون خانه‌های دیگر شهر هم رخ داده است؛ در همه‌ی آن‌ها یک پدر به خانه آمد و همسر و فرزندان خود را سلاخی کرد. تازه اگر این تصاویر را با دقت بیشتر ببینید، متوجه می‌شوید که لوگوهای انگلیسی و ژاپنی Silent Hills روی جسم سنگ قبرمانندی دیده می‌شود که خواه یا ناخواه مخاطب را به یاد تصویر رسمی عجیب منتشرشده از «سایلنت هیلز» می‌اندازد.

بازی سایلنت هیلز

هیدئو کوجیما هنگام ساخت Silent Hills همزمان با همکاری با آرتیست همیشگی خود یوجی شینکاوا (طراح تصویری اکثر قسمت‌های سری Metal Gear و بازی Death Strandingجونجی ایتو یعنی یکی از برترین آرتیست‌های سبک وحشت در ژاپن را نیز به تیم ساخت بازی آورد؛ شخصی که هم‌اکنون نیز در کوجیما پروداکشنز جدید مشغول تولید یک مانگا با خالق نخستین بازی ویدیویی پست‌مدرن تاریخ شده است. پس فارغ از شباهت ذاتی برخی طراحی‌های ترسناک سوئهیرو مارو با آثار ایتو هم اصلا عجیب نیست که یک طراح مانگای ترسناک ژاپنی عضوی کلیدی از تیم ساخت Silent Hills باشد.

مطابق تمام موارد غیررسمی گفته‌شده به نظر می‌رسد که حداقل یک و حداکثر دو بازی از سری «سایلنت هیل» هم‌اکنون در دست ساخت هستند و براساس همین شایعات حداقل یکی از آن‌ها به‌عنوان انحصاری PS5 معرفی می‌شود. تنها گذر زمان واقعیت را مشخص خواهد کرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده