بهترین بازی‌های رانندگی / مسابقه‌ای سال ۲۰۱۸ از نگاه زومجی

بهترین بازی‌های رانندگی / مسابقه‌ای سال ۲۰۱۸ از نگاه زومجی

سه شنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۹

در بهترین بازی‌های مسابقه‌ای / رانندگی سال، چند اثر ورزشی سراسر هیجان و یک بازی ریسینگ دوست‌داشتنی داریم. با زومجی همراه باشید. 

بازی‌های ورزشی و ریسینگ هرساله پای ثابت کنسول‌های خانگی و رایانه‌های شخصی بازیکنان بوده است. در سال ۲۰۱۸ علاوه بر بازی‌های سالانه‌ای چون FIFA و PES، آثاری جدید نیز معرفی و عرضه شدند که توانستند نظرات مثبت منتقدین و بازیکنان را جلب کنند. با بهترین بازی‌های سبک ورزشی و ماشین‌سواری که در سال ۲۰۱۸ منتشر شدند همراه زومجی باشید. 

علاوه بر این اگر به بازی ماشینی اندروید علاقه دارید لیست ما را از دست ندهید.

بهترین بازی مسابقه‌ای رانندگی

Football Manager 2019

در کنار دو غول شبیه‌ساز فوتبالی فیفا و PES، بازی Football Manager یکی دیگر از بازی‌های ورزشی است که برای علاقه‌مندان به مربیگری به صورت سالانه منتشر می‌شود. این بازی توسط استودیو اسپورتز اینتراکتیو توسعه داده می‌شود و شرکت سگا وظیفه انتشار بازی را برعهده دارد. بازی Football Manager یک اثر شبیه‌ساز مربیگری است که بازیکنان به عنوان مربی کار خود را در یک تیم فوتبال شروع می‌کنند و تیم خود را برای مسابقات تمرین می‌دهند. بازی Football Manager 2019 با تغییرات و بهبودهایی عرضه شد که توانست روند رو به رشد این مجموعه را ادامه دهد. استودیو Sports Interactive تاکتیک‌های بازی را بازطراحی کرد که موجب بهتر شدن روند ایجاد تاکتیک و مدیریت بهتر تیم شده است. این اتفاق باعث شد گیمر شناخت بهتری نسبت به تیم و بازیکنان خود داشته باشد و دستش برای چینش تاکتیک‌ها بیش از پیش بازتر باشد.

تمرین‌های پیش از مسابقات برای بازیکن بسیار مؤثر است؛ به طوریکه با انجام تمرین‌های مختلف، بازیکن آمادگی تیم خود را می‌سنجد و نقاط قوت و ضعف تیم خود را تشخیص می‌دهد. برای اولین بار در این مجموعه، شاهد حضور لیگ‌های دسته اول و دوم بوندسلیگای آلمان هستیم که به صورت لایسنس شده در این بازی اضافه شده است. بازیکنان می‌توانند تیم محبوب خود در بوندسلیگا را مربی‌گری کنند و به رقابت با دیگر تیم‌های حاضر در لیگ بپردازند. مشاهده سه‌بعدی مسابقات فوتبال یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های بازی Football Manager 2019 بوده است و گیمر می‌تواند حاصل تمرینات و زحمات خود را در طول مسابقه فوتبال تماشا کند. یکی از اتفاقات خوب پیرامون این بازی، عرضه این نسخه روی کنسول نینتندو سوییچ بوده است که دارندگان این کنسول هیبریدی می‌توانند تیم خود را در هرجایی که هستند مدیریت کنند و تیم خود را برای مسابقات آماده کنند. بازی FM 2019 به خوبی توانسته است لذت حضور در یک تیم فوتبال را پیاده‌سازی کند و گیمر با فراز و نشیب‌های شغل مربیگری بهتر آشنا می‌شود.

pes 2019

Pro Evolution Soccer 2019

بازی Pro Evolution Soccer 2019 با اینکه امسال لایسنس لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا را از دست داد، اما تمرکز خود را در ارائه یک گیم‌پلی شبیه به واقعیت در مسابقات فوتبال قرار داد. این نسخه ادامه دهنده روند رو به رشد چند سال اخیر این مجموعه بوده است و با بهبودهایی که در بیشتر بخش‌های بازی انجام داده است، بازی PES 2019 به تکامل رسیده و تجربه یک شبیه‌ساز فوتبال را بیش از پیش لذتبخش کرده است. شرکت کونامی با طراحی حرکات بازیکنان مشهور سعی کرد تجربه‌ای نزدیک به واقعیت را در بازی خود پیاده‌سازی کند که در این امر توانست به هدف خود برسد. همچنین، استادیوم‌ تیم‌هایی که برای بازی لایسنس شده بودند، حال و هوایی نزدیک به واقعیت داشتند که حس حضور در ورزشگاه را به طرز هنرمندانه‌ای پیاده‌سازی کردند. کونامی با بهبود سیستم پاس‌کاری و سانتر یک گیم‌پلی روان را در اختیار بازیکنان قرار داد.

بخش چندنفره و Co-Op بازی PES 2019 همیشه مورد توجه بازیکنان قرار گرفته است و آنها در دورهمی‌های خود مشغول بازی این بخش جذاب هستند، به همین منظور کونامی حالت Co-Op بازی را جذاب‌تر از همیشه کرده است و با تغییراتی که در این بخش اعمال کرد، تجربه‌ای مهیج را به ارمغان آورده است. کونامی ویژگی‌های جدیدی به آخرین نسخه از بازی Pro Evolution Soccer مانند تعویض‌های سریع یا تغییر سریع تاکتیک تیم اضافه کرده است تا بازیکن زمان بیشتری در مسابقات حضور داشته باشد و میزان زمان تعلیق بازی به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کند. با این اوصاف، بازی PES 2019 دارای گرافیکی زیبا و چشم‌نواز به همراه طراحی بی‌نقص چهره بازیکنان است که لذت تجربه بازی را دوچندان کرده است. هوش مصنوعی خوب این اثر باعث شده است چالش‌های جدیدی در مقابل بازیکن قرار بگیرد و او به سختی بتواند پیروز مسابقه شود. این بازی همیشه جزو هیجان‌انگیزترین بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شده است.

mario tennis aces

Mario Tennis Aces

مجموعه بازی‌های Super Mario همیشه جزو محبوب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین آثار از نظر منتقدین و بازیکنان محسوب می‌شده است. بازی‌هایی که همیشه سعی کرده‌اند لحظات خوش و سرگرم‌کننده‌ای را برای بازیکن ارائه بدهند. این آثار دارای خلاقیت‌های بسیار زیادی هستند که تأثیر آن را در دیگر بازی‌های ویدیویی مشاهده می‌کنیم و الگوی خوبی برای بازی‌سازان برای ساخت آثار خود بوده‌اند. با این اوصاف، استودیو Camelot بازی ورزشی جدیدی از این مجموعه را در سال ۲۰۱۸ منتشر کرده است. بازی Mario Tennis Aces اولین بازی ورزشی رسمی کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ است که سوپر ماریو و دوستانش را دوباره در مسابقات تنیس ملاقات می‌کنیم. یکی از اتفاقات جذاب این بازی، بخش داستانی است که دوباره به این مجموعه برگشته است. لازم به ذکر است، این بازی برای اولین بار از سال ۲۰۰۵ دارای بخش داستانی است. بخش داستانی بازی Mario Tennis Aces یکی از بهترین بخش‌های بازی است که سازندگان با اضافه کردن المان‌های نقش‌آفرینی به آن، تلاش کردند تجربه‌ای ناب را به وجود بیاورند. بازی Mario Tennis Aces گیم‌پلی جذاب و روانی دارد که تکنیک‌های جدیدی برای ضربه زدن به توپ به آن اضافه شده است و از مکانیک جدیدی با نام Zone Speed بهره می‌برد که بازیکن با استفاده از آن می‌تواند لحظه ضربه زدن به توپ، زمان را آهسته کند.

حضور شخصیت‌های دوست داشتنی چون ماریو، لوییجی و ملکه پیچ باعث شده است بازیکن با انتخاب تیم آنها، وارد مسابقات مهیجی شود. بخش چندنفره بازی نیز لذت تجربه بازی Mario Tennis Aces در کنار دوستان را بیش از پیش هیجان‌انگیز کرده است و بازیکنان می‌توانند در دورهمی‌های دوستانه خود به رقابت با یکدیگر بپردازند. همچنین، در بازی Mario Tennis Aces بخش چندنفره آنلاینی وجود دارد که بازیکنان می‌توانند وارد مسابقات مختلفی شوند و با دیگر بازیکنان حاضر در بخش آنلاین رقابت کنند. تنوع بالای رقابت‌ها کمک کرده است بازیکنان در رقابت‌های مختلفی شرکت کنند و با چالش‌های جدیدی روبرو شوند. بازی Super Mario Aces باری دیگر نشان داد که مجموعه بازی‌های سوپر ماریو پتانسیل بالایی در همه بخش‌ها دارد و سرگرمی را هدف اصلی خود برای ارائه یک اثر مهیج قرار داده است.

fifa 19

FIFA 19

شرکت الکترونیک آرتز تغییر و تحول اساسی از سال ۲۰۱۷ در بازی FIFA ایجاد کرده است. آنها موتور بازی را به Frostbite تغییر دادند و مکانیک‌های جدیدی را به بازی اضافه کردند. سازندگان تغییرات و بهبودهای بسیاری را در بازی FIFA 19 اعمال کرده است. سیستم شوت‌زنی و سانترها بهبود پیدا کرده‌اند که گل کردن توپ‌ها حالتی واقعی به خود گرفته است. همچنین، پاسکاری بین بازیکنان نرم و روان شده‌اند که موجب سهولت گیمر برای حمله به دروازه شده است. بخش Ultimate Team بازی مثل همیشه قوی و پر مغز ظاهر شده و آیتم‌های جدیدی به این بخش محبوب بازیکنان اضافه شده است. حالت جدیدی با نام Division Rivals به این بخش اضافه شده است که در این بخش بازیکن با انجام تعیین سطح خود وارد دسته‌هایی می‌شود تا مسابقات را در آن دسته انجام دهد. در بازی FIFA 19 فصل سوم و پایانی از بخش داستانی Journey شروع شده است که ادامه ماجراهای الکس هانتر را مشاهده می‌کنیم. یکی از ویژگی‌های جدید این بخش، حضور سه شخصیت قابل بازی یعنی الکس هانتر، کیم هانتر و دنی ویلیامز است که بازیکن می‌تواند بین آنها سوییچ کند و ماجراهای آنها را دنبال کند.

مقاله مرتبط

بخش Kick Off بازی نیز دچار تغییرات گسترده‌ای شده است و حالت‌های جدیدی مانند No Rules و Survival به این بخش اضافه شده است. حالت‌های جدید بازی باعث شده است گیمرها در دورهمی‌های دوستانه خود با یکدیگر این حالت‌ها را تجربه کنند و لحظات خوش و هیجان‌انگیزی را در کنار هم بگذرانند. و اما مهمترین ویژگی که به بازی FIFA 19 اضافه شد و سازندگان نیز روی آن بسیار مانور دادند، بخش لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا است. شرکت الکترونیک آرتز توانست امسال لایسنس این دو لیگ معتبر اروپایی را از رقیب دیرینه خود یعنی بازی Pro Evolution Soccer بگیرد و قرارداد جدیدی را به مدت سه سال امضا کند. بازیکنان می‌توانند در این بخش وارد رقابت‌های مهیج لیگ قهرمانان اروپا یا لیگ اروپا شوند و با تیم محبوب خود وارد این مسابقات شوند. بازی FIFA 19 روند رو به رشد خود را حفظ کرده است و توانسته است رضایت طرفداران میلیونی این اثر را به خوبی جلب کند.

forza horizon 4

Forza Horizon 4

برترین بازی سال ۲۰۱۸ اثری نیست جز بازی شاهکار Forza Horizon 4 که به صورت انحصاری روی کنسول ایکس‌باکس وان منتشر شد. استودیو Playground Games نسخه چهارم از مجموعه Forza Horizon را به کشور بریتانیا برده و ویژگی‌های جذاب و هیجان‌انگیزی را به این بازی ماشین‌سواری آرکید اضافه کرده است. بازیکن در این اثر جهان‌باز، در محیط‌ها و جاده‌های زیبای بریتانیا حاضر می‌شود و وارد مسابقات مختلفی با کلاس‌های مختلف رانندگی می‌شود. آنها برای اولین بار هر چهار فصل سال یعنی بهار، تابستان، پاییز و زمستان را در بازی قرار داده‌اند که گیم‌پلی بازی بسته به فصل مورد نظر دستخوش تغییراتی در روند رانندگی بازیکن می‌شود. نقشه بازی پر از آیتم‌ها و مسابقات گوناگون و چالش‌برانگیز است که بازیکن ساعت‌ها در حال تجربه این بازی خواهد بود. گیمر با شرکت در رویدادهای مختلف بازی Forza Horizon 4، با دیگر بازیکنان حاضر در بازی به صورت آنلاین به رقابت می‌پردازد. بیش از ۴۵۰ ماشین در بازی وجود دارد که دست بازیکن برای انجام مسابقات باز است و بسته به سلیقه خود، ماشین مورد علاقه خود را انتخاب و شخصی‌سازی می‌کند.

سیستم یکپارچه و غنی بخش چندنفره بازی باعث پویایی این اثر ماشین‌سواری شده است و لحظات نابی را برای بازیکن به وجود آورده است. حالت‌های جدید Survival و Team Adventure در بخش آنلاین بازی Forza Horizon 4 تجربه جدیدی را برای بازیکن به وجود آورده است و بازیکنان می‌توانند از این حالت‌ها نهایت لذت و هیجان را ببرند. گرافیک بازی بسیار زیبا و چشم‌نواز طراحی و اجرا شده است که بازیکن از نگاه کردن به محیط‌های زیبای بریتانیا سیر نمی‌شود. گرافیک بازی به قدری طبیعی طراحی شده است که تشخیص آن از واقعیت سخت و دشوار است. صداگذاری و موسیقی بازی در بهترین حالت ممکن است و به خوبی حس حضور در مسابقات رانندگی را به بازیکن القا می‌کند. استودیو پلی‌گراند گیمز با انتشار بازی Forza Horizon 4 ثابت کرد پتانسیل بالایی در خلق آثاری بی‌نقص و خلاق دارد و با استفاده از ایده‌های جدید و ناب خود، بازیکنان و منتقدین را شگفت‌زده می‌کند.

پس بهترین بازی‌های رانندگی / مسابقه‌ای سال از دید زومجی به ترتیب زیر هستند:

  • Forza Horizon 4
  • FIFA 19
  • Mario Tennis Aces
  • Pro Evolution Soccer 2019
  • Football Manager 2019

نظرسنجی بهترین بازی مسابقه‌ای با کسب ۳۰۹۸ رای به پایان رسید که فورتزا هورایزن 4 توانست در نهایت عنوان بهترین بازی این بخش را کسب کند:

بهترین بازی رانندگی

football manager 2019


همچنین نظرسنجی بهترین بازی استراتژی سال هم به پایان رسیده است که برای مشاهده نتایج آن، می‌توانید به مطلب مربوطه مراجعه کنید. 

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده