نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۵

مسابقات MDL Chengdu Major با قهرمانی TNC Predator پایان یافت

تیم TNC Predator با شکست تیم Vici Gaming در دیدار فینال به مقام قهرمانی نخستین رویداد میجور Dota Pro Circuit فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بازی Dota 2 دست یافت.

در تازه‌ترین اخبار مسابقات مطلع شدیم که تیم TNC Predator برای قهرمانی در مسابقات MDL Chengdu Major دو تیم چینی را به صورت پیاپی در خانه شکست داده است. این تیم با پیروزی در این رویداد در رده‌ی نخست رنکینگ Dota Pro Circuit فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بازی Dota 2 ایستاد و تقریباْ حضور خود در مسابقات اینترنشنال آتی را تضمین کرد. تیم تی‌ان‌سی پرداتور قهرمان مسابقات DOTA Summit 11 Minor یعنی Invictus Gaming را در فینال براکت پایینی با نتیجه‌ی ۰-۲ در هم کوبید و در فینال بزرگ مقابل تیم Vici Gaming قرار گرفت. در دیدار پایانی مسابقات MDL Chengdu Major نیز نتیجه‌ی ۱-۳ به نفع TNC Predator رقم خورد و تیم Vici Gaming به رده‌ی دوم رضایت داد.

در دو بازی اول دیدار فینال شاهد بازی‌های خیره‌کننده‌ی TNC Predator و دو بازیکن اصلی تیم یعنی کیم “Gabbi” ویلافرته و آرمل پل "Armel" تابیوس بودیم. این دو بازیکن فیلیپینی مهارت‌ها و تطبیق‌پذیری خود با شرایط را به زیبایی هرچه تمام‌تر به نمایش گذاشتند. در بازی اول این دیدار Armel با هیروی Outworld Devourer بسیار عالی ظاهر شد و دراین‌میان Gabbi با هیروی Chaos Knight فضای مناسبی را برای تیم ایجاد کرد تا نقشه‌هایش را عملی کند. در بازی دوم شاهد عملکرد مثال‌زدنی Gabbi با هیروی Morphling بودیم که Earthshaker و البته Viper را که به‌عنوان کانتر Phantom Assassin رقیب انتخاب شده بود، در کنارش داشت. در دو بازی نخست، تیم TNC Predator بسیار خوب و دقیق کار کرد و این موضوع باعث کسب دو پیروزی در برابر تیم محبوب چینی شد.

Vici Gaming

در بازی سوم، تیم TNC Predator با انتخاب هیروهای Chen و Alchemist به سراغ کمبوی احساسی دیگری رفت و در طرف مقابل تیم وی‌چی گیمینگ هیروهای Keeper of the Light و Night Stalker را برگزید. تیم Vici Gaming برای اولین بار توانست به لطف قدرت تحرک بالای Pangolier و توانایی Kunkka در شروع نبردها از فاصله‌ی دور به خوبی در نقشه جابه‌جا شود و یک شروع طوفانی داشته باشد. تیم VG که ظاهراً از خواب غفلت برخاسته بود، یک پیروزی به دست آورد و کار را به بازی چهام کشاند. بازی چهارم تنها بازی فینال بود که به‌شکل برابر دنبال شد، اما در نهایت این TNC Predator بود که بر حریف غلبه کرد. در این بازی پارک “March” تی-وان، کاپیتان TNC باری دیگر به هیروهای Morphling و Earthshaker اعتماد کرد و این درحالی بود که وی‌چی گیمینگ هیروهای Templar Assassin و Leshrac را برای نبرد انتخاب کرد.

در بازی چهارم، تیم TNC Predator از نظر تعداد Kill به برتری رسید، اما تیم VG با کار تیمی توانست ثباتی نسبی در بازی برقرار سازد. زِنگ “Ori” جائویانگ با هیروی Templar Assassin یکی از مولفه‌های موفقیت تیم در اواسط بازی بود که کاراکتر بسیاری از بازیکنان TNC را به قتل رساند و کسب چندین Aegis را برای تیم تضمین کرد. تیم Vici Gaming تلاش زیادی را برای زمین‌گیر کردن مورفلینگ Gabbi به کار بست و چند باری هم در این راه موفق بود، اما این کار سود زیادی برای آن‌ها نداشت. در این بازی Morphling و Earthshaker رفته‌رفته قدرت زیادی کسب کردند، اما این امر تنها در سایه‌ی همکاری بی‌نظیر بازیکنان TNC Predator برای جلوگیری از لغزش تیم محقق شد. در نهایت نیز تیم TNC به واسطه‌ی بازی تهاجمی Gabbi که کاملا شایسته‌ی جایزه‌ی MVP بود و فضاسازی‌ فوق‌العاده‌ی Armel برای تیم به پیروزی دست یافت و جام مسابقات ام‌دی‌ال چنگدو را بالای سر برد. 

TNC Predator

با پایان اولین میجور فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹، تیم TNC Predator موفقیت چشم‌گیری را برای منطقه‌ی جنوب‌شرقی آسیا به دست آورد و نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. آن‌ها یکی از بهترین تیم‌های منطقه‌ی چین را در خانه شکست دادند و با جایزه‌ی ۳۰۰ هزار دلاری و ۴۸۵۰ امتیاز Dota Pro Circuit به خانه بازگشتند. بااین‌حال سایر تیم‌های حاضر در مسابقات MDL Chengdu Major نیز دست خالی به خانه نمی‌روند و برای همه‌ی آن‌ها جایزه‌ی نقدی و امتیازاتی در نظر گرفته شده است که در انتهای مطلب قابل مشاهده است. شما می‌توانید سایر اخبار مربوط‌به مسابقات بازی دوتا 2 را در «صفحه‌ی اختصاصی» آن مطالعه کنید و نظرات خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید. 

رتبهتیممبلغ جایزهامتیاز
اولTNC Predator۳۰۰,۰۰۰ دلار۴۸۵۰
دومVici Gaming۱۶۰,۰۰۰ دلار۳۰۰۰
سومInvictus Gaming۱۱۰,۰۰۰ دلار۲۱۰۰
چهارمEvil Geniuses۸۰,۰۰۰ دلار۱۳۵۰
پنجم-ششمTeam Liquid | J.Storm۶۰,۰۰۰ دلار۹۰۰
هفتم-هشتمAlliance | beastcoast۴۰,۰۰۰ دلار۴۵۰
نهم-دوازدهمEHOME | Team Aster | Fnatic | Fighting PandaS۲۵,۰۰۰ دلار۱۵۰
سیزدهم-شانزدهمTeam Spirit | Gambit Esports | Team Unknown | Team Adroit۱۲,۵۰۰ دلار۱۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده