// شنبه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

رابرت پتینسون: فیلم‌نامه جدید نولان باورنکردنی است

رابرت پتینسون که در جدیدترین فیلم کریستوفر نولان ظاهر خواهد شد، به‌تازگی به صحبت درباره‌ی فیلم‌نامه‌ی آن پرداخته است.

این‌روزها بازار انتشار اطلاعات رسمی و شایعه‌ها درباره‌ی تازه‌ترین ساخته‌ی کارگردان فیلم Inception، هر روز بیشتر و بیشتر از قبل گرم می‌شود. به نظر می‌رسد که بعد از اعلام تاریخ اکران و نام سه بازیگر از فهرست نقش‌آفرین‌های اصلی فیلم، آرام‌آرام نوبت به پخش شدن اطلاعاتی دیگر از این ساخته‌ی مورد انتظار شرکت برادران وارنر (Warner Bros) رسیده است که تهیه‌کنندگانش پروسه‌ی تولید آن را فعلا در مخفیانه‌ترین شکل ممکن پیش می‌برند. به همین خاطر، دیگر عجیب نیست که کم‌کم صحبت‌هایی از سوی بازیگران اصلی اثر را بخوانیم که در آن‌ها چگونگی برخورد فعلی‌شان با محصول مورد نظر را شرح می‌دهند.

میزان حفاظت استودیوی سازنده و تهیه‌کنندگان از جزئیات مرتبط با شخصیت‌ها و جزئیات طرح داستانی فیلم، قابل‌توجه به نظر می‌رسد

رابرت پتینسون که در روزهای آتی با پخش درام علمی‌تخیلی High Life به کارگردانی کلر دنیس با میانگین امتیازات ۸۹ در وب‌سایت راتن تومیتوز به سینماها بازخواهد گشت، در یازدهمین فیلم بلند نولان برای اولین‌بار او همکاری می‌کند و از قضا در این پروژه وظیفه‌ی اجرا به‌جای یکی از سه کاراکتر اصلی قصه را دارد. سه کاراکتری که الیزابت دبیکی و جان دیوید واشینگتن (فرزند دنزل واشنگتن) که به ترتیب این اواخر در فیلم‌های Widows از استیو مک‌کوئین و BlacKkKlansman از اسپایک لی درخشیده‌اند، به‌جای دو نفر باقی‌مانده از بین آن‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند. اما برخلاف آن دو نفر که هنوز هیچ صحبتی درباره‌ی فیلم مورد نظر نداشته‌اند، پتینسون در مصاحبه‌ی تازه‌اش با USA Today گفته است که فقط توانسته یک بار فیلم‌نامه‌ی ساخته‌ی جدید کرییستوفر نولان را بخواند و حتی حق نداشته است که نگاهی دوباره به آن بیاندازد. حفاظت شدید همگان از قصه، شخصیت‌ها و جزئیات طرح داستانی فیلم به قدری به هدف جلوگیری از اسپویل شدن آن‌ها جدی است که او برای خواندن فیلم‌نامه‌ی این اثر که پیش‌تر از آن به‌عنوان «یک بلاک‌باستر اکشن، عظیم و خلاقانه که در سینماهای IMAX نیز اکران خواهد شد» یاد کرده‌اند، باید با چنین شرایط ویژه‌ای کنار می‌آمد.

Christopher Nolan

رابرت پتینسون: من برای خواندن فیلم‌نامه‌ی اثر در یک اتاق حبس شدم و حتی خودم نسخه‌ای از این نوشته را ندارم. شخصا برای سال‌هایی طولانی و پی در پی همیشه مشغول فعالیت در فیلم‌هایی بزرگ بوده‌ام اما چیز ویژه‌ای درباره‌ی آثار کریس نولان وجود دارد. او مثل تنها کارگردانِ حال حاضر می‌ماند که می‌تواند فیلم‌هایی شدیدا اساسی و مستقل را با ابعاد تولیدی گسترده و بودجه‌های زیاد بسازد. من فیلم‌نامه‌ی فیلم جدید او را خوانده‌ام و باید بگویم که باورنکردنی است.

جمعه، ۲۷ تیر ماه سال ۱۳۹۹ (۱۷ ژوئیه ۲۰۲۰ میلادی) همان روزی است که Warner Bros. Pictures فیلم جدید خالق لایق احترام «میان‌ستاره‌ای» (Interstellar) و سه‌گانه‌ی «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight) را به روی پرده‌های سینما می‌فرستد. یکی از بزرگ‌ترین آثارِ تابستان سال ۲۰۲۰ که البته از تابستان امسال فیلم‌برداری‌اش را آغاز خواهد کرد. هرچند از آن‌جایی که پتینسون هم‌اکنون روزهای شلوغی را سپری می‌کند و در The Lighthouse جدیدترین اثر سینمایی کارگردان فیلم ترسناک The Witch و همین‌طور فیلم The King به کارگردانی دیوید می‌شد نیز بازی خواهد کرد، احتمالا به هیچ عنوان قرار نیست تقویم کاری‌اش تا تابستان نیز خالی به نظر بیاید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده