نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۱

تیم Vici Gaming جایزه ۱۲۵ هزار دلاری مسابقات SL ImbaTV Dota 2 Minor را تصاحب کرد

مسابقات StarLadder ImbaTV Dota 2 Minor با قهرمانی تیم Vici Gaming در حالی به کار خود پایان داد که در مجموع رقابت‌های هیجان‌انگیزی را از تیم‌ها شاهد بودیم.

زمان زیادی از بسته شدن پرونده دو رویداد ماینور ابتدایی این فصل بازی DOTA 2 که با قهرمانی تیم‌های «تایگرز» و «ای‌هوم» همراه بود، می‌گذرد و حال که تیم‌ها از فرصت کافی برای استراحت و تمرین برخوردار بودند، نوبت به سومین رویداد ماینور فصل یعنی تورنمنت StarLadder ImbaTV Dota 2 Minor می‌رسد تا باری دیگر هشت تیم راه‌یافته از شش منطقه اصلی را برای کسب جایزه نقدی ۱۲۵ هزار دلاری و ۱۲۰ «امتیاز صلاحیت» جایگاه نخست مقابل هم قرار دهد. البته این تمام امتیازاتی نیست که انتظار قهرمان این دوره از مسابقات را می‌کشد؛ چرا که تیم برنده به طور مستقیم به مرحله گروهی فصل یازدهم تورنمنت دریم‌لیگ که از آن به عنوان سومین رویداد میجور فصل یاد می‌شود، راه خواهد یافت و در کنار سایر تیم‌ها شانس خود را برای پیروزی ۳۵۰ هزار دلار و ۴۹۵۰ امتیاز صلاحیت جایگاه اول می‌آزماید. مسابقات استارلادار ایمبا‌ تی‌وی دوتا ۲ ماینور در سالن «سایبر‌اسپورت آرنا» واقع در شهر کی‌یف اوکراین برگزار شد و جورین وَن‌دِر هایدن (شیوِر) به عنوان میزبان و اووِن دیویس (اودی‌پیکسل)، گرانت هریس (گِراند‌گِرانت)، یوانس لوکاس (فاگد) و گابریل کروز (لیریکال) به عنوان گزارشگران مسابقات، تجربه شیرین و خاطره‌انگیزی را برای هواداران رقم زدند. این رویداد در سه مرحله مقدماتی، گروهی و اصلی پیگیری شد و سرانجام تیم Vici Gaming با غلبه بر تیم Gambit Esports نام خود را به عنوان قهرمان این دوره از مسابقات به ثبت رساند و جام را بالای سر برد.

SL ImbaTV Dota 2 Minor

حذف تیم OG، قهرمان مسابقات The International 8 در مرحله گروهی این تورنمنت از آن دست اتفاقاتی بود که کمتر کسی انتظارش را داشت

مرحله مقدماتی مسابقات SL ImbaTV Dota 2 Minor در بازه‌ی زمانی ۲۰ تا ۲۳ بهمن ماه در شش منطقه اصلی برگزار شد و نهایتا تیم OG از منطقه اروپا، تیم‌های Gambit Esports و Old but Gold از منطقه CIS، تیم Flying Penguins از منطقه امریکای شمالی، تیم Demolition Boys از منطقه امریکای جنوبی، تیم‌های Royal Never Give Up و Vici Gaming از منطقه چین و تیم BOOM ID از منطقه جنوب‌شرقی آسیا جواز حضور در مرحله گروهی را به دست آوردند. در این میان آندری افونین (Afoninje) به دلیل آغاز مسابقات World Electronic Sports Games 2018 و اختلاف برنامه قادر به همراهی تیم Gambit Esports در این تورنمنت نبود و رزیتسلاو لوزوی (fn) به عنوان بازیکن جایگزین در ترکیب تیم قرار گرفت. در مرحله گروهی مسابقات که از تاریخ ۱۶ تا ۱۸ اسفند برگزار شد، تیم‌ها به دو گروه تقسیم شدند. در گروه اول تیم‌های OG ،Old but Gold ،Flying Penguins و Royal Never Give Up حضور داشتند و در گروه دوم شاهد تیم‌های Demolition Boys ،Gambit Esports ،Vici Gaming و BOOM ID بودیم. پس از اتمام این مرحله که به صورت BO3 و با فرمت GSL برگزار شد، تیم‌های Flying Penguins و Old but Gold از گروه اول و تیم‌های Vici Gaming و Gambit Esports از گروه دوم به ترتیب در جایگاه‌های اول و دوم جدول قرار گرفتند و به مرحله اصلی صعود کردند. چهار تیم دیگر نیز به سبب کسب نتایج ضعیف از گردونه‌ی رقابت‌ها خارج شدند و به خانه بازگشتند.

SL ImbaTV Dota 2 Minor

تیم Gambit Esports در مسیر راه‌یابی به فینال، بازی‌های تماشایی و جذابی را به نمایش گذاشت، اما نهایتا در دیدار نهایی به سادگی مغلوب حریف چینی خود شد

مرحله اصلی مسابقات SL ImbaTV Dota 2 Minor در تاریخ ۱۹ اسفند ماه برگزار شد و تکلیف قهرمان سومین رویداد ماینور این فصل را مشخص کرد. چهار تیم راه‌یافته به این مرحله در یک براکت تک حذفی به رقابت پرداختند و دو دیدار اول به صورت BO3 و دیدار نهایی به صورت BO5 برگزار شد. در اولین دیدار این روز تیم Vici Gaming به مصاف تیم Old but Gold رفت و در دو بازی نفس‌گیر توانست کار حریف روسی خود را تمام کند و به فینال مسابقات راه یابد. در دیدار دوم، تیم‌های Flying Penguins و Gambit Esports مقابل هم قرار گرفتند و در نهایت این تیم Gambit Esports بود که به سادگی هر چه تمام‌تر رقیبش را در دو بازی پیاپی شکست داد و به عنوان دومین فینالیست به دیدار پایانی مسابقات راه یافت. نتایج به نحوی رقم خورد که در فینال مسابقات شاهد جدال دو تیم Vici Gaming و Gambit Esports بودیم و سرانجام پس از سه بازی یک طرفه، تیم Vici Gaming موفق به شکست Gambit Esports شد و لقب قهرمان این دوره از مسابقات را به دست آورد. تیم Gambit Esports نیز که تا به فینال بازی‌های تماشایی زیادی را به نمایش گذاشت، در جایگاه دوم ایستاد و در کنار ۷۰ هزار دلار جایزه نقدی، موفق به کسب ۱۰۰ امتیاز صلاحیت شد.

SL ImbaTV Dota 2 Minor

تیم‌های برتر و جوایز اهداشده

رتبهتیممبلغ جایزهامتیاز
اولVici Gaming۱۲۵.۰۰۰ دلار۱۲۰
دومGambit Esports۷۰.۰۰۰ دلار۱۰۰
سوم-چهارمOld but Gold | Flying Penguins ۳۰.۰۰۰ دلار۸۰
پنجم-ششمOG | Demolition Boys۱۵.۰۰۰ دلار۴۰
هفتم-هشتمBOOM ID | Royal Never Give Up ۷.۵۰۰ دلار۲۰


منبع Liquipedia
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده