زمان دقیق و جزییات کنفرانس شرکت‌ها در E3 2019

زمان دقیق و جزییات کنفرانس شرکت‌ها در E3 2019

جمعه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۶

در فاصله تقریبا ۱۰ روز مانده به آغاز نمایشگاه E3 2019، در این مطلب نگاهی به تاریخ دقیق و اطلاعات مختصر کنفرانس‌های مختلف این رویداد خواهیم داشت. 

یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین رویداد‌های مرتبط با بازی‌های ویدیویی هر سال برگزاری نمایشگاه E3 در شهر لس آنجلس است؛ نمایشی که هر ساله از حوالی ۲۰ خرداد آغاز می‌شود و در چند روز شاهد ارائه اطلاعاتی از جدید‌ترین بازی‌های ویدیویی و سایر دستاورد‌های مرتبط با این حوزه در آن هستیم. تقریبا ۱۰ روز دیگر تا آغاز نمایشگاه E3 2019 باقی مانده و گیمر‌ها این روز‌ها بی‌صبرانه منتظر آغاز این نمایشگاه هستند. به رسم هر سال، شرکت‌های بزرگ امسال هم در این رویداد کنفرانس اختصاصی خود را برگزار خواهند کرد. با اینکه امسال خبری از سونی نیست، اما هنوز هم بتسدا، مایکروسافت، یوبی‌سافت، نینتندو و اسکوئر انیکس کنفرانس یا برنامه‌های خود را برای نمایشگاه دارند و در این بین کنفرانس پی‌سی گیمینگ شو هم برگزار خواهد شد و شرکت‌هایی چون دیوالور دیجیتال با آن نمایش‌های عجیب و غریب هم حضور دارند. حتی امسال شاهد دو عضو تازه‌وارد در قالب کنفرانس‌های لیمیتید ران گیمز و Kinda Funny Games هم هستیم که همه و همه، خبر از چند روز بی‌نهایت هیجان‌انگیز برای گیمر‌ها می‌دهند. 

برای اینکه بیش‌ازپیش آماده نمایشگاه امسال شویم، در ادامه زمان دقیق برگزاری کنفرانس/برنامه‌های هر شرکت را آماده کرده‌ایم. البته در هفته پیشِ رو در قالب مقالات جداگانه‌ای انتظارات‌مان از کنفرانس‌های هریک از این شرکت‌ها را هم منتشر خواهیم کرد اما در این مطلب می‌توانید ساعت دقیق برگذاری و مختصری از برنامه‌های هر شرکت را مشاهده کنید:

نمایشگاه E3 2018

EA Play

۱۸ و ۱۹ خرداد به وقت ایران

چند سالی می‌شود که الکترونیک آرتز پیش از برگزاری نمایشگاه E3، رویداد اختصاصی خودش را با نام EA Play برگزار می‌کند و امسال هم این شرکت چنین رویدادی خواهد داشت که البته شرایط آن کمی دچار تغییر شده است. درحالی‌که در سال‌های گذشته EA در این رویداد کنفرانس خبری برگزار می‌کرد، امسال خبری از کنفرانس نخواهد بود و به‌جای آن در مدت دو روز شاهد برگزاری برنامه‌های EA در هالیوود پالادیوم خواهیم بود که شرکت‌کنندگان می‌توانند با بازدید از محل این رویداد بازی‌های منتشر‌نشده EA را از نزدیک تجربه کنند. البته عدم برگزاری کنفرانس، به این معنی نیست که EA امسال اطلاعات بازی‌هایش را با طرفدارانش به‌اشتراک نخواهد گذاشت؛ این شرکت به‌جای برگزاری کنفرانس امسال بازی‌هایش را ازطریق لایو استریم نمایش خواهد داد و برنامه اصلی آن‌ها هم ۱۸ خرداد خواهد بود که در جریان یک لایو استریم سه‌ساعته، شاهد نمایشی از بازی‌هایی چون نسخه جدید فیفا یا بازی استار وارز استودیو ریسپاون خواهیم بود. جزییات این لایو استریم را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

  • ساعت ۲۰:۴۵: آغاز شمارش معکوس برای شروع مراسم EA Play
  • ساعت ۲۱: بازی Star Wars Jedi: Fallen Order به میزبانی گرگ میلر و آندریا رنه
  • ساعت ۲۱:۳۰: بازی Apex Legends با میزبانی و تفسیر الکس مندز
  • ساعت ۲۲: بازی Battlefield V به میزبانی جولیا هاردی و آدام فریمن، یکی از اعضای الکترونیک آرتز
  • ساعت ۲۲:۳۰: بازی EA Sports FIFA به میزبانی الکس مندز
  • ساعت ۲۳: بازی EA Sports Madden NFL به میزبانی گزارشگر NFL، آدام رنک
  • ساعت ۲۳:۳۰: بازی The Sims 4 به میزبانی آندریا رنه

نمایشگاه E3 2018

کنفرانس مایکروسافت

ساعت ۰۰:۳۰ دقیقه بامداد ۲۰ خرداد به وقت ایران

اما اولین کنفرانس اختصاصی نمایشگاه امسال توسط مایکروسافت برگزار خواهد شد؛ شرکتی که برخلاف سونی امسال هم قصد برگزاری کنفرانس در E3 2019 را دارد و البته که برنامه‌های مختلفی را هم برای این رویداد تدارک دیده است. فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس که به‌احتمال زیاد مثل هر سال حضور پررنگی در کنفرانس مایکروسافت خواهد داشت، اخیرا اعلام کرده که در این رویداد شاهد نمایش جدیدی از ۱۴ بازی ساخته‌شده توسط استودیو‌های اختصاصی مایکروسافت خواهیم بود. البته این تنها بخشی از برنامه‌های شرکت آمریکایی است و مایکروسافت چند روز پیش سرویس ایکس‌باکس گیم پس را برای پی‌سی هم معرفی کرد که قرار است جزییات بیشتر آن در جریان کنفرانس این شرکت ارائه شوند و قطعا بازی‌های ساخته‌شده توسط شرکت‌های دیگر هم قرار است در جریان کنفرانس مایکروسافت نمایش داشته باشند؛ جایی که سال‌های گذشته شاهد نمایش بازی‌هایی چون Cyberpunk 2077 در کنفرانس مایکروسافت بودیم و امسال هم می‌توان انتظار چنین تریلر‌هایی را داشت. 

به‌عنوان حسن ختام برنامه‌های مایکروسافت، زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال معرفی کنسول جدید این شرکت هم به‌گوش می‌رسند که با‌توجه به تایید شدن ساخت کنسول بعدی پلی‌استیشن توسط سونی دور از انتظار هم نیست. 

بتسدا

کنفرانس بتسدا

ساعت ۵ صبح دوشنبه ۲۰ خرداد به وقت ایران

بتسدا چند سالی است که کنفرانس اختصاصی خودش را در نمایشگاه‌های E3 برگزار می‌کند و E3 2019 هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود. البته که بتسدا چندی پیش اعلام کرد قصد ندارد نمایشی از بازی‌های Starfield یا Elder Scrolls VI در نمایشگاه امسال ارائه کند، اما هنوز هم بازی‌های بزرگی در فهرست آثار آن‌ها حضور دارند که می‌توانند جذابیت خوبی به کنفرانسش ببخشند. برای مثال یکی از نام‌های مورد‌انتظاری که قطعا در کنفرانس بتسدا نمایش خواهد داشت، Doom: Eternals است که از چند وقت پیش حتی پوستر‌های مرتبط با آن هم در اطراف محل برگزاری نمایشگاه نصب شده‌اند. همچنین بعید نیست که بتسدا اطلاعاتی از محتویات پس از انتشار بازی‌هایی چون Fallout 76 یا Rage 2 ارائه کند و البته که می‌توان انتظار معرفی سورپرایز‌های جدید این شرکت چه در زمینه بازی‌های بزرگ و چه در زمینه بازی‌های موبایل را داشت. 

دیوالور دیجیتال

کنفرانس دیوالور دیجیتال

ساعت ۶:۳۰ صبح دوشنبه ۲۰ خرداد به وقت ایران

یکی از شرکت‌هایی که از دو سال پیش به جمع برگزار‌کنندگان کنفرانس در نمایشگاه‌های E3 اضافه شده، دیوالور دیجیتال است. البته کنفرانس‌های این شرکت بیشتر از اینکه ساختار با محوریت معرفی بازی‌های جدید داشته باشند حال و هوایی عجیب و غریب و حتی طنز داشته‌اند و در لابه‌لای این نمایش‌ها شاهد معرفی بازی‌هایی اکثرا مستقل هم بوده‌ایم که انتظار می‌رود امسال هم کنفرانس دیوالور ساختار مشابهی داشته باشد و باز هم شاهد حضور مجری مشهور رویداد‌های این شرکت و حرکات عجیب و غریب و حتی خشنش باشیم! البته که برای علاقه‌مندان به بازی‌های مستقل، کنفرانس دیوالور نمایش‌هایی جذاب خواهد داشت. 

نمایشگاه E3 2018

کنفرانس اختصاصی پی سی

ساعت ۲۱:۳۰ دوشنبه ۲۰ خرداد به وقت ایران

پی‌سی بدون شک یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای تجربه بازی‌های ویدیویی است و خب کاربران این پلتفرم هر ساله در جریان کنفرانس اختصاصی پی‌سی که توسط سایت پی‌سی گیمر برگزار می‌شود، می‌توانند از جدید‌ترین بازی‌های این پلتفرم و همچنین برخی اخبار جدید سخت‌افزار مطلع شوند. البته این مورد هم قابل انکار نیست که در سال‌های گذشته کنفرانس پی‌سی خیلی وقت‌ها از آن جذابیت بالا به‌دور بوده اما هنوز هم معرفی بازی‌هایی چون نسخه Definitive بازی Age of Empires در کنفرانس سال‌های گذشته این رویداد باعث می‌شود تا طرفداران پی‌سی بی‌صبرانه منتظر آن و احتمالا معرفی بازی‌های جذاب دیگر برای این پلتفرم باشیم. 

Limited Run Games

کنفرانس لیمیتید ران گیمز 

ساعت ۲۳:۳۰ دوشنبه ۲۰ خرداد به وقت ایران

یکی از شرکت‌های تازه‌وارد در نمایشگاه امسال، لیمیتید ران گیمز است؛ شرکتی که دنبال‌کنندگان اخبار بازی آن را با عرضه نسخه فیزیکی بازی‌های سوییچ، پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن ویتا می‌شناسند. اگرچه لیمیتید ران گیمز اطلاعات دقیقی از برنامه‌هایش برای کنفرانس اختصاصی خود ارائه نکرده، اما گفته که در جریان این رویداد شاهد ارائه اطلاعاتی از برنامه‌های شرکت برای آینده خواهیم بود و همچنین بازی‌هایی که قرار است برای پلی‌استیشن ویتا به‌شکل فیزیکی منتشر شوند هم معرفی خواهند شد. 

یوبی‌سافت

کنفرانس یوبی‌سافت

ساعت ۰۰:۳۰ دقیقه بامداد سه‌شنبه ۲۱ خرداد به وقت ایران

اما یکی دیگر از بزرگ‌ترین نام‌هایی که قرار است در نمایشگاه امسال مثل هر سال کنفرانس اختصاصی خودش را برگزار کند، شرکت فرانسوی یوبی‌سافت است؛ شرکتی با مجموعه بزرگی از بازی‌ها چون فارکرای، اسسینز کرید، اسپلینتر سل، واچ داگز و خیلی‌های دیگر که انصافا هم هر سال نمایش‌های نسبتا خوبی در جریان کنفرانس‌های خود ارائه می‌دهد. اما امسال یکی از بازی‌های مهم حاضر در کنفرانس این شرکت Ghost Recon Breakpoint خواهد بود که چندی پیش معرفی شد و امسال منتشر می‌شود. رونمایی از محتویات پس از انتشار جدید بازی‌هایی چون The Division 2 می‌تواند بخش دیگری از برنامه‌های شرکت فرانسوی باشد و زمزمه‌هایی هم مبنی بر احتمال رونمایی از بازی Watch Dogs 3 به‌گوش می‌رسند. البته همان‌طور که اشاره کردیم مجموعه بازی‌های یوبی‌سافت بسیار گسترده است و بعید نیست که شاهد سورپرایز‌هایی در قالب معرفی نسخه جدید بازی‌های دیگر این شرکت هم باشیم؛ جایی که با‌وجود تکذیب یوبی‌سافت هنوز هم اندک امیدی برای معرفی شدن نسخه جدید Splinter Cell در کنفرانس امسال در دل طرفداران باقی مانده است. 

Kinda Funny Games

کنفرانس Kinda Funny Games

ساعت ۴ بامداد سه‌شنبه ۲۱ خرداد به وقت ایران

Kinda Funny Games مجموعه‌ای است که با تولید ویدیو‌های اغلب طنز با محوریت بازی‌های ویدیوی به محبوبیت زیادی رسید و چندی پیش هم در قالب برگزاری یک کنفرانس با حال‌و‌هوایی جذاب، رونمایی‌های جالبی مخصوصا با محوریت بازی‌های مستقل داشت و حتی اپیزود سوم از بازی The Walking Dead هم در جریان کنفرانس اول این شرکت رونمایی شد. حال قسمت دوم کنفرانس Kinda Funny Games قرار است در جریان نمایشگاه E3 2019 برگزار شود و بدون شک می‌تواند یکی از کنفرانس‌های جالب نمایشگاه مخصوصا برای طرفداران بازی‌های مستقل باشد؛ بازی‌هایی که در سال‌های اخیر طرفداران خیلی زیادی به‌دست آورده‌اند و با حضور دیوالور دیجیتال و همچنین Kinda Funny Games می‌توان انتظار داشت که در نمایشگاه امسال هم به‌خوبی به آن‌ها پرداخته شود. 

نمایشگاه E3 2018

کنفرانس اسکوئر انیکس

ساعت ۵:۳۰ صبح سه‌شنبه ۲۱ خرداد به وقت ایران

هر ساله سونی کنفرانس ساعت ۵:۳۰ صبح روز آخر نمایشگاه به وقت ایران را برگزار می‌کرد اما امسال و در غیاب این شرکت، یک شرکت ژاپنی دیگر یعنی اسکوئر انیکس تایم همیشگی آن‌ها را گرفته است. اسکوئر انیکس سال گذشته برای اولین‌بار کنفرانس اختصاصی خودش را برگزار کرد که بیشتر نمایشی معمولی بود تا کنفرانسی جذاب؛ اما به‌نظر می‌رسد که امسال این شرکت با دست پر به نمایشگاه آمده باشد و در چند روز اخیر اخباری چون معرفی پروژه اونجرز مارول در جریان رویداد این شرکت منتشر شدند که طرفداران آثار ابرقهرمانی چند سالی است که انتظار آن را می‌کشند. جدا از این، اسکوئر انیکس اخیرا اعلام کرد که وظیفه انتشار بازی Dying Light 2 را در آمریکا برعهده گرفته و این بازی هم قرار است نمایشی در کنفرانس اسکوئر داشته باشد. جدا از این‌ها بازی‌های بزرگ دیگری هم در بین آثار اسکوئر انیکس دیده می‌شوند که می‌توانند نمایش آن‌ها را بسیار جذاب و مورد‌انتظار کنند. 

نمایشگاه E3 2018

برنامه نینتندو

ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه سه‌شنبه ۲۱ خرداد به وقت ایران

اما هر ساله حسن ختام نمایشگاه‌های E3، نمایش شرکت دوست‌داشتنی نینتندو است که امسال هم قرار است ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه سه‌شنبه ۲۱ خرداد ارائه شود و نمایش‌های نمایشگاه امسال را به پایان برساند. نینتندو به‌جای ارائه کنفرانسی طولانی معمولا یک برنامه از پیش ضبط‌شده را ارائه می‌دهد که امسال هم دقیقا چنین اقدامی خواهد داشت و با اینکه جزییات زیادی در مورد بازی‌های حاضر در این نمایش ارائه نشده، اما محوریت اصلی آن بازی‌هایی خواهند بود که قرار است در سال ۲۰۱۹ برای سوییچ منتشر شوند. می‌توان انتظار داشت که نینتندو چند سورپرایز ویژه از مجموعه‌های دوست‌داشتنی‌اش هم در نظر گرفته باشد و البته شایعه‌هایی هم مبنی بر احتمال معرفی مدل جدیدی از کنسول سوییچ به‌گوش می‌رسند. 

به هر حال نمایشگاه E3 2019 به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویداد‌های گیمینگ سال تقریبا ۱۰ روز دیگر آغاز خواهد شد و زومجی هم مثل هر سال با پوشش لحظه به لحظه اخبار این رویداد و کنفرانس‌هایش همراه شما کاربران عزیر خواهد بود. 

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده