نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۱

رویداد Games Done Quick 2020 به خاطر ویروس کرونا با تأخیر برگزار می‌شود

هم‌زمان با اعلام خبر تأخیر در اجرای Games Done Quick 2020، رویداد آنلاین جدیدی در این ارتباط برگزار خواهد شد.

سرانجام رویداد تابستانه گیمز دان کوئیک (Summer Games Done Quick) امسال هم به سرنوشت ده‌ها مراسم و رویداد دیگر دچار شد و برگزارکنندگان آن مجبور شده‌اند به‌علت گسترش ویروس کرونا، این رویداد مرتبط با اسپیدران (Speedrun) را با تأخیر برگزار کنند.

درحالی‌که تا پیش از این قرار بود SGDQ 2020 بین روزهای ۲۱ تا ۲۸ ژوئن (۱ تا ۸ تیر) برگزار شود، مسئولان اجرایی این رویداد اعلام کرده‌اند تاریخ برگزاری آن دو ماه عقب افتاده و از ۱۶ تا ۲۳ آگوست (۲۶ مرداد تا ۲ شهریور) میزبان علاقمندان در شهر بلومینگتن واقع در ایالت مینه‌سوتا خواهند بود و امیدوار هستند مشکلات پیرامون کووید 19 تا آن زمان برطرف شده باشد.

البته در کنار این خبر بد برای دوست‌داران اسپیدران، خبر خوبی هم برای آن‌ها منتشر شده است و می‌توانند در روزهای خانه‌نشینی به‌شکل دیگری به‌سراغ فعالیت محبوب خود بروند، یعنی به‌صورت آنلاین. این رویداد آنلاین قرار است با عنوان Corona Relief Done Quick از ۱۷ تا ۱۹ آوریل (۲۹ تا ۳۱ فروردین) جریان داشته باشد و علاقمندان می‌توانند آن‌را از طریق صفحه‌ی GDQ در توییچ دنبال کنند. تمام عواید حاصل از برگزاری این رویداد هم به سازمان Direct Relief تعلق می‌گیرد؛ مؤسسه‌ای خیریه با اهداف بشردوستانه که به افراد نیازمند و همچنین آن‌هایی که درگیر حوادث مختلف شده‌اند کمک می‌کند و در این روزها هم برای مبارزه با ویروس کرونا، دست به اقداماتی چون تهیه‌ی ابزار و وسایل بهداشتی و حفاظتی برای مأموران بهداشت و سلامت می‌زند.

البته این اولین‌بار نیست که شاهد کمک‌هایی از طرف مسئولان GDQ و مخاطبان آن هستیم و این رویداد شهرت زیادی در این زمینه دارد، به‌طوری‌که تا امروز بیش از ۲۵ میلیون دلار کمک‌های مردمی از طریق آن به‌دست مؤسسات و نهادهای خیریه رسیده است. از جمله ۳.۱۳ میلیون دلار که در ژانویه‌ی امسال از طریق Awesome Games Done Quick به‌دست بنیاد پیش‌گیری از سرطان رسید و ژوئن سال گذشته هم بیش از سه میلیون دلار کمک مالی برای سازمان پزشکان بدون مرز جمع‌آوری شد؛ سازمانی که امسال هم قرار است کمک‌های مالی جمع‌آوری شده به‌دست آن برسد.

علاقمندان به شرکت در رویداد آنلاین GDQ می‌توانند تا چهار روز دیگر اقدام به ثبت‌نام کنند. همچنین ثبت‌نام‌های قبلی برای حضور در رویداد تابستانه GDQ هم لغو شده و حدود یک ماه دیگر از نو آغاز خواهد شد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده