// دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۱

جمع بندی مسابقات CEO 2018 بازی Street Fighter V

مسابقات CEO 2018 یکی از رویداد‌های Premier مراسم Capcom Pro Tour 2018 است که برای رشته Street Fighter V برگزار شده است. با زومجی همراه باشید تا به وقایع مهم آن نگاهی بیندازیم.

مسابقات لیگ بازی Street Fighter V که همه آن را با رویداد‌های Capcom Pro Tour می‌شناسند زمستان سال گذشته آغاز شد و شاهد برگزاری مسابقات Premier و Ranking و آنلاین بودیم. همانطور که می‌دانید مسابقات پریمیر استریت فایتر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بازیکنان می‌توانند با ملحق شدن به این مسابقات امتیازات زیادی را کسب کنند. در زومجی توانستیم مسابقات پریمیر و همچنین برخی از مسابقات رنکینگ این لیگ را پوشش دهیم که با مراجعه به صفحه اختصاصی آن می‌توانید از آنها باخبر شوید.

پنجمین مسابقه اصلی رویداد کپکام پرو تور با نام CEO یا Community Effort Orlando هر ساله در ایالات متحده برگزار می‌شود. مسابقات سال جاری در ساحل دیتونا در ایالت فلوریدا از تاریخ ۲۹ ژوئن الی ۱ جولای (۸ تا ۱۰ تیر) صورت گرفت. تعداد ۵۶۸ نفر در این مسابقات شرکت کردند و از آنجا که این رویداد امتیازات زیادی را برای بازیکنان در نظر گرفته است شاهد ملحق شدن مبارزان زیادی از سرتاسر دنیا بودیم. در کنار بخش بزرگی از بازیکنان ژاپنی و آمریکایی، مبارزانی نیز از بلژیک، چین، جمهوری دومینیک،‌ فرانسه، هنگ کنگ، نروژ، سنگاپور، سوئد، عربستان و دیگر نقاط به فلوریدا سفر کردند تا بتوانند در این مسابقات شرکت کنند.

capcom pro tour

روز اول

مسابقات روز اول رویداد CEO 2018 در ۳۲ جدول یا به اصطلاح Pool از جمعه هفته گذشته آغاز شد. همانطور که انتظار می‌رفت بازیکنان قوی توانستند در هر جدول، رقیبان خود را پشت سر بگذارند و به مرحله بعدی صعود کنند. البته در این میان، بازیکنی همچون دوگورا که وی را همیشه در مراحل نیمه نهایی می‌دیدیم حتی موفق به صعود از مرحله اول این مسابقات نشد. مارن از تیم رایز، گیلتی از تیم گرفت و پی‌آر بالراگ (فینالیست EVO)، هم از این موضوع مستثنی نبودند و به همراه دوگورا و دیگر بازیکنان از جریان مسابقات حذف شدند.

در آن سو، بازیکنان مطرحی همچون دایگو، اینفیلتریشن، ناکلدو و هایتانی با راه‌یابی به مرحله بعدی در تلاش بودند که مقام اول را از آن خود کنند. عملکرد زیبای CJ Truth با Cammy در جریان این مسابقات همه را حیرت‌زده کرد؛ به شکلی که وی در جدول خود توانست حتی Nemo را شکست دهد. در این میان شاهد ملحق شدن شایوهای، از بازیکنان مطرح بازی King of Fighters که در فصل اول مسابقات استریت فایتر عملکردی بسیار قوی داشت، به مسابقات فصل دوم و سوم نبودیم. اما گویا وی دوباره تمرین‌های خود را شروع کرده بود؛ چرا که در این مسابقات توانست به مرحله بعدی صعود کند.

capcom pro tour

روز دوم

جدول اول (J1)

بازیکنان در روز دوم که مصادف می‌شد با روز شنبه، در ۴ جدول ۲۴ نفری رقابت خود را آغاز کردند. شاین، ناکل‌دو، ساکو، اویل کینگ، هایتانی و اینفیلتریشن در براکت برنده‌ها در جدول اول حضور پیدا کردند و ناکل‌دو و ساکو با پشت سرگذاشتن حریف‌های خود در مقابل یکدیگر قرار گرفتند که نتیجه با پیروزی ساکو خاتمه یافت. در آن سو اویل کینگ با شکست دادن هایتانی در دیدار بعدی خود به نبرد با اینفیلتریشن رفت که حریف فینالیست خود در EVO Japan 2018 یعنی تاکئوچی را باری دیگر شکست داد. اینفیلتریشن همانند رویداد پیشین باری دیگر توانست حریف تایوانی خود یعنی Oil King را که یکی از اساتید کاراکتر رشید است، شکت دهد و به مرحله بعدی راه پیدا کند. از جدول اول ساکو توانست به مرحله «نیمه نهایی براکت برنده‌ها» و اینفیلتریشن به «نیمه نهایی براکت بازنده‌ها» راه پیدا کند.

 

جدول دوم (J3)

ایتاباشی زانگیف در اولین دیدار خود توانست قهرمان رویداد پیشین یعنی NL را شکست دهد و در مرحله بعدی در مقابل هم‌وطن ژاپنی خود یعنی فودو از تیم بیست قرار بگیرد. فودو پس از مغلوب کردن حریفش در مقابل شایو‌های قرار گرفت. Xiaohai که حریف پیشین خود یعنی CJ Truth را در یک نبرد Mirror (کاراکتر‌های مشابه) شکست داد، توانست Fuudo را نیز با نتیجه ۲-۰ شکست دهد و به مرحله نهایی راه پیدا کند.

NL در براکت بازنده‌ها حریفان خود یعنی ریکی اورتیز، LPN، کریس جی و حتی بونچان را یکی پس از دیگری شکست داد. وی در انتها در آخرین مسابقه خود پیش از راه‌یابی به براکت «۸ بازیکن برتر» به Xian ملغوب شد و از جریان مسابقات حذف شد.

capcom pro tour

جدول سوم (K1)

نبرد Mirror دیگری در این جدول بین ورلورن و کازونوکو (بازیکن مطرح Guilty Gear) با کاراکتر کمی رخ داد که شاهد پیروزی ۲-۰ Verloren بودیم. در آن سو پرابلم اکس از انگلستان در دیدار خود با فوجیمورا (یوکودان سابق) شکست خود و روانه براکت بازنده‌ها شد.

توکیدو (قهرمان EVO 2017) که در جریان بازی‌های پیشین در یک دیدار Mirror به تاکامورا از بلژیک باخته بود در براکت بازنده‌ها به مبارزه خود ادامه داد. وی توانست  گاچیکون، ال‌ای‌اس و سایکو را شکست دهد اما در انتها بازی را به CJ Truth باخت و از جریان مسابقات حذف شد.

 

جدول چهارم (K3)

کریس‌تی‌ در فینال مسابقات Game Over Tournament توانسته بود کابا را شکست دهد، اما این بار با نتیجه ۲-۰ به وی باخت. کابا در ادامه پونگکو را نیز با همین نتیجه شکست داد اما در انتها به فینام باخت. فینام با کاراکتر ضعیف شده خود یعنی Necalli توانست عملکردی بسیار عالی از خود نشان دهد؛ به شکلی که وی توانست دایگو و تاکامورا را به براکت بازنده‌ها بفرستد.

مناردی (قهرمان کپکام کاپ ۲۰۱۷) در براکت بازنده‌ها پیش رفت، اما در انتها در برابر قهرمان کپکام کاپ ۲۰۱۶ یعنی ناکل‌دو مغلوب و از جریان مسابقات حذف شد. اسماگ نیز از براکت بازنده‌ها موفق به راه‌یابی به مرحله نهایی نشد و در مرحله بعدی به دست اویل کینگ مغلوب شد.

در ادامه می‌توانید اسامی بازیکنان راه یافته به Top 8 را مشاهد کنید:

براکت برنده هاتیمکاراکتر
ساکوFAVمنات
فوجیموراFudohایبوکی
شایو‌های Qanba X کَمی
فینامNVDنکالی
براکت بازنده هاتیمکاراکتر
ورلورنFursanکَمی
اینفیلتریشنPGمنات، جوری و چان لی
شیانRazerایبوکی
ناکل‌ دوگایل

خلاصه‌ای از مسابقات ۸ بازیکن برتر

ساکو که از وی به عنوان یکی از پنج خدای بازی‌های مبارزه‌ای میان هایتانی، دایگو، نوکی و توکیدو یاد می‌شود در مسابقه پیشین خود با شکست دادن اینفیلتریشن در براکت برنده‌ها در Top 8 حضور پیدا کرد. وی در اولین مبارزه خود در مقابل فوجیمورا با نتیجه ۳-۰ شکست خورد. فوجیمورا با کاراکتر همیشگی خود یعنی ایبوکی به ساکو اجازه نداد که با منات روند Zoning خود را پیش ببرد و از راه‌های مختلف به حریفش نزدیک می‌شد و اجازه نفس کشیدن به حریفش نمی‌داد.

شایو‌های همانطور که در بالا نیز اشاره شد از قهرمانان بازی KOF است که از فصل اول با کاراکتر کمی در رشته استریت فایتر 5 نیز شرکت کرده است. شایوهای در نبرد خود در مقابل فینام از نروژ قرار گرفت و در دو راند پیاپی توانست نکالی را شکست دهد. در آن سو نکالی با دریافت ۲ سِت نتیجه را مساوی کرد، اما متاسفانه در انتها شایو‌های با پیروزی در بازی آخر فینام را به براکت بازنده‌ها فرستاد.

capcom pro tour

بازی بعدی بین اینفیلتریشن و ورلورن صورت گرفت و همانطور که می‌دانید این دو بازیکن هر دو از کشور کره در این مسابقات شرکت کرده‌اند. جالب است بدانید که از آنجا که Cammy کاراکتر بسیار خطرناکی برای منات است، اینفیلتریشن به تازگی تمرین با کاراکتر Chun Li را آغاز کرده است. وی با انتخاب چان لی مسابقه را در مقابل کَمی ورلورن آغاز کرد، اما دو بازی اول را شکست خورد. در حالی که بسیاری از طرفداران بر این باور بودند که وی کاراکتر خود را به Juri تغییر می‌دهد اما وی با چان لی شانس آخر خود را امتحان کرد و توانست در سه بازی پیاپی هم‌وطن خود را جریان مسابقات حذف کند.

دومین ایبوکی براکت «۸ بازیکن برتر» متعلق به Xian از کشور سنگاپور است که نشان تیم Razer در کنار نام او می‌درخشد. وی در اولین دیدار خود در مقابل ناکل‌دو از آمریکا قرار گرفت که کاراکتر گایل را برای این مسابقه انتخاب کرده بود. بازی اول با پیروزی ایبوکی ادامه داشت، اما در آن سو گایل توانست در دو سِت پیاپی نتیجه را به ۲-۱ تغییر دهد. در ادامه شیان با تغییر استراتژی توانست خود را به امتیاز ۳ برساند و ناکل‌دو را از راه‌یابی به مرحله بعدی ناکام بگذارد.

فینام در براکت بازنده‌ها در مقابل Infiltration قرار گرفت و توانست با نتیجه حیرت‌انگیز ۳-۰ حریف کره‌ای خود را از سر راه‌اش بردارد. یکی دیگر از بازی‌های حساس مربوط به نبرد ساکو و شیان می‌شود که با پیروزی ۳-۲ منات خاتمه یافت. گویا Phenom تجربه‌ای پربار در شکست دادن کاراکتر‌های منات دارد؛ چرا که وی در دیدار بعدی خود با ساکو توانست با نتیجه ۳-۲ حریف ژاپنی‌اش را شکست دهد.

capcom pro tour

مرحله نیمه نهایی با نبرد بین شایو‌های و فوجیمورا آغاز شد که شاهد ۵ سِت کامل از طرفین بودیم. شایو‌های در ست آخر در حالی که یک راند جلو بود توانست با یک Dive Kick کار ایبوکی را تمام کند و او را در براکت بازنده‌ها در مقابل فینام رها کند. فینام در حرکتی بسیار عجیب کاراکتر گایل را برای نبرد با ایبوکی فوجیمورا انتخاب کرد که البته پیروزی بازی اول با وی همراه بود، اما در ادامه وی دو ست بعدی را به ایبوکی باخت. وی در انتها تصمیم گرفت که کاراکتر خود را به نکالی تغییر دهد که البته تا حدودی نیز موفق بود، اما گویا وی روحیه خود را از دست داده بود و در انتها فوجیمورا در فینال باری دیگر در مقابل شایو‌های از چین قرار گرفت.

 

فینال

از آنجا که فوجیمورا از براکت بازنده‌ها در فینال حضور پیدا کرده بود، برای پیروزی باید دو ست ۳تایی حریف خود را شکست می‌داد و در آن سو شایو‌های با پیروزی در یک ست ۳تایی می‌توانست نفر پیروز اول میدان شود. فوجیمورا در چند دست اول خود توانست با اختلاف بسیار زیادی حریف خود را شکست دهد و در انتها با نتیجه ۳-۱ براکت را صفر یا به اصطلاح Reset کند.

پیروزی فوجیمورا باعث شد که روحیه وی قوی‌تر شود و از همین رو فشار‌های خطرناک و Setupهای (حرکات ترکیبی پس از ناک‌دان شدن حریف) ایبوکی باعث شد شایو‌های در انتها حتی به پیروزی به یک ست هم دست پیدا نکند. فوجیمورا با اختلاف بسیار زیادی که در نوار‌ سلامتی خود داشت در انتها توانست مقام اول این مسابقات را از آن خود کند و حریف چینی خود را در مقام دوم رها کند.

capcom pro tour

capcom pro tour

شایو‌های (مقام دوم)، فوجیمورا (مقام اول) و فینام (مقام سوم)

با این حساب، نتایج این مسابقه رسمی Capcom Pro Tour 2018 یعنی CEO 2018 از این قرار شد:

مقام بازیکنتیمکاراکترامتیاز
۱فوجیمورافودوایبوکی۷۰۰
۲شایو‌هایQANBA DOUYUکمی۲۷۰
۳فینامNVDنکالی۲۰۰
۴ساکوFAVمنات۱۶۰
۵اینفیلتریشنPanda Globalمنات، جوری و چان‌لی۱۳۰
۵شیانRazerایبوکی۱۳۰
۷ورلوررنFursanکمی۱۰۰
۷ناکل‌ دوگایل۱۰۰

مسابقات Street Fighter V رویداد CEO 2018 از کانال رسمی کپکام فایترز در توییچ و یوتیوب پخش شده است و برای تماشا کردن تمامی مسابقات می‌توانید از طریق لینک پایین به آن مراجعه کنید.

کانال پخش مسابقات از توییچ

کانال پخش مسابقات از یوتیوب

برای اطلاع بیشتر می‌توانید به صفحه مسابقات CEO 2018 در وب‌سایت SmashGG مراجعه کنید. همچنین در ادامه می‌توانید نتایج پایانی را در براکت پایین مشاهده کنید.

براکت برنده ها

capcom pro tour

براکت بازنده ها

capcom pro tour

همانطور که در بالا نیز اشاره شد بازیکنان با ملحق شدن به این مسابقات به کسب امتیازات می‌پردازند که در همین جهت بتوانند در مسابقه اصلی این لیگ یعنی Capcom Cup 2018 حضور پیدا کنند. گفتنی است که رشته Street Fighter در برنامه اختصاصی زومجی یعنی لودینگ توانست جزو ۵ رشته برتر ورزش‌های الکترونیک باشد. همچنین در ادامه می‌توانید امتیاز بازیکنان را در کپکام پرو تور 2018 مشاهده کنید. توکیدو که پیش‌تر مقام اول را در این جدول در اختیار داشت جایگاه خود را به فوجیمورا سپرد و خودش در جایگاه سوم مستقر شد. گفتنی است که شیان و اویل‌کینگ نیز جایگاه یکدیگر را در مقایسه با مسابقه پیشین به همدیگر سپرده‌اند.

capcom pro tour

نظرات خود را در مورد مسابقات Capcom Pro Tour با زومجی در میان بگذارید.


منبع zoomg
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده