// چهار شنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۵

تصاویر و ویدیو جدیدی از مراحل ساخت فیلم Tenet منتشر شد

در تصاویر جدیدی که طرفداران از پشت صحنه‌ی فیلم Tenet منتشر کرده‌اند، کریستوفر نولان، رابرت پتینسون، الیزابت دبیکی، جان دیوید واشنگتن و هویته ون هویتما دیده می‌شوند.

کریستوفر نولان، فیلم‌ساز ۴۹ساله‌ی بریتانیایی که نویسنده و کارگردان آثار پرفروش و تحسین‌شده‌ای همچون «پرستیژ» (The Prestige)، سه‌گانه‌ی «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight)، «تلقین» (Inception)، «میان‌ستاره‌ای» (Interstellar) و «دانکرک» (Dunkirk) بوده است، هم‌اکنون مشغول فیلم‌برداری تازه‌ترین اثر خود به اسم Tenet در هفت کشور گوناگون است. از آن‌جایی که فیلم‌برداری بسیاری از سکانس‌های اثر تا به امروز در محیط‌های باز، شدیدا گسترده و بسته‌شده‌ی شهری انجام شده است، طرفداران هم شانس قابل توجهی برای ثبت تصاویر و ویدیوهای گوناگون از آن داشته‌اند. به همین خاطر هم مثلا به‌تازگی همگان به کمک یکی از تصاویر غیررسمی جدید منتشرشده، متوجه شدند که در لوگوی رسمی فیلم نام آن به‌صورت TENƎꓕ نوشته می‌شود که احتمالا باتوجه‌به شناخت مخاطبان از نولان به یک موضوع پیچیده در فیلم‌نامه‌ی اثرِ مورد بحث اشاره دارد. البته از آن‌جایی که خوش‌بختانه موقع صحبت درباره‌ی Tenet با یکی از معدود فیلم‌های بزرگ اورجینال هالیوود در سال‌های اخیر سر و کار داریم، هیچ‌کدام از این نکات و تصاویر باعث نمی‌شوند به درک بیشتر و قابل توجهی درباره‌ی ساخته‌ی مورد اشاره برسیم.

اما عکس‌های جدید منتشرشده علاوه‌بر نمایش اکثر بازیگران حاضر در فیلم همچون دیمپل کاپادیا، نشان می‌دهند نولان در اثر تازه‌ی خود هم تا جای ممکن از استفاده از CGI (جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری) و حتی تدوین بی‌مورد پرهیز خواهد کرد. چون همان‌گونه که می‌توانید در ویدیوی قرارگرفته درون این خبر ببینید، به‌گفته‌ی اشخاص ناظر او حتی حاضر نشده است برخلاف تعداد قابل توجهی از کارگردان‌ها برای نمایش حرکت رو به عقبِ تعداد زیادی اتومبیل، سراغ فیلم‌برداری عادی از آن‌ها و برعکس کردن همه‌چیز در مراحل نهایی تولید برود. نتیجه هم چیزی نیست جز حرکت رو به عقب چندین و چند ماشین طی فیلم‌برداری یکی از سکانس‌ها در حالتی که چراغ‌های عقب آن‌ها هم روشن به نظر نمی‌رسند؛ نکته‌ای که باعث شده است بینندگان فکر کنند در این سکانس عنصری خارجی مانند «به عقب بردن زمان» شرایط لازم برای حرکت ماشین‌ها در جهت نادرست را فراهم می‌آورد.

دانلود ویدیو از آپارات

تا به امروز تنها اطلاعات ما درباره‌ی فیلم Tenet به ارتباط داشتن آن با نظریه‌ی کوانتومی فضا-زمان و جریان پیدا کردن داستانش حول جاسوسی‌های بین‌المللی محدود می‌شدند. اما باتوجه‌به این لوگوی جدید یعنی TENƎꓕ که اگر آن را ۱۸۰ درجه بچرخانید باز هم شکلی یکسان را به نمایش می‌گذارد، ممکن است نولان در Tenet قصه‌هایی را روایت کند که از عقب به جلو و از جلو به عقب روایت می‌شوند و درنهایت به مرکزی یکسان می‌رسند.

با اینکه Tenet در لغت بیشتر به معنای عقیده، اصول یا قواعد کلی یک دین یا مکتب فلسفی است، احتمالا به مانند آثار قبلی کریس نولان ما باید برای درک معنای دقیق اسم این فیلم جدید تا زمان اکران آن صبر کنیم؛ فیلمی که در تاریخ هفدهم ژوئیه/جولای سال ۲۰۲۰ میلادی (جمعه، ۲۷ تیر سال ۱۳۹۹ شمسی) به روی پرده‌های نقره‌ای خواهد رفت و شاید اواخر پاییز سال جاری، شانس دیدن نخستین تیزر آن را داشته باشیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده