نویسنده: حسین صدری
// سه شنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۵

عرضه بازی Marvel's Avengers به‌دلیل «دوری از فضای رقابتی» ممکن است تا سال ۲۰۲۰ عقب بیفتد

طبق گفته‌های مدیر ارشد مالی شرکت اسکوئر انیکس، ممکن است عرضه‌ی بازی‌هایی چون Final Fantasy 7 Remake و Marvel's Avengers تا سال ۲۰۲۰ عقب بیفتد که یکی از دلایل آن دوری کردن از فضای رقابتی پاییز است.

رویداد E3 2019 قرار است تا چند روز آینده برگزار شود اما از همین حالا اطلاعات زیادی درباره‌ی بازی‌هایی که قرار است در این رویداد معرفی شوند در دسترس است. به لطف شایعات و اطلاعات لو رفته از شرکت‌ها و استودیوهای مختلف، می‌دانیم که بازی‌هایی مانند Watch Dogs 3 (یا Watch Dogs Legion)، بازی Fable 4 و Gears 5 قرار است در این رویداد به نمایش در بیایند. در واقع آنقدر اطلاعات لو رفته از بازی‌های حاضر در E3 در دست داریم که می‌توانیم از همین حالا رویداد E3 2019 را آغاز شده بدانیم!

یکی دیگر از بازی‌هایی که پیش از نمایش رسمی، اطلاعات مربوط به آن در رسانه‌های مختلف دست‌به‌دست شد، بازی Marvel's Avengers، ساخته‌ی استودیوی کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics)، سازنده بازی تحسین‌شده‌ی Shadow of the Tomb Raider بود که توسط Square Enix انتشار می‌یابد.

بر اساس گفته‌های مدیر ارشد مالی کمپانی اسکوئر انیکس، کازوهارو واتانابه، بازی‌های بزرگی که این ناشر در حال توسعه‌ی آن‌ها است (که از جمله آن‌ها می‌توان به Marvel's Avengers و Final Fantasy 7 Remake اشاره کرد) قرار نیست در بهترین حالت تا ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ (مهر-آبان) راهی بازار شوند. بنابر گفته ی او، با توجه به سرعت توسعه‌ی بازی‌های اسکوئر انیکس و در نظر گرفتن رقبای دیگری که قصد دارند بازی‌های بزرگ‌شان را در زمان مشابه راهی بازار کنند، این شرکت تصمیم گرفته آثارش را تا سومین ماه از سال مالی ۲۰۲۰ روانه‌ی بازار کند.

واتانابه همچنین گفت که علاوه بر بازی‌های بزرگی که قرار است تا سومین ماه از سال مالی ۲۰۲۰ عرضه شوند، این کمپانی نقشه‌های دیگری هم دارد که یکی از آن‌ها انتشار بازی‌هایی برای گوشی‌های هوشمند است. البته صحبت‌های او ابهام زیادی برای طرفداران به وجود آورد و در نهایت روشن نشد که قرار است انتشار چه بازی‌هایی را در چه بخش‌هایی از سال انتظار داشته باشیم.

Marvel

با توجه به گفته‌های مدیر مالی اسکوئر انیکس درباره‌ی پرهیز این کمپانی از فضای رقابتی‌ پاییز، می‌توانیم انتظار داشته باشیم آن‌ها قید سال ۲۰۱۹ را بزنند و به فضای نسبتا امن‌تر ۲۰۲۰ کوچ کنند

آنچه هنوز نامشخص است، تکلیف بازی‌هایی چون Marvel's Avengers و Final Fantasy 7 Remake است که گویا قرار است در دوره‌ای مابین اکتبر ۲۰۱۹ و مارس سال ۲۰۲۰ (بازه مهر ۹۸ تا فروردین ۹۹) عرضه شوند. اما مشخص نیست دقیقا چه سرنوشتی در انتظار این دو بازی شدیدا موردانتظار است. البته با توجه به گفته‌های مدیر مالی اسکوئر انیکس درباره‌ی پرهیز این کمپانی از فضای رقابتی‌ای که در پاییز به‌وجود می‌آید، می‌توانیم این انتظار را داشته باشیم که آن‌ها قید سال ۲۰۱۹ را بزنند و به فضای نسبتا امن‌تر ۲۰۲۰ کوچ کنند.

البته موضوع دیگری که به درستی شفاف‌سازی نشده این است که از نظر اسکوئر انیکس دقیقا کدام بازی‌ها قرار است «عرضه‌های بسیار بزرگ» لقب بگیرند؟ آیا بازی Outriders که به‌تازگی توسط این کمپانی معرفی شده نیز قرار است در دسته‌ی این بازی‌های بزرگ قرار گیرد؟ یا اینکه این پروژه قرار است در دسته‌ی بازی‌های معمولی باشد؟ آیا قرار است بازی «بزرگ» دیگری در جریان کنفرانس E3 شرکت اسکوئر انیکس رونمایی شود؟ این‌ها سوالاتی است که ذهن بسیاری از طرفداران بازی‌های این شرکت را به خود مشغول کرده اما آنچه واضح است این است که بالاخره می‌توانیم حداکثر تا سال آینده به تعدادی از بازی‌های بسیار بزرگ این شرکت دسترسی داشته باشیم. البته باید امیدوار باشیم بازی‌های جدید اسکوئر انیکس به سرنوشت پرتاخیر بازی‌هایی چون Kingdom Hearts 3 دچار نشوند.

کنفرانس اسکوئر انیکس در E3 2019، ساعت ۵:۳۰ صبح روز سه‌شنبه، بیست و یکم خرداد به وقت ایران برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود در طی آن جزئیات جدیدی از دو بازی بزرگ و موردانتظار این کمپانی منتشر شود. برای اطلاع از آخرین اخبار رویداد E3 2019، با زومجی همراه باشید.

نظر شما درباره پروژه‌های بزرگی که اسکوئر انیکس درحال توسعه‌ی آن‌ها است چیست؟ عرضه‌ی آن‌ها را در چه تاریخی پیش‌بینی می‌کنید؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع Gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده