// جمعه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۴

اولین تیزر فیلم Tenet در برخی سالن های سینما پخش شده است

کریستوفر نولان و برادران وارنر به شکلی غیرمنتظره برای رسانه‌ها و مخاطبان، اولین تیزر فیلم Tenet را در سالن‌های اکران IMAX فیلم Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw نمایش دادند.

ساعاتی پیش شایعه‌ای در اینترنت پخش شد که مطابق آن تنها بینندگان حاضر در برخی از سالن‌های اکران IMAX جدیدترین قسمت از مجموعه‌ی Fast & Furious موفق به تماشای نخستین تیزر Tenet شده‌اند؛ خبری که اندکی بعد توسط گزارشگرهای رسانه‌هایی معتبر همچون هالیوود ریپورتر تایید شد و برادران وارنر هنوز به آن واکنشی نشان نداده است. بااین‌حال در تیزر به نمایش درآمده که روی جان دیوید واشنگتن، یکی از سه بازیگر اصلی فیلم تمرکز می‌کند، مخاطبان موفق به دیدن جملاتی به‌خصوص و تصاویری شده‌اند که دقیقا به مانند اولین تیزرهای چند فیلم اخیر نولان، تنها تماشاگر را با بخشی از فضاسازی اثر آشنا می‌کنند و کوچک‌ترین نکته‌ای از داستان را لو نمی‌دهند؛ مثل تیزر نخست Interstellar که تنها یکی از مونولوگ‌های کوپر در فیلم را در ترکیب با تصاویری واقعی از کاوش‌های فضایی انسان‌ها در طول تاریخ، تقدیم مخاطبان می‌کرد یا اولین تیزر The Dark Knight که تنها روی پخش دیالوگ‌هایی از آلفرد و جوکر بدون نمایش حتی یک تصویر از خود فیلم، تاکید داشت.

ماجرا هم از جایی جالب‌تر می‌شود که به یاد بیاوریم اکنون نزدیک به یازده ماه تا اکران Tenet باقی مانده است و پخش نخستین تیزر آن در این زمان، کاملا شوکه‌کننده به نظر می‌رسد. هرچند که کریستوفر نولان پیش‌تر هم با تیزرهایی کوتاه که هیچ‌چیزی را افشا نمی‌کردند، سراغ انجام چنین کارهایی رفته است. راستی باید بدانید که تیزر Tenet بیشتر از چهل ثانیه و کمتر از یک دقیقه زمان دارد و هنوز در اینترنت آپلود نشده است و باتوجه‌به علاقه‌ی وافر نولان به تجربه شدن همه‌چیز توسط مخاطبانش در سالن‌های سینما، احتمالا همگان باید چند روز دیگر برای پخش عمومی آن منتظر بمانند.

Tenet

اگر می‌خواهید خودتان این تیزر را پس از پخش اینترنتی آن ببینید و فعلا کوچک‌ترین چیزی از آن برای‌تان اسپویل نشود، بهتر است خواندن دو پاراگراف پیش‌رو را ادامه ندهید. در غیر این‌صورت اما باید بدانید که این تیزر با نمایش سوراخ ایجادشده روی یک شیشه به خاطر رد شدن گلوله از آن آغاز می‌شود و سپس در پشت شیشه، کاراکتر اجراشده توسط جان دیوید واشنگتن در فیلم را به نمایش می‌گذارد. سپس روی صفحه عبارت «اکنون دوران یک پروتاگونیست جدید فرا رسیده است» نقش می‌بندد و واشنگتن برای بررسی شیشه‌ی مقابل خود، به سمت آن حرکت می‌کند. دوربین نیز او را در این حرکت دنبال می‌کند و در همین حین، شکستگی‌هایی گسترده‌تر در بدنه‌ی شیشه را به نمایش می‌گذارد؛ طوری که مخاطب با دیدن این تصاویر به یاد صحنه‌هایی از بروس وین در «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight) بیفتد.

بعد از این‌ها عبارت دیگری روی صفحه نقش می‌بندد: «اکنون دوران انجام ماموریتی جدید و متفاوت رسیده است». سپس تیزر چند نفر از انسان‌های قرارگرفته در لباسی شبیه به لباس نیروهای ویژه یا در کل یک نیروی اجرایی سطح بالا را نشان می‌دهد و در ادامه نیز به سرعت به سمت شخصیت اجراشده توسط واشنگتن می‌رود و روی او توقف می‌کند. البته در این تصویر نهایی یک ماسک اکسیژن روی دهان وی قرار گرفته است و تیزر هم آرام‌آرام نفس‌نفس زدن‌های او را نشان می‌دهد. در تمام مدت هم موسیقی متن تریلر شاید به‌سان موسیقی متن فیلم‌هایی همچون «تلقین» (Inception)، «میان‌ستاره‌ای» (Interstellar) و «دانکرک» (Dunkirk) روی پخش صدایی در حال تکرار و نه‌چندان بی‌شباهت به ضربان قلب انسان تمرکز کرده است.

دانلود ویدیوی نسخه‌ی پرده‌ای تیزر از آپارات

TENƎꓕ که علاوه‌بر واشنگتن بازیگرانی همچون رابرت پتینسون، الیزابت دبیکی، دیمپل کاپادیا، آرون تیلور-جانسون، کلمنس پوئسی، مایکل کین و کنت برانا را دارد، در تاریخ هفدهم جولای/ژوئیه سال ۲۰۲۰ میلادی (جمعه، ۲۷ تیر سال ۱۳۹۹ شمسی) به روی پرده‌های نقره‌ای خواهد رفت و شاید اواخر پاییز سال جاری، مخاطبان شانس دیدن نخستین تیزر تریلر (نه تیزر) آن را داشته باشند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده