نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱

مسابقات WePlay! Bukovel Dota 2 Minor با قهرمانی تیم Nigma به پایان رسید

تیمِ نیگما با کسبِ عنوانِ قهرمانی مسابقاتِ WePlay! Bukovel Minor بازی Dota 2 مستقیماً به تورنمنتِ DreamLeague Season 13 راه پیدا کرد.

مرحله‌ی اصلی مسابقاتِ WePlay! Bukovel Minor پس از سه روز رقابتِ جذابِ ۴ تیمِ برترِ دنیا در براکتی دو حذفی در حالی به پایان رسید که تیمِ Nigma برای کسبِ عنوانِ قهرمانی مجبور به شکستِ تمامِ تیم‌های حاضر در این مرحله شد و باری دیگر به همگان نشان داد که پیروزی در مسابقاتِ اینترنشنالِ 7  اتفاقی نبوده است. در نخستین روز از مرحله‌ی اصلی بوکاول ماینور، تیمِ Geek Fam با نتیجه‌ی ۰-۲ تیمِ Gambit Esports را در هم کوبید و تیمِ Royal Never Give Up که مرحله‌ی گروهی را بدون شکست به پایان برده بود، با نتیجه‌ی ۱-۲ تیمِ نیگما را کنار زد. دیدار بعدی این روز برندگانِ دو دیدار اول را روبه‌روی هم قرار داد که نتیجه‌ی ۱-۲ به نفعِ Royal Never Give Up رقم خورد و تیمِ گیک فَم به براکتِ پایینی سقوط کرد. در براکتِ پایینی نیز تیم‌های Nigma و Gambit Esports به مصافِ هم رفتند و تیمِ نیگما با دو پیروزی و یک شکست به کارِ حریفِ خود در این رقابت‌ها پایان داد و آن‌ها را راهی خانه کرد. تیمِ نیگما با این پیروزی به روز دومِ مرحله‌ی اصلی مسابقات راه یافت و خود را به‌عنوانِ حریفِ تیمِ Geek Fam معرفی کرد.

تیمِ Geek Fam که در اولین روزِ مرحله‌ی اصلی مغلوبِ تیمِ Royal Never Give Up شده بود، در روز دوم هم نتوانست کاری از پیش ببرد و پس از دو شکستِ پیاپی برابرِ تیمِ نیگما، از گردونه‌ی رقابت‌ها خارج شد. گیک فَم در مسابقاتِ Dota Summit 11 نتوانست پای خود را از مرحله‌ی گروهی فراتر بگذارد، اما ظاهراً تغییراتِ تازه‌ی این تیم، کمکِ شایانی به ایستادنِ آن‌ها در رده‌ی سومِ دومین رویدادِ ماینورِ Dota Pro Circuit فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بازی Dota 2 کرده است. به‌هرشکل، نتایج به نحوی رقم خورد که در فینالِ مسابقات شاهد رویارویی تیم‌های رویال نوِر گیو آپ و نیگما بودیم. البته باید این نکته را در نظر داشت که در هیچ رقابتی خصوصاً در فینالِ مسابقات که پای دو تیمِ قدرتمند در میان است، نمی‌توان از تجاربِ تیم‌ها غافل شد. تیمِ نیگما در آغازِ مسابقاتِ WePlay! Bukovel Minor با چالش‌های فراوانی مواجه شد، اما درست مثلِ مسابقاتِ اینترنشنالِ ۹، آن‌ها باری دیگر عزم خود را جزم کردند و با بازگشتی باورنکردنی، بلیتِ مسابقاتِ DreamLeague Season 13 Major را به دست آوردند.

Nigma Dota 2

کورو “KuroKy” تخاصمی و یارانش به‌دنبالِ شکست در نخستین دیدارِ مرحله‌ی اصلی برابر Royal Never Give Up و سقوط به براکتِ پایینی، فکرهایشان را روی هم ریختند و در پی رفعِ اشتباهاتشان برآمدند. به‌همین‌خاطر نیگما پس از تغییراتِ کوچکی که در درفت خود به وجود آورد، موفق به شکستِ تیم‌های Gambit Esports و Geek Fam شد و به فینالِ بزرگ راه پیدا کرد. تیمِ رویال نوِر گیو آپ نیز در مرحله‌ی گروهی و مرحله‌ی اصلی از سدِ همه‌ی تیم‌ها گذشت و برای رسیدن به فینال تنها ۲ بازی را واگذار کرد. دو “Monet” پِنگ و گائو “Setsu” ژن‌شانگ از تیمِ Royal Never Give Up برای یک مبارزه‌ی طولانی در فینال آماده شده بودند که برخلاف آن چیزی بود که نیگما خواهانش بود. در بازی اول، علیوی “w33” عمر با هیروی Huskar شروع خوبی داشت، اما Monet با هیروی Drow Ranger به‌عنوانِ یک کانترِ عالی برای هیروی Alchemist عامر “Miracle-” البرقاوی عمل کرد که تنها امیدِ نیگما برای پیروزی در یک بازی طولانی بود. تیمِ Royal Never Give Up با انتخابِ هیروی Outworld Devourer میزانِ خسارتِ تیمِ نیگما را تحت الشعاع قرار داد و به‌سادگی پیروزِ میدان شد.

تیمِ نیگما تا دقیقه‌ی ۲۵ بازی دوم به‌لطف بازی تماشایی میراکل با هیروی Phantom Lancer بسیار قدرتمند ظاهر شد، اما تیمِ Royal Never Give Up با وجودِ بازی فوق‌العاده‌ی مارون “GH” مرهج با هیروی Earthshaker خیلی زود به جریانِ بازی بازگشت. در بیشترِ دقایقِ این بازی خارق‌العاده که ۸۰ دقیقه طول کشید، رویال نوِر گیو آپ کنترلِ بازی را در دست داشت، اما درنهایت نیگما توانست با استفاده از اشتباهات حریف نبض بازی را در دست گیرد. این نخستین بازی در رقابت‌های Dota Pro Circuit بود که در آن شاهدِ سطحِ پنج آیتم‌های نیوترال بودیم و سرانجام نیگما موفق شد تا طولانی‌ترین رقابتِ حرفه‌ای این Patch را به نفعِ خود به پایان ببرد. بازی سوم یک پیروزی بزرگ را برای تیمِ Nigma به ارمغان آورد. نیگما در این بازی از یک درفتِ غیرعادی استفاده کرد و توانست جلوی حرکاتِ Setsu که کنترلِ هیروی Storm Spirit را بر عهده داشت، بگیرد. میراکل بازی باورنکردنی دیگری با Phantom Lancer انجام داد و w33 با هیروی Templar Assassin کمکِ شایانی به تیم برای کسب یک پیروزی دیگر کرد.

Royal Never Give Up Dota 2

بیشتر دقایقِ بازی چهارم به تلاش‌های نیگما برای از میان برداشتن بازیکنانِ Royal Never Give Up گذشت؛ چرا که آن‌ها در ابتدای بازی فاقدِ قدرتِ لازم برای پیروزی در نبردهای گسترده بودند. هدفِ آن‌ها فقط به درازا کشاندن بازی بود تا امکانِ انجام کمبوهای عظیمِ GH و Miracle که کنترلِ هیروهای Earthshaker و Drow Ranger را در دست داشتند، فراهم شود؛ کمبوهایی که به نظر نمی‌رسید خیلی زود شاهدشان باشیم. صبرو شکیبایی نیگما در دقیقه‌ی ۳۷ بازی به پایان رسید و نهایتاً Echo Slam فوق‌العاده‌ای را از GH شاهد بودیم که دست‌وپای آن‌ها را برای حرکت به جلو باز کرد. این برتری نسبی امکان انجامِ مانورهایی را برای Nigma فراهم کرد که بازیکنانِ سابقِ تیم لیکوئید به‌ندرت قادر به استفاده از آن‌ها به نفعِ خود بودند. با اینکه نیگما ۲۵ هزار Gold از حریف عقب بود و آن‌ها نمی‌توانستند بی‌گدار به آب بزنند، کروکی می‌دانست که این بهترین فرصت برای پایانِ بازی است. نیگما با چنین فکری به‌آهستگی شروع به نفوذ به خاکِ رویال نوِر گیف آپ کرد و با کسبِ برتری‌های نسبی به های‌گراندِ رقیب یورش برد. تیمِ نیگما پس از پاکسازی موانع برای کشتنِ سریعِ بازیکنانِ Royal Never Give Up اقدام کرد تا با رفتن به سراغِ Throne کار را یکسره کند. رویال نوِر گیو آپ نتوانست به‌موقع با استراتژی نیگما مقابله کند و به‌این‌ترتیب مغلوبِ حریف شد.

تیمِ Nigma با پیروزی در این دیدار، جواز حضور در مسابقاتِ DreamLeague Season 13 یا دومین میجورِ فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ را به دست آورد و با ۷۲ هزار دلار جایزه‌ی نقدی و ۱۴۰ امتیازِ Dota Pro Circuit به خانه بازگشت. در طول مراسمِ اهدای جایزه، کروکی به‌عنوانِ بهترین بازیکنِ ساپورترِ و میراکل به‌عنوانِ بهترین بازیکنِ Core این رویدادِ ماینور انتخاب شدند. به‌این‌ترتیب، تیمِ نیگما برای شرکت در مسابقاتِ DreamLeague Season 13 Major که در بازه‌ی زمانی ۲۸ دی تا ۶ بهمن (۱۸ تا ۲۶ ژانویه ۲۰۲۰) در آلمان برگزار می‌شود، بازمی‌گردد. برای این رویدادِ بزرگ در مجموع جایزه‌ی نقدی ۱ میلیون دلاری و ۱۵ هزار امتیاز Dota Pro Circuit در نظر گرفته شده است و تیمِ نیگما حتی می‌تواند جایزه‌ی خود را بهبود ببخشد. در مرحله‌ی گروهی مسابقاتِ میجورِ پیش‌رو، شانزده تیم به ۴ گروه تقسیم می‌شوند و در گروه‌هایشان به رقابت می‌پردازند. با پایان این مرحله، دو تیمِ ابتدای جدولِ هر گروه به براکتِ بالایی و دو تیمِ انتهای جدولِ هر گروه به براکتِ پایینی مرحله‌ی اصلی راه پیدا می‌کنند. تیم‌ها در مرحله‌ی اصلی مسابقات در براکتی دو حذفی به مصافِ هم می‌روند و نحوه‌ی برگزاری دیدارهای این مرحله به استثنای «اولین دیدارهای براکت پایینی» و «دیدار فینال» که به ترتیب به‌صورتِ Bo1 و Bo5 پیگیری می‌شود، به‌شکلِ Best-of-Three است. شما می‌توانید تیم‌های برتر و جوایز اهداشده در مسابقاتِ WePlay! Bukovel Minor را در انتهای مطلب مشاهده کنید.

Nigma Dota 2

رتبهتیممبلغِ جایزهامتیاز
اولNigma۷۲.۰۰۰ دلار۱۴۰
دومRoyal Never Give Up۶۰.۰۰۰ دلار۱۲۰
سومGeek Fam۵۴.۰۰۰ دلار۱۱۰
چهارمGambit Esports۴۲.۰۰۰ دلار۹۰
پنجم-ششمTeam Spirit | Fighting PandaS۲۴.۰۰۰ دلار۶۰
هفتم-هشتمNinjas In Pyjamas | FURIA Esports۱۲.۰۰۰ دلار۴۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده