نویسنده: علی گودرزی
// سه شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۷

کاهش گرافیک نسخه Xbox One X بازی PUBG به سبب حل شدن مشکل افت فریم

نسخه‌ی ایکس باکس وان ایکس بازی PUBG هنوز از مشکلات سرور و افت فریم رنج می‌برد و برای حل شدن این مشکل، سازندگان بازی گرافیک آن را کاهش خواهند داد.

با وجود اینکه بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds به نسخه‌ی شماره 1.0 آپدیت شده، اما هنوز هم روی ایکس باکس وان ایکس از مشکلات سرور و افت فریم رنج می‌برد و به‌تازگی، در جریان تازه‌ترین اخبار بازی آگاه شدیم که استودیو PUBG Corp برای رفع این مشکل، گرافیک نسخه‌ی Xbox One X را کاهش خواهند داد.

به گفته‌ی سازندگان بازی، رفع شدن مشکل افت فریم اصلی‌ترین علت برای کاهش گرافیک بازی روی کنسول مایکروسافت خواهد بود و به همین منظور، به‌زودی یک آپدیت جزئی برای آن منتشر خواهد شد. این آپدیت یک سری تغییر در تنظیمات گرافیکی بازی ایجاد می‌کند؛ البته رزولوشن اصلی و کیفیت بافت‌ها (تکسچرها) دست‌نخورده باقی خواهد ماند، اما خب یک سری از افکت‌های گرافیکی بازی کاهش پیدا می‌کنند و بعضی هم غیرفعال خواهد شد. کیفیت سایه‌زنی‌ها و فاکتور Screen Space Ambient Occlusion (SSAO) کاهش خواهد یافت و از تعداد عناصر موجود در هر محیط (پارتیکل‌ها) کم خواهد شد. آپشن‌های Motion blur، عمق میدان، Lens ،Flare ،Screen Space Reflection (SSR) ،Subsurface Scattering (SSS) و Particle Light هم غیرفعال خواهند شد.

استودیو پابجی کورپ بابت موقعیت ایجاد شده برای کاربران ایکس‌باکس وان ایکس، از آن‌ها عذرخواهی و اعلام کرده که این تنها راه حل موجود در این شرایط است. این استودیو همچنین درحال ساخت دو مود گرافیکی برای کنسول Xbox One X است که یکی عملکرد اجرایی جلوه‌های بصری و دیگری نرخ فریم بازی را بهبود می‌بخشد. این استودیو هنوز اطلاعات بیشتری از مود گرافیکی مذکور ارائه نکرده و اعلام کرده است که به محض در دسترس قرار گرفتن‌، جزئیات بیشتری از آن‌ منتشر خواهد کرد.

گفتنی است این آپدیت که به‌زودی برای ایکس‌باکس وان ایکس منتشر می‌شود و تنظیمات گرافیکی بازی را تغییر می‌دهد، حالت War Mode را در دسترس کاربران بازی روی ایکس‌باکس وان‌های معمولی قرار خواهد داد. در ماه گذشته اخبار مختلفی از بازی محبوب PUBG منتشر شده است؛ از معرفی کنترلر ویژه‌ی این بازی برای ایکس باکس وان گرفته تا رکورد حضور یک میلیون نفر به طور هم‌زمان در طی یک سال و معرفی سیستم جدید پاداش‌دهی بازی و انتشار اطلاعاتی تازه از نقشه‌ی بعدی آن، تمامی این اخبار را می‌توانید در زومجی بخوانید.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده