نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۱

رجی فیس ام جایزه یک عمر دستاورد تالار افتخارات بازی های ویدیویی را دریافت کرد

رجی فیس ام، مدیر شعبه‌ی آمریکای نینتندو به‌تازگی یکی از مهم‌ترین جوایز مربوط به دستاوردهای دنیای بازی را دریافت کرده است.

در بین مدیران صنعت بازی، شاید کمتر کسی را سراغ داشته باشیم که به‌اندازه‌ی رجی فیس ام از قالب خشک و رسمی مدیریت خارج شود و در این حد بین گیمرها محبوبیت به‌دست آورد؛ مدیر سابق شعبه‌ی آمریکای نینتندو که چند ماه قبل پس از سال‌ها فعالیت در این شرکت از آن جدا شد، اکنون جایزه‌ی یک عمر دستاورد تالار افتخارات بازی های ویدیویی را دریافت کرده و نام او در کنار سایر افراد سرشناس قرار گرفته است.

این جایزه با عنوان کامل «جایزه‌ی یک عمر دستاورد والتر دی» به افرادی اهدا می‌شود که با تجربه‌ی بالای خود در صنعت بازی‌های ویدیویی، نقشی اساسی در آن ایفا کرده‌اند و جزو افراد شناخته‌شده و قهرمانان این صنعت محسوب می‌شوند. نام جایزه هم به‌این علت از والتر دی گرفته شده است که او در سال ۱۹۸۱ تشکیلات Twin Galaxies را تأسیس کرد؛ بنیادی برای شناخت، گرامی‌داشت و پشتیبانی از گیمرهای سراسر جهان و ثبت رکوردهای مختلف در زمینه‌ی بازی‌های ویدیویی.

مسئولان تالار بازی‌های ویدیویی قصد دارند با گسترش فعالیت خود و تقدیر و تشکر از افراد سرشناس بیشتر، در آینده‌ای نزدیک مرکزی تعاملی در شهر اوتوموا واقع در ایالت آیووای آمریکا تأسیس کنند تا دستاوردهای مختلف دنیای بازی را در کنار اطلاعاتی از افراد مطرح این صنعت به نمایش بگذارند؛ مکانی که قرار است یادگاری‌ها و آثار به‌یادماندنی جالبی را از گوشه و کنار این صنعت در یک محل گردآوری کند.

رجی در سخنان خود به‌مناسبت دریافت این جایزه، آن را افتخار بزرگی برای خود دانسته و از دریافت‌کنندگان قبلی آن مثل دیوید بیشاپ، استیو وازنیک و دیوید کرین به نیکی یاد کرده است. او همچنین از آیزاها جانسون ملقب به Triforce هم بابت مطرح کردن موضوع نامزدی رجی برای دریافت این جایزه تشکر می‌کند. Triforce جزو نام‌های سرشناس در زمینه‌ی ورزش‌های الکترونیک (Esports) است؛ کسی که شرکت Empire Arcadia را تأسیس کرده و با موفقیت‌های پی‌در‌پی خود توانسته است نام خود را در کتاب رکوردهای گینس به‌عنوان دارنده‌ی بیشترین پیروزی در ورزش‌های الکترونیک ثبت کند. او و رجی اولین‌بار در جریان E3 2004 با یکدیگر ملاقات کردند و در انتهای همان سال هم رجی اولین کنسول DS عرضه‌شده در آمریکا را تقدیم Triforce کرد.

آخرین بخش سخنان رجی هم به تشکر و قدردانی از گیمرها مربوط می‌شود؛ افرادی که به‌گفته‌ی او با عشق و علاقه‌ی خود به بازی‌های ویدیویی نقشی اساسی در هموار شدن مسیر رجی برای موفقیت و دریافت این جایزه داشته‌اند.

در کنار این صحبت‌ها، کلیپی جذاب هم در مورد رجی پخش شده است که بخش‌های جالبی از کارهای او در سال‌های گذشته را نشان می‌دهد، از جمله سخنرانی‌ها و حرکات جالبی که در ویدیوهای نینتندو مثل Nintendo Direct از او شاهد بودیم و در دوره‌های مختلف مانند زمان معرفی کنسول‌های Wii U، Wii و نینتندو سوییچ هم سهم زیادی در شناخته‌شدن این کنسول‌ها ایفا کرد.

دانلود ویدیو از آپارات

رجی فیس ام این روزها با وجود کناره‌گیری از مدیریت در نینتندو، همچنان شخص فعالی محسوب می‌شود و در کنار مواردی چون استادی در دانشگاه کرنل آمریکا، به حلقه‌ی منتقدان بازی‌های ویدیویی نیویورک هم ملحق شده است. 


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده