نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۳

شروع موفق فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom در گیشه آمریکای شمالی

فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom شروع موفقی را در گیشه آمریکای شمالی تجربه و فروش جهانی فیلم از مرز ۷۰۰ میلیون فروش عبور کرد.

اکران جهانی فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom (دنیای ژوراسیک: پادشاهی سقوط کرده) با فروش بسیار موفق بیش از ۳۷۰ میلیون دلار آغاز شد. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، اکران این فیلم در آمریکای شمالی نیز با یک شروع بسیار خوب آغاز شده است. فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom در اولین سه روز اکرانش در گیشه آمریکای شمالی موفق شد کمی بیش از ۱۵۰ میلیون دلار فروش کند تا با پشت سر گذاشتن انیمیشن Incredibles 2 (شگفت انگیزان 2) رتبه اول این هفته باکس آفیس را تصاحب کند. هالیوود ریپورتر در ادامه اضافه کرد که افتتاحیه این فیلم حدود ۲۸ درصد کمتر از فیلم Jurassic World (دنیای ژوراسیک) محصول سال ۲۰۱۵ بوده، اما طبق پیش بینی اولیه گفته می‌شد که فیلم Fallen Kingdom در سه روز نخست اکرانش فروشی در حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون دلار را تجربه خواهد کرد که شروع این فیلم بسیار بالاتر از انتظار و پیش بینی‌ها بوده است.

همچنین پس از فیلم Jurassic World، فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom دومین افتتاحیه برتر تاریخ‌ فیلم‌های شرکت یونیورسال پیکچرز و بیستمین افتتاحیه برتر تاریخ سینمای آمریکا را تجربه کرده است. علاوه بر این، پس از فیلم‌هایی چون فیلم Avengers: Infinity War (اونجرز: جنگ بی نهایت)، فیلم Black Panther (بلک پنتر) و انیمیشن Incredibles 2، فیلم Fallen Kingdom چهارمین افتتاحیه برتر در سال ۲۰۱۸ در کشور آمریکا را نیز به نام خود ثبت کرده است. لازم به توضیح است که این فروش هنوز نهایی نیست و امکان افزایش یا کاهش آن وجود دارد. علاوه بر این، فروش جهانی فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom از مرز ۷۰۰ میلیون دلار نیز عبور کرده است. این فیلم تنها در بازار کشور چین ۲۰۲ میلیون دلار فروش کرده که تاکنون بیشترین سهم فروش این فیلم در این کشور بوده است. 

کریس پرت، برایس دالاس هاوارد، جف گلدبلوم، بی‌دی ونگ، جیمز کرامول، دنیلا پیندا، توبی جونز، ریف اسپال و جاستیس اسمیت، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. کارگردانی این فیلم بر عهده آنتونیا بایونا، کارگردان فیلم A Monster Calls (هیولایی فرا می‌خواند)، بوده است. کالین ترورو و درک کانلی کار نوشتن فیلمنامه فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom را بر عهده داشته‌اند. همچنین این فیلم نمره A- را از تماشاگران دریافت کرده است.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده